کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد ؟

اگر تا به امروز از ناهمواری‌ها و لک‌های ماندگار با هر ریشه پیدایشی در رنج بودید و این رنج به عدم اعتماد به نفس شما دامن می‌زد بهتر است بدانید کانسیلرها آمده‌اند تا به این کابوستان پایان دهند. بسته به نوع استفاده صحیح از این محصول و پس از اتمام آرایش، جادوی کانسیلر می‌تواند شما را متعجب سازد تا جایی که حتی خودتان را نشناسید! البته استفاده از این کرم‌ها تنها به اینجا ختم نمی‌شود، بدون هیچ عارضه پوستی هم کانسیلرها رفقای دوست داشتنی شما خواهند بود. البته این رفاقت باید با چاشنی کار بلدی شما هم همراه باشد تا با کمک آن صورت خود ‌را از حالت پر و گوشتی به صورت استخوانی و خوش تراش با برآمدگی‌های جذاب در آورید. از اعجاز کانسیلرها گفتنی‌های بسیاری مانده مثل اینکه شما با وجود آنها با هرگونه نگرانی درخصوص دورچشمتان هم خداحافظی می‌کنید. احتمالا تا اینجای متن از دانستی‌های عنوان شده در خصوص کانسیلر این محصول به ظاهر کوچک ولی بسیار کارا متعجب شدید اما در ادامه مطلب بیشتر غافلگیر خواهید شد، پس با ما همراه باشید.

کانسیلر چیست  ؟

کانسیلر چیست  ؟

 

کانسیلرها‌ کرم پودرهای رنگی و عموما روشنی هستند که در سه غلظت جامد(پلت)، نیمه جامد(ماتیکی) و مایع یا کرمی با کارایی مختلف تولید می‌شوند. این محصولات معمولا در زیر سایر اقلام آرایشی همچون پنکک و کرم‌پودر، جهت پوشش دادن به عیوب صورت و برجسته ساختن برخی نواحی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید کانسیلر را قبل یا بعد از آرایش استفاده کنید ولی فراموش نکنید در زمان خرید کانسیلر، رنگی را انتخاب کنید که تنها یک درجه از پوستتان روشن‌تر است. امروزه رنگ‌بندی کانسیلرها بسیار متنوع گردیده و برحسب این رنگ‌بندی کاربرد خاصی نیز برای آنها تعریف شده است.

کانسیلر چه کاربردی دارد ؟

قبل از اینکه به جواب این سوال بپردازیم که کانسیلر چه کاربردی دارد ؟ بگوئید چقدر دلتان می‌خواهد خودتان آرایشگر و گریمور خود باشید ؟ اغلب ما از گریم بر روی پوستمان خوشمان نمی‌آید ولی از اینکه با ابزار ساده‌ای همچون کانسیلر بتوانیم خودمان را گریم کنیم برایمان رویاست. اگر فکر می‌کنید توان انجام اینکار را ندارید بهتر است بدانید این محدودیت را ذهنتان برایتان ایجاد کرده، چون به قول ریحانا خواننده و سلبریتی معروف هیچکس مثل خودمان آگاه به نواقص چهره ما نیست. با این پیش درآمد و در جواب سئوال کانسیلر چه کاربردی دارد ؟ باید بگوئیم کاربرد کانسیلرها گریم کردن شما به شیوه و با ابزاری جادویی و بسیار ساده است. این محصول به خوبی قادر است عیوب چهره شما را استتار و محو ساخته و در عوض نکات مثبت را در چهره‌تان نمایان‌تر سازد. در ادامه به صورت موردی به معجزات شگفت‌آور کانسیلر می‌پردازیم تا بتوانید به خوبی درک کنید از این کرم ریزه میزه می‌توانید چه توقعات باورنکردنی داشته باشید.

