معرفی بهترین گوشی‌های گیمینگ ارزان‌ قیمت سامسونگ و شیائومی

افرادی که به بازی‌های کامپیوتری علاقه دارند از گوشی موبایل هم دست نمی‌کشند و با گوشی هم بازی‌های متنوعی انجام می‌دهند. گوشی‌هایی که مخصوص بازی طراحی می‌شوند معمولاً بسیار گران هستند، اما آیا می‌توان یک گوشی گیمینگ باکیفیت را با بودجه کم تهیه کرد؟ آیا می‌توان ویژگی‌های گوشی‌های گران‌قیمت را در گوشی‌های اقتصادی‌تر سامسونگ و شیائومی هم پیدا کرد؟

پاسخ به این سؤالات را در ادامه مطلب به شما میگوییم، چون در ادامه قرار است گوشی‌های گیمینگ با قیمت پایین‌تر را به شما معرفی کنیم. این گوشی‌های گیمینگ مقرون‌به‌صرفه بر اساس برخی از ویژگی‌های کلیدی که هنگام اجرای بازی‌های خود به آن‌ها نیاز دارید انتخاب شده‌اند. عواملی مانند کیفیت صفحه‌نمایش، قدرت باتری، فضای ذخیره‌سازی داخلی، رام، چیپست و عملکرد گوشی در هنگام خرید این وسیله الکترونیکی بسیار اهمیت دارند.

معرفی گوشی‌های گیمینگ ارزان

در لیست زیر تعدادی از گوشی‌های ارزان‌قیمت ولی باکیفیت از برندهای گوشی موبایل سامسونگ و گوشی موبایل شیائومی را به شما معرفی می‌کنیم که برای بازی کردن مناسب هستند. تمام این گوشی‌ها زیر ۱۰ میلیون تومان قیمت دارند. شما بر اساس بودجه و نیازتان و همچنین ویژگی‌ها و امکانات گوشی‌ها می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

  • شیائومی ردمی نوت ۸ پرو (Xiaomi Redmi Note 8 Pro)
  • شیائومی ردمی نوت ۹ پرو (Xiaomi Redmi Note 9 Pro)
  • شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو مکس (Xiaomi Redmi Note 10 Pro Max)
  • شیائومی پوکو ایکس ۳ پرو (Xiaomi Poco X3 Pro)
  • سامسونگ گلکسی آ ۵۳ فایو جی (Samsung Galaxy A53 5G)
  • سامسونگ گلکسی آ ۴۲ فایو جی (Samsung Galaxy A42 5G)
  • سامسونگ گلکسی آ ۵۱ (Samsung Galaxy A51)

شیائومی ردمی نوت ۸ پرو (Xiaomi Redmi Note 8 Pro)

شیائومی ردمی نوت 8 پرو (Xiaomi Redmi Note 8 Pro)

قیمت حدودی در اواخر تیر ماه ۱۴۰۱ : ۵.۷۰۰.۰۰۰ تومان

ردمی نوت ۸ پرو دو ویژگی شگفت‌انگیز برای بازی دارد: یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و دیگری چیپست Qualcomm Snapdragon 675. در آزمایشی که انجام شد این گوشی به‌خوبی بازی‌ها را اجرا می‌کرد. عملکرد بسیار روان و عدم وجود تأخیر یا مشکل در اجرای بازی‌ها این گوشی را به یک گوشی گیمینگ میان رده تبدیل کرده است.

Redmi Note 8 Pro با ۶ گیگابایت رام، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و صفحه‌نمایش بزرگ ۶.۵۳ اینچی عرضه می‌شود. این دستگاه به شما اجازه می‌دهد تا حافظه داخلی را با استفاده از کارت microSD تا ۲۵۶ گیگابایت ارتقا دهید.

همچنین ویژگی‌های دیگری مانند MediaTek Helio G90T، پردازنده گرافیکی Mali-G78 و محفظه بخار LiquidCool در این گوشی تعبیه شده‌اند که به حفظ دمای دستگاه حتی هنگام بازی برای مدت طولانی کمک می‌کنند.

شیائومی ردمی نوت ۹ پرو (Xiaomi Redmi Note 9 Pro)

شیائومی ردمی نوت 9 پرو (Xiaomi Redmi Note 9 Pro)

قیمت حدودی در اواخر تیر ماه ۱۴۰۱ : ۶.۸۰۰.۰۰۰ تومان

نحوه بازگشت شیائومی به پلتفرم اسنپدراگون کوالکام با نوت ۹ پرو بسیار دوست‌داشتنی است. نوت ۹ پرو دارای چیپست اسنپدراگون G720 با ترکیبی از دو هسته Kryo 465 Gold و شش هسته Kryo 465 Silver است. این دستگاه دارای پردازنده گرافیکی Adreno 618 است.

