راهنمای خرید ترازو آشپزخانه بهمراه معرفی ۳ ترازو دیجیتال پرطرفدار

ترازو در دسته محصولاتی است که اغلب افراد در خرید آن دچار تردید می‌شوند. راهنمای خرید ترازو آشپزخانه این نیاز را برایتان شفاف سازی خواهد کرد و نکات مورد نیاز برای خرید این محصول را در اختیارتان قرار خواهد داد. چنانچه در دسته کدبانوهایی قرار دارید که علاقمند به درست کردن غذاهای متنوع با رسپی‌های خاص هستند باید علاوه بر اطلاع از چم و خم آشپزی، وزن مواد را به هم به خوبی بدانید. اطلاع از وزن دقیق مواد به این سبب است که تمامی دستورات پخت بر مبنای وزن پیش می‌روند و کم و زیاد شدن آنها در طعم نهایی غذا تاثیر بسیاری خواهد داشت. برای اینکه زحمت آشپزی به تن شما نماند و از مزه غذاهایتان نهایت لذت را ببرید داشتن یک ترازوی آشپزخانه کمک بسیار خوبی در اندازه‌گیری دقیق مواد به شما خواهد کرد. البته پیش از خرید ترازو آشپزخانه باید از ۴ نکته مهم درخصوص این محصول اطلاع یابید. این موارد در رضایت شما از خریدتان تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

۱- انواع ترازو (ترازوی عقربه‌ای یا دیجیتال)

 

قبل از هر چیز برای خود مشخص کنید به دنبال کدام نوع ترازو هستید عقربه‌ای یا دیجیتال؟ اگر هنوز نمی‌دانید کدام مدل بیشتر به کارتان می‌آید باید بگوییم مدل‌های عقربه‌ای یا به عبارتی معمولی قادرند بدون نیاز به برق شهری یا باتری کارتان را راه بی‌اندازند. به این ترازوها آنالوگ یا مکانیکی نیز می‌گویند و شما می‌توانید با نگاه کردن به عقربه چرخانی که بر روی سطح ترازو قرار دارد از وزن مواد اطلاع حاصل کنید. بر روی این مدل ترازوها یک کاسه یا سینی مخصوص جهت قرار دادن مواد غذایی تعبیه شده و به همین سبب گزینه مناسبی برای وزن کشی اجرام سنگین به شمار می‌روند.

هر چند عدم نیاز ترازوهای عقربه‌ای به باتری و برق گزینه‌‌هایی اغواکننده هستند، ولی بسیاری از افراد نمی‌توانند چشمشان را بر نمایشگرهای جذاب ترازوهای دیجیتالی ببندند یا از خیر قابلیت‌هایی همچون آلارم زمانی و ویژگی صفر شدن اتوماتیک این ترازوها بگذرند. ترازوهای دیجیتال قادر به اندازه گیری مواد با دقت بالایی هستند، به گونه‌ای که وزن هر گرم مواد غذایی را با کمترین ضریب خطا به شما نشان می‌دهند. این ترازوها عموما با کمک باتری کار می‌کنند و در اندازه‌گیری موادی همچون زعفران که نیازمند دقت بسیار بالایی در سنجش وزن می‌باشد گزینه‌های بسیار مناسبی به شمار می‌روند. این ترازوها دارای ویژگی خاموش شدن خودکار نیز هستند که در کاهش مصرف انرژی آنها تاثیر بسزایی دارد.

حال که ویژگی‌های فنی ترازوهای آنالوگ و دیجیتالی را می‌دانید بهتر است انتخاب کنید در دسته طرفداران کدام مدل هستید و ضمن اندیشیدن به این موضوع آیتم‌های بعدی را هم مرور کنید.

۲- دقت اندازه‌ گیری ترازو

اگر قرار باشد یک ترازو وزن محصولات گران قیمتی همچون زعفران را به صورت دقیقی به شما اعلام نکند پس خرید آن هم چندان ضرورتی نخواهد داشت. خرید ترازوی آشپزخانه باید با در نظر گرفتن آیتم‌هایی همچون دقت اندازه گیری بالا و عدم خطا در اندازه گیری همراه باشد. اصطلاح دقت اندازه گیری به اختلاف میان وزن واقعی یک محصول با مقدار مشخص شده توسط ترازو اطلاق می‌شود. البته بسیار مهم است که شما برای اندازه گیری مواد غذایی سنگین و حجیم به دنبال ترازو هستید یا مواد غذایی خرد و کوچک؟ اگر به دنبال بهترین گزینه با دقت مقیاس کم می‌گردید باید ترازوی مورد نظر خود را در میان مدل‌های دیجیتالی جستجو کنید که دقت آنها در محدوده ۱ گرم الی ۲.۲۵ کیلو گرم است. فراموش نکنید برای چک کردن این دو آیتم در محصول مورد نظرتان از فروشنده در خصوص میزان دقت ترازو و میزان خطای احتمالی آن پرس و جو کنید یا در مشخصات محصول به دنبال این گزینه بگردید.

