آموزش ویدیویی تمیز کردن کوله پشتی

اگر تابحال از تمیز کردن کوله پشتی به عنوان مهم‌ترین همراه سفرتان غافل بودید بهتر است بدانید که به صورت ناخواسته از عمر کوله پشتی‌تان کاسته‌اید. عکس این قضیه هم صادق است یعنی شستن کوله پشتی در صورت کثیف بودن به افزایش طول عمر آن کمک می‌کند، به همین خاطر در این مقاله آموزش تمیز کردن کوله پشتی را به صورت گام به گام با هم مرور می‌کنیم. کوله پشتی شما در واقع سرمایه شما در سفر و کوهنوردی به حساب می‌آید. گذشته از اینها هزینه خرید یک کوله جدید مطمنا به حساب بانکی شما فشار خواهد آورد، پس بهتر است در حفظ هر چه بهتر این سرمایه تلاش کنید و به خودتان کمی سختی بدهید. اگر فکر می‌کنید زمان تمیز کردن کوله پشتی‌تان رسیده این مقاله را تا انتها بخوانید تا اینکار را بدون آسیب به بافت کوله پشتی خود و به صورت تمام و کمال انجام دهید.

راهکارهایی جهت شستشوی کوله ‌پشتی به صورت سطحی و کامل

شما برای تمیز کردن کوله پشتی خود به صابون شوینده مخصوص، یک عدد اسفنج تمیز و یک مسواک نایلونی نرم مانند مسواک‌های قدیمی بلااستفاده‌تان نیاز دارید. کار تمیز کاری را در ابتدا با تکاندن و خارج کردن هرگونه ماسه و خرده سنگ از کوله پشتی‌تان آغاز کنید. حتی اگر لازم می‌دانید می‌توانید داخل کوله خود را جارو هم بکشید. چنانچه کوله شما دارای کمربندهای شانه‌ای قابل جابه جایی یا قاب است ابتدا آنها را در بیاورید. در مرحله بعدی کوله خود را در آب ولرم خیس کرده و از اسفنج برای پاک کردن فضای داخلی آن استفاده کنید.

می‌توانید شسشوی فضای داخلی را تنها با اسفنج به پایان برسانید مگر آنکه چیزی در داخل کوله تان ریخته باشد که در آن صورت نیاز به صابون خواهید داشت. قسمت‌های کثیف بیرون کوله را با اسفنج تمیز کنید. ممکن است برای از بین بردن لکه‌های سخت نیاز به یک قطره صابون داشته باشید. از آنجایی که کوله‌ها اغلب دارای روکشن محافظ هستند بهتر است کل کوله خود را تمیز نکنید. به قسمت‌هایی که در اثر قرارگیری کوله بر روی آن عرق نشسته مانند بندهای شانه پشتی و کمربند لگن توجه ویژه داشته باشید. برای تمیز کردن این بخش‌ها از کمی صابون و اسفنج استفاده کنید.

سپس از مسواکی که برای تمیز کردن کوله‌تان کنار گذاشته‌اید جهت تمیز کردن زیپ‌ها استفاده کنید. کثیفی و ماسه‌های قرار گرفته بر روی زیپ به مرور زمان باعث خرابی آن می‌شوند. پس از اتمام تمیز کاریتان کوله را با آب سرد بشوئید و سپس با تمامی مخلفاتش داخل خانه یا در سایه قرار دهید و یک شب به آن فرصت دهید تا به صورت کامل خشک شود. حواستان باشد که هرگز از گرما برای خشک کردن کوله خود استفاده نکنید یا تلاش نکنید که یکباره کوله را خشک کنید. زمانی که کوله‌تان به خوبی خشک شد می‌توانید برنامه سفر بعدی خود را بچینید.

جهت خرید آنلاین کیف و کوله پشتی با تخفیف های ویژه میتوانید به فروشگاه این چند مراجعه کنید

اولین امتیاز را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.