بهترین شیوه استفاده از پنکک به همراه معرفی ۴ مدل از بهترین پنکک‌های ۲۰۲۲

اغلب ما زمانی که با پوست صاف و یکدست دیگران مواجه می‌شویم به دنبال مارک پنکک آن فرد می‌رویم، در حالی که مارک خوب یکی از المان‌های تاثیرگذار برای داشتن میک‌ آپی زیبا است. مولفه‌های دیگری هم در انتخاب و خرید پنکک تاثیرگذارند که برخی از ما آنرا نمی‌دانیم یا نسبت به آن بی‌توجه هستیم. من یکی از کسانی هستم که چندین سال متوالی به این توصیه‌ها بی‌توجهی می‌کردم و در انتخاب پنکک اغلب مارک‌ها را امتحان و پس از نرسیدن به نتیجه مطلوب بالاخرهتسلیم شدم و به این توصیه‌ها عمل کردم. نتیجه اینکار برای من عالی بود تا جایی که اکنون اغلب افراد مارک پنککم را از من می‌پرسند. برای آشنایی با این فاکتورها با هم مروری بر انواع مختلف پنکک‌ها می‌کنیم و به بررسی موضوعاتی می‌پردازیم که در انتخاب پنکک خوب برایمان تاثیرگذارند. پس از مطالعه این متن در می‌یابید داشتن آرایشی بی نظیر صرفا از فیلتر صرف هزینه بالا نمی‌گذرد، بلکه می‌توانید با صرف یک هزینه مناسب برای خرید پنکک و با در نظر گرفتن نکاتی، آرایشی بی‌نظیر داشته باشید.

هر خانمی برای جذابتر شدن نیاز به یه پک کامل لوازم آرایشی داره که شامل این موارده: لیست لوازم آرایشی ؛۲۱ قلم لوازم‌آرایش برای به اوج رساندن زیبایی شما

پنکک چیست؟

پنکک صورت یکی از اقلام آرایشی ضروری در ست آرایشی خانم‌ها جهت داشتن آرایشی کامل و بی‌نقص به شمار می‌رود. این محصول به صورت پودری فشرده بوده و مدت زمان ماندگاری آرایش را به طرز قابل توجهی افزایش می‌دهد، ضمن آنکه پوششی صاف و یکدست بر روی پوست برجای می‌گذارد. با این اوصاف می‌توان یکی از رموز جذابیت خانم‌ها را انتخاب پنکک مناسب با پوستشان دانست، اما اینکه چه پنککی عنوان مناسب را برای پوست شما کسب می‌کند در ادامه مطلب خواهیم فهمید.

انتخاب رنگ مناسب پنکک براساس رنگ پوست

یکی از بزرگترین اشتباهات برخی از خانم‌ها در زمان انتخاب پنکک صورت بی‌توجهی به رنگ پوستشان است. در این زمینه می‌توانم خاطره‌ای از دوران دانشجوییم برایتان تعریف کنم. به خاطر دارم در میان دانشجویان سال پایینی دانشگاهمان دختری از پنکک‌های بسیار روشن استفاده می‌کرد. این رنگ هیچ همخوانی‌ با پوستش نداشت و اغلب اوقات به سبب این ناهمخوانی نگاه‌ها را به سمت خودش جلب می‌کرد، در حالی که این یک توجه بسیار منفی بود. حتی روزی یکی از هم کلاسی‌هایم گفت من از دیدن این دختر حس خیلی بدی پیدا می‌کنم، آرایشش بی اندازه کثیف به نظر می‌رسد. هرچند آن دختر نمی‌دانست چقدر نظرات دیگران در ورای آن نگاه‌ها متفاوت است، ولی من مطمنم او می‌توانست به واسطه چشمان زیبا و صورت خوش تراشش به یکی از دخترهای خواستنی دانشگاه تبدیل گردد .

 امیدوارم با این خاطره به اهمیت اساسی انتخاب رنگ پنکک پی برده باشید. انتخاب صحیح رنگ علاوه بر زیباتر کردن نمای پوست شما، عیوب چهره شما را هم به نحو قابل توجهی می‌پوشاند. اگر فرض کنیم برای رهایی از لک‌های به جای مانده از آفتاب یا اکنه به استفاده از پنکک روی آورده‌اید، چاره این رهایی در انتخاب رنگ‌های بسیار روشن و تیره نیست. شما با کمک یک کانسیلر در ابتدا می‌توانید آن لک‌ها را پوشانده و سپس تمام سطح پوستتان را با کمک پنکک یکدست ‌نمائید. با این توضیحات در انتخاب رنگ پنکک صورت به سراغ رنگی بروید که تنها یک یا دو درجه با رنگ پوستتان فاصله دارد. این میزان تفاوت متعارف و معقول بوده و می‌تواند پوشانندگی طبیعی به چهره شما بخشد. برای تست رنگ پنکک در زمان خرید هم بهترین قسمت فک و آرواره شماست که بیشترین میزان همخوانی را با پوستتان داراست. اغلب ما عادت به تست رنگ بر روی پشت دستمان داریم در حالی که این قسمت تفاوت رنگ اساسی با پوست صورت داشته و برای تست رنگ انتخاب درستی نیست .

