راهنمای خرید بهترین غذا برای حیوانات خانگی و معرفی برند ROYAL CANIN

کسانی که چند سالی از داشتن حیوان خانگی در زندگیشان می‌گذرد و به کیفیت غذای حیوانشان اهمیت می‌دهند وقتی عبارت بهترین غذا برای حیوان خانگی به گوششان می‌خورد قطعا نام رویال کنین در ذهنشان نقش می‌بندد. این برند بی شک در میان برندهای فعال در حوزه تولید غذا برای پت‌ها رقیب بلامنازعی است. اگر بخواهیم نگاهی کوتاه به تاریخچه این برند بیاندازیم باید بگویم تمامی سگ‌ها و گربه‌های دنیا غذاهای خوشمزه رویال را مدیون سگ‌های ژرمن شپرد هستند. نژاد ژرمن اولین نژادی بود که خالق رویال کنین اقدام به تولید غذا برای آنها کرد و اینکه چه چیزی او را به فکر تولید این نوع غذا انداخت در متن با هم می‌خوانیم. در این مطلب به صورت جز به جز به بیان مطالبی می‌پردازم که چرا ROYAL CANIN بهترین است و در میانه هم خاطر‌ه‌ استفاده یکی از دوستانم از این برند را برایتان بازگو می‌کنم. خاطره‌ای که در کنار جالب بودن مهر تاییدی بر کیفیت و بهترین بودن رویال است. اگر سلامت حیوان خانگیتان برایتان حائز اهمیت بالایی است این مقاله راه‌های رسیدن به تغذیه سالم و بسیار لذیذ را نشانتان خواهد داد.

نگاهی به تاریخچه رویال کنین بهترین برند تولید غذای خانگی حیوانات

ROYAL CANIN نخستین بار با دستان دامپزشکی فرانسوی با نام جین کاتاری در سال ۱۹۶۸راهی دنیای خوراکی حیوانات شد. کاتاری در حدود نیم قرن پیش به دنبال غذایی با مولفه‌هایی همچون همخوانی با نژاد حیوان، پاسخگویی به نیازهای تغذیه و تطابق غذا با ویژگی‌های سنی و تحرکی حیوانات خانگی می‌گشت. این دامپزشک در درمانگاهش حیواناتی را می‌دید که در رنجند و ریشه این رنج را در تغذیه نامناسب آنها یافت. همانگونه که همیشه می‌گویند جوینده یابنده است بالاخره این سرآشپز دامپزشک توانست به بهترین نسخه غذایی متناسب با نیاز این حیوانات دست یابد و راه چاره را در رژیم غذایی مبتنی بر غلات یافت.

رفع مشکل حیوانات از طریق رژیم به پیشنهاد کاتاری سر آغازی شد بر شکل‌گیری ابر برند غذایی رویال کنین در سال ۱۹۶۸. هرچند کاتاری دیگر نیست ولی ماحصل تلاش و اهتمام او پس از سال‌ها موجب شد تا برند ROYAL CANIN بتواند مراکز تولیدی خود را به ۱۲ مرکز در جای جای جهان برساند. شما برای انتخاب از میان غذاهای رویال نیاز به همفکری با کسی ندارید بلکه بسته‌بندی‌های این برند خود به عنوان دفترچه‌ای راهنما یاریگر شما خواهند بود.غذاهای رویال با جدولی که بر روی پشت بسته‌بندی‌‌ها درج گردیده به شما این اجازه را می‌دهند که غذای مناسب اعضای چهار پا منزلتان را براساس سن، وزن و میزان جست و خیر و فعالیت آنها انتخاب کنید. محصولات این برند در دو نوع خشک و تر روانه بازار می‌گردد که البته غذای خشک رویال کنین در چند شاخه مختلف تولید می‌گردد.

