آموزش وصل کردن گوشی به تلویزیون سامسونگ

سامسونگ با استفاده از قابلیت Smart View که در جدیدترین گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های این شرکت و سری جدید تلویزیون‌های هوشمند آن وجود دارد، یک روش ساده برای اتصال و نمایش محتویات گوشی شما در تلویزیون ارائه می‌کند.

البته روش‌های دیگری هم برای اتصال گوشی‌های هوشمند به تلویزیون وجود دارد. با استفاده از برنامه‌های پخش رسانه‌ای محبوب می‌توانید محتوا را از گوشی به تلویزیون هوشمند خود بفرستید. گوشی Samsung Galaxy و سایر تلفن‌های اندرویدی می‌توانند به‌راحتی با استفاده از Quick Connect یا Smart View به تلویزیون هوشمند سامسونگ متصل شوند. کاربران آیفون و آیپد می‌توانند اپلیکیشن Samsung Smart View را از اپ استور دانلود کنند.

در ادامه روش انجام این کار را به شما آموزش می‌دهیم.

ارسال محتوا از گوشی به تلویزیون

برای ارسال محتوا از گوشی موبایل به تلویزیون مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. تلویزیون سامسونگ و گوشی اندرویدی خود را به یک شبکه Wi-Fi متصل کنید. برای اینکه بتوانید محتوا را از تلفن همراه به تلویزیون بفرستید، تلویزیون و گوشی شما باید به یک شبکه Wi-Fi متصل باشند.
  2. برنامه موردنظر برای ارسال محتوا را در گوشی خود باز کنید. بسیاری از برنامه‌های پخش رسانه محبوب از ارسال محتوا از گوشی به تلویزیون هوشمند پشتیبانی می‌کنند. این برنامه‌ها عبارت‌اند از Netflix، Hulu، YouTube، Amazon Prime، iHeart Radio، Pandora و …
  3. در برنامه موردنظر روی علامت وای فای ضربه بزنید. این علامت شبیه تلویزیون با نماد Wi-Fi است. این علامت معمولاً در گوشه سمت راست بالای برنامه یافت می‌شود. تلفن شما دستگاه‌های اطراف را اسکن می‌کند و آن‌ها را در یک لیست به شما نمایش می‌دهد.
  4. حالا در لیست دنبال نام تلویزیون سامسونگ خود بگردید. بعدازاینکه آن را پیدا کردید آن را انتخاب کنید.
  5. حالا از بین محتواهای گوشی یکی را انتخاب کنید تا در تلویزیون پخش شود. وقتی محتوا را پیدا کردید روی آن ضربه بزنید.
  6. روی علامت Play Image ضربه بزنید. این علامت شبیه مثلث Play است. این گزینه ویدیو یا موسیقی را در تلویزیون شما پخش می‌کند. شما همچنین می‌توانید از کنترل‌های پخش در برنامه گوشی خود برای کنترل پخش در تلویزیون خود استفاده کنید.
هم اکنون دیگران می خوانند

شما می‌توانید در حین ارسال محتوا به تلویزیون، با گوشی خود کار کنید یا در اینترنت بچرخید.

اجرای صفحه‌نمایش گوشی سامسونگ روی تلویزیون سامسونگ

آموزش وصل کردن گوشی به تلویزیون سامسونگ

برای اینکه بتوانید صفحه گوشی موبایل سامسونگ خود را روی تلویزیون بیندازید و کارهای خود را در یک صفحه بزرگ‌تر انجام دهید مراحل زیر را طی کنید:

  1. گوشی و تلویزیون سامسونگ خود را به یک شبکه وای فای وصل کنید. برای اینکه گوشی هوشمند شما بتواند تلویزیون شما را پیدا کند، باید هر دو به یک شبکه بی‌سیم وصل باشند. هنگام تنظیم تلفن هوشمند و تلویزیون سامسونگ، مطمئن شوید که هر دو به یک شبکه متصل هستند.
  2. صفحه گوشی را از بالا به پایین بکشید تا نوار اعلان نمایش داده شود.
  3. روی Quick Connect یا Smart View ضربه بزنید. گوشی‌های هوشمندی که از نسخه قدیمی‌تر اندروید استفاده می‌کنند، در قسمت نوار اعلان گزینه‌های اتصال سریع (Quick Connect) یا جستجوی تلفن و اسکن دستگاه‌های اطراف (Search phone and scan for nearby devices) را به شما نشان می‌دهند. نسخه‌های جدیدتر اندروید دارای نماد Smart View در قسمت نوار اعلان هستند. این نماد به شکل یک مثلث در وسط و دو منحنی در بالا و پایین آن است. اگر نماد Smart View را در نوار اعلان مشاهده نکردید صفحه را به سمت چپ بکشید.

