بهترین و راحت‌ترین راه پاک کردن تاتو و خالکوبی

اگر به دنبال بهترین و راحت‌ترین راه پاک کردن تاتو و خالکوبی‌ از روی بدنتان هستید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید. در حال حاضر لیزر درمانی یکی از راه‌حل‌های بسیار موثر برای پاک کردن آثار تاتو از بدن تلقی می‌شود. ممکن است این راه حل‌ را امتحان کرده باشید، اما نتیجه دلخواهتان را آن نگرفته باشید. این موضوع باز می‌گردد به در نظر نگرفتن یک سری فاکتورهای مهم در زمان لیزر درمانی، که در این مطلب به آن اشاره خواهیم داشت.

اگر دلتان نمی‌خواهد از شیوه پر هزینه لیرز درمانی استفاده کنید، می‌توانید از سایر روش‌های معرفی شده در مطلب کمک بگیرید.  پیش از هر چیز این نکته را یادآور شویم که شما به لطف این شیوه ‌ها می‌توانید، آثار هر تاتویی با هر میزان غلظت را از روی بدنتان محو سازید.

راه های پاک کردن تاتو و خالکوبی

در ادامه ۳ شیوه پاک کردن تاتو را برایتان آورده‌ایم، که به توضیح هر یکی از این موارد خواهیم پرداخت. انتخاب با خودتان است که درمیان این شیوه‌ها، کدام یک را بهترین شیوه پاک کردن تاتو و خالکوبی بدانید؟

۱- پاک کردن تاتو با جوهر رنگ پوست

این روش را بیشتر افراد غیر حرفه‌ای، برای محو کردن آثار تاتو انجام می‌دهند. شیوه انجام این تاتو به این صورت است که در ابتدا  تاتویی مطابق با رنگ پوست انتخاب و درست در محل قبلی که تاتو بر روی آن کار شده، می‌زنند. هر چند بسیاری از این طریق سعی در محو کردن آثار تاتوی قبلی خود دارند، اما مشکل این شیوه در آن است که تاتو جدید بعد از گذشت مدتی تغییر رنگ می‌دهد. به این ترتیب یک تاتو با رنگ جدید، بر روی پوست شما نمایان خواهد شد.

۲- پاک کردن تاتو با استفاده از ریموور

این روش بیشتر مورد استفاده آرایشگران است و شیوه کار آن به این صورت است که جوهر تاتو با کمک ماده‌ای شیمیایی موسوم به ریموور از پوست خارج می‌گردد. این شیوه نیاز به ۴ الی ۵ بار تکرار داشته و ممکن است به سبب استفاده از مواد شیمیایی برای پاک کردن تاتو، حساسیت زا نیز باشد. برخی از استفاده کنندگان از این شیوه در مواردی شاهد جای زخم در محل تاول‌های خود بوده‌اند.

۳- پاک کردن تاتو با لیزر

مهم نیست بنا به چه علتی می‌خواهید تاتو خود را پاک کنید، اما اگر برای پاک کردن تاتو روش لیزر درمانی را انتخاب کرده‌اید بهتر است بدانید، پاکسازی پوست در این شیوه با تجزیه ذرات جوهری انجام می‌شود. شیوه کار لیزرها به این صورت است که بافت جوهری تاتو را تجزیه کرده و پس از آن جوهر جذب بدن گردیده و دفع می‌شود. در این شیوه تجزیه ذرات جوهری که بر روی پوست هستند آسان و به راحتی اثرات تاتو را از بین می‌برد.

اینکه برای لیزر درمانی به چه تعداد جلسه در ماه نیاز دارید تماما بستگی به رنگ و عمق تاتوی شما دارد. به صورت معمول هر تاتو به ۲ الی ۵ جلسه لیزر برای محو شدن آثار تاتو نیاز دارد، این جلسات در فواصل زمانی ۱ الی ۲ بار در ماه تکرار می‌شود. تا اینجای مطلب متوجه شده‌اید که مشکل اصلی لیزر درمانی زمانی است که تاتو به صورت عمقی تری بر روی پوست شما تزریق شده باشد.