دسته‌بندی محصولات غذایی رویال کنین

حیوان خانگی شما چه نقشی در زندگیتان دارد؟ مطمنا حضورش در خانه به یکی از قطب‌های تاثیرگذار در حال و روحیه ساکنان خانه مبدل شده، پس شما حیوان خانگیتان را یک اولویت در نظر می‌گیرید. این دقیقا نوع نگاهی است که در رویال کنین نسبت به سگ‌ها و گربه‌ها دارند. رویال از ابتدا تاکنون سلامت حیوانات براساس اصول تغذیه‌‌ای و سازگاری آنرا با نژاد و سایر مولفه‌ها در نظر داشته. این برند در این راه دو اصل را در میان اعضای خود سینه به سینه و نسل به نسل منتقل کرده است. اصل اول این است «سگ‌ها و گربه‌ها در اولویت قرار دارند» و اصل دوم برمبنای «شناخت و احترام» به آنها پایه‌ریزی شده و این اصول را با شناخت نیازهایشان و دادن بهترین و خوشمزه‌ترین جواب ممکن به آن برطرف ساخته است.

تا اینجای متن شاید زیاد تکرار کردیم که ROYAL CANIN براساس مولفه‌هایی غذاهای خود را تولید می‌کند و الان وقت آن است که ماحصل این تولید را در ۵ دسته کلی با هم مرور کنیم .

۱- تغذیه سالم (HEALTH NUTRITION)

این دسته‌بندی شامل غذاهای است که بر مبنای شرایط سنی حیوان، نژاد و سایر مسائل حساس جهت حفظ سلامتی تولید شده‌اند.

۲- تغذیه برمبنای سلامتی و سبک زندگی (LIFESTYLE HEALTH NUTRITION)

این دسته‌بندی همانگونه که از نام آن پیداست براساس لایف استایل و نوع زندگی سگ‌ها طراحی شده و به گروه گربه‌سانان ارتباطی ندارد.

۳- تغذیه نژاد (BREED NUTRITION)

اگر دارای حیوانی با حساسیت‌ها و خلقیات خاص هستید این گروه از محصولات رویال کنین مناسب شماست و با در نظر گرفتن دو مولفه حساسیت و خصلت‌های سگ‌ها و گربه‌ها طرح‌ریزی شده است.

۴- تغذیه براساس مراقبت‌های دامپزشکی (VETERINARY CARE NUTRITION)

انتخاب از میان این گروه به دلخواه شما نیست بلکه باید براساس تجویز دامپزشک و برای حفظ بیشترین میزان سلامتی پت‌ها صورت پذیرد و مناسب برای حیواناتی است که حساسیت‌های خاص دارند.

۵- رژیم غذایی دامپزشکی (VETERINARY DIET)

این دسته همانگونه که از نام آن پیداست غذا نیست بلکه یک رژیم غذایی است و برای حیواناتی مناسب است که به بیماری خاصی مبتلا هستند. انتخاب از گروه VETERINARY DIET مانند دسته قبلی به دلخواه شما نیست و بستگی به نظر پزشک معالج حیوانتان دارد و کمکی در مدیریت بیماری‌های مختلف به شمار می‌رود. 

هر یک از دسته‌بندی‌های یاد شده دربردارنده چندین زیر شاخه هستند که با هم نگاهی دقیق‌تر به آنها می‌اندازیم.

دسته‌بندی محصولات غذایی تغذیه سالم (HEALTH NUTRITION)

۱- تغذیه سلامتی گربه (Feline Health Nutrition)