انتخاب پنکک برای پوست‌های خشک، مختلط و چرب

برای اینکه پنککی مناسب با جنس پوستتان انتخاب کنید در وهله اول باید جنس پوستتان را بشناسید. برای این منظور صورت خود را به وسیله یک شوینده بشوئید، به گونه‌ای که هیچ اثری از آرایش و آلودگی بر روی پوستتان به جای نماند و کاملا تمیز گردد. پس از این مرحله حوله را با آرامی بر روی پوستتان گذاشته و بر دارید، اینکار را تکرار کنید تا سطح پوستتان به صورت کامل خشک گردد. به مدت نیم ساعت اجازه استراحت به پوستتان دهید و از هیچ کرم یا آبرسانی استفاه نکنید. پس از گذشت این مدت زمان به حالتی که در پوستتان ایجاد شده اعم از خارش، سوزش، کشیدگی، خشکی و لایه‌های براق چربی دقت کنید.

 اگر هیچ یک از این حالت‌ها را  در پوستتان حس نکردید شما دارای پوستی معمولی و نرمال هستید، اما در صورت احساس کشیدگی و خشکی بر روی پیشانی و گونه‌هایتان جنس پوست شما خشک است. چنانچه لایه‌هایی براق چربی بر روی بینی، چانه و پیشانیتان مشاهده کردید شما از پوستی چرب برخوردارید. حالت دیگری که ممکن است پس از شستشو با آن مواجه شوید تلفیقی از احساس کشیدگی و چربی در ناحیه‌هایی از پوست به صورت توام با هم است، این موضوع نشان از مختلط بودن پوست شما دارد. اگر هیچ یک از نشانه‌های زیر در پوستتان ظاهر نشد و در عوض با خارش، التهاب و قرمزی پوستتان غافلگیر شدید یعنی از پوستی حساس برخوردارید و به تبع این حساسیت باید بیشتر مراقب آن باشید.

 اگر هیچ یک از این حالت‌ها را  در پوستتان حس نکردید شما دارای پوستی معمولی و نرمال هستید، اما در صورت احساس کشیدگی و خشکی بر روی پیشانی و گونه‌هایتان جنس پوست شما خشک است. چنانچه لایه‌هایی براق چربی بر روی بینی، چانه و پیشانیتان مشاهده کردید شما از پوستی چرب برخوردارید. حالت دیگری که ممکن است پس از شستشو با آن مواجه شوید تلفیقی از احساس کشیدگی و چربی در ناحیه‌هایی از پوست به صورت توام با هم است، این موضوع نشان از مختلط بودن پوست شما دارد. اگر هیچ یک از نشانه‌های زیر در پوستتان ظاهر نشد و در عوض با خارش، التهاب و قرمزی پوستتان غافلگیر شدید یعنی از پوستی حساس برخوردارید و به تبع این حساسیت باید بیشتر مراقب آن باشید.

بهترین شیوه استفاده از پنکک

قبل از انجام هر آرایشی بر روی پوستتان ابتدا صورتتان را به طور کامل تمیز کنید. فرقی ندارد صورتتان را با آب و شوینده بشوئید یا با استفاده از دستمال مرطوب آنرا تمیز نمائید، هدف تمیزی و رهایی پوست از هرگونه آلودگی و آرایش است. پس از این مرحله موهایتان را با کمک یک تل یا گلسر به صورت کامل جمع کنید تا در زمان آرایش رنگشان تغییر نکند. حال باید پوستتان را برای پذیرش محصولات آرایشی همچون پنکک آماده کنید و برای اینکار براساس جنس پوستتان آبرسان‌ها و مرطوب کننده‌های مخصوص را استفاده کنید. نیاز است پس از استفاده از مرطوب کننده کمی صبر کنید تا به صورت کامل جذب پوستتان گردد.