۱- کاربرد کانسیلر در رهایی از لک‌های پوستی، جای جوش و زخم

اگر به دنبال درمان ریشه‌ای برای از میان برداشتن جای جوش، لک و زخم‌های خود هستید بسیار عالی است، ولی مطمنا می‌دانید که پروسه درمان این اختلالات پوستی زمانبر است. به نظرتان منطقی است تا کامل شدن درمانتان صبر کنید یا اینکه بهتر است در طول این مدت از ابزارهای آرایشی برای رهایی از این ناهمگونی‌ استفاده کنید. کانسیلرها به سبب مقابله با این مشکلات پوستی اختراع شدند، آن هم زمانی که خبری از شیوه‌های درمانی به نام میکرودرم، میکرونیدلینگ و جوانسازی پوست نبود. اگر قبلا برای خلاصی از لک‌هایتان به استفاده چندین لایه‌ای از کرم‌پودر می‌پرداختید و ظاهرتان را بیش از اندازه مصنوعی می‌کردید، در حال حاضر می‌توانید با انتخاب کانسیلرها به آسانی این تضاد رنگی را پوشش و پوستتان را صاف و یکدست کنید.

۲- کاربرد کانسیلر زیر چشم در رفع تیرگی و چین و چروک و مرهمی بر چشم‌های خسته

برخی از بازیگران کانسیلر زیر چشم را مرهمی بر چشم‌های خسته‌شان عنوان کرده‌اند و آنرا راهی برای رهایی از علائمی همچون تیرگی، چین و چروک و علائم خستگی می‌دانند. به عبارتی می‌توان کانسیلر را مرهمی بر زخم‌های روحی و جسمی عنوان کرد. بسیاری از افراد به سبب مشکلات پوستی خود از جمله تیرگی دور چشم به شدت مورد آزار روحی قرار دارند و به نظر می‌رسد کانسیلر زیر چشم می‌تواند این مشکل را به آسانی برایشان رفع کند. چنانچه کنجکاوید بدانید کدام بازیگر بیشتر از کانسیلر استفاده می‌کند نقل قولی از بازیگر سینما شهرزاد کمال زاده را برایتان آورده‌ایم. او می‌گوید: کانسیلر در زمره کرم‌های آرایشی دور چشمی است که همیشه همراه من است. یکی از اولین نشانه‌های خستگی در ظاهر من از چشم‌هایم آغاز می‌شود و کانسیلر انتخابی عالی برای پوشش این خستگی و تیرگی ناشی از آن است.

۳- کاربرد کانسیلر در استتار و پوشش عیوب صورت

ریحانا را مطمنا می‌شناسید و به غیر از صدا از چهره این خواننده هم احتمالاخوشتان می‌آید. براساس اعلام روزنامه هالیود بوز در سال ۲۰۱۹  این خواننده در لیست ۱۰ زن زیبای جهان قرار گرفته است. جالب است بدانید ریحانا هم برای استتار عیوب چهره‌اش از کانسیلر استفاده می‌کند، البته این را ما نمی‌گوئیم بلکه خود او در تبلیغ برندش با نام فیفتی و در یکی از ویدیوهایش عنوان کرده است. او گفته: همانطور که می‌دانید من پیشانی بلندی دارم و به همین خاطر همیشه در زمان میکاپ پیشانی‌ام را با استفاده از کانسیلر کوچکتر نشان می‌دهم. سعی کردیم ابتدا از یکی از زیباترین زنان جهان برایتان بگوئیم تا فکر نکنید زیبایی تنها مختص چهره‌های بی نقص است. برخی از افراد به صورت طبیعتی داری بینی بزرگ، لبانی نازک، پیشانی پهن یا چشمان بی حالت و ریز هستند و بنا به هر سببی دلشان نمی‌خواهند زیر تیغ جراحی قرار گیرند. اما اینکه با کمک آرایش بتوانند این عیوب را استتار و در اصطلاح کاور کنند خبر خوشحال‌کننده‌ای برایشان است. اگر شما هم در دسته این افراد قرار دارید از استفاده از کانسیلرها در زمان آرایش غافل نشوید .