رویال کنین در این گروه برمبنای مولفه‌هایی همچون شیوه زندگی، سن و حساسیت‌های ویژه برخی از گربه‌ها، رژیم غذایی متفاوتی در نظر گرفته است. این گروه تضمین کننده سلامت و طول عمر بیشتر حیوان بوده و نیاز تغذیه‌ای تمامی گربه‌ها را شامل می‌شود. ممکن است مولفه‌های تقسیم‌بندی نیاز به توضیح بیشتری داشته باشد. منظور از سن نیازهای تغذیه‌ای گربه‌ها در سنین مختلف است بالطبع یک بچه گربه ، گربه باردار و شیرده، بالغ و مسن نیاز به تغذیه مخصوص و مواد غذایی خاص خود دارند. مورد بعدی به نیازهای اختصاصی هر حیوان باز‌می‌گردد مسائلی همچون عقیم‌سازی یک حیوان یا خصلت‌هایی همچون بد غذایی یا حساس بودن سیستم گوارش گروهی از حیوانات باعث قرار گرفتن آنها در دسته‌بندی نیازهای خاص می‌گردد. مورد آخر به شیوه زندگی حیوان بستگی دارد و منظور از شیوه زندگی سکونت حیوان در داخل و خارج از خانه است. برخی از حیوانات به رغم دستی بودن در محوطه کنترل شده و محصور خانه زندگی نمی‌کنند و این امر نیازهای تغذیه‌ای این حیوانات را دستخوش تغییرات اساسی می‌کند.

۲- تغذیه مراقبت از گربه  (Feline Care Nutrition)

در این گروه رویال کنن به دنبال پیشگیری و مراقبت از گربه‌سانان بوده است. این برند با توجه به علم و آگاهی که از فاکتورهای تاثیرگذار در ایجاد حساسیت بر روی گربه‌ها داشته با کمک تغذیه سعی در کمک به حیوان برای غلبه بر این حساسیت‌ها کرده. نتایج بدست آمده در این گروه بسیار جالب است زیرا شما از طریق این رژیم غذایی می‌توانید از بروز امراضی در حیوانتان جلوگیری کنید که برخی از آنها حتی به فکرتان خطور هم نمی‌کند با هم سری به مدل‌های گوناگون این گروه می‌زنیم.

  • پیشگیری از سنگ‌های ادرای (Urinary Care)

این دسته‌بندی خطر ایجاد کریستال در مجاری ادراری حیوان را کاهش می‌دهد.

  • ریزش مو و پوست حساس (Hair & Skin)

برای گربه‌هایی که بنا به هر دلیلی همچون بلند بودن مو یا استرس ریزش موی آنها صاحبینشان را کلافه کرده این گروه در عرض ۳ هفته تاثیرات چشمگیری در افزایش سلامت پوست و کاهش ریزش موی آنها بر جای می‌گذارد.

  • پیشگیری از مشکلات ناشی از هربال (Hairball Care)

ممکن است به تازگی حیوان خانگی آورده و با مشکل هربال یا گلوله مویی آشنایی نداشته باشید. گربه سانان به صورت غریزی برای تمیز کردن بدن خود موهایشان را لیس میزنند و این امر باعث ورود مقداری مو به سیستم گوارشی آنها می‌گردد، این موها در صورت عدم دفع برای حیوان خطر آفرین خواهد بود. استفاده مداوم گربه از گروه Hairball Care نه تنها به دفع این گلوله‌هی مویی کمک می‌کند بلکه پس از استفاده مداوم به مدت ۲۱ روز باعث کاهش ایجاد این گلوله‌های مویی می‌گردد.

  • پیشگیری از اضافه وزن (Light weight care

یکی از مشکلات شایع در حیوانات خانگی مشکل چاقی و اضافه وزن است که به علت کم تحرکی حیوان و محدود بودن آن در فضای کوچک بدون فعالیت‌های بدنی شکل می‌گیرد. این محصول درعین حال که کمکی به حیوان برای کاهش دریافت کالری است مانع دریافت مواد مورد نیاز برای بدنش نمی‌گردد و سلامت حیوان را به صورت دو جانبه‌ای تضمین می‌کند.

  • پیشگیری از پلاک‌های دندانی (Oral Care)

محصولات Oral Care پس از ۲۸ روز استفاده مدوام به کاهش ایجاد پلاک‌های دندانی در حیوان کمک می‌کند.