نوت ۹ پرو همچنین دارای ۶ گیگابایت رام، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، نمایشگر ۶.۶۷ اینچی DotDisplay فول اچ دی پلاس و امکان ارتقای حافظه داخلی تا ۵۱۲ گیگابایت است.

در آزمایشی که از نمایشگر این گوشی در حین بازی انجام شد هیچ مشکلی حتی در هنگام اجرای سخت‌ترین بازی‌ها دیده نشد و صفحه‌نمایش کاملاً یکپارچه بود.

نوت ۹ پرو همچنین با باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی عرضه می‌شود که ثابت کرده یکی از ویژگی‌های برجسته این دستگاه برای گیمرها است. این گوشی با استفاده طولانی و سنگین حدود ۱۷ ساعت کار می‌کند. تنها نقطه‌ضعف این دستگاه این است که سریع شارژ نمی‌شود، شارژر ۱۸ واتی آن حدود ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه طول می‌کشد تا باتری را از ۰ به ۱۰۰ درصد برساند.

شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو مکس (Xiaomi Redmi Note 10 Pro Max)

شیائومی ردمی نوت 10 پرو مکس (Xiaomi Redmi Note 10 Pro Max)

قیمت حدودی در اواخر تیر ماه ۱۴۰۱ : ۶.۹۵۰.۰۰۰ تومان

علاقه‌مندان به بازی که بودجه کمی دارند می‌توانند گوشی Redmi Note 10 Pro Max را انتخاب کنند. جدیدترین ردمی نوت شیائومی دارای چیپست اسنپدراگون ۷۳۲G است.

Redmi Note 10 Pro max دارای صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی AMOLED با فرکانس ۱۲۰ هرتز با وضوح فول اچ دی پلاس است. شیائومی گوشی نوت ۱۰ پرو مکس خود را با حداکثر ۸ گیگابایت رام و حداکثر ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌کند. باتری این دستگاه ۵۰۲۰ میلی‌آمپر است و با شارژر سریع ۳۳ واتی عرضه می‌شود.

شیائومی پوکو ایکس ۳ پرو (Xiaomi Poco X3 Pro)

شیائومی پوکو ایکس 3 پرو (Xiaomi Poco X3 Pro)

قیمت حدودی در اواخر تیر ماه ۱۴۰۱ : ۸.۵۰۰.۰۰۰ تومان

شیائومی پوکو ایکس ۳ پرو با چیپست­های سری Snapdragon 800 اجرا می‌شود. برند اسپین آف شیائومی پرچم‌دار جدید خود را با چیپست ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۶۰ مبتنی بر ۷ نانومتر به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 640 عرضه کرده است.

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

Poco X3 Pro دارای صفحه‌نمایش IPS LCD 120 هرتزی با پشتیبانی از HDR10 و تاچ عالی است. این گوشی دارای رم LPDDR4X و حافظه UFS 3.1 است که باعث سرعت اسنپدراگون ۸۶۰ می‌شود. رام این دستگاه ۸ و حافظه داخلی آن ۲۵۶ گیگ است.

سامسونگ گلکسی آ ۵۳ فایو جی (Samsung Galaxy A53 5G)

سامسونگ گلکسی آ 53 فایو جی (Samsung Galaxy A53 5G)

قیمت حدودی در اواخر تیر ماه ۱۴۰۱ :۱۰.۶۰۰.۰۰۰ تومان

تمام گوشی‌های سری گلکسی A5x در بین مشتریانی که به دنبال گوشی‌های اندرویدی ارزان هستند بسیار محبوب بوده‌اند. این دستگاه‌ها مشخصات عالی را با قیمت بسیار رقابتی ارائه می‌دهند.

Galaxy A53 5G چیزهای زیادی برای گفتن دارد. این محصول دارای طراحی ظریفی است که ظاهری تمیز و مدرن به آن می‌دهد. صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی Super AMOLED Infinity-O فول اچ دی پلاس دارای نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی برای اسکرول فوق‌العاده روان است. تاچ این دستگاه هم بسیار سریع و برای بازی خیلی خوب عمل می‌کند.

این دستگاه از آخرین چیپست Exynos 1280 سامسونگ برای دستگاه‌های میان رده قدرت می‌گیرد. ۸ گیگابایت رام و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی این دستگاه را به یکی از غول‌های میان رده تبدیل می‌کند.

یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز در این گوشی وجود دارد که برای استفاده یک روز کامل کافی است. این گوشی از شارژ سریع ۲۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

یکی از نقاط قوت این دستگاه ضمانت چهارساله ارتقاء سیستم‌عامل اندروید است که با هیچ دستگاه دیگری در این رنج قیمت قابل‌مقایسه نیست، بنابراین برای بازی کردن از بابت سیستم‌عامل هیچ نگرانی نخواهید داشت و می‌توانید جدیدترین بازی‌ها را روی آن نصب و اجرا کنید.

