معرفی بهترین مدل آسیاب قهوه برقی خانگی

خرید بهترین مدل آسیاب قهوه برقی خانگی برای عاشقان این ‌نوشیدنی، به نوعی سرمایه گذاری بر روی لحظه‌هایی پر کافئین تر و با کیفیت تر از زندگی می‌باشد. این انتخاب به شرطی شما را راضی خواهد کرد که از چند و چون کالاهای باکیفیت باخبر بوده و اطلاعات کافی در این راستا داشته باشید . این بسته به سلیقه شماست که تا چه حد قهوه خود را آسیاب شده میخواهید، اما با این حال یک محصول باکیفیت باید قادر به پودر کردن قهوه به نحوی کاملا یکدست باشد. این مطلب اطلاعات لازم در این خصوص را در اختیارتان قرار خواهد داد ، پس با ما همراه باشید.

انواع آسیاب قهوه برقی

آسیاب قهوه‌ها بر حسب کارایی و نیازی که از مصرف کننده رفع میکنند دارای انواع مختلفی هستند:

۱- آسیاب قهوه چرخ دنده‌ای

این محصول دانه‌های قهوه را در میان سطحی ثابت و چرخ آسیاب خرد میکند و اینکه چه میزان قهوه‌های خرد شده، ناهمواری یا ظرافت داشته باشند، بستگی به تنظیمات چرخ دنده‌ها‌ دارد. این موضوع دست شما را در انتخاب اینکه تا چه میزان می‌خواهید قهوه‌هایتان خرد شوند و اندازه دقیق قهوه‌های موردنظرتان باز می‌گذارد.

به صورت خلاصه، در این نوع آسیاب قهوه‌ها درشتی دانه‌ها به انتخاب شما بستگی دارد. البته این محصولات از نظر نوع چرخ دنده به دو شکل صاف و مخروطی تقسیم می‌شوند.

آسیاب قهوه با چرخ دنده صاف :

آسیاب‌هایی با دنده صاف در مقایسه با نوع مخروطی ارزان‌تر هستند و البته این ارزانی به سبب معایبی است که این محصول داراست. اولین نکته منفی در این دستگاه‌ها سر و صدای بالای آنهاست، که به سبب چرخش سریع دنده‌ها می‌باشد.

مورد بعدی که شما را در فرآیند تمیزکاری دستگاه به زحمت خواهد انداخت باقیمانده قهوه لابه‌لای چرخ دنده‌ها خواهد بود . البته با وجود تمامی این تفاسیر باز هم این مدل در مقایسه با مدل‌های تیغه‌ای گزینه مناسب‌تری به شمار می‌روند .

آسیاب قهوه چرخ دنده‌ای مخروطی

اگر به دنبال بهترین مدل آسیاب قهوه کن هستید، این مدل‌ها بهترین گزینه‌ای خواهد بود که می‌توانید در بازار  بیابید. البته این محصولات مخروطی به تبع کارایی مطلوب که از خود به نمایش می‌گذارند گزینه‌های گرانتری نیز به شمار می‌روند. فعالیت سرعت پایین این آسیاب، مانع ایجاد هرمیزان گرمایش و دمای بالا در دستگاه می‌شود و بنابراین با هیچ دغدغه‌ای از حیث کاهش کیفیت قهوه،به سبب نوسان دمایی مواجه نخواهید بود.

مزیت بعدی این دستگاه هم کم سروصدا بودن آن در مقایسه با مدل‌های چرخ دنده مسطح می‌باشد. آخرین مزیت قابل اشاره این دستگاه که در دستگاه‌های دیگر کمتر می‌یابید عدم مسدود شدن دستگاه می‌باشد ، با این اوصاف بدور از هرگونه نگرانی می‌توانید، هر نوع قهوه‌ای را با این دستگاه خرد و آسیاب نمائید.

آسیاب قهوه تیغه‌ای

مدل‌های تیغه‌ای را می‌توان ارزان‌ترین مدل‌هایی دانست که در بازار یافت می‌شوند و همانگونه که از نام این محصولات پیداست به کمک تیغه‌ها، دانه‌های قهوه را برش می‌زنند. چرخش تیغه‌ها در این مدل‌ها بسیار بالاست و به این ترتیب می‌توانند دانه‌های قهوه را تا آخرین حد ممکن خرد و ریز نمایند.

اینکه تا چه حد دانه‌های قهوه در پروسه آسیاب خرد شوند، بستگی به مدت زمان آسیاب کردن آنها دارد . به همین سبب هم میگویند، آسیاب‌های تیغه‌ای از دقت کمتری در مقایسه با مدل های برقی برخوردارند ، زیرا دانه‌های قهوه در این مدل‌ها با یکدیگر هم اندازه نیستند و این موضوع در نهایت به کاهش کیفیت نوشیدنی شما ختم می‌شود .