۴- کاربرد کانسیلر در بهبود میکاپ

تاکنون چند بار در حین کشیدن خط چشم دستتان لغزیده و تمام زحمتتان به باد رفته؟ مطمنا تعداد این اتفاق را به خاطر نمی‌آ‌ورید چون به کرات این حادثه را تجربه کرده‌ و حساب آن از دستتان در رفته، ولی احساس ناخوشایند ناشی از این اتفاق را به خاطر دارید. حال که این تجربه را مرور کردیم بهتر است بدانید کانسیلرها آمده‌اند تا شما دیگر این احساساسات ناخوشایند را تجربه نکنید. شما با کمک کانسیلر زیر چشم می‌توانید هر جای خطایی داشتید آنرا محو و آرایشتان را بهبود بخشید. استفاده از کانسیلر زیر چشم تنها به این موضوع ختم نمی‌گردد چنانچه آرایشگر حرفه‌ای نیستید و نمی‌توانید خطوطی متقارن در بالا و پایین چشمتان ایجاد کنید باز هم کانسیلرها در نقش ناجی‌‌گر شما خواهند بود. شما می‌توانید هر جا از ضخامت و طول خط چشمتان ناراضی هستید با کمک کانسیلر این خطوط را به شکل دلخواهتان در‌‌آورید .

 مورد بعدی که باید در مورد کانسیلرها بدانید عملکرد تثبیت‌گری آنها در آرایش است. برای اینکه این عملکرد را برایتان بیشتر توضیح دهیم چند موقعیت اضطراب‌آور را با هم مرور می‌کنیم. فرض کنید در یک جلسه رسمی قرار دارید و یک جرعه آب می‌نوشید، ولی رد رژ بر روی لیوان باقی می‌ماند و نگاه‌ها را به سمت شما جلب می‌کند. باید در مهمانی حاضر شوید ولی هنور نرسیده آرایش بر لبانتان رنگ می‌بازد و جلوه‌ مورد انتظار شما را دیگر ندارد. در این موارد به جای نگرانی و احساس خجالت بهتر است پیش از استفاده از رژ به لبنتان کانسیلر بزنید تا ضمن ثبات بخشیدن به آرایش، جلوه‌ای فوق‌العاده‌ به لبان خود بخشیده باشید. فراموش نکنید لبان شما دومین مرکز توجه اشخاص به چهره‌تان هستند، پس تاثیر آنرا با استفاده همزمان کانسیلر و رژ دوچندان سازید. البته کانسیلرها برای ماندگارتر کردن سایه چشم‌ هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از این محصول پیش از سایه زدن موجب می‌شود رنگ پشت پلکتان دیگر تاثیری در رنگ سایه نداشته و سایه آنگونه که باید و شاید خود را نشان دهد.

۵- کاربرد کانسیلر در ایجاد چشمانی افسونگر

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

حقیقت می‌توانستم این مورد را با مورد قبلی تلفیق کنم و جز موارد بهبود میکاپ بیاورم، ولی برای اینکه بیشتر به این تاثیر افسونگر کانسیلر در آرایش چشم‌ها دقت کنید آنرا در گزینه‌ای مجزا آوردم. به نظرتان یکی از رازهای جذابیت چشم‌ها به غیر از خوش حالت بودن آن چیست؟ مطمنا اغلبتان به مژه‌هایتان فکر کردید. اگر از مژه‌های کم پشت و کوتاهی برخوردارید بهتر است بدانید یکی از رمزو رازهای بلندی و پر بودن مژه‌ها کانسیلرها هستند. یکی از کارهایی که می‌توانید برای تاثیر این خرده موهای کوچک ولی فوق‌العاده تاثیرگذار در آرایش چشم‌ها انجام دهید زدن کانسیلر پیش از ریمل است. برای اینکار با کمک براش مخصوص کانسیلر را بروی مژه‌ها قرار داده و صبر کنید تا خشک شود. پس از آن ریمل را بر روی مژه‌های خود قرار دهید و از دیدن مژه‌های به مراتب حجیم‌تر و زیباتر لذت ببرید. قبل از استفاده از این شیوه به شما این مژده را بدهم قرار است با تاثیر اینکار شگفت‌زده شوید.