 اگر طبیعی بودن آرایش برایتان مهم است براش یا پد خود را کمی نمدار کنید ولی چنانچه مشخص بودن میکاپ بیشتر از طبیعی بودن آن برایتان حائز اهمیت است فرچه خود را به صورت خشک مورد استفاده قرار دهید. حال که نوبت زدن پنکک رسیده ابتدا از قسمت‌های وسیع‌تر پوستتان مانند پیشانی و گونه‌ها آغاز کرده و سپس به سراغ دیگر نواحی صورتتان بروید. پس از آنکه به صورت کامل پوستتان را با پنکک پوشاندید با کمک یک براش خشک و تمیز دیگر سعی در یکدست کردن آرایشتان کنید. اگر می‌خواهید آرایشتان جلوه طبیعی‌تری پیدا کند کمی از پنکک صورت را بر روی گردنتان هم بمالید تا اختلاف رنگ صورت و گردن به چشم نیاید.

معرفی ۴ پنکک از بهترین پنکک‌های ۲۰۲۰

در این بخش ضمن معرفی ۴ مدل از بهترین پنکک‌هایی که در سال  ۲۰۲۰ امتیاز بالایی از مصرف‌کنندگان دریافت کرده‌اند، علل موفقیت و استقبال افراد از این برندها را با هم مرور می‌کنیم .

۱- پنکک فلورمار مدل Loose Powder (رمز ماندگاری و داشتن آرایشی طبیعی و زیبا)

پنکک فلورمار مدل Loose Powder از نوع پودری بوده و دارای ویژگی‌های اغواکننده بسیاری است. این محصول قادر به ایجاد پوششی طبیعی، مات و به دور از هرگونه ماسیدگی بوده و علاوه بر تمامی این موارد ماندگاری و ثبات بالایی به آرایش شما می‌بخشد. اگر دارای پوستی چرب یا مختلط هستید و از لایه‌های براق چربی بر روی پوستتان خسته شده‌اید این پنکک بهترین گزینه برای خشنودی شماست. پنکک فلورمار نه تنها برای پوست‌های چرب بلکه برای پوست‌های خشک هم تنها با قرار گرفتن در کنار یک مرطوب کننده تبدیل به گزینه‌ای عالی خواهد شد. با در نظر گرفتن مجموع ویژگی‌های یک پنکک خوب می‌توان گفت پنکک فلورمار مدل Loose Powder امتیاز خوبی از کاربران دریافت کرده و برای داشتن آرایشی بی‌نقص و با دوام حرف‌های زیادی برای گفتن دارد .

 

ویژگی‌های پنکک فلورمار مدل Loose Powder

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند
کشور مبدا برند ترکیه
spf ندارد
حجم ۱۴ گرم
نوع پوشش مات
مناسب برای انواع پوست
پارابن (ماده نگهدارنده مضر برای بدن) ندارد
ویتامین‌ها و مواد مغذی A,E,F حاوی ویتامین
حاوی امگا ۶، ۷ و ۹
حاوی نرم‌کننده‌های طبیعی برای پوست
ویژگی‌ها تثبیت کنندگی بسیار بالای آرایش
حفظ رطوبت و ایجاد جلوه‌ای فوق‌العاده برای پوست
۲- پنکک دوکاره آرکانسیل مدل COVER MATCH(داشتن زیبایی در کنار مراقبت از پوست)

اگر نمی‌خواهید سلامت پوستتان را فدای آرایشی بی‌نقص کنید پنکک آرکانسیل در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. این پنکک با توجه به بافت مخملی و فوق‌العاده نرم خود ظاهری یکدست برای پوستتان رقم زده و علاوه بر ماندگاری در تمام طول روز در برابر اشعه آفتاب هم از شما مراقبت می‌نماید. این محصول آرکانسیل با داشتن مواد مغذی فراوان نه تنها به عنوان یک محصول آرایشی بلکه در گروه محصولات مراقبت از پوست هم خود را جای داده است. در ساختار این پنکک انواع ویتامین‌های مورد نیاز پوست به کار رفته و با داشتن خاصیت آبرسانی و تغذیه پوست شما را از شر چین و چروک‌ها خلاصی می‌دهد.

این پنکک صورت همانگونه که از نام آن پیداست به صورت دو کاره است یعنی با خرید آن تنها یک پنکک به ست آرایشیتان اضافه نمی‌گردد بلکه صاحب یک کرم پودر هم می‌شوید. تغییر کارایی این محصول از پنکک به حالت کرم پودر بستگی به خشک یا تر بودن پد شما دارد. اگر انتظار پوشش بالا و جلوه‌ای کرم پودری بر روی پوستتان را دارید کافیست پد پنکک را کمی نمدار کنید. پنکک آرکانسیل دارای ضد آفتاب ۱۵ بوده و با ایجاد پوشش مات بر روی پوستتان رضایتمندی شما را رقم خواهد زد.

