معرفی بهترین مدل قهوه جوش دستی خانگی

آشنایی با بهترین مدل قهوه جوش دستی خانگی، برای دلدادگان این نوشیدنی مطبوع حائز اهمیت فراوانی است. زیرا همانطور که می‌دانید نوشیدن یک فنجان قهوه دلچسب تنها به کیفیت قهوه شما بستگی نداره، بلکه نحوه دم آوردن قهوه نیز تاثیر بسزایی در طعم و مزه آن می‌گذارد. علاوه بر این برخی عاشقان و دلدادگان قهوه از اینکه خودشان این نوشیدنی خستگی در کن را به صورت دستی دم آورده و در تمامی مراحل حاضر و ناظر دم کشیدن قهوه شان باشند، سر کیف می‌آیند.

اگر برای شما هم صرف قهوه‌ای دلچسب آن هم با قهوه جوش دستی حائز اهمیت فراوانی است، در این مطلب شما را با بهترین قهوه جوش‌های دستی و خانگی بازار آشنا خواهیم ساخت، تا از ابتدای دم کردن تا نوشیدن آن، لذتی یکنواخت و مثال زدنی نصیبتان گردد.

ویژگی‌ های بهترین مدل قهوه جوش دستی خانگی

قهوه جوش به عنوان وسیله‌ای کوچک و ارزان که در عین سادگی بسیار کاربردی‌ است، از حدود صدها سال پیش تاکنون برای دم کردن قهوه مورد استفاده قرار می‌گرفته است. به این وسیله ایبریک یا جذوه نیز گفته می‌شود و اگرچه از نظر ظاهری کمی شبیه شیرجوش است، اما محصولی کاملا متفاوت می‌باشد.

برای استفاده از قهوه جوش دستی که عموما هم از جنس مس می‌باشد، نیاز به حرارتی ملایم داشته و کافیست پس از جوش آمدن قهوه آنرا از روی شعله بردارید . هرچند اغلب قهوه جوش‌های دستی مناسب دم کردن قهوه ترک هستند، اما با کمی جستجو می‌توانید قهوه جوش‌هایی را بیابید که برای درست کردن انواع دیگری از قهوه همچون قهوه اسپرسو، لاته و کاپوچینو مناسب هستند.

هر چند دلمان می‌خواد زودتر به سراغ اصلی مطلب یعنی معرفی بهترین مدل قهوه جوش دستی خانگی برویم، اما برای آنکه بتوانید به نحو استادانه‌ای بهترین نوع قهوه جوش بازار را تشخیص دهید به ذکر چند نکته مهم خواهیم پرداخت.

۱- دسته قهوه جوش

اگر بخواهیم از قسمتی آسیب پذیر در قهوه جوش‌های دستی نام ببریم، مطمنا دسته یک قهوه جوش اولین و تنها قسمتی است که پس از ۵ دقیقه قرار گرفتن بر روی شعله داغ میگردد. علاوه بر این هر میزان این دسته‌ بلندتر باشد کنترل قهوه جوش و استفاده از آن برای شما آسان‌تر خواهد بود.

۲- جنس بدنه قهوه جوش

قهوه جوشی برای شما بهترین است که قادر به پخش یکنواخت و یکسان دما در تمامی نقاط ظرف می‌باشد. جنس بدنه یک قهوه جوش به سبب دارا بودن این ویژگی هاست که اهمیت می‌یابد. براین اساس قهوه جوش‌های مسی بهترین گزینه برای انتقال حرارت یکنواخت به قهوه می‌باشند.

البته هستند ظرف‌هایی که از جنس سرامیک، استیل ضد زنگ، آلومینیوم و شیشه تهیه شده‌اند، اما با این حال قادر به پخش یکنواخت دما هستند. بنابراین این به سلیقه شما بستگی دارد که چه جنس ظرفی را انتخاب می‌کنید و تنها نکته ای که باید در مورد جنس آنها بررسی کنید توانایی انتقال حرارت یکسان می‌باشد.

۳- اندازه ظرف قهوه جوش

ممکن است تصور کنید اندازه یک قهوه جوش چه ارتباطی به امتیاز آن برای بهترین بودن دارد؟! اما جالب است بدانید که داشتن نسبت‌هایی خاص در این ظرف به شما کمک میکند که، قهوه خوش طعم تری داشته باشید. براین اساس دقت کنید قهوه جوشی را تهیه نمائید که، نسبت کف ظرف در مقایسه با دهانه قهوه جوش ۱.۵ به ۱ یا کمی بیشتر باشد.

