جلوگیری از پیری پوست با دانستن این ۱۰ راز مهم

با افزایش تدریجی سن، پوست به صورت کاملاً طبیعی شروع به چروک شدن می‌کند و باعث نگرانی بسیاری از خانم‌ها می‌شود. پوست بدن و چهره در سال‌های مختلف عمر دائماً در حال تغییر است و نمی‌توان این تغییرات را نادیده گرفت و یا باعث توقف آن‌ها شد. اما می‌توان با استفاده از راهکارهایی که باعث جلوگیری از پیری پوست صورت و بدن می‌شود تا حد زیادی آن را به تاخیر انداخت. اما سوالی که پیش می‌آید این است که برای جلوگیری از پیری پوست چه راهکارهایی باید مورداستفاده قرار گیرد؟ ما اینجاییم تا به این سوال پاسخ دهیم و ۱۰ نکته بسیار مهمی که می‌تواند در جلوگیری از پیری پوست کمک کند را به شما بگویم.

راه‌های جلوگیری از پیری پوست

هنگامی که فرد در سنین جوانی قرار دارد، چربی موجود در پوست به طور کاملاً مساوی در تمامی نقاط صورت و بدن توزیع می‌شود. چربی‌ها قسمت‌های مختلف مانند گونه‌ها، مناطق اطراف چشم، پیشانی و… را پر می‌کنند و باعث شادابی چهره می‌شوند. اما با گذشت زمان چربی‌ها از دست می‌روند و کم‌وزیاد می‌شود در نتیجه آثار افتادگی پوست و چین‌وچروک در ظاهر انسان پدیدار می‌شود. به هر میزان که چربی در نواحی صورت و بدن کاهش پیدا کند، باعث ایجاد چین‌های سطحی و عمیق می‌شود. اما می‌توان با برخی از روش‌هایی که توسط بسیاری از پزشکان تایید شده‌اند از پیری پوست جلوگیری کرد. شما می‌توانید از روش‌های زیر برای جلوگیری از این اتفاق استفاده کنید:

پوستتان را از نور خورشید محافظت کنید

بدون شک اولین چیزی که باعث پیری زودرس پوست و ایجاد چین‌وچروک در صورت می‌شود نور خورشید است. بنابراین برای جوان نگه‌داشتن صورت لازم است تا پوست در برابر نور خورشید محافظت کنیم. استفاده از کرم‌های ضد آفتاب می‌تواند تا حد زیادی از نور UVA و UVB که باعث آفتاب‌سوختگی می‌شود جلوگیری کند. همچنین استفاده از کلاه آفتابی در روزهای گرم تابستان نیز ایده مناسبی است.

کرم‌ها و لوسیون‌ها

هم اکنون دیگران می خوانند

مرطوب‌کننده‌های صورت و بدن باعث می‌شود تا پوست خشک، مرطوب و براق شود و می‌تواند چروک‌ها را موقتا پنهان کند. کرم‌های مرطوب‌کننده به صورت‌هایی که چربی کمتری دارند آب‌رسانی می‌کنند. بسیاری از آن‌ها دارای گلیسیرین هستند که می‌توانند به از بین بردن‌ سلول‌های مرده پوست‌ و پیری پوست کمک کنند. از این دسته محصولات میتوان به کرم ضد چروک صورت گاتیو اشاره کرد که با اثر بخشی بالا و بدون عوارض بودنش توانسته است به تازگی جایگاه خوبی در بین کرم های ضد چروک و جوان ساز پوست پیدا کند.