 مورد بعدی به مکمل زیبایی چشمانتان یعنی ابرو باز ‌می‌گردد. تابحال دقت کردید کسانی که ابروهای خط‌ دار و در اصلاح تمیزی دارند چقدر آرایششان دلنشین‌تر است. شما هم می‌توانید با کمک کانسیلر مدادی به ابروی آرمانی خود دست یابید. با کمک این مدل کانسیلر می‌توانید هر جا در اطراف ابرو و چشمتان شاهد پخش شدن مداد یا ریمل هستید آنرا تمیز کنید. احتمال دارد موقع خواندن این جمله به یاد ریزش همیشگی مداد در نقطه‌ای که غده اشکی چشم قرار دارد افتاده باشید. ریزش مداد چشم در این ناحیه تبدیل به نقطه من شده بود که خوشبختانه پس از آشنایی با کانسیلر این مشکل به صورت کامل رفع شد .

اشتباهات رایج در استفاده از کانسیلر

اشتباهات رایج در استفاده از کانسیلر

علی‌رغم تمام ویژگی‌های مثبتی که کانسیلرها دارا هستند وجود برخی اشتباهات متداول در استفاده از این محصول، تاثیر شگفت‌انگیز آنرا غیر قابل باور کرده است. با هم نگاهی به ۷ اشتباه رایج در استفاده از کانسیلر می‌اندازیم.

۱- استفاده از کانسیلر به صورت تک رنگ

برخی افراد تنها به یک رنگ کانسیلر اکتفا می‌کنند و از همان یک رنگ انتظار معجره دارند. چنانچه قصد پوشاندن معایبی همچون بینی بزرگ، استخوانی کردن چهره و از بین بردن این قبیل ایرادات را دارید باید با ترکیبی از سایه روشن‌ها خطای دید در بیننده ایجاد کنید. براین اساس به شما پیشنهاد می‌کنیم حداقل ۲ رنگ کانسیلر تیره و روشن برای اینکار استفاده کنید تا تضاد رنگ‌ها کار خود را انجام دهند. برای توضیح بیشتر در انتخاب رنگ کانسیلر باید بدانید کانسیلر سبز، قرمزی پوست را برایتان از بین می‌برد. چنانچه پوستتان ملتهب بوده یا می‌خواهید جای لک‌های قهوه‌ای را از پوستتان محو کنید کانسیلر سبز انتخاب مناسبی برای شماست. کانسیلر هلویی یا کانسیلری که یک درجه از پوست شما روشن‌تر است، حلقه تیره دور چشم یا هرنوع تیرگی و کبودی دیگری را بر روی پوستان از بین ببرد. از کانسیلر بنفش و صورتی هم می‌توانید برای جبران زردی پوست و رنگ پریدگی استفاده کنید. برخی از کانسیلرها دارای رنگی به مراتب سفیدتر یا زردتر نسبت به کرم‌پودر هستند. این کانسیلرها برای پوشش عیوب وسیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند که نیاز به پوشش قوی ندارند. با وجود موارد گفته شده احتمالا به خوبی درک کرده‌اید که چرا می‌گویند در زمان خرید کانسیلر به رنگ پوست خود دقت داشته باشید.