  • حمایت از گوارش سالم (Digestive Care)

حمایت محصولات گروه Digestive Care  از سیستم گوارشی حیوان به صورتی است که باعث کاهش ۴۹ درصدی حجم مدفوع در گربه می‌گردد. این محصول پس از ۱۰ روز استفاده مداوم با توجه به کیفیت بالا از لحاظ پروتئین به جذب غذا در بدن پت کمک می‌کند.

۳- اندازه تغذیه سلامتی (Size Health Nutrition)

این گروه برمبنای تفاوت سایزی سگ‌ها پایه‌ریزی شده که ناهمگونی‌هایی را در دوره‌های مختلف رشد، پیری و حساسیت‌های آنان رقم می‌زند. به عنوان مثال نیازهای اختصاصی هر حیوان با حیوانی دیگر متفاوت است. علاوه بر نا‌هم سانی ذاتی سگ‌ها با هم ممکن است مواردی همچون عقیم کردن، بد غذایی، حساسیت گوارشی و مو یا استعداد چاقی باعث ایجاد نیازهای خاصی در بدن آن حیوان گردد که اقتضای مصرف رژیمی خاص دارد. علاوه بر این سن هم مقوله‌ای بسیار تاثیرگذار در محتوای تغذیه‌ای یک حیوان است. از این لحاظ می‌توان انسان و حیوان را با یکدیگر قیاس کرد همانگونه که نوزاد انسان از دوران شیرخوارگی تا بزرگسالی مواد غذایی گوناگونی نیاز دارد حیوانات هم به طبع در سنین کم یا شرایطی همچون بارداری و شیردهی یا بلوغ و کهولت سن بدنشان نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی خواهد داشت. در خصوص وزن هم آنچه در نظر گرفته می‌شود وزن نهایی حیوان در زمان بالغ شدن است.

LIFESTYLE HEALTH NUTRITION

تغذیه براساس لایف استایل حیوان حائز اهمیت بسیاری است این موضوع در سگ‌ها مهمتر بوده و رویال کنین هم با درک این مهم زندگی آنها را به سه دسته کلی تقسیم کرده است.

  • شیوه زندگی کم تحرک داخل خانه (Indoor Life)

زندگی در محیط محدود خانه اجازه تحرک و جست و خیز زیادی به حیوان نمی‌دهد. بر همین اساس باید غذایی در اختیار حیوان قرار گیرد که نه تنها سطح انرژی آنرا در حد متعادلی نگاه دارد بلکه به بهبود عملکرد گوارشی حیوان و کاهش حجم و بوی مدفوع سگ کمک کند.  

  • سگ‌هایی با زندگی متراکم و شلوغ شهری(Urban Life)

زندگی پر تنش شهری برای ما انسان‌ها دربردارنده استرس و فشار زیادی است و به تبع سگ هم به عنوان حیوانی بسیار حساس، باهوش و وابسته به خلقیات صاحب خود از این تنش‌ها و استرس‌های محیطی مصون نخواهد بود. ROYAL CANIN جهت مقابله با تبعات زندگی شهری بر روی حیوانات ترکیبی از مواد عادی و حاوی آنتی اکسیدان را در گروه (Urban Life) جای داده که به حیوان در جهت غلبه بر تنش‌های روانی کمک موثری می‌کند.

  • مناسب برای تمامی سگهای ورزشی و کار(Sporting Life)

این دسته از سگ‌ها علاوه بر نیاز به انرژی برای انجام فعالیت‌های روزانه خود باید از مراقبت‌‌های لازم جهت حفظ سلامت مفاصل و گوارش هم برخوردار باشند که گروه غذایی Sporting Life رویال کنین این کار را به خوبی انجام می‌دهد.

Breed Health Nutrition

دسته غذایی Breed Health Nutrition با در نظر گرفتن نیازهای تغذیه‌ای نژادهای گوناگون برای ۲۵ نژاد خالص سگ طراحی گردیده است. در این دسته شما می‌توانید با اطمینان از در نظر گرفتن حساسیت‌های خاص هر نژاد نسبت به سایر نژادها، غذای مخصوص سگتان را انتخاب کنید. از دیگر فاکتورهایی که در طراحی این گروه لحاظ گردیده عبارتند از سایز، مدل فک و حتی عادت‌های غذایی حیوان و سرعت غذا خوردن آن.