استرس نداشته باشید

درست است که حذف کردن استرس به صورت کامل از زندگی تقریباً کاری غیرممکن است، اما برای اینکه از پیری پوست جلوگیری کنید باید تا حد زیادی از استرس دور باشید زیرا زمانی که استرس دارید معمولاً اخم می‌کنید و این باعث می‌شود تا پیشانی‌تان چروک شود. از طرفی دیگر این چین‌وچروک‌ها باعث افزایش استرس می‌شوند و در نتیجه پیری زودرس برای شما به وجود می‌آید. هنگامی که عضلات صورت خود را حرکت می‌دهید پوستتان کمی چروک می‌شود. این چروک‌ها در دوره جوانی و نوجوانی سریع ناپدید می‌شوند. اما با افزایش سن، تولید سلول‌های جدید کم‌تر می‌شود و در نتیجه چروک‌ها دیرتر از بین می‌روند و اغلب به صورت دائمی بر روی پوست می‌ماند. بنابراین سعی کنید حتماً استرس و اندوه را از خود دور نگه دارید.

 صورت خود را دو بار در روز بشویید

تمیز کردن و شستن روزانه پوست در تمامی دوره‌های زندگی امری ضروری است. اما بعد از رسیدن به سن ۳۰ سالگی باید خیلی بیشتر مراقب پوستتان باشید و این کار را به صورت یک عادت روزانه  برای خود قرار دهید. برای شستشوی صورت می‌توانید از انواع پاک‌کننده‌های مناسب پوست صورت خود استفاده کنید. این پاک‌کننده‌ها می‌توانند چربی‌ها و آلودگی‌هایی که روزانه بر سطح پوست قرار می‌گیرند را به طور کامل پاک کنند. بنابراین پیشنهاد می‌شود حتماً قبل از اینکه به تخت خواب بروید صورت خود را از آلودگی‌ها و آرایش پاک کنید.

 مصرف سرم‌های حاوی ویتامین‌های مفید برای پوست

همان‌طور که می‌دانید ویتامین‌ها یکی از مواد مفیدی هستند که برای شادابی پوست و جلوگیری از پیری پوست ضروری هستند؛ بنابراین در کنار استفاده از لوسیون‌ها و مرطوب‌کننده‌ها برای تأثیر بیشتر در شادابی پوست بهتر از سرم‌های حاوی ویتامین استفاده کنید. البته پیشنهاد می‌شود که این سرم‌ها را زیر نظر پزشک متخصص استفاده کنید. سرم‌هایی که حاوی انواع ویتامین‌هایی مانند ویتامین C، A و E هستند می‌توانند بر سلامتی و جوانی شما تأثیرگذار باشند. ویتامینC یکی از مهم‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها برای حفظ سلامتی پوست است که باید حتماً پس از سن ۳۰ سالگی مصرف و یا به صورت سرم استفاده شود. این ویتامین می‌تواند از پوست شما در مقابل رادیکال‌های آزاد مضر و آلاینده‌های موجود در هوا مراقبت کن ود در نتیجه باعث شادابی و روشن شدن پوست می‌شود.

ویتامین صورت

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

خواب کافی داشته باشید

درست است که وقتی خواب هستید فعالیت زیادی ندارید، اما پوست شما دائماً در حال فعالیت است؛ بنابراین سعی کنید حتماً ۷ تا ۸ ساعت در طول شبانه‌روز به طور کامل بخوابید تا فعالیت بازسازی پوستتان انجام شود. زیرا هنگام خواب، پوست فرصت کافی برای بازسازی دارد. بنابراین اگر خواب کافی داشته باشید هنگامی که صبح از خواب بیدار می‌شوید پوستی درخشان و شفاف خواهید داشت. متاسفانه افرادی که دچار کمبود خواب هستند اغلب حلقه‌های سیاهی در اطراف و زیر چشم خود دارند بنابراین یکی از بهترین روش‌های جوان‌سازی پوست و جلوگیری از پیری داشتن خواب کافی است.