موضوع دیگری که کیفیت قهوه شما را از طریق این دستگاه خدشه دار می‌سازد چرخش سریع تیغه‌ها و حرارت ایجاد شده‌ از این طریق می‌باشد، که نهایتا طعم قهوه شما را تحت شعاع قرار می‌دهد. آخرین مورد از معایب این دستگاه پر سر و صدا بودن آن، در مقایسه با مدل‌های برقی و دستی می‌باشد.

با تمامی این تفاسیر اگر به دنبال یک نمونه آسیاب قهوه خوش قیمت می‌گردید، که فضای چندانی هم از آشپزخانه شما اشغال نکند، این محصول بهترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید. اغلب کسانی که آشپزخانه‌هایشان نقلی بوده یا برای محل کار خود دنبال یک دستگاه کار راه بنداز می‌گردند، این محصول را برای خود انتخاب کرده‌اند.

آسیاب قهوه دستی

هرچند موضوع بحث ما انتخاب بهترین مدل آسیاب قهوه برقی خانگی است اما من باب آشنایی شما با این‌ محصول آنرا به اختصار توضیح خواهیم داد. شیوه کار در این دستگاه‌ها از طریق چرخاندن میل لنگ می‌باشد. از مزایای این دستگاه‌ها می‌توان به عدم‌نیاز آنها به برق اشاره داشت، به این ترتیب این دستگاه‌ها محدودیتی از حیث استفاده در مکان‌های گوناگون برایتان باقی نمی‌گذارند. گزینه بعدی بی صدا بودن این دستگاه ها و مقرون به صرفه بودن خرید آنها می‌باشد.

خرید آسیاب برقی

بهترین مارک آسیاب قهوه برقی چیست؟

در میان برندهای داخلی و خارجی تولید آسیاب قهوه، مارک‌های دلونگی، بوش، نوا، دسینی و اپکس توانسته اند عنوان بهترین مارک آسیاب قهوه برقی را از آن خود کنند.

۱- آسیاب قهوه دلونگی مدل KG79

این محصول با داشتن تیغه‌هایی از جنس آلیاژ درجه یک و محفظه ۱۲۰ گرمی، قادر به نرم کردن انواع قهوه از اسپرسو گرفته تا زبرترین نوع قهوه‌ها می‌باشد.

سیستم ایمنی این دستگاه به طرز پیشرفته ای تنظیم شده، به گونه ای که قبل از روشن کردن دستگاه یا در حین کار،  چنانچه یکی از مخزنها در جای ‌درست قرار نگرفته باشد دستگاه  روشن نمی‌شود.

از اینها گذشته برای مهیا ساختن یک فنجان قهوه خوش طعم از طریق این محصول نیاز به زحمت چندانی ندارید، بلکه تنها کافیست قهوه را در درون دستگاه ریخته و از طریق دکمه تنظیمات ، میزان درشتی آن را انتخاب نمائید . پس از اتمام مراحل آماده سازی، قهوه پودر شده شما به درون مخزنی شفاف هدایت شده، که می‌توانید با بیرون کشیدن کشوی طلقی این مخزن،به راحتی محتویات آنرا استخراج نمائید.

با در نظر گرفتن مجموع ویژگی‌های  این محصول دلونگی باید دریافته باشید که، اگر به دنبال بهترین مدل آسیاب برقی خانگی هستید؟این محصول تا چه میزان در رضایت شما نقشی تاثیر گذار  ایفا خواهد کرد.

آسیاب قهوه دلونگی مدل KG79

ویژگی‌های آسیاب قهوه دلونگی مدل KG79

تنظیم سرعت دارد
ظرفیت آسیاب کن ۱۲۰ گرم
جنس تیغه آلیاژ ممتاز
مناسب برای ۱۲ فنجان قهوه در هر بار استفاده
سایر ویژگی‌ها آسیاب قهوه از درجه نرم تا درشت

دارای مخزن پودر قهوه قابل حمل و جداسازی شده

 

۲- آسیاب قهوه بوش مدل MKM6003

اگر به دنبال یک دستگاه جمع و جور و کوچک اما در عین حال حرفه‌ای و کار راه بنداز میگردید، این محصول بوش را به شما پیشنهاد میکنیم . بسیاری از طرفداران این محصول بر این عقیده‌اند که، این آسیاب برقی کاری میکند که طعم قهوه فراموشتان نشود. قدرت بالا و‌ظرفیت فوق‌العاده از ویژگی ‌های اصلی این محصول می‌باشند، که به لطف آنها دستگاه شما قادر خواهد بود در مدت زمانی کوتاه، مقدار زیادی قهوه را برایتان پودر سازد.

