تاتو خط لب چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

اگر دوست دارید فرم لب‌هایتان را با کمک روشی دائمی و کم هزینه دلرباتر کنید، پس بهتر است بدانید که تاتوی خط لب چیست و با مزایا ‌‌معایب آن آشنا شوید. لب‌های ما به عنوان یکی از عضوهای تکلمی‌مان، می‌توانند مرکز زیبایی در صورتمان باشند، به همین خاطر هم همواره استفاده از رژ لب برای خانم‌ها، نسبت به سایر محصولات آرایشی جذابیت بیشتری داشته.

جالب است بدانید که یکی از شش راز جذابیت لب‌ها، در نظر گرفتن چارچوب مشخص برای آنها می‌باشد. علاوه بر این تاتو خط لب یکی از اولین تکنیک‌های دائمی برجسته سازی لب‌ها به شمار می‌رود،  که در مقایسه با تزریق ژل تبعات به مراتب کمتری نیز دارد. اگر شما هم به دنبال این ترفند تغییر چهره و جذاب‌تر شدن هستید، در این مقاله اطلاعات جامع در مورد چگونگی و مزایا و معایب تاتو خط لب را با هم مرور میکنیم، تا با دیدی باز به استقبال این تکنیک زیباتر شدن بروید.

تاتو خط لب چیست؟

اگر از یک تاتو کار بپرسید تاتو خط لب چیست، او این تاتو را به عنوان نوعی از خالکوبی در نواحی مرزی و‌ خطوط بیرونی لب‌ها برایتان توصیف میکند، که قرار است لبان شما را به عضوی بی عیب و نقص و همواره زیبا تبدیل سازد.

این تعریف اگر چه بی راه نیست، اما عوامل بسیاری در تاثیر گذاری آن برای تغییر چهره شما دخیل می‌باشد. این عوامل عبارتند از چیره دست بودن تاتوکار در ایجاد انحناهای جذاب، انتخاب رنگ متناسب با پوست صورت و لب‌های شما، استفاده از رنگ‌هایی با قدرت ماندگاری بالا و نکته آخر قلو نکردن در ایجاد ابعاد غیر طبیعی برای لب‌‌هایتات می‌باشد.

مزایای تاتو خط لب

اگر بخواهیم به صورت چکیده و کوتاه مزایای تاتو خط لب را برشمریم می‌توانم آنرا در ۶ آیتم خلاصه کنیم:

  • – زیباتر کردن شکل و اندازه لب‌ها
  • – کوتاه‌تر کردن زمان آرایش لب و ایجاد حالت آرایش دائمی برای صورت
  • – رنگ بخشیدن به لب‌ها و در آوردن چهره از حالت بی روح
  • – پرتر نشان دادن لب‌ها و برجسته تر ساختن آن نسبت به سایر اعضای صورت
  • – گزینه ای بسیار مناسب برای رهایی از مشکل نازک بودن و عدم تقارن در لب‌ها
  • – افزایش اعتماد به نفس در زمان صحبت یا ارتباط با دیگران
  • –  به دست آوردن زیبایی با نتایج بلند مدت
  • – مقرون به صرفه بودن و ریسک پذیری کمتر در مقایسه با شیوه‌هایی همچون تزریق ژل

خلاصه آنکه با کمک این شیوه می‌توانید نقص‌های مربوط به لب را که شامل عدم تقارن، باریک بودن ‌، افتادگی ، سوختگی‌ خفیف، زنگ زدگی پوست و آفتاب سوختگی هستند را پوشش داده و علاوه بر تناسبی که در این بخش به وجود می‌آید، با ایجاد مرزی مشخص در لب‌ها آنها را برجسته‌تر از سایر عضوهای صورت نیز نشان دهید.

معایب  تاتوی ‌خط لب

هماهنگونه که تاتو خط لب می‌تواند برخی از مشکلات پوستی و بد فرمی لب‌ها را پوشش دهد، خود می‌تواند منشای برای ایجاد این مشکلات و واکنش‌های آلرژیک و ابتلا به عفونت و آلودگی نیز باشد. در ادامه به ذکر معایب  تاتوی ‌خط لب به صورت آیتم وار پرداخته‌ایم:

– دردناک‌تر بودن تاتو  نواحی لب‌ به سبب عروقی و حساس بودن این عضو برای انجام تاتو، در مقایسه با سایر اعضای صورت

– خطر ابتلا به عفونت‌های شدید ،به سبب محیط باکتری پذیر دهان و در موارد حاد احتمال ابتلا به سرطان دهان، به سبب ایجاد توده‌های دردناک از اسکار ‌های برجای مانده از تاتو

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

– عدم ثبات رنگدانه‌های تزریق شده در روند خالکوبی ( مانند روز اول) که عموما بیشتر از ۱۲ الی ۱۸ ماه ماندگاری ندارند

– خشک شدن لب‌ها در روند ۱۰ روزه دوران نقاهت و بهبودی زخم‌های برجای مانده از تاتو

– استفاده از داروهای پیشگیرانه برای افرادی که حساسیت به زخم‌های سرد دارند، به سبب ایجاد تحریک از طریق سوزن و شیوع و بروز آن

– خطر ابتلا به عفونت‌های ویروسی همچون هپاتیت، ایدز یا عفونت‌های قارچی

در هر صورت چنانچه برای تقویت حالت رنگدانه‌ای لب‌هایتان و بهینه ساخت شکل ‌ فرم لب‌هایتان به دنبال امتحان این شیوه هستید، از تاتو کار حاذق بخواهید که با سوزن شخصی و در محیطی استریل اینکار را برایتان انجام دهد.

تاتو خط لب

مراقبت‌های پس از تاتو خط لب

چنانچه قصد دارید عوارض ناشی از تاتو خط آب را به حداقل ممکن برسانید، مراقبت‌های زیر  را پس از انجام تاتو لحاظ نمایید.

– تا سه روز پس از انجام تاتو از شستشوی لب‌ها و زدن آب به نواحی اطراف لب خودداری کنید

– محلی که تاتوی بر روی آن انجام گرفته را با کمک پماد ویتامین A به صورت دائمی چرب نمایید و اینکار را به مدت یک هفته انجام دهید.

– جهت بهبود هر چه زودتر جای زخم‌ها و اسکارهای برجای مانده از تاتو حتما از پماد هیدروکورتیزون استفاده نمایید.

– تا یک هفته پس از اتمام تاتو و تا زمانی که زخم‌هایتان به خوبی بهبود پیدا نکرده، از رفتن به داخل استخر ، سونا،  آب دریا و شنا کردن پرهیز نمایید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.