آشنایی با انواع رژ لب و ترفند‌هایی جالب برای برجسته‌تر کردن لب‌ها

رژ لب پای ثابت آرایش ما خانم‌هاست، اگر اهل آرایش باشید غیرممکن است رژ لب را فراموش کنید. برای اغلب خانم‌ها قابل درک نیست آراسته باشند در حالی که هنوز رژ لب خود را نزده‌اند. مقوله‌ی استفاده خانم‌ها از رژ شاید برای آقایان پیچیده باشد ولی برای ما ساده است، رژ لب ما همیشه باید داخل کیفمان باشد و هر جا نیاز داشتیم و حتی گاها زمان‌هایی که دلمان برایش تنگ شد از آن استفاده کنیم. آیا تابحال شده در میان هیاهوی کار دلتان برای رژ لبتان تنگ شود؟ من این موضوع را بارها تجربه کرده‌ام و تجربه مشابه آن را در میان دوستان و همکاران خود هم دیده‌ام. این دلتنگی بی علت نیست زیرا رژ لب برای ما یکی از نوستالژیک‌ترین محصولات آرایشی است .

جذابیت این محصول آرایشی برای خانم‌ها از کودکی شکل گرفته و به قدری است که یکی از کشمکش‌های همیشگی مادران با فرزندان دخترشان قایم کردن رژ لب از تیررس نگاه آنها بوده است. این باور از بچگی به ما تزریق شده که بازدن رژ لب جذابتر و زیباتر می‌شویم و اگر دقت کرده باشید اولین سوال یک کودک پس از استفاده رژ این است «خوشگل شدم؟» رژ لب حتی در بزرگسالی هم جاذبه خود را برای ما از دست نمی‌دهد تا حدی که بیشترین محصول آرایشی در ست ما خانم‌ها این وسیله بوده و عموما در زمان خرید اقلام آرایشی اگر حواسمان به خودمان نباشد چند قلم رژ لب برمی‌داریم.

دنیای رژ لب‌ها با تمامی جذابیت‌های خود نیازمند شناخت بیشتری از سوی ماست. درست است که اغلب ما به عنوان اولین محصول آرایشی رژ لب را به دست گرفته‌ایم ولی هنوز با انواع آن به درستی آشنایی نداشته و رموز استفاده از آن را برای داشتن لبانی حجیم و خوش فرم نمی‌دانیم .در این مطلب علاوه بر معرفی انواع رژ لب به شما ترفندهایی را آموزش می‌دهم تا لبانتان را برجسته‌تر ساخته و دیگر نیازی به کشیدن خط و لب‌های عجیب برای جلوه دادن بیشتر به لب‌هایتان نباشید.

یک ست لوازم آرایشی کامل شامل چه مواردی میشه؟ لیست لوازم آرایشی ؛۲۱ قلم لوازم‌آرایش برای به اوج رساندن زیبایی شما

آشنایی با انواع رژ لب

۱- رژ لب مخملی

در ابتدا از رژ لب مخملی آغاز می‌کنم که ممکن است به گوشتان کمی نا آشنا باشد. رژ لب مخملی یک مدل از رژ لب مات است که دارای بافتی خشک شبیه به پارچه مخمل است. خاصیتی که رژ لب مخملی در مقایسه با سایر رژ لب‌ها داراست جلوه حجیم و بزرگی است که به لب‌ها می‌بخشد. این مدل رژ لب عموما از ماندگاری بالایی برخوردار است و چنانچه به دنبال آرایش به سبک کلاسیک و مدرن هستید رژ لب مخملی انتخاب مناسبی برای شماست.

۲- رژلب مات

رژ لب مات در دسته محبوبترین رژ لب‌ها در میان خانوم‌ها قرار دارد که علاوه بر پوشش مات از ماندگاری خوبی هم برخوردار است، این محصول همچنین دارای تنوع رنگی بسیار خوبی است. رژ لب مات انتخاب بسیار خوبی برای هر محیطی است، پس فرقی نمی‌کند قصد رفتن به سر کار را دارید یا میهمانی، یک رژ لب مات می‌تواند همراه خوبی برای تمای لحظه‌های شما باشد. البته این رژ لب باعث خشکی لب‌ها می‌شود و این موضوع را به عنوان یکی از معایب آن می‌توان عنوان کرد .