۳- سطح ترازو

ترازویی که دارای سطح مناسبی است از لحاظ اندازه‌گیری از دقت بیشتری برخوردار بوده و در گذاشتن و برداشتن مواد غذایی بر روی آن هم راحت‌تر خواهید بود. ترازوهای کنونی از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و در برخی از مدل‌ها می‌توانید ظرف‌های نگهدارنده مخصوصی بیابید که از کثیف شدن ترازو در زمان وزن کشی مواد غذایی تر و مرطوب جلوگیری می‌کند. نکته دیگری که در خصوص سطح ترازو حائز اهمیت است قابلیت جدا شدن راحت و آسان کاسه‌ی ترازوست که به شما امکان شستشو و عوض کردن آنرا می‌دهد.

۴- نمایش واضح اعداد

عقربه‌ها یا اعداد دیجیتالی نقش بسته بر روی صفحه نمایش ترازو باید بدون هیچگونه فشار به چشم و سختی خوانده شوند. به این ترتیب انتخاب ترازوهایی با درجات بزرگ یا اعداد دیجیتالی قابل تشخیص دارای مزیت بیشتری هستند. به شما پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر نمایش خوانای اعداد در ترازوی مورد نظرتان برای مدل‌هایی که دارای صفحه نمایش بزرگ هستند هم اولویت قائل شوید.

به عنوان جمع‌بندی از نکاتی که در زمان خرید ترازو باید در نظر بگیرید، از آنجایی که ترازو وسیله‌ای دم دستی به شمار می‌رود در زمان انتخاب به دنبال ترازوهای جمع و جور بگردید که به راحتی جابه جا شده یا در کابینت جای می‌گیرند. برخی از نمونه‌های ترازوی دیجیتال قادر به نمایش مقیاس‌های گرم، اونس و پوند هستند که این ویژگی ترازوهای یادشده را در دسته بهترین ترازوهای دیجیتال قرار می‌دهد. یکی از اصطلاحاتی که در زمان خرید ترازو دیجیتال با آن مواجه خواهید شد و احتمالا شما را سردرگم خواهد کرد قابلیت پارسنگ یا TARE است. این ویژگی به دستگاه شما امکان صفر شدن اتوماتیک می‌بخشد و ویژگی ارزنده‌ای برای یک ترازو دیجیتال به شمار می‌رود.

حال که با مشخصه‌های لازم برای ارزیابی یک ترازوی خوب پرداختیم در ادامه چند مدل از بهترین ترازوهای آشپزخانه را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱- ترازوی آشپزخانه پروفی کوک مدل مدل PC KW 1040

چنانچه به دنبال یک ترازوی آشپزخانه عمری، پر قدرت و در عین حال خوش طراحی می‌گردید پروفی کوک به احتمال زیاد نظر شما را جلب خواهد کرد. این محصول دارای آپشن‌های پر تعدادی همچون بدنه استیل ضد زنگ، کاسه نگهداری مواد از جنس استیل با گنجایش ۲ لیتر، قدرت تحمل بار تا حدود ۵۰۰۰ گرم و در نهایت صفحه نمایش LED آبی رنگ و خواناست. معیارهای برتری این محصول در موارد یاد شده خلاصه نمی‌شود بلکه این ترازو علاوه بر واحد گرم قادر به نمایش مقیاس‌های دیگری همچون اونس (OZ)، پوند(LB)، فلوزی(FL OZ، معیاری برای اندازه گیری حجم مایعات)، میلی لیتر(ML) می‌باشد. این ترازو صرف نظر از قابلیت‌های پرتعداد و اغواکننده خود از نظر قیمتی (به تبع آپشن‌هایی که داراست) در رده قیمتی بالایی قرار دارد. اگر در دسته افرادی هستید که علاوه بر کارا بودن ترازوی آشپزخانه خود قیمت آن هم برایتان حائز اهمیت است پس نگاهی به گزینه‌های بعدی بی‌اندازید.