در این مرحله باید جوهر به ذرات کوچکتر تجزیه شده تا به تدریج ساختار رنگ را در هم شکند. برای پاک کردن این نوع تاتوهای عمقی نیاز به چند جلسه لیزر درمانی بیشتر خواهید داشت. پس اگر تاتوی شما عمیق باشد، باید خودتان را برای تکرار ۱۰ جلسه لیزر آماده نمائید. اعلام تعداد دقیق جلسات برای محو هر تاتو بسته به مدت زمان تاتو ، نحوه کار تاتوکار و محلی که تاتو بر روی آن انجام شده، دارد.

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

بسیاری لیزر درمانی را بهترین و راحت‌ترین راه پاک کردن تاتو و خالکوبی می‌دانند. البته برای اجرای این شیوه دستگاه‌های مختلفی در بازار وجود دارد که در میان این دستگاه‌ها لیزر کیو سوییچ بهترین نتیجه را تاکنون در برداشته است. پاک کردن تاتو مشکی نسبت به سایر رنگ‌ها راحت تر است، زیرا این رنگ قادر به جذب نور با هر طول موجی می‌باشد.

۴- پاک کردن تاتو با استفاده از روش سرما درمانی

این شیوه با کمک فریز کردن پوست انجام می‌شود و به آن پوست اندازی شیمیایی نیز می‌گویند. در این شیوه جوهر با کمک نیتروژن مایع سوخته و سپس در فرآیند یخ زدایی شیمیایی قرار می‌گیرد. در ادامه این روند درمانی پوست شما تاول خواهد زد تا به این ترتیب آثار تاتو از روی پوستان محو گردد. همانطور که خودتان حدس زدید این شیوه علاوه بر ترسناک بودن، دردناک نیز می‌باشد و نیاز به صرف هزینه بالایی برای انجام آن دارید. با تمامی این اوصاف اگر از شیوه‌های دیگر نتیجه مطلوبی نگرفته‌اید، ممکن است این شیوه برای شما جواب دهد.

۵- پاک کردن تاتو با جراحی

برخی از افراد برای خلاص شدن از شر تاتوهای ناخواسته خود به جراحی متوسل می‌شوند. شیوه کار به این صورت است که پزشک با کمک چاقو بخشی از پوست را که تاتو بر روی آن کار شده بر‌ می‌دارد. انجام اینکار به سبب دردناک بودن در زمان بیهوشی موضعی انجام می‌شود.

عوارض پاک کردن تاتو ابرو با لیزر

۱- امکان عفونت کردن محل تاتو در اثر نابلد بودن تاتو کار

۲- عدم حذف کامل اثر تاتو در برخی از موارد محدود

۳- ایجاد نقاطی به مراتب روشن‌تر بر روی پوست

۴- باقی ماندن جای زخم ناشی از محو کردن تاتو بر روی پوست

نکات مهم در خصوص پاک کردن تاتو

از آنجایی که پاک کردن تاتو کار دردناکی است، محلی که تزریق بر روی آن صورت می‌پذیرد را با کمک کرم‌های بی حسی یا تزریق مواد بی حس کننده، سر می‌کنند. انجام اینکار برای خانم‌هایی که دوران بارداری یا شیردهی فرزندشان را می‌گذرانند یا افرادی که ازسیستم ایمنی ضعیفی برخوردارند، گزینه مناسبی نخواهد بود.

اگر برای پاک کردن تاتو خود روش لیزر را انتخاب کرده‌اید بهتر است بدانید، این روش امن‌ترین و در عین حال موثرترین راه برای از بین بردن آثار تاتو قلمداد می‌شود. همانطور که پیشتر گفته شد روش کار لیزر درمانی به این صورت است که در ابتدا پالس‌های به شدت متمرکز شده نور به سطح تاتو تابانده می‌شود. اینکار ترکیبات جوهر را از هم پاشانده و به شکل چشمگیری اثر تاتو را از روی پوست محو می‌سازد.

۴.۲/۵ - (۵ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.