۳- رژ لب مایع

رژ لب مایع در دو نوع رژ لب مایع مات و براق در فروشگاه‌های لوازم آرایشی به چشم‌ می‌خورد. مدل مات این رژ لب‌ها علی رغم حالت مایعی که دارند پس از استفاده بر روی لب‌ها خشک شده و از پوشش‌دهی و ماندگاری بالایی هم برخوردار هستند. ممکن است پس از استفاده از رژ لب مایع دچار خشکی لب شده و لبانتان پوسته پوسته گردد که چاره آن یک بالم یا نرم کننده لب است. مدل ۲۴ ساعته رژ لب مایع  هم وجود دارد که برای مجالس و قرارهای رسمی گزینه بسیار مناسبی است. مدل براق رژ لب مایع از جلوه رنگی بالایی برخوردار نیست ولی بالعکس مدل مات آن، لب‌ها را نرم کرده و بهترین گزینه برای آرایش‌های روزمره است.

۴- رژ لب مدادی

رژ لب مدادی همانگونه که از نام آن پیداست به شکل مدادی بوده و به جهت قابلیت حمل بسیار آسانی که داراست طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگر بخواهم در خصوص ویژگی مثبت رژ لب مدادی بگویم می‌توانم به ماندگاری بسیار بالا و پوشش مخملی آن اشاره کنم.  رژ لب مدادی مانند سایر رژ لب‌ها حالت پیچی نداشته و در صورت نیاز باید تراشیده شود .

۵- پالت رژ لب 

پالت رژ لب در بردارنده مجموعی از رنگ‌های پرطرفدار و جذاب در کنار یکدیگر است. اگر دلتان می‌خواهد چندین رنگ مختلف را در کنار هم داشته باشید و در اصطلاح با یک تیر دو نشان بزنید پالت رژ لب برایتان اینکار را خواهد کرد. این محصول از ماندگاری متوسطی برخوردار است و در کنار تنوع رنگی باعث نرم شدن لب‌ها نیز می‌گردد. با کمک پالت رژ لب دیگر از ترک خوردن لب‌ها خبری نیست ضمن اینکه با وجود آن در ساک سفر خیالتان از داشتن رنگ‌هایی متنوع در ست آرایشیتان راحت خواهد بود. اگر سالن‌دار یا آرایشگر هستید بهتر است بدانید پالت رژ لب برای شما انتخابی مقرون به صرفه‌تر نسبت به سایر رژ لب‌هاست .

۳ ترفند‌ جالب برای داشتن لبان برجسته و جذاب

حال که به ترفندهای جذاب کردن لب‌ها رسیدیم می‌خواهم خاطره‌ای را برایتان تعریف کنم، تا بدانید چرا این مبحث را برای این مقاله‌ انتخاب کردم. به خاطر دارم روزی به قصد خرید لباس به پاساژی رفتم. جلوی مغازه‌ای فروشنده در حال گفتگو بود و البته لبان آن فرد مرکز توجه من و تنها چیزی بود که در چهره‌ و ظاهرش می‌دیدم. لب‌های آن خانم به حدی جذاب بود که نمی‌توانستم نگاهم را از آن بردارم تا جایی که به کل خرید لباس را فراموش کردم و همان روز یک رژ با همان رنگ و میزان شاین خریداری کردم. هر چند در زمان خرید فکر می‌کردم به یکی از هفت آسمان جذابیت عروج کرده‌ام ولی در زمان استفاده تمام رویای جذاب شدن من نقش بر آب شد. از آن روز همیشه در گوشه ذهنم مانده بود چرا لبان من با همان میزان حجم و اندازه نتوانست به زیبایی لبان آن خانم برسد. حال چندین سال از آنروز گذشته و من متوجه شدم تنها تفاوت میان ما آشنایی و ناآشناییمان با سبک آرایش جذاب لب‌ها بود. پس خواهش می‌کنم چشمانتان را بر روی جذابیت‌های ذاتیتان نبندید و تنها سعی کنید این ترفند‌ها را اجرا کنید تا شما هم به آن جذابیت‌ها حتی با درصدی بیشتر از دیگران دست یابید.