تیغه‌های پرقدرت این دستگاه قادرند کار پودر کردن قهوه را به نحو احسن عهده دار گردند. حسن ختام معرفی این محصول بوش باید اضافه کنیم ، این محصول طی سال‌های متوالی ساخت توانسته، با بهترین مدل آسیاب قهوه برقی خانگی بازار رقابت تنگاتنگ داشته و پیروز میدان گردد.

آسیاب قهوه بوش مدل MKM6003

 

ویژگی‌های آسیاب قهوه بوش مدل MKM6003

تنظیم سرعت ندارد
ظرفیت آسیاب کن ۷۵ گرم
جنس تیغه استیل ضد زنگ
طراحی دوتیغه
سایر ویژگی‌ها قابلیت آسیاب ۱۵۰ گرم قهوه در هر دقیقه

نوع عملکرد پلاس

 

۳- آسیاب قهوه نوا مدل NM-3660CG

این محصول نوا را نه تنها برای مصارف خانگی، بلکه برای کافه های کوچک خود نیز می‌توانید انتخاب نمائید. این آسیاب قهوه دارای توان ۲۵۰ وات و مخزنی به ظرفیت ۲۵۰ گرم می‌باشد.از جمله ویژگی‌های بارز این آسیاب قهوه می‌توان به ۸ درجه بودن آن، که دارای قابلیت تنظیم دستی می‌باشد اشاره داشت.

این محصول نوا از سطح ایمنی بالایی نیز برخوردار می‌باشد. اینکه تا چه میزان قهوه خود را آسیاب کنید بستگی به نوع دستگاه شما دارد، براین اساس درجه یک را برای دستگاه‌های صنعتی، درجه ۲ را برای اسپرسوسازهای نیمه صنعتی، درجه ۳ تا ۴ را برای دستگاه‌های خانگی، درجه ۶ را برای قهوه سازهای موکاپات یا همان روگازی و درجه ۷ تا ۸ را برای قهوه فرانسه با استفاده از فرنچ پرس انتخاب می‌کنند.

آسیاب قهوه نوا مدل NM-3660CG

خرید آسیاب قهوه نوا

ویژگی‌های آسیاب قهوه نوا مدل NM-3660CG

تنظیم سرعت دارد
ظرفیت آسیاب کن ۲۴۰ گرم
جنس تیغه آلیاژ درجه یک
سایر ویژگی‌ها قابلیت آسیاب کردن قهوه بصورت یکدست در ۸ درجه مختلف
مناسب برای مصارف خانگی ‌و کافی شاپ ها

 

۴- آسیاب برقی همیلتون مدل GH-108

به نظر می‌رسد این محصول همیلتون با دارا بودن ویژگی‌های همچون بدنه استیل، درب شیشه‌ای و محفظه جداشونده ، در نگاه اول نظر بسیاری از مخاطبانش را به خود جذب کرده است. اما آنچه به رمز ماندگاری این‌ محصول نزد خریدارانش کمک کرده، مطمنا قدرت بالای این آسیاب قهوه در پودری شکل تحویل دادن انواع قهوه می‌باشد . به نظر می‌رسد سهولت  استفاده و شستشوی آسان نیز به محبوبیت این محصول نزد هوادارانش مزیتی چند برابر بخشیده است.

آسیاب برقی همیلتون مدل GH-108

ویژگی‌های آسیاب برقی همیلتون مدل GH-108

تنظیم سرعت ندارد
امکان آسیاب دانه‌های چرب دارد
امکان آسیاب در درجه‌های مختلف دارد
امکان جا‌به‌جایی کاسه دارد
ظرفیت آسیاب کن ۱۰۰ گرم

 

۵- آسیاب قهوه برقی دسینی مدل T-001

این محصول به رغم جمع ‌وجور بودنش بسیار کاربردی بوده و قادر به پودر کرده قهوه به نحوی کاملا یکدست و در زمانی کوتاه می‌باشد. بسیاری این محصول را به کسانی پیشنهاد می‌دهند که طعم قهوه برایشان حائز اهمیت می‌باشد و می‌خواهند پودری کاملا یکدست را در مدت زمانی کوتاه آماده نمایند .

آسیاب قهوه برقی دسینی مدل T-001

ویژگی‌های آسیاب قهوه برقی دسینی مدلT-001

تنظیم سرعت ندارد
امکان اسلاید دانه‌های چرب دارد
امکان آسیاب در درجه‌های مختلف ندارد
ظرفیت آسیاب کن ۱۰۰‌گرم

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ماشین آلات صنعتی یوزیران می گوید

    مقاله خوبی بود با تشکر
    آسیاب صنعتی کوچک یوزیران جایگزین مناسبیه برای اسیاب خانگی. میتونید ادویه هاتون رو هم باهاش پودر کنید بدون محدودیت. برنج و گندم و زردچوبه و فلفل و زنجبیل و کلا همه چیز.

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.