آموزش ویدیویی تشخیص ایرپاد اورجینال از فیک

۶ راه تشخیص ایرپاد اصلی از تقلبی

برای تشخیص ایرپاد اصلی از تقلبی تنها کافیست به این ۶ نکته دقت کنید.

۱- بسته بندی محصول

بسته بندی محصول

رنگ بسته بندی اولین تفاوت ظاهری مشخص میان ایرپاد اصل از تقلبی است. موضوعی که در اولین نگاه و در زمان مقایسه این دو محصول در می‌یابید آن است که ایرپادهای اصل از بسته بندی سفیدتر و جنس مقوای لطیف‌تری در مقایسه با مدل‌های تقلبی برخوردار می‌باشند. مقایسه ظاهری این دو محصول به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه زمانی که جعبه را به خوبی بررسی می‌کنید، در می‌یابید که درزهای جعبه یک ایرپاد تقلبی نیز به شکلی مشخص و قابل ملاحظه‌ از یکدیگر فاصله دارند، در حالی که در مدل‌های اصل این شکاف‌ها دیده نمی‌شود. در حقیقت قسمت زیر و روی جعبه‌‌‌های اصل کاملا با هم کیپ بوده و درز بین جعبه ‌زیرین و درب جعبه به راحتی قابل تشخیص نمی‌باشد.

۲- محل قرارگیری کد بر روی بسته بندی

محل قرارگیری کد بر روی بسته بندی

محل قرارگیری کد بر روی داخل درب جعبه نیز در نمونه‌های اصل و فیک با یکدیگر متفاوت هستند. همچنین زمانی که شما درب جعبه را باز می‌کنید متوجه می‌شوید که مقوای داخلی محصول اصل دارای یکدستگی در بافت می‌باشد، در حالی که در محصولات فیک حتی مقوای بسته بندی از داخل به صورتی یکپارچه  قرار نگرفته است .

۳- محفظه نگهداری هدفون

محفظه نگهداری هدفون

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

زمانی که به سراغ کاور یا محفظه نگهداری هدفون می‌روید ‌هم باید دقت کنید، زیرا خطی که درب تاشو و محفظه نگهدارنده ایرپاد را از هم جدا می‌کند، درنمونه‌های اصلی فاصله دار و دارای درز مشخصی با یکدیگر می‌باشد. این در حالی است که در نمونه‌های فیک درب محفظه کاملا با هم چفت شده و شما هیچ فضا یا خط مشخصی بین آن‌ها نمی‌بینید. رنگ محفظه نگهداره نمونه‌های اصل نیز بسیار لطیف و براق است، در حالی که نمونه‌های فیک از رنگ کدر و ماتی برخوردار می‌باشند.

۴- وزن ایرپادها

وزن ایرپادها

مهم‌ترین مسئله‌ای که برای تشخیص ایرپاد اصل از تقلبی می‌توانید به آن اکتفا کنید وزن هر یک از ایرپادهاست، برای این منظور کافیست هر یک از ایرپادها را به تنهایی وزن ‌کنید. براساس اطلاعاتی که در سایت رسمی اپل و در قسمت مشخصات ایرپادها منتشر گردیده، وزن هر ایرپاد به تنهایی ۵ گرم و ۴۰۰ اونس می‌باشد. در حالی که نمونه‌های تقلبی از وزن در حدود ۳ گرم و ۷۰ اونس برخوردارند و سبکی وزن این ایرپادها حتی در زمان نگه داشتن در دست هم قابل تشخیص می‌باشد.

۵- نمای داخلی جعبه بسته بندی

نمای داخلی جعبه بسته بندی

یکی دیگر از وجوه تمایز این دو محصول با یکدیگر باز هم به بسته بندی محصول البته اینبار از داخل باز می‌گردد.  اگر به درب بسته بندی محصول از داخل نگاهی بی‌اندازید مشاهده می‌کنید که یک پوشش نگهدارنده حدفاصل میان ایرپاد و سیم شارژ آن قرار دارد. جنس این پوشش‌ها در ایرپادهای اصل کاغذی است در حالی که در ایرپاد‌های تقلبی از پوشش‌هایی با جنس پلاستیک شکننده یا طلق استفاده می‌شود.

۶- عدم تفاوت در کارایی

نکته آخر آنکه ایرپادهای تقلبی از نظر کارایی هیچ تفاوتی با نسخه اصلی خود ندارند و تمامی آپشن‌ها و فیوچرهایی که شما در نمونه اصلی ایرپادهای اپل ملاحظه می‌کنید، نمونه‌های تقلبی نیز از آنها برخوردار می‌باشند. از جمله این آپشن‌های می‌توانیم به نویز کنسلینگ،  سنسور قطع و وصل کردن و سایر آپشن‌هایی اشاره کنیم که سخت افزارهای اصلی اپل از آنها برخوردارند و در  نمونه‌های تقلبی نیز می‌توانید آنها را بیابید . پس کارکرد مشابه این ایرپادهای تقلبی یا حتی ست بودن سریال نامبر آنها بر روی گوشی، دلیلی بر اصل بودن آنها نیست، زیرا حتی گوشی‌های اپل نیز این ایرپادها را به عنوان یک دستگاه اصلی می‌شناسند، در حالی که خبری از تراشه اپل در این نمونه‌ها فیک نیست.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. نگار می گوید

    مرسی خیلی مفید بود

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.