پنکک دوکاره آرکانسیل مدل COVER MATCH

کشور مبدا برند فرانسه
spf ۱۵
حجم ۱۰ گرم
نوع پوشش مات
مناسب برای انواع پوست
پارابن (ماده نگهدارنده مضر برای بدن) ندارد
ویتامین‌ها و مواد مغذی غنی شده با آنتی اکسیدان‌ها و عناصر کمیابی همچون (منیزیم،کلسیم،سدیم،پتاسیم،سیلیکون،زینک،آهن) و مواد معدنی
ویژگی‌ها ماندگاری و دوام ۲۴ ساعته
پوشش صاف و یکدست
طیف رنگی متنوع
۳- پنکک آموتیا مدل PERFECT FIT (پوششی مخملی بدور از نشانه‌های پیری)

اگر بدنبال پوششی مخملی برای پوستتان می‌گردید و علاوه بر این ویژگی‌ تقویت کنندگی پنکک هم برایتان حائز اهمیت است، پنکک آموتیا مدل PERFECT FITبی شک همان چیزی است که دنبال آن می‌گردید. این پنکک دو کاره بوده و علاوه بر حالت آرایشی به جهت دارا بودن روغن آرگان در ترکیبات خود در مقابل پیری زودرس هم پوستتان را محفوظ می‌دارد. بسیاری از مصرف‌کنندگان پنکک آموتیا آنرا انتخابی بی نقص برای میهمانی‌ها و قرارهای رسمی خود می‌دانند زیرا ضمن ایجاد پوششی مات دارای ثبات بسیار خوبی بوده است. همانطور که پیش‌تر گفته شد پوشش این محصول مخملی بوده و طراوت و لطافت بسیاری به پوست شما می‌بخشد.

 

ویژگی‌های پنکک آموتیا مدل PERFECT FIT

کشور مبدا برند تحت لیسانس ایتالیا
spf ندارد
حجم ۱۲ گرم
نوع پوشش مات
مناسب برای انواع پوست
پارابن (ماده نگهدارنده مضر برای بدن) ندارد
ویتامین‌ها و مواد مغذی حاوی روغن آرگان (سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب(
دارای خواص ضد پیری زودرس
ضد آب
ویژگی‌ها تثبیت کنندگی بسیار بالای آرایش
حفظ رطوبت و ایجاد جلوه‌ای فوق‌العاده برای پوست
۴- پنکک کاپرا نیو kapra new (پوششی لطیف با ماندگاری و پوششی بالا)

پنکک کاپرا با داشتن بافتنی نرم و لطیف قادر به ایجاد پوششی یکدست و در عین حال شاداب برای پوستتان است. این محصول تنها یک پنکک نیست بلکه به لطف ماندگاری ۱۲ ساعته خود حکم یک تثبیت کننده آرایشی را هم برایتان خواهد داشت. اگر به دنبال محصولی ضد آب با خاصیت آبرسانی پوست می‌گردید، پنکک کاپرا گزینه‌ای مناسب برای شماست. این محصول جوابگوی نیاز افرادی است که از پوست‌های حساسی برخوردارند و عموما نمی‌توانند از هر محصولی برای پوستشان استفاده کنند، ضمن آنکه از تنوع رنگی بالایی نیز برخوردار است.

پنکک کاپرا نیو kapra new

کشور مبدا برند فرانسه
spf ندارد
حجم ۱۵ گرم
نوع پوشش مات
مناسب برای انواع پوست
پارابن (ماده نگهدارنده مضر برای بدن) دارد
ویتامین‌ها و مواد مغذی دارای خاصیت ضد پیری و آبرسانی برای پوست
ویژگی‌ها ضد آب، سازگار با پوست های حساس، دارای تنوع رنگی بالا

 

در این مطلب علاوه بر ذکر فاکتورهای تاثیرگذار در خرید و استفاده از پنکک به معرفی ۴ برند موفق داخلی و خارجی پرداختم تا بتوانید در طیف قیمتی متنوعی دست به انتخاب بزنید. انتخاب از میان برندهای بسیار متنوع محصولات آرایشی کاری سخت است شما از کدام برند آرایشی استفاده می‌کنید؟

به نظرتان مهم‌ترین فاکتور برای خرید یک پنکک خوب چیست؟

 

چشم شما اولین مرکز توجه افراد به چهره‌تان است، راه صحیح آرایش کردن آنرا در این مقاله بیاموزید: آشنایی با انواع خط چشم به همراه ۸ مدل آموزش خط چشم

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.