راهنمای خرید چادر مسافرتی و معرفی برند پکینیو

قصد خرید چادر مسافرتی دارید ولی نمی‌دانید چه فاکتورهایی را باید اولویت قرار دهید؟ هر چند اغلب ما بر این باوریم که هیچ جا خانه خودمان نمی‌شود ولی در صورت خرید یک چادر مسافرتی خوب متوجه می‌شویم این ضرب المثل چندان هم درست نیست و در سفر هم می‌توانیم خانه‌ای به راحتی و دلپذیری منزل خودمان تجربه کنیم. برای رسیدن به این مدل از خانه‌های سیار و قابل ‌حمل موسوم به چادر مسافرتی باید یک سری سئوالات از خود بپرسید. به چه منطقه‌ای سفر می‌کنید و قصد کمپ‌زنی در چه فصلی را دارید؟ تنهایید یا قرار است میزبان چند نفر دیگر در چادرتان باشید؟ چه میزان بودجه برای خرید چادر مسافرتی در نظر گرفته‌اید و چه آپشن‌هایی گویای کیفیت بهتر این چادرها برای شماست؟ در این مطلب ضمن پاسخ دادن به این سوالات شما را با یکی از بهترین برندهای تولید چادر کوهنوردی و مسافرتی آشنا می‌سازیم تا دیگر دغدغه‌ای از حیث انتخاب برند خوب نداشته و با خیالی آسوده چادری برای یک عمر سفر انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید محصولات استنلی (لوازم و تجهیزات سفر)

۱- راحتی و سهولت استفاده از چادر مسافرتی

راحتی چادر مسافرتی را با آپشن‌هایی همچون بزرگ و جادار بودن، دوام و کیفیت، سهولت استفاده و برپا کردن، مجهز بودن به توری برای در امان ماندن از شر حشرات اندازه‌گیری کنید. سفر عموما چالش برانگیز بوده و در کنار لذت، خستگی هم به مسافران تحمیل می‌کند، بنابراین چادری انتخاب کنید که به راحتی در آن استراحت کرده و حتی بتوانید در آن بایستید. گزینه ارتفاع چادر جزو مواردی است که اغلب افراد به آن توجه چندانی ندارند، در حالی که این فاکتور به شما اجاره می‌دهد به راحتی در خانه جنگلی خود بایستید و نیاز به خم شدن نداشته باشید. گزینه ارتفاع دارای استثنائاتی هم هست به این صورت که در مناطق بادخیز نیاز به چادر با ارتفاع کم دارید تا بتوانید وضعیت پایدارتری داشته باشد. به فراخور تغییر لوکیشن برای مناطق گرمسیر هم فاکتور تهویه یا توری‌های هواگیر چادر اهمیت بیشتری می‌یابد. هر چه تعداد این هواکش‌های توری بیشتر باشد نه تنها در مقابل حشرات از شما محافظت می‌کند بلکه به واسطه آنها از گرما و تب تند هوا هم در امان خواهید ماند.

۲- مقاومت چادر کمپینگی و جنس آن

زمانیکه قصد سفر داریم عموما به سختی‌ها و مصائب آن نمی‌اندیشیم، بلکه همه چیز را در نهایت حالت ایده‌آل آن تصور می‌کنیم. وزش باد خنک، آفتاب مطبوع و شب‌های پر ستاره و رویایی گوشه‌ای از تصورات ما هستند، در حالی که تمامی این رویاها را یک وزش سنگین باد می‌تواند نقش برآب سازد. عموم ما در زمان خرید چادر مسافرتی هم این تصورات فانتزی را از سفر داریم و با لحاظ کردن گزینه قیمت به سراغ چادرهای ارزان می‌رویم و آنها را برای تفریح چالش برانگیزی همچون سفر کافی می‌دانیم. اگر یک چادر مسافرتی خوب می‌خواهید در زمان خرید کیفیت و جنس مقاوم چادر را فدای قیمت ارزان آن نکنید و گزینه‌ای را انتخاب کنید که در برابر وزش بادهای سنگین و بارش‌های سخت حرفی برای گفتن داشته باشد. چنانچه مقصدتان منطقه‌ای کوهستانی است باید به صورت وسواس ‌گونه‌ای به بررسی فاکتورهایی همچون مقاومت در برابر آب، پرش سنگ و خراشیدگی در زمان خرید بپردازید.