به ارتفاع ظرف قهوه جوشتان نیز توجه نمائید، زیرا به واسطه مرتفع بودن ظرف، خطر جوش آمدن و سر ریز شدن قهوه شما را تهدید نخواهد کرد. البته ارتفاع بالای ظرف به حفظ دمای محوطه ظرف نیز کمک می‌کند.

۴- شکل ظاهری قهوه جوش

شکل و شمایل یک قهوه جوش تعیین میکند که آیا قهوه شما کف داشته باشد یا خیر ؟ یکی از ویژگی‌های بهترین قهوه جوش‌ها ایجاد میزان مناسبی کف بر روی قهوه می‌باشد. برای آنکه تشخیص دهید کدام محصول بهترین کارایی را در این زمینه خواهد داشت توجه کنید که ظرف مورد نظر باید در قسمت پایین پهن و در قسمت‌های بالایی و فوقانی باریک گردد. در حقیقت این گلوگاه باریک ظرف شماست که در نهایت به تولید کف کمک کرده و کف‌ها را در فرآیند دم کشیدن قهوه جمع و فشرده می‌سازد.

خرید قهوه ساز و قهوه جوش دستی مخصوص مسافرت و کمپ

معرفی ۴ مدل از بهترین قهوه جوش‌های دستی و خانگی بازار

۱- قهوه جوش بیالتی مدل موکا

این قهوه جوش پرفروش‌ترین مدل قهوه جوش از برند بیالتی است. اجزای این قهوه جوش شامل فیلتر تصفیه، سوپاپی جهت سرریز و یک واشر اضافه می‌باشد. این قهوه جوش ایتالیایی با بدنه‌ای از جنس استیل و ‌دسته‌های عایق توانسته رضایت قهوه دوستان فراوانی را کسب نماید.

 گنجایش این محصول ۰.۵ لیتر بوده و از نظر طراحی، کیفیت ساخت و کارایی، امتیاز قابل قبولی از کاربران کسب کرده است. اگر به دنبال قهوه جوشی کاربردی با تنوع رنگی بالا و خوش استایل می‌گردید، احتمالا این قهوه جوش مورد پسند شما خواهد بود.

قهوه جوش بیالتی مدل موکا

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

ویژگی‌های قهوه جوش بیالتی مدل موکا

جنس دسته عایق
جنس بدنه استیل
گنجایش ۰.۵
اقلام همراه فیلتر تصفیه به همراه یک عدد واشر اضافه
سایر توضیحات دارای سوپاپ سرریز و فیلتر تصفیه
ساخت کشور ایتالیا

۲- قهوه جوش دستی مسی

همانطور که پیشتر گفتیم مس بهترین آلیاژی است که قادر به پخش یکنواخت دما در سطح قهوه می‌باشد. این قهوه جوش مسی چکش خورده، از صنایع دستی اصفهان بوده که به سبب سایز کوچک ‌و جمع و‌جورش نمی‌توانید بیشتر از ۲ الی ۳ فنجان قهوه از آن انتظار داشته باشید. محوطه داخلی این ظرف مانند تمامی ظروف مسی با قلع سفید کاری شده و توان نگهداری دمای آن در مقایسه با سایر ظروف مثال زدنی است.

اگر تصور می‌کنید تنها غذاست که در ظروف مسی به خوبی جا افتاده و طعم می‌یابد، پس از تست اولین فنجان قهوه از این قهوه جوش نظر کاملا متفاوتی خواهید داشت. گذشته از اینها مس به فرآیند خون سازی در بدن نیز کمک کرده و این موضوع برای کسانی که به واسطه کم‌خونی با مشکلاتی مواجه هستند کمک شایان توجهی می‌باشد. نکته آخر آنکه اگر ظروف مسی مورد پسندتان است و علاقمند به تهیه قهوه جوش آن نیز هستید، بهتر است بدانید این محصول توانسته عنوان بهترین مدل قهوه جوش دستی مسی را از آن خود نماید .

