آموزش افزایش ماندگاری کرم پودر + نکته طلایی آرایشگرها

زیرسازی آرایش یکی از مراحل ضروری در آرایش روزانه شماست که در عین حال آسان‌ترین مرحله نیز به شمار می‌رود. به همین منظور برایتان ۷ ترفند مهم جهت انتخاب بهترین کرم پودر و شیوه افزایش ماندگاری آن را آورده‌ام. با کمک این ترفندها می‌توانید بهترین کرم پودرها را انتخاب کرده و در نهایت مانند یک میک آپ آرتیست حرفه‌ای خود را آرایش کنید.

۱- انتخاب بهترین کرم پودر متناسب با نوع پوست

اساسا کرم پودرها به دو نوع پودری و مایع یا کرمی تقسیم می‌شوند. اگر دارای پوستی چرب یا مستعد لک هستید بهتر است نوع پودری این کرم‌ها را انتخاب کنید. محصولات پودری کمتر باعث باز شدن منافذ پوست می‌شوند و همچنین برق صورت را گرفته و حالت ماتی به آرایش شما می‌بخشند. اگر پوستتان خشک است کرم پودر مایع یا کرمی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این کرم‌ها باعث مرطوب شدن و درخشانی پوست شما شده و حالت بسیار طبیعی به پوستتان می‌دهند. اگر دارای پوستی نرمال یا مختلط هستید می‌توانید از هر دو نوع کرم مایع و پودری استفاده کنید.

۲- استفاده از روش درست برای زدن کرم پودر

بسیاری از متخصصین پیشنهاد می‌دهند که زدن کرم پودر را از مرکز صورت شروع کرده و سپس کرم را در قسمت‌های باقیمانده صورت پخش کنید. ما بیشترین میزان قرمزی پوست را در قسمت T ROON یعنی قسمت پیشانی و روی بینی خود داریم. به همین خاطر بسیار منطقی است که بیشترین میزان کاور را در این مناطق از صورت انجام دهیم و سپس کرم را از این نواحی بر روی باقی قسمت‌های صورتمان که کمتر نیاز به کرم دارند، پخش کنیم. همچنین توجه داشته باشید که همیشه کرم را از بالا به پایین بزنید زیرا پایین به بالا زدن کرم باعث باز شدن منافذ پوست و مشخص‌تر شدن کرک‌های پوستی می‌گردد.

۳- کرم پودر خود را ماندگارتر کنید

قطعا شما دوست ندارید کرم پودر بر روی پوستتان ماسیده شده یا بر روی کرمتان چین و چروک بی افتد، مهم‌تر از تمام این موارد مطمنا می‌خواهید که کرم شما با دوام تر باشد، پس برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید.

 اول از همه از پرایمر استفاده کرده تا پوستتان آماده گردد و سپس کرم پودرتان را بزنید. کمی صبر کنید تا پرایمر بر روی پوستتان بنشیند و سپس دستمال کاغذی را به آرامی بر روی پوستتان بگذارید. پس از این مرحله می‌توانید زدن کرم پودر را آغاز کنید، به این ترتیب شما برای ادامه روزتان آماده هستید.

۴- بهترین روش استفاده از کرم پودر را انتخاب کنید

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

زمانی که شما قصد استفاده از کرم پودر دارید ۳ روش زدن کرم با کمک انگشتان، اسفنج و براش پیش رویتان قرار دارد. هر کدام از آنها به شما نتیجه متفاوتی می‌دهند و اگر به دنبال پوششی مناسب هستید براش برایتان بهترین خواهد بود. اسفنج مقدار بیشتر کرم را به جای آنکه بر روی پوست قرار دهد به خود جذب می‌کند و انگشت برعکس اسفنج مقدار زیادی از مواد را بر روی پوست می‌گذارد. براش کاملا این کار را به اندازه انجام می‌دهد، البته براش‌های مختلف نتایج متفاوتی می‌دهند. اگر می‌خواهید کاور سبکی بر روی پوستتان ایجاد کنید براش استیپلینگ را انتخاب کنید. اگر کاور متوسطی مد نظر دارید پس از براش تایتلی بافینگ استفاده کنید و اگر خواهان پوشش بالای کرم هستید براش‌های فلت یا تخت مناسب شما هستند.

۵- فراموش نکنید که کرمتان را یکدست نمائید

این مهترین ترفند است! مطمنا شما نمی‌خواهید کرم پودرتان مانند ماسک بر روی صورتتان باشد، پس فراموش نکنید که کرم را بر روی گردنتان هم بزنید. در غیر این صورت کاملا مشخص می‌گردد که شما آرایش کرده‌اید و تضاد رنگی ناخوشایندی میان صورت و گردن شما ایجاد می‌شود.

۶- رنگ مناسب پوست خود را پیدا کنید

یکی از راه‌های دیگر برای اجتناب از حالت ماسک شدن کرم پودر انتخاب رنگ مناسب با پوستتان است. برای این منظور یکی از بهترین کارها آن است که کرم را بر روی فک‌ خود امتحان کنید. این شیوه نسبت به تست کردن آن بر روی دست و بازو بسیار دقیق‌تر می‌باشد. مقدار کمی از کرم‌هایی که رنگ آنها نزدیک به پوستتان هست را بر روی صورت خود بزنید و کرمی را انتخاب کنید که بیشتر از همه بر روی پوستان ناپدید می‌شود، یعنی بیشترین انطباق رنگی را با پوستتان دارد. شما می‌توانید برای اطمینان بیشتر کرم‌ها را در نور طبیعی بر روی پوست خود امتحان کنید.  

۷- رنگ مناسب پوستتان را بسازید

اگر تناژ پوستتان مابین رنگ کرم پودر‌هایی است که دارید می‌توانید با قاطی کردن دو رنگ با هم کالیته مناسب پوستتان را بسازید. در هر صورت داشتن دو رنگ کرم‌ پودر انتخاب بسیار خوبی است، زیرا در تابستان اصولا تمایل داریم رنگ پوستمان روشن‌تر باشد و در زمستان تیره‌تر، این موضوع بسیار واضح است! اگر دو رنگ تیره و روشن داشته باشیم می‌توانیم همیشه بهترین رنگ‌ها را از ترکیب آنها بسازیم. برای تابستان از رنگ تیره کمتری استفاده می‌کنیم و برای زمستان رنگ روشن را کمتر می‌زنیم و به این ترتیب دیگر هیچوقت از رنگ نامناسب استفاده نمی‌کنیم.

در این مطلب به شما گفتیم بهترین کرم پودر براساس نوع پوست شما دارای چه مشخصه‌هایی است.

ترفندهای شما برای آرایش صورت و زیرسازی آن چیست؟

نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.