۱- چطور لب‌ها را آرایش کنیم که قلوه‌ای و حجیم‌تر به نظر برسند؟
داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

بعضی از کارهای مد روز ممکن است در نظر ما جالب نباشد ولی ناخودآگاه انجامشان می‌دهیم یکی از این موارد کشیدن خط لب‌های عجیب و غریب و بسیار بیرون از مرز لب‌ها برای جذابتر نشان دادن لبانمان است. به نظرتان چرا اغلب افراد اینکار را می‌کنند و گاهی خودمان هم قلقلک می‌شویم که آنرا انجام دهیم؟ تمام ما به صورت طبیعی تمایل به زیباتر شدن داریم، شما هیچکس را نمی‌یابید که تلاش کند فردی نازیبا به چشم بیاید. پس اگر فردی را دیدید که در جلوه دادن به لب‌هایش راه افراط را در پیش گرفته بدانید اوهم به امید زیباتر شدن اینکار را کرده و تنها مشکل آنجاست که راه و رسم درست اینکار را نمی‌داند. به همین خاطر در این بخش شیوه صحیح گریم و کانتور لب‌ها را جهت رسیدن به لبانی حجیم و خوش فرم مرور می‌کنیم .

آرایش مخصوص لبان درشت و پهن

شما نیازی ندارید برای میکاپ کردن لبان درشت خط لبتان را خارج از محدوده لبانتان بکشید، بلکه تنها کافیست با کمک یک مداد سفید خطی را در زیر لب و وسط آن کشیده و پس از آن رژ بزنید. اینکار همانطور که در عکس می‌بینید به لبانتان جلوه مسحورکننده‌تری می‌بخشد، البته شما می‌توانید میزان روشنی قسمت داخلی لب‌ها را کمتر کنید ولی در هر صورت این آرایش لبانتان را جذابتر نشان می‌دهد. توجه داشته باشید تنها وسط لبانتان را سفید کنید و دو طرف دیگر لب‌ها را با رژ رنگ‌آمیزی کنید.

آرایش مخصوص لبان باریک

برای برجسته‌تر به نظر رسیدن لبان باریک از یک مداد لب کمی پر رنگ‌تر نسبت به رژ لبتان استفاده کنید. پس از آنکه کامل دور لبتان را خط کشیدید سپس با کمک یک برس آنرا بر روی کل لبانتان پخش کنید و سپس رژ بزنید. اینکار باعث برجسته‌تر و پهن‌تر به نظر رسیدن لبان شما می‌گردد. توجه داشته باشید این خط باید مماس با خطوط لبتان باشد و در جاهایی که نیاز است تنها کمی از محدوده اصلی لب خارج گردد. نکته آخر در مورد آرایش لبان نازک آن است که خطی کاملا سفید در زیر محدوده پایینی لبانتان ایجاد کنید، این خط برخلاف لب‌های درشت باید تنها در ناحیه زیر لب‌ها کشیده شود تا خطای دید در بیننده ایجاد کند .

۲- چه رنگ رژ لبی لبانمان را جذابتر می‌کند؟

 ممکن است شما هم مثل من  این بخش را چندان دوست نداشته باشید و دلتان نخواهد در زمان انتخاب رژ لب خودتان را به رنگ خاصی محدود کنید ولی رسیدن به جذابیت بها و محدودیت‌هایی دارد. با این تفسیر به دنیای واقعیت می‌آییم تا بدانیم کدام رنگ لبان و چهره ما را جذابتر می‌کند. برای اینکار ابتدا باید رنگ پوستتان را بشناسید. ممکن است به نظرتان بی معنی باشد ولی برخی از افراد و حتی خود شما ممکن است ندانید رنگ پوستتان واقعا چه رنگی است و پایه رنگدانه‌های پوستیتان در کدام دسته قرار دارد، برای تشخیص به این نکات دقت کنید.