اولین باری که از Quick Connect استفاده می‌کنید احتمالاً از شما بخواهد که آن را فعال یا به‌روزرسانی کنید.

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند
  1. روی اسکن دستگاه‌های اطراف (Scan for nearby devices) ضربه بزنید. برخی از مدل‌های تلفن هوشمند به‌طور خودکار دستگاه‌های اطراف را اسکن می‌کنند. اگر لیستی از دستگاه‌های اطراف را نمی‌بینید، روی «اسکن دستگاه‌های اطراف» ضربه بزنید.
  2. بعدازاینکه گوشی اسکن کرد و نام تلویزیون شما را نمایش داد روی آن ضربه بزنید. حالا باید صفحه گوشی روی تلویزیون سامسونگ نمایش داده شود.

تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب تلویزیون‌های سامسونگ و گوشی‌های آن این است که می‌توانید گوشی خود را به کنترل تلویزیون تبدیل کنید. ممکن است کنترل را گم کنید و یا دم دستتان نباشد. بهترین راه این است که از گوشی خود به‌عنوان کنترل استفاده کنید. برای این کار باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. باز هم گوشی موبایل و تلویزیون سامسونگ خود را به یک شبکه وای فای وصل کنید. برای اینکه گوشی هوشمند شما بتواند تلویزیون را پیدا کند، باید هر دو روی یک شبکه وای فای باشند. هنگام تنظیم گوشی هوشمند و تلویزیون سامسونگ، مطمئن شوید که هر دو به یک شبکه وای فای متصل هستند.
  2. برنامه Samsung Smart View را دانلود کنید. برنامه Samsung Smart View به رنگ آبی، سفید و قرمز با تصویری شبیه تلویزیون با نماد Wi-Fi در زیر آن است. برای دانلود برنامه Samsung Smart View از فروشگاه Google Play مراحل زیر را طی کنید:
  • فروشگاه Google Play را باز کنید.
  • Samsung Smart View را در نوار جستجو در بالای صفحه تایپ کنید.
  • روی Samsung Smart View ضربه بزنید.
  • روی Install در صفحه مربوط به برنامه Samsung Smart View ضربه بزنید.
  1. برنامه Samsung Smart View را باز کنید. پس از نصب برنامه Samsung Smart View این برنامه روی صفحه گوشی شما ظاهر می‌شود. با کلیک کردن بر روی برنامه آن را باز کنید.
  2. تلویزیون هوشمند سامسونگ خود را پیدا کنید. وقتی برای اولین بار برنامه را باز می‌کنید، لیستی از تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ در همان شبکه Wi-Fi به شما نمایش داده می‌شود. روی تلویزیونی که می‌خواهید به آن وصل شوید ضربه بزنید.

برای دسترسی به عکس‌ها و ویدیوها باید به برنامه اجازه دسترسی بدهید. پس روی Allow در برنامه Samsung Smart View ضربه بزنید. می‌توانید از برنامه Samsung Smart View برای نمایش فیلم‌ها و عکس‌ها در تلویزیون خود استفاده کنید.

  1. Allow را در تلویزیون خود انتخاب کنید. هنگامی‌که برای اولین بار می‌خواهید گوشی را به تلویزیون متصل کنید باید کنترل داشته باشید. در این مرحله با استفاده از کنترل تلویزیون گزینه Allow را انتخاب کنید تا اجازه دهید تلویزیون شما به برنامه Smart View متصل شود.
  2. حالا روی نماد کنترل از راه دور ضربه بزنید. این برنامه شبیه یک کنترل تلویزیون است که در گوشه سمت راست پایین برنامه Smart View قرار دارد. وقتی روی آن ضربه بزنید یک کنترل روی گوشی شما نمایش می‌دهد که می‌توانید از آن به‌عنوان کنترل تلویزیون خود استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از برنامه Smart View برای راه‌اندازی برنامه‌های نصب‌شده بر روی تلویزیون خود استفاده کنید.

کلام آخر

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی همه مردم به دنبال استفاده حداکثری از لوازم الکترونیکی خود هستند. در این مقاله سعی کردیم آسان‌ترین روش اتصال گوشی هوشمند به تلویزیون سامسونگ را به شما آموزش دهیم. امیدواریم که این مقاله توانسته باشد شما را راهنمایی کند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.