رژیم غذایی سالم داشته باشید

رژیم غذایی غیراستاندارد باعث پیری زودرس پوست می‌شود و این  چیزی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. رژیم‌هایی که معمولاً دارای حاوی زیادی چربی و کربوهیدرات هستند باعث بالا و پایین رفتن مداوم وزن می‌شوند. اضافه وزن باعث کشیده شدن پوست می‌شود، اما از طرف دیگر کاهش وزن باعث شل شدن پوست و ایجاد چین‌وچروک می‌شود. توصیه ما به شما این است که از مصرف بیش‌ازحد نحوه شیرینی‌جات، نمک و غذاهای سرخ‌کردنی بپرهیزید و به جای آن از میوه و سبزی‌های تازه که باعث جلوگیری از پیری پوست می‌شوند استفاده کنید.

از دخانیات استفاده نکنید

سیگار کشیدن و استفاده از دخانیات ضررهای زیادی را به همراه دارد هم سلامتی فرد را به خطر می‌اندازد هم باعث زردی دندان‌ها می‌شود رود و هم پوست را کم آب می‌کند و در نتیجه پیری زودرس را به همراه می‌آورد. ازآنجایی‌که دخانیات باعث تنگ‌تر شدن رگ‌های خونی می‌شود؛ بنابراین خون‌رسانی به پوست کاهش پیدا می‌کند و سلول‌های پوست دچار کمبود اکسیژن و مواد مغذی می‌شوند در نتیجه چروک می‌خورد. بنابراین اگر سلامتی و شادابی پوست برای شما اهمیت زیادی دارد توصیه می‌شود که از دخانیات دوری‌ کنید.

استفاده از کرم‌های لایه‌بردار مناسب پوست

کرم‌های لایه‌بردار یکی از قدرتمندترین کرم‌هایی هستند که برای درمان پوست و جلوگیری از پیری پوست توسط پزشکان تجویز می‌شوند. بنابراین شما باید برای از بین بردن سلول‌های مرده پوستتان از این کرم‌ها استفاده کنید. هنگامی که از کرم لایه‌بردار به صورت هفتگی استفاده می‌کنید پس از مدتی متوجه می‌شود که نتیجه بسیار خوبی به همراه دارد و باعث تولید کلاژن و بهبود آب‌رسانی به پوست می‌شود. البته توجه داشته باشید که تأثیر استفاده از کرم‌های لایه‌بردار حداقل یک تا دو ماه پس از مصرف مشخص می‌شود بنابراین برای دیدن تأثیرات آن عجله نداشته باشید‌.

کرم لایه بردار صورت

صورتتان را ماساژ بدهید

آخرین راهکار پیشنهادی ما به شما این است که صورتتان را ماساژ دهید. ماساژ صورت باعث افزایش جریان خون در بافت‌های صورت می‌شود و در نتیجه پوستی جوان‌تر و روشن‌تر را به شما هدیه می‌دهد. از مزایای دیگر ماساژ صورت می‌توان به این نکته اشاره کرد که باعث کم شدن پف زیر چشم و چین‌وچروک می‌شود و می‌تواند پوست را لیفت کند. هنگامی که صورت خود را به درستی ماساژ می‌دهید می‌تواند باعث کاهش استرس و افزایش حس آرامش در شما شود. بنابراین سعی کنید روزانه پوست صورت خود را با روشی کاملاً اصولی ماساژ دهید. فقط تنها نکته‌ای که باد به آن توجه کنید این است که هیچ‌وقت پوست صورت را در حالت کاملاً خشک ماساژ ندهید بلکه می‌توانید از روغن‌های گیاهی برای انجام این کار استفاده کنید.

سخن پایانی

در اینجا سعی کردیم ۱۰ راز بسیار مهم برای جلوگیری از پیری پوست را با شما در میان بگذاریم. به طور کلی افزایش سن، روی همه اعضای بدن تأثیر می‌گذارد که این تأثیر بر روی پوست صورت و بدن بیشتر است، اما ما با رعایت نکات گفته‌شده که باعث حفظ سلامتی و شادابی پوست می‌شود، می‌توانید از پیری پوست جلوگیری کنید و پوستی شفاف و شاداب به خود هدیه دهید.

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.