۳- راه‌های شناخت رنگ واقعی پوست چیست؟

آیا از آن دست افرادی هستید که در زیر نور آفتاب به سرعت پوستشان قرمز شده و در اصطلاح آفتاب سوخته می‌شوند و رنگ پوستتان هم بیش از اندازه سفید است؟ اگر جواب این سوال مثبت است پوست شما سفید است. اما اگر در زیر آفتاب پوستتان به سرعت تیره می‌شود این نشانه روشن بودن پوست شماست نه سفیدی آن. اگر از آن دست افرادی هستید که پوستتان به سرعت دچار تغییر رنگ می‌شود و در اصطلاح خیلی زود برنزه می‌شوید، پس شما دارای پوستی مختلط هستید و uv پوستتان حساس است. اگر آفتاب سوختگی به ندرت برای پوستتان اتفاق می‌افتد و رنگ پوستتان هم به زیتونی تمایل دارد و در تابستان هم پوستتان حالت برنزه خود را حفظ می‌کند، پس شما دارای پوستی گندمگون هستید. اگر آفتاب سوختگی برایتان امری عادی و متداول است و دارای موهایی تیره و مشکی هستید که باید بگویم رنگ پوست شما تیره است.

 علاوه بر رنگ پوشت شما باید پایه سرد یا گرم بودن پوستتان را هم بدانید تا رنگی کاملا مناسب لبانتان انتخاب کنید. افرادی که دارای پایه رنگی سرد هستند پوستشان به روشن بودن تمایل دارد در حالی که در پایه رنگ گرم عموما تلالویی از رنگ طلایی یا زیتونی را در پوست مشاهده می‌کنید. اگر نمی‌توانید هیچ یک از این نشانه‌ها را در پوستتان تشخیص دهید پایه رنگی پوست شما ترکیبی از رنگ‌های گرم و سرد است و در اصطلاح خنثی است. راه دیگر و آسانتر برای تشخیص سرد و گرم بودن پوست دقت به رنگ رگ‌های دست است. برای اینکار به ساعدتان دقت کنید اگر رگ‌های دستتان در این ناحیه آبی است تناژ پوست شما سرد است و اگر سبز است شما دارای پوستی گرم هستید.

۴- برای پوست‌های روشن، برنز و تیره چه رنگ رژی برگزینیم؟

حال که رنگ پوستتان را شناختید بهتر است بدانید اگر پوستتان سفید یا روشن است رژ لب‌‌های صورتی روشن، صدفی، مرجانی، کالباسی و بژ برای شما انتخاب مناسبی هستند. اگر علاوه بر سفید بودن، تناژ پوستتان سرد است رنگ‌های گوشتی و موکا هم رنگ‌هایی جذاب برایتان خواهند بود. اما اگر رنگ پوستتان گرم باشد صورتی رنگ پریده و حتی گوشتی مایل به هلویی به شما می‌آیند. اگر برنزه یا گندمی هستید به هیچ عنوان رژ قهوه‌ای و بنفش را انتخاب نکنید و به جای آن تناژ نارنجی یا رنگ‌هایی با تن صدفی و صورتی یا مرجانی را برگزینید تا زیباتر به نظر برسید. چنانچه در دسته افرادی با پوست تیره قرار دارید هم راز جذابیت لبانتان را در میان رنگ‌های قهوه‌ای، بنفش، فندقی، گردویی، کاراملی و شرابی تیره جستجو کنید. البته اگر علاوه بر رنگ تیره، پوستتان سرد است بیشتر شرابی یا قرمز یاقوتی و قرمز متالیک را انتخاب کنید شما همچنین می‌توانید از خانواده رنگ‌های شرابی تیره مانند انگوری هم دست به انتخاب بزنید. در صورت گرم بودن پوستتان به امتحان از میان دو رنگ مسی، برنز و قرمز آلبالویی روی آورید.

نکته آخر در مورد انتخاب رنگ رژ لب، به تیره و روشن بودن آن ختم می‌گردد. اگر لبانتان نازک و کوچک است استفاده از رنگ‌های تیره این مشکل را بیشتر می‌کند، در حالی که اگر رنگ روشن را انتخاب کنید لبانتان بازتر و درشت تر به نظر می‌رسند. در این زمینه به مات و شاین بودن رژ لبتان هم باید دقت کنید برای لبان نازک رژ لب‌های براق انتخاب مناسبتری هستند و با کمک بازتاب نوری که دارند لب‌ها را درشت‌تر نشان می‌دهند. برعکس مورد قبلی لب‌های درشت به اندازه کافی برجسته هستند و بهتر است از رژهای مات برای رنگ‌آمیزی آنها استفاده کنید تا میزان جلوه لبها عادی و زیبا باشد. اگر علاوه بر زیبایی لب، سفیدتر به نظر رسیدن دندان‌هایتان هم برایتان مهم است از رژ لب‌هایی با تن آبی استفاده کنید.