در میان اجزای مختلف چادر، کف آن به سبب راه رفتن افراد و تماس مستقیم با سنگ ریزه‌ها از حساسیت بالاتری برخوردار است. برای این منظور چادری مناسب شماست که از نوعی ماده پلیمری(پلاستیکی) با تراکم و کشش مولکولی بالا ساخته شده باشد. این ماده پلیمری موسوم به اورتان بوده که علاوه بر کف، دیوارهای و جداره‌های داخلی چادر را با این ماده می‌سازند. نکته جالب توجه در خصوص استفاده از اورتان‌ها در دوخت چادر آن است که این مواد مقاومتی از ۳۵ تا ۲۰۰ پاسکال در برابر نفوذ آب ایجاد می‌کنند. دقت کنید اگر بدنبال خرید چادر مسافرتی استاندارد هستید چادرتان باید حداقل تا ۱۰۰ پاسکال مقاومت در برابر فشار آب داشته باشد در غیر این صورت شاید مجبور شوید با جلیقه‌ی نجات بخوابید! نکته بعدی در خصوص سقف چادر بوده و به چگونگی دوخت آن باز می‌گردد. بهترین گزینه برای سقف یک چادر مسافرتی یکسره دوخته شدن آن، بدون هیچگونه درزی است تا امکان نفوذ آب به داخل را به صفر برساند. فراموش نکنید طبیعت همیشه هم مهربان و سخاوتمند نیست پس به این نکات دقت کنید تا در سفر غافلگیر نشوید.

۳- چگونگی کار با طول عمر ابزارهای جانبی چادر

انتخاب چادر باکیفیت و مقاوم یکی از مهم‌ترین فاکتورها در زمان خرید چادر مسافرتی است. از آنجایی که هر وسیله‌ای با بالاترین میزان کیفیت هم امکان خراب شدن دارد، باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که قابل تعمیر بوده و فرآیند اینکار هم سخت و زمانبر نباشد. چادر مسافرتی از این قاعده مستثنی نیست و امکان خرابی در این وسیله بیشتر به میله‌ها و بست‌های نگهدارنده ستون چادر مربوط می‌شود. بنابراین فراموش نکنید در زمان خرید چادر حتما استقامت و طول عمر این ستون‌های نگهدارنده و ابزارهای جانبی چادر و قابلیت تعمیر و تعویض آنها را جویا شوید. مورد دیگری که باید به آن توجه ویژه داشته باشید خدمات پس از فروش چادرهای مسافرتی است تا در صورت آسیب مجبور به کنار گذاشتن همیشگی و خرید دوباره چادر نشوید.

۴- سهولت نصب و برپاکردن چادر

برپاکردن برخی از چادرهای مسافرتی به قدری سخت است که شما به تنهایی از عهده آن بر نمی‌آئید یا آنکه نیاز به صرف زمان طولانی برای نصب آن دارید و این یک نکته منفی برای یک مسافر خسته از راه است. برای اینکه این فاکتور را در نظر داشته باشید خودتان را به تنهایی در وضعیت نصب چادر، آن هم در هوایی طوفانی فرض کنید، چادری که از این آزمون رو سفید بیرون آید گزینه خوبی برای خرید تلقی می‌گردد.

۵- ابعاد و وزن چادر مسافرتی

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

تمامی چادرها برای برپا ساختن نیاز به وسایل جانبی دارند که باعث بالارفتم وزن چادر در زمان حمل می‌شود. هرچند سنگین بودن چادر برای فردی که با ماشین تا محل کمپ و چادر زنی می‌رود اهمیت چندانی ندارد ولی چنانچه مجبورید در کوله سفرتان آنرا حمل کنید دیگر نمی‌توانید بی اهمیت از کنار آن عبور کنید. علاوه بر حجم، ابعاد چادر جمع شده هم گزینه‌ای است که باید به آن دقت نمائید زیرا این تنها چادر نیست که در میان وسایل سفرتان باید آنرا حمل کنید مطمنا کوله بار دیگری هم دارید. با توجه به مجموع موارد گفته شده بسیار مهم است چادرتان جاگیر نبوده و فضای کمی اشغال کند. با این اوصاف در زمان خرید به وزن نوشته شده در مشخصات چادر توجه داشته و چشمتان را روی ابعاد آن نبندید. درست است که بزرگ بودن و سهولت استفاده ملاک‌های مهمی برای خرید چادر مسافرتی هستند ولی این موارد را تنها ملاکتان قرار ندهید تا خودتان را به دردسر نیاندازید. فراموش نکنید این دو عامل برخی از مسافران را از ادامه مسیر منصرف کرده است.