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

 

ترازوی آشپزخانه پروفی کوک مدل مدل PC KW 1040

نمایشگر LCD دارد
قابلیت تنظیم صفر دارد
نحوه تنظیم صفر اتوماتیک
مقیاس های اندازه گیری گرم، اونس، پوند، میلی لیتر، فلوزی
حداقل و حداکثر ظرفیت قابل اندازه‌گیری ا گرم تا ۵ کیلو گرم
دقت اندازه‌گیری (ضریب خطا) ۱ گرم
جنس بدنه تمام استیل
سایر ویژگی‌ها – دارای قابلیت خاموش شدن خودکار
– منبع تغذیه باتری ۲ عدد باطری ۱.۵ ولت AA

۲- ترازو آشپزخانه کمری مدل ۱۵۰۰


ترازو دیجیتال کمری محصولی با قابلیت تنظیم اتوماتیک و ویژگی صفر کردن خودکار است. این محصول دارای کاسه نگهدارنده مواد بوده و از آنجایی که بدنه و کاسه این ترازو هر دو از جنس استیل هستند می‌توانید بی هیچ دغدغه‌ای هرگونه مواد غذایی را در کاسه آن ریخته و به راحتی شستشو دهید. البته چنانچه کاسه این ترازو به کارتان نمی‌آید می‌توانید به راحتی آنرا برداشته و مواد غذایی موردنظرتان را وزن کشی کنید. کمری به لطف داشتن نمایشگر LCD واضح در نمایش اعداد سختی به شما تحمیل نمی‌کند. سایر ویژگی‌های این محصول را در جدول زیر مشاهده کنید.

 

ترازو آشپزخانه کمری مدل ۱۵۰۰

نمایشگر LCD دارد
قابلیت تنظیم صفر دارد
نحوه تنظیم صفر اتوماتیک
مقیاس های اندازه گیری گرم، اونس
حداقل و حداکثر ظرفیت قابل اندازه‌گیری ا گرم تا ۵ کیلو گرم
دقت اندازه‌گیری (ضریب خطا) ۱ گرم
جنس بدنه تمام استیل
سایر ویژگی‌ها – دارای قابلیت خاموش شدن خودکار
– منبع تغذیه باتری منبع تغذیه ۲ عدد باتری AAA

۳- ترازو آشپزخانه کاسه دار دیجیتال کد ۰۱۸۰۹


این ترازو علاوه بر داشتن ویژگی‌های پرتعداد برای مصرف کنندگان حساس به قیمت گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. هر چند عموما قیمت‌های رقابتی از تعداد آپشن‌های یک محصول می‌کاهد ولی گویی این قاعده در این ترازوی دیجیتال جایی ندارد. این محصول دارای قابلیت صفر کن خودکار بوده که به لطف آن تمام محاسباتی که سابقا از طریق دستگاه صورت گرفته محو و محاسبات جدید از سر گرفته می‌شود. این ترازو آشپزخانه از نوع کاسه‌ای بوده که به سبب جدا شونده بودن کاسه آن دغدغه‌ای از حیث شستشو و محدودیت قرار دادن مواد غذایی گوناگون بر روی آن نخواهید داشت. از لحاظ سایر ویژگی‌های تاثیرگذار در خرید ترازوی آشپزخانه همچون قابلیت تنظیم خودکار، نمایش اعداد در سه واحد اندازه گیری گوناگون و قابلیت تشخیص بار اضافی هم این ترازوی کوچک حرف‌هایی برای گفتن دارد. نکته آخر آنکه اگر از طراحی و شکل و شمایل این ترازو خوشتان بیاید از لحاظ باقی موارد مربوط به کارایی مطمنا نمره قبولی را از شما خواهد گرفت.

 

ترازو آشپزخانه کاسه دار دیجیتال کد ۰۱۸۰۹

نمایشگر LCD دارد
قابلیت تنظیم صفر دارد
نحوه تنظیم صفر اتوماتیک
مقیاس های اندازه گیری گرم، اونس ، پوند
حداقل و حداکثر ظرفیت قابل اندازه‌گیری ا گرم تا ۵ کیلو گرم
دقت اندازه‌گیری (ضریب خطا) ۱ گرم
جنس بدنه تمام استیل
سایر ویژگی‌ها – دارای قابلیت خاموش شدن خودکار
– منبع تغذیه ۲ عدد باتری نیم قلم
– مجهز به پد جهت قرارگیری در زیر محصول جهت جلوگیری از لغزش
– دارای سنسور بسیار دقیق فشار

 

به نظر شما مهم‌ترین معیارها برای خرید ترازو آشپزخانه چیست؟

اگر تاکنون از ترازوهای معرفی شده در این مقاله استفاده کرده‌اید، خوشحال می‌شویم، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.