قهوه جوش دستی مسی

ویژگی‌های قهوه جوش دستی مسی

جنس دسته مس
جنس بدنه مس
گنجایش ۲ کاپ
اقلام همراه ….
سایر توضیحات چکش کاری شده
ساخت کشور ایران

۳- قهوه جوش و اسپرسو ساز دستی مدل cup 6

این مدل قهوه جوش دارای بدنه‌ای از جنس استیل و دسته‌‌ای از جنس باکالیت می‌باشد. این محصول در دسته قهوه جوش‌هایی قرار دارد که به واسطه قیمت مقرون به صرفه و کارایی مناسبش توانسته، امتیاز ۴ از ۵ را از کاربران کسب نماید کند. هر چند برخی دسته این محصول را نقطه ضعف آن عنوان کرده‌اند، ولی اکثریت قریب به اتفاق مشتریان این قهوه جوش بر این عقیده‌اند که محصولی به شدت کار راه بنداز و با توجه به محدوده قیمتی مناسب، دارای ارزش خرید بالایی می‌باشد.

قهوه جوش و اسپرسو ساز دستی مدل cup 6

ویژگی‌های قهوه جوش و اسپرسو ساز دستی مدل cup 6

جنس دسته باکالیت
جنس بدنه آلومینیوم
گنجایش ۶ کاپ
اقلام همراه ……
سایر توضیحات قابلیت استفاده از پودر قهوه دارد، قابلیت اسپرسوسازی دارد
ساخت کشور ….

۴- قهوه ساز بیالتی مدل ۱۳۸۴

این قهوه جوش را می‌توان در دسته محصولات همه کاره، در دم آوردن انواع قهوه جای داد. این‌ محصول بسیار مناسب کسانی است که علاقمند به تست کردن انواع قهوه از اسپرسو گرفته تا لاته و کاپوچینو می‌باشند. اگر فوم دار بودن قهوه جزو ویژگی‌های یه قهوه محبوب برایتان است، این محصول قادر است قهوه‌ای با فوم عالی برایتان تدارک ببیند. به عنوان حسن ختام در معرفی این محصول می‌توانیم به نظر برخی از طرفدارانش، که معتقدند بهتر از این قهوه ساز نمی‌توان پیدا کرد اکتفا کرده و تصمیم گیری نهایی را به ارزیابی‌های خودتان و سطح انتظارتتان از یک قهوه جوش محول نمائیم.

قهوه ساز بیالتی مدل ۱۳۸۴

ویژگی‌های قهوه ساز بیالتی مدل ۱۳۸۴

جنس دسته فلز
جنس بدنه و درب فلز
گنجایش ۳ کاپ
اقلام همراه دارای سوپاپ ایتالیایی، یک عدد واشر اضافه
سایر توضیحات ۳ کاپ، تهیه شده از آلومینیوم با کیفیت، رنگ ثابت، مارک بیالتی، مناسب برای تهیه قهوه اسپرسو، مناسب برای تهیه لاته،س مناسب برای تهیه کاپوچینو
ساخت کشور ایتالیا

سخن پایانی

قهوه به عنوان محبوب‌ترین نوشیدنی جهان با خواص فوق‌العاده‌اش، نه تنها در سرحال آوردن علاقمندانش موفق عمل کرده، بلکه جدیدا ویژگی‌های کمتر شناخته شده‌ای از خود به نمایش گذاشته که سیل علاقمندان به این نوشیدنی را بیشتر و بیشتر خواهد کرد. جالب است اگر بدانید از دل دانه‌های سیاه قهوه می‌توانید انتظار نوشیدنی را داشته باشید که، با خواصش قادر است به ثبت خاطرات بلند مدت شما کمک نماید.

برخی معتقدند که این نوشیدنی دلچسب حتی از این ورطه نیز پا را فراتر نهاده و انتخاب نوع آن می‌تواند در نشان دادن ویژگی‌های شخصیتی افراد تاثیرگذار واقع گردد. بنابراین اگر مخاطب خاص شما در نوشیدنی‌های گرم و سرحال آور قهوه است، به خودتان حق دهید که برای خرید بهترین مدل قهوه جوش دستی خانگی وسواس به خرج داده و بخواهید جهت دم کردن قهوه وقت و زمان بگذارید، زیرا این ترکیب دلچسب ارزش این تلاش‌ها را دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.