  • تغذیه نژاد گربه‌سانان Feline Breed Nutrition (FBN)

این دسته به صورت اختصاصی برای ۷ نژاد مختلف گربه‌ طراحی شده و براساس ویژگی‌های اختصاصی هر نژاد ترکیبات متفاوتی را در گروه تغذیه‌ای آنها گنجانده است. اگر بخواهم به صورت جزئی‌تر به ذکر مواردی بپردازم که رویال کنین در طراحی گروه Feline Breed Nutrition  لحاظ کرده باید از فرمول ساخت، سایز و شکل حیوان و ارگونومیک به عنوان پارامترهای تاثیرگذار در تولید این گروه نام ببرم. براساس فرمولاسیون به کار رفته در این غذاها نیازهای ویژه هر نژاد و مواد موثر بر رشد او لحاظ می‌گردد. سایز و شکل به مدل آرواره‌های هر نژاد با در نظر گرفتن سن و رفتار تغذیه‌ای و سرعت غذا خوردن گربه‌های نژاد دار توجه دارد و غذاهایی متناسب با این نیاز برایشان در نظر می‌گیرد. با توجه به ارگونومیک متفاوتی که هر نژاد با نژاد دیگر داراست و بر مواردی همچون زمان هضم و برداشت غذا تاثیر می‌گذارد تغذیه متفاوتی هم برای آنها ازسوی تیم رویال کنین تولید و طراحی گردیده است.

  • گروه غذایی Veterinary

این گروه غذایی به دو بخش Veterinary Care Nutrition و Veterinary Diet تقسیم می‌شود. گروه Veterinary Care Nutrition برای حیواناتی مناسب است که دارای حساسیت‌های خاص هستند و گروه Veterinary Diet هم جهت کمک به درمان حیوانات بیمار تجویز می‌گردد. لازم به ذکر است که هر دو این رژیم‌های غذایی بایستی توسط دامپزشک برای حیوانتان تجویز شوند و در دسته غذاهایی با مصرف روزانه و عادی هر حیوان قرار ندارند.

  • تغذیه براساس مراقبت‌های دامپزشکی(Veterinary Care Nutrition)

در این گروه از غذاهای ROYAL CANIN می‌توانید رژیم‌های گوناگونی برای حیوانات بیمار و ناخوش احوال بیابید. این محصولات رژیمی کمک موثری به این گروه از حیوانات هستند، پت‌های دارای حساسیت گوارشی، سگ‌ها و گربه‌های دیابتی، آرامبخش سگ‌های پر استرس، حیواناتی که پوست و موی حساس دارند، سگ‌ها و گربه‌های مبتلا به بیماری‌های قلبی و در نهایت هم دسته‌ای از غذاها برای ریکاوری وکمک به بهبودی هرچه سریعتر پت طراحی شده است.

  • رژیم دامپزشکی(Veterinary Diet)

حیواناتی که از بیماری خاصی در رنجند با کمک رژیم غذایی دامپزشکی ROYAL CANIN می‌توانند به زنجیره غذایی بسیار با کیفیتی متشکل از غذاهای خشک و تر دست یابید. چنانچه گربه یا سگ شما از بیمارهایی همچون چاقی و اضافه وزن، مشکلات  کلیه و نارسایی، مشکلات هاضمه‌ای و مرتبط با مجاری ادراری یا حساسیت به مواد غذایی رنج می‌برد بنا به توصیه دکتر معالج این گروه غذایی به شما در جهت درمان حیوان خانگیتان کمک خواهد کرد. البته هستند گربه‌ها یا سگ‌هایی که به سبب پاره‌ای مشکلات رایج در نژادشان یا شرایط سلامتی خود نیاز به رژیم غذایی خاصی داشته باشند. مثلا برخی از حیوانات پس از عقیم شدن به جهت کمتر شدن فعالیتشان به رژیم ویژه‌ای نیاز دارند که مانع از چاقی و افزایش وزن آنها می‌گردد. غذای مخصوص حیوان عقیم شده رویال کنین با توجه به تطابقی که با متابولیسم و شرایط پت بعد از عقیم سازی دارد بهترین انتخاب برای این حیوانات به شمار می‌رود.