۵- چطور به صورت طبیعی لبانمان را برجسته‌تر کنیم؟

درست است که رژ لب یک میانبر اساسی برای رسیدن به لبانی زیبا و جذاب است ولی با مراقبت‌هایی می‌توانیم لبانمان را از حالت عادی حجیم‌تر جلوه داده و کمک کنیم که رژ لب جلوه‌ای بسیار بیشتر به لبانمان ببخشد. برای اینکار در وهله اول فراموش نکنید پوست لبان شما هم مانند سایر نقاط بدنتان پس از مدتی دچار پوست‌های مرده شده و نیاز دارد تا از آنها خلاص شود. پس لایه‌برداری از لب برای جذابیت لب‌ها از واجبات است،  اینکار را می‌توانید با اسکرابی طبیعی متشکل از عسل، شکر و وازلین انجام دهید. اگر حوصله درست کردم این اسکراب را ندارید می‌توانید از یک لیف حمام مرطوب یا مسواک برای برداشتن پوست‌های مرده از روی لبانتان کمک بگیرید، البته تاثیر اینکار مانند اسکراب نیست ولی انجام آن باز هم بسیار بهتر از انجام ندادش است. دقت داشته باشید اینکار را به آرامی انجام دهید تا باعث آسیب و زخمی شدن لبتان نشوید.

نکته بعدی به استفاده از نرم کننده‌ها و بالم‌های لب باز می‌گردد. ممکن است کسانی که برای لبانشان به صورت پیوسته از نرم کننده استفاده می‌کنند را درک نکنید ولی با دقت به برجستگی و زیبایی لبانشان علت اینکار را به خوبی درک خواهید کرد. احتیاجی نیست همیشه لبانتان را به این وسیله آبرسانی کنید پیش از رفتن به رختخواب و پس از بیدار شدن زمان‌هایی مناسب و کافی برای اینکار هستند. ترفند سوم معجزه گر است و اگر کمی دیرتر گفتم چون میخواستم پاداش کسانی باشد که تا اینجای متن صبوری کرده‌اند. این ترفند به استفاده از چای کیسه‌ای بازمی‌گردد. برای اینکار یک عدد چای کیسه‌ای را در آب داغ فرو برده و پس از چند ثانیه مکث از آب بیرون بیاورید و کمی صبر کنید تا حرارت آن کاهش یابد. پس از آن چای کیسه‌ای را به مدت سه دقیقه بر روی لب‌هایتان بگذارید و از معجزه نرم شدن لب‌هایتان با این ترفند کیف کنید. نکته آخر در مراقبت از لب‌ها  این است که از به همراه داشتن یک نرم کننده لب به صورت دائمی در داخل کیفتان غافل نباشید. در ضمن اگر اهل استفاده از کرم دور چشم هستید کمی از این کرم را بر روی لبان خود هم بزنید مطمنا با اینکار لبانتان از شما تشکر خواهند کرد .

لبان ما دومین مرکز توجه در صورتمان هستند و به همین سبب هم در علم زبان بدن توصیه می‌شود اگر می‌خواهید دل کسی را تسخیر کنید لبخندی جذاب تحویلش دهید. رمز و راز جذابیت لبان هم بی‌شک برای ما خانم‌ها به ست آرایشیمان و رژ لب‌های رنگارنگمان ختم می‌شود. ما رژ لب‌هایمان را دوست داریم زیرا آنها حال خوشی برای ما خریدارند و توجهات مثبتی را به سمتمان جلب می‌کنند. امیدوارم با کمک این مقاله بتوانید به لبانتان جذابیتی خیره‌کننده ببخشید و در میان انواع رژ لب مدلی را که بیشتر مناسب شماست برگزینید. انتخاب نوع رژ لب سلیقه‌ای است. من در میان انواع رژ لب مدل‌های ۲۴ ساعته و ست‌های رژ لب را بیشتر می‌پسندم .

 شما چه مدلی را بیشتر دوست دارید و مورد استفاده قرار می‌دهید؟

اولین امتیاز را شما ثبت کنید
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.