۲- انتخاب کانسیلرهای کچی و بسیار روشن

برخی از افراد به قدری از عارضه‌های پوستی خود در رنجند که برای جبران آن دست به انتخاب کانسیلرهای کچی جهت از بین بردن تیرگی و لک‌های پوستیشان می‌کنند. متاسفانه این کار تنها ظاهری مانند اشباح به این افراد می‌بخشد. این جلوه غیر طبیعی هیچ حالت آرایشی نداشته و اتفاقا مخاطب را بیشتر متوجه ناهماهنگی رنگ‌ها در پوست این افراد می‌کند. مورد بعدی در خصوص کانسیلرهای بسیار روشن حالت ماستی شدن آرایش است. بنا به دلایل گفته شده تاکید داریم در زمان انتخاب رنگ تنها یک درجه روشن‌تر از پوستان را انتخاب کنید و مطمئن باشید تاثیری که می‌خواهید را با جلوه‌ای زیباتر شاهد خواهید بود .

۳- استفاده از یک مدل کانسیلر برای تمام قسمت‌های صورت

همانطور که پیشتر گفتیم کانسیلرها در انواع جامد، نیمه جامد و مایع هستند و موارد استفاده آنها با یکدیگر متفاوت است. اگر قصد استفاده از کانسیلر برای قسمت‌های گوناگون صورتتان را دارید باید چند نوع کانسیلر را در ست آرایشی خود قرار دهید. به این ترتیب اگر دنبال پوشش تیرگی‌ها و خطوط دور چشم‌ هستید کانسیلر زیر چشم ماتیکی یا همان استیکی گزینه مناسبی است. کانسیلرهای کرم مانند هم برای مخفی کردن چین و چروک‌ها گزینه مناسبی هستند ضمن آنکه به خوبی می‌دانند چطور پوست را صاف و یکدست نمایند. در آخر باید گفت برای پوشش قسمت‌های مختلف پوست می‌توانید از کانسیلر مایع و مدادی استفاده کنید. کانسیلرهای مدادی بهترین انتخاب برای پوشش بخشیدن به جای جوش و استار کک و مک‌ها هستند.

۴- استفاده بیش از اندازه از کانسیلر

برخی افراد با دیدن تاثیر کانسیلر بر پوست دیگران در استفاده از این محصول زیاده‌روی می‌کنند. اگر عادت به ایجاد لایه‌ای ضخیم با کانسیلر دارید بهتر است این عادت را ترک کنید زیرا تنها باعث مصنوعی شدن آرایشتان خواهید شد. مشکل دیگری که در اثر استفاده زیاد از این کرم ایجاد می‌شود جلوه بیشتر خطوط و چین و چروک‌هاست. بله درست متوجه شدید استفاده بیش از اندازه از هر کرمی حتی کانسیلر عیوب صورت شما را بارزتر می‌کند و تاثیری که شما به دنبال آن هستید را ابدا به چهره تان نمی‌بخشد. استفاده زیاد از کانسیلر مانند آن است که شما بر روی جزئیاتی که قصد پنهان کردن آن را داشتید یک علامت بزرگ زده و از دیگران بخواهید بیشتر به آن توجه و دقت داشته باشند.

۵- استفاده از کانسیلر با انگشت

اگر تاکنون هر محصولی را با انگشت بر روی پوستتان پخش می‌کردید و از اینکار راضی بودید خواهشا در زمان استفاده از کانسیلر اینکار را نکنید. شما برای استفاده از کانسیلر نیاز به پدها و براش‌های مخصوص دارید تا پوشش این محصول را محو کرده و به صورتی یکدست در آورید. برای اینکار ابتدا کانسیلر را بر روی پوستتان قرار دهید و سپس یا کمک یک براش یا ابر مرطوب آن را پخش کنید. برای زیر چشم هم به هیچ عنوان کرم را بر روی پوست ظریف دور چشم نکشید بلکه به صورت ضربه‌‌ایی آنرا پخش کنید.

۶- عدم رعایت ترتیب در زمان استفاده از کانسیلر

۴.۳/۵ - (۱۹ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. رعنا محمدی می گوید

    من پوستم کمی سبزه هست بهترین رنگ کانسیلری که میتونم استفاده کنم چه رنگی هست؟

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.