اگر تاکنون تجربه خرید رویال کنین را نداشته‌ و نمی‌دانید واکنش حیوان خانگیتان نسبت به این نوع غذا چیست باید بگویم ROYAL CANIN یکی از بهترین هدیه‌هایی است که می‌توانید به پت‌های خود بدهید. وعده‌های غذایی رویال به قدری خوشمزه و لذیذ طراحی شده‌اند که حتی بدغذاترین حیوانات را هم در انتظار وعده غذایی بعدی نگه می‌دارند. شاید بد نباشد تجربه یکی از دوستام از خرید رویال کنین برای گربه‌هایش را برایتان بازگو کنم تا خیالتان از هر جهت در خصوص طعم و مزه غذاهای رویال راحت گردد. یکی از دوستانم به صورت اتفاقی یک بسته بزرگ ۱۰ کیلیویی از محصولات رویال را خریداری کرده بود. او به تصور اینکه مانند غذاهای دیگر حتما پس از سیر شدن گربه‌هایش از خوردن غذا دست می‌کشند هر وعده مقادیر زیادی غذا برای گربه‌هایش در ظرف‌ می‌گذاشته. موضوع جالب این بوده که هر میزان غذای رویال در دسترس حیواناتش قرار می‌داده آنها در کمال اشتها آنرا تمام می‌کردند تا جایی که یک بسته ۱۰ کیلویی در مدت زمان کمی رو به تمام شدن می‌رود و این موضوع باعث می‌شود چاره‌ای برای این مشکل بیابد. بنا به تعریف او حتی زمانی که برای کنترل این وضعیت رویال را با غذای دیگری قاطی کرده بود هم گربه‌ها دانه دانه غذاهای خشک رویال را جدا کرده و لب به غذای دیگر نمی‌زدند. اگر بخواهم عین عبارتش را به کار ببرم «گربه‌ها مانند نخود و لوبیا غذاها را از هم جا می‌کردند و حتی بعد از تمام شدن رویال تا چندین و چند روز دست به اعتصاب غذا زدند!!!» پس اگر برایتان علاوه بر حفظ سلامتی و شادابی پت خانگیتان لذت بردن او از غذا هم حائز اهمیت است رویال به هر دو خواست شما جواب پر قدرتی داده است. این جواب را می‌توانید از حال خوب حیوانتان و لذتی که از غذا خوردن میبرد مشاهده کنید.  

خرید رویال کنین

موفقیت ROYAL CANIN و استقبال بسیار بالا از محصولات این برند نمونه‌های تقلبی آن را هم در بازار فراوان کرده. محصولات رویال نه تنها از نظر کیفیت بلکه از نظر قیمت هم از سایر محصولات مشابه بالاتر بوده و درضمن موضوع جالب توجه دیگر اینکه حیوانی که یکبار رویال را تست کرده باشد مانند خاطره بالا دیگر لب به هیچ نوع غذای دیگری نمی‌زند. پس عجیب نیست اگردر زمان خرید رویال کنین با هزاران نمونه تقلبی روبه رو شوید. برای این منظور سایت اینترنتی این چند تامین‌کنندگان بنام و سرشناس در حوزه تامین خوراک حیوانات خانگی را برایتان شناسایی کرده و با اطمینان از اصالت کالاهای این فروشندگان در اختیار شما قرار داده. محصولات ROYAL CANIN را می‌توانید با مراجعه به سایت تهیه کنید و ضمن تجربه خریدی آسان و مقرون به صرف از کیفیت اصل محصولتان اطمینان داشته باشید.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.