تاتو خط چشم چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

برخی از افراد نمی‌دانند که تاتو خط چشم چیست و چه مزایا و معایبی دارد، با این وجود این تصور که چشمانشان از همان ساعات اولیه بیدار شدن از خواب حالتی زیبا و آرایش شده داشته باشد، برایشان بسیار وسوسه کننده است. از آنجایی که دست یافتن به هر چیزی، حتی زیبایی بیشتر هم بهایی دارد و از طرفی چشم یکی از حساس‌ترین عضوهای صورت به شمار می‌رود ، بنابراین باید دقت داشته باشید که این بها را با آسیب زدن به بیناییتان نپردازید. در این مطلب به صورت مشخص برایتان شرح خواهیم داد که، تاتو خط چیست و پس از انجام آن چه تغییرات مثبت و منفی از این تکنیک عایدتان می‌شود.

تاتو خط چشم چیست؟

برخی از افراد به درستی نمی‌دانند که تاتو خط چشم چیست، زیرا آنرا با اصطلاح جایگزین میکروپیگمنتیشن خط چشم می‌شناسند. مزیت و ایده اصلی این روش ایجاد آرایش چشم دائم برای خانم‌ها بوده، که نه تنها آراستگی را به صورت همیشگی برایشان به ارمغان می‌آورد، بلکه آنها را از شر مشکلاتی همچون افتادگی چشم، پلک، اثرات زخم و سایر زوائد زیبایی آزار دهنده در این ناحیه نیز خلاصی می‌دهد.

از طرفی برخی از افراد که هیچ رقمه نمی‌توانند ریز بودن چشمانشان را به صورت دائمی برطرف سازند، با تاتو خط چشم پلک پایین و بالا می‌توانند، برای همیشه از این مشکل رهایی می‌یابند. از آنجایی که دنیای مد و زیبایی برای تمام طیف مشکلات راه حلی دارد، افرادی چشم درشت هم می‌توانند به لطف این شیوه تعادلی در اندازه و حتی حالت چشمانشان ایجاد نمایند.

تاتو خط چشم اصولا در آرایشگاه‌ها و توسط تاتو کارهای خبره اینکار انجام می‌شود، و برای ایجاد آراستگی در چشم گزینه بسیار خوبی است. اما پیش از آنکه به تصمیم نهایی در این خصوص برسید، بهتر است به خوبی در مورد آن فکر کنید و مزایا و معایب تاتو خط چشم را مد نظر قرار دهید. زیرا اگر نگوئیم این تصمیمی غیر قابل برگشت است، اما حقیقتا باید بدانید رهایی از تاتو و اثرات آن کار آسانی نیست .

معایب تاتو خط چشم

پیش از آنکه به معایب تاتو خط چشم بپردازیم، اولین سوالی که باید از خودتان بکنید این است که ، تا چه حد آدم تنوع طلبی هستید؟ رسیدن به پاسخ این سوال بسیار مهم است ، زیرا پس از انجام تاتو خط چشم شما دیگر عملا قدرت مانور چندانی بر روی تغییر سبک آرایشتان  ندارید. البته این موضوع به اینجا هم ختم نمی‌شود ، زیرا شما دیگر حتی نمی‌توانید، برای حالت بدون آرایش چشمانتان نیز دلتنگی کنید. خلاصه اینکه این تاتو در هر صورت و برای همیشه با شما خواهد بود و  جایی برای خستگی از آن باقی نمی‌ماند، مگر آنکه به فکر پاک کردن تاتو خود باشید.

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

البته ناگفته نماند که عوارض تاتو خط چشم تنها به یکنواختی حالت آرایشی شما محدود نمی‌شود،  بلکه ممکن است چشمان شما بر اثر تاتو، دچار یک سری واکنش‌های آلرژیک فوری یا زماندار گردد. این واکنش‌ها در موارد  ساده باعث ایجاد التهاب و ریزش مژه‌ها یا ابروی شما خواهد شد، اما در موارد حادتر به واکنش‌های شدیدتری همچون ایجاد توده در اثر التهاب که به گرانول موسوم است یا کلویید یعنی آوردن گوشت اضافه و حتی عفونت‌های موضعی بی انجامید. البته ممکن است این عفونت‌های موضعی از نوع ویروسی باشد و ناقل بیماری‌هایی همچون هپاتیت، ایدز ، یا عفونت‌های قارچی و باکتریایی گردد .

به همین خاطر نیز متخصصین سلامت اصرار دارند که، برای انجام تاتو حتما از تاتو کار خود بخواهید ، سوزن مخصوصی به صورت شخصی برای شما اختصاص  دهد یا از سوزن‌های پلمپ شده و یکبار مصرف استفاده نماید. آخرین عارضه‌ای که کمتر اتفاق می‌افتد اما در صورت وقوع هم‌بسیار آزار دهنده است ، تحریک سیستم ایمنی بدن و بروز واکنش‌های آلرژیکی همچون کهیر، حساسیت شدید به نور و حساسیت‌های پوستی دیگر می‌باشد.

 قبل و بعد تاتو خط چشم

یه عنوان حسن ختام این بخش، اگر نسبت به سلامتی‌تان حساسیت دارید بهتر است بدانید، انجام اینکار حتی در صورت حاذق بودن تاتوکار و در شرایط استریل و با سوزن یکبار مصرف هم‌ ممکن است با عوارضی همراه باشد. این موضوع را سازمان غذا و داروی آمریکا ضمن تحقیقاتش اینگونه اعلام کرده که، هیچ تاتویی بی خطر نخواهد بود، زیرا تاکنون هیچگونه رنگی که بتوان به آن عنوان استاندارد داد،  توسط شرکت‌های دارویی تولید و اختراع نگردیده است . براساس اعلام این سازمان رنگ‌هایی که برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند شیمیایی بوده و همگی دارای درصد‌های بالایی ناخالصی و غلظت‌های قابل توجهی مواد سمی هستند.

مزایای تاتو خط چشم

کشیدن خط چشم برای برخی از خانم‌ها که در این زمینه تبحر لازم را ندارند مانند پشت سر گذاردن هفت خان رستم است، ضمن آنکه برخی از خانم‌ها به سبب مشغله بسیار ، وقتی برای آرایش کردن و دقیق انجام دادن اینکار ندارند. اگر در این دو دسته جای دارید و عزمتان را جزم کرده‌اید که اینکار را انجام دهید بهتر است بدانید، نه تنها زیبایی چهره‌تان را با کمک این تکنیک دو برابر خواهید ساخت، بلکه اینکار می‌تواند شما را از نقص‌های احتمالی قرار گرفته در این عضو صورت یعنی  چشمانتان خلاصی خواهد داد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.