۶- گنجایش چادر کمپینگی

چنانچه قصد تهیه چادر برای اقامت ۵ نفر را دارید یک چادر شش نفره تهیه کنید زیرا این تعداد نفرات مطمنا وسایلی همراهشان دارند که باید بخشی از فضا را به آن اختصاص دهید. نکته بعدی که باید در خصوص انتخاب نفرات لحاظ کنید ظرفیت درج گردیده بر روی بسته‌بندی است. این ظرفیت صرفا براساس ابعاد کف و با در نظر گرفتن جایی است که هر نفر به صورت استاندارد با کیسه خواب خود اشغال می‌کند و فضای مانور بیشتری در اختیارتان قرار نمی‌دهد.

معرفی برند پکینیو (Pekynew) بهترین برند ساخت چادرهای کمپینگی و مسافرتی

اگر در بازار گشتی بزنید و به دنبال خرید بهترین چادر کمپینگ باشید مطمنا افراد زیادی برند کله گاوی را به شما پیشنهاد می‌کنند. نام اصلی این برندPekynew بوده که به سبب شکل لوگوی آن با نام کله گاوی بر سر زبان‌های افتاده، البته لوگوی اصلی این برند کله یک بوفالوست که گونه‌ای گاو وحشی به شمار می‌رود ولی به سبب اختصار به آن کله گاوی می‌گویند. از ویژگی‌های بارز چادرهای این برند حرفه‌ای بودن آنهاست. پیکینو به صورت تخصصی از سال ۲۰۰۵ به تولید محصولات کمپینگ و کوهنوردی پرداخته و چادرهای مخصوص کوهنوردی، صخره نوردی و طبیعت گردی یکی از گروه محصولات پرطرفدار این برند به شمار می‌روند. چنانچه بخواهیم فاکتورهای ذکر شده در متن را در نظر بگیریم می‌توان گفت چادر کوهنوردی کله گاوی در زمره محصولات فول آپشن این کمپانی هستند. در ادامه به اختصار و به صورت موردی به ذکر موارد برتری این چادرها می‌پردازیم.

وزن و حجم در هر چادر کمپینگی حرف اول را می‌زند و اگر قرار باشد با این چادر راهی کوهستان شوید حتی چند گرم بالا و پایین بودن وزن یا جاگیر بودن چادر شما را با چالش‌های اساسی مواجه می‌سازد و به صورتی بسیار محسوس اذیتتان خواهد کرد. این مشکلی است که در چادرهای کله گاوی خبری از آن نیست، این چادرها از نظر ابعاد تنها چند سانت بوده و به قدری جمع و جور هستند که شما می‌توانید آنرا بیرون از کوله‌تان آویزان کنید. یکی از رموز موفقیت کله گاوی در تولید چادرهای مسافرتی سبک است و کلید اصلی این موفقیت را می‌توان استفاده از میله‌های و بست‌های آلومینیومی دانست که به شکل فاحشی در وزن محصولات این برند تاثیرگذار بوده‌اند.

یک چادر کوهنوردی خوب باید علاوه بر وزن و سایز از لحاظ فنی در برابر مواردی همچون آب، طوفان و باد مقاوم بوده و در کمترین زمان ممکن باز شود تا بتوان از آن استفاده کرد. دوپوش بودن هم از جمله مواردی است که خیال یک کوهنورد حرفه‌ای را در سختترین طوفان‌ها و بارش‌ها آسوده می‌سازد. چادرهای کله گاوی به لحاظ داشتن مجموع این دو قابلیت یعنی مقاومت صد در صد در برابر نفوذ آب و دوپوش بودن زبانزد همگان هستند.

ویژگی‌های برتر چادر کوهنوردی کله‌گاوی

مناسب برایفعالیت‌های حرفه‌ای همچون کمپینگ، کوه نوردی، طبیعت گردی و سفرهای چالشی
مقاومت در برابر باران و آبدارد
مقاومت در برابر طوفاندارد
هواکشدارد
طراحیدوپوش
عایق در برابر حرارتدارد
قیمتقیمت رقابتی و مناسب با در نظر گرفتن کیفیت تولیدات

چه مواردی برای شما در زمان خرید چادر مسافرتی حائز اهمیت است؟

قیمت چادر کوهنوردی یکی از گزینه‌های تاثیرگذار برای هر فردی است این فاکتور چقدر برایتان مهم است؟

۴/۵ - (۱ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.