سامسونگ گلکسی آ ۴۲ فایو جی (Samsung Galaxy A42 5G)

سامسونگ گلکسی آ 42 فایو جی (Samsung Galaxy A42 5G)

قیمت حدودی در اواخر تیر ماه ۱۴۰۱ : ۸.۶۵۰.۰۰۰ تومان

شاید گوشی گلکسی A42 5G تحت‌الشعاع دستگاه‌های محبوب‌تر در بین میان رده‌های سامسونگ قرار گرفته باشد، اما این موضوع چیزی از قدرت آن کم نمی‌کند. این دستگاه دارای چیپست اسنپدراگون ۷۵۰G مشابه گلکسی A52 است. بنابراین نیروی زیادی برای انجام کارهای روزمره و حتی بازی کردن دارد. این دستگاه ۸ گیگابایت رام و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد.

همچنین این گوشی طراحی نسبتاً منحصربه‌فردی دارد و پنل پشتی آن به چهار بخش با گرادیانت رنگ تقسیم شده است. یک صفحه‌نمایش ۶.۶ اینچی از نوع Infinity-U HD Super AMOLED در این گوشی تعبیه شده است. گلکسی A42 5G با اندروید ۱۰ عرضه شد، اما می‌تواند تا اندروید ۱۲ به‌روزرسانی شود. درنتیجه به‌راحتی می‌توانید بازی‌های جدید را روی آن نصب کنید.

سامسونگ گلکسی آ ۵۱ (Samsung Galaxy A51)

سامسونگ گلکسی آ 51 (Samsung Galaxy A51)

قیمت حدودی در اواخر تیر ماه ۱۴۰۱ : ۷.۵۰۰.۰۰۰ تومان

سامسونگ گلکسی A51 مبتنی بر پلتفرم اگزینوس ۹۶۱۱ است. این گوشی ۶ گیگابایت رام و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا دارد. این گوشی در آزمایش بازی‌های PUBG و Asphalt را در حالت Smooth و Extreme عالی اجرا کرد.

گلکسی A51 با اندروید ۱۰ به همراه رابط کاربری One UI 2 سامسونگ عرضه می‌شود. این دستگاه همچنین دارای حالت Game Booster است که به افزایش سرعت بازی شما کمک می‌کند.

این گوشی دارای صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی Infinity-O Super AMOLED فول اچ دی پلاس با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل و نسبت تصویر ۲۰:۹ است. حاشیه‌ها بسیار باریک هستند و نمایشگر برای بازی خیلی جواب می‌دهد.

تا اینجا تعدادی از ارزان‌ترین و البته باکیفیت‌ترین گوشی‌های گیمینگ را به شما معرفی کردیم. برای خرید این گوشی‌ها تصمیم با شماست. ازآنجایی‌که قیمت این دستگاه‌ها و برخی از ویژگی‌های آن‌ها باهم متفاوت است شما باید با توجه به بودجه و نیازتان گوشی مناسب خود را انتخاب کنید.

نحوه خنک نگه‌ داشتن گوشی هنگام بازی

افرادی که این مقاله را می‌خوانند احتمالاً به بازی کردن با گوشی علاقه دارند، درنتیجه در اینجا چند نکته را برای شما بیان می‌کنیم که به شما کمک می‌کند تا گوشی خود را در حین انجام بازی خنک نگه‌دارید:

  • نور صفحه را هنگام بازی کاهش دهید، اما آن‌قدر کم نکنید که چشم‌هایتان اذیت شوند.
  • از انجام بازی زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید.
  • هنگام انجام بازی در محیطی خنک قرار بگیرید. در فصل تابستان در فضای باز با گوشی بازی نکنید. سعی کنید نزدیک کولر با گوشی بازی کنید.
  • در هنگام بازی برنامه‌های دیگر را اجرا نکنید.
  • برای کاهش گرمای بیش‌ازحد، قاب یا گارد گوشی را دربیاورید.
  • بازی‌های خود را با تنظیمات گرافیکی کم تا متوسط انجام دهید.
  • هنگامی‌که گوشی به شارژ است با آن بازی نکنید.
  • چندین ساعت به‌طور مداوم بازی نکنید و بین مراحل مختلف بازی کمی به خودتان و گوشی استراحت بدهید.

کلام آخر

برای خرید گوشی گیمینگ باید سه عامل اصلی را در نظر داشته باشید. این سه عامل عبارت‌اند از صفحه‌نمایش گوشی (به‌ویژه اندازه، وضوح و نرخ رفرش گوشی)، عمر باتری و قدرت گوشی. همیشه قبل از رفتن به بازار برای خرید گوشی در اینترنت جستجو کنید و چند مدل را برای خود در نظر بگیرید تا در هنگام انتخاب و خرید گوشی دچار سردرگمی نشوید.

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.