راهنمای خرید ماشین اصلاح و معرفی ۵ مدل پرطرفدار

تقریبا تمامی افراد به دنبال خرید بهترین ماشین اصلاح هستند در حالی که ملاک بهترین بودن این دستگاه ها را به درستی نمی‌دانند. در این مطلب با بیان ۱۰ آپشن سعی داریم تا شما را از سردرگمی در خرید این دستگاه‌ها خلاص کنیم. توصیه می‌کنیم در زمان خرید ماشین اصلاح این آیتم‌ها را بررسی کنید و در صورت لزوم از فروشنده بخواهید در خصوص ویژگی‌های مذکور برایتان توضیح دهد. شاید باورتان نشود ولی انتخاب یک ماشین اصلاح خوب می‌تواند یک بار برای همیشه اتفاق بی‌افتد و برای سالیان متمادی پای آراستگی شما بیاستد. از طرفی دیگر انتخاب نادرست این دستگاه‌ها می‌تواند به تجربه چند باره خرید منتهی گردد و و موجب دلسردی و مراجعه‌تان به آرایشگاه گردد، پس این ویژگی‌ها را در زمان خرید دستم کم نگیرید و گول تبلیغات را نخورید.

 

۱۰ ویژگی مهم یک ماشین اصلاح خوب

خرید ماشین اصلاح و وسایلی از این دست به گونه‌ای نیست که هر روز با آن سر و کار داشته باشید و به همین خاطر هم احیانا اطلاعات چندانی از آن ندارید. در این موارد کمک گرفتن از دیگران هم چندان کارساز نیست زیرا کمتر کسی اطلاعات دقیقی از این وسایل در اختیارتان قرار خواهد داد. پس بهتر است ۱۰ ویژگی‌ زیر را در زمان خرید مد نظر قرار دهید تا به خریدی مطمئن دست یابید.

۱- نوع تیغه‌های ماشین اصلاح

تیغه‌ها اولین و تنها قسمتی از یک ماشین اصلاح هستند که با مو و پوست شما در تماس مستقیم قرار دارند. تیغه‌های هر ماشین اصلاحی به دو شکل ثابت و متحرک تقسیم می‌گردد که نوع ثابت آن در قسمت زیرین بوده و تیغه‌های متحرک آن در قسمت بالا قرار می‌گیرند. این تیغه‌ها برای آنکه همیشه تیز مانده و از پوسیدگی به دور بمانند نیاز به روغنکاری مرتب دارند. البته نوعی از اسپری‌های ۵ کاره نیز به تازگی روانه بازار گردیده که علاوه بر جلوگیری از کندی و پوسیدگی تیغه‌ها باعث لغزندگی و در نتیجه کارکرد بهتر ماشین اصلاح می‌گردند. از دیگر کارکردهای این اسپری‌های چند کاره می‌توان به خنک شدن تیغه‌ها از طریق آنها و عملکرد تمیزکنندگی و ضد عفونی کنندگی آنها اشاره داشت.

۲- جنس تیغه‌های ماشین اصلاح

ماشین‌های اصلاح همگی دارای تیغه‌های ثابتی از جنس فولاد هستند در این میان برخی از دستگاه‌های علاوه بر تیغه فولادی به‌ تیغه‌های متحرک دیگری از جنس سرامیک یا استیل مجهز می‌باشند. در مقام مقایسه میان تیغه‌های فولادی با سایر تیغه‌های فرعی دستگاه باید گفت تیغه‌های سرامیک از جهت تیزتر بودن و کند نشدن و تیغه‌های استیل در صورت ضد زنگ بودن و تیزی بر نمونه‌های فولادی برتری دارند. البته تیغه‌های استیل نسبت به تمامی مدل‌ها بهترند زیرا اگر مدل‌های سرامیکی در خطر ضربه خوردن و شکستن قرار دارند در تیغه‌های استیل خبری از این موضوع هم نیست. با این اوصاف در زمان سنجش تیغه‌های دستگاه به جنس و تیز و برنده بودن آنها توجه کنید.

۳- باتری یا منبع تغذیه ماشین اصلاح سر

باتری‌های موجود در بازار را در مجموع می‌توان به دو مدل لیتیومی و نیکل تقسیم کرد، مدل‌های لیتیومی قادر به شارژ کردن سریع خود در مدت زمان کمتر از ۲ ساعت هستند. باتری‌هایی که از جنس نیکل ساخته شده‌اند نیاز به شارژ طولانی‌تری تا حداقل ۸ ساعت دارند و نکته جالب اینجاست که این دو باتری از نظر قیمتی با هم تفاوت چندانی ندارند. با تفسیری که در خصوص قیمت این باتر‌ی‌ها ارائه شد ممکن است این سوال در ذهنتان تداعی گردد، پس چرا در تمامی ماشین‌های اصلاح از باتری لیتیومی استفاده ‌نمی‌شود؟  تفاوت قیمت میان مدارهای شارژ این دو باتری علت عدم استقبال برخی از کمپانی‌‌ها به استفاده از باتری‌های لیتیومی‌ است، زیرا این باتری‌ها به مدارهای پیشرفته تر و در نهایت گران‌تری جهت شارژ کردن خود نیاز دارند. به عنوان نکته آخر در خصوص باتری ماشین اصلاح بهتر است بدانید، دستگاه شما باید توان نگهداری شارژ به صورت طولانی مدت را دارا باشد تا در حین کار با آن نگرانی از بابت تمام شدن شارژ و نیمه کاره ماندن اصلاحتان نداشته باشید که این موضوع تماما به باتری دستگاهتان باز می‌گردد.

۴- شانه‌های کمکی ماشین اصلاح

تقریبا اغلب ماشین‌های اصلاح سر به شانه‌های پلاستیکی و جانبی در سایزهای مختلف مجهز هستند. هر میزان تعداد و سایز این شانه‌ها بیشتر باشد دست شما را در انتخاب و داشتن مدل مویی متفاوت‌تر باز خواهد بود.
۵- ماشین اصلاح شارژی، سیمی یا باتری‌دار

شارژی یا سیمی بودن مدل ماشین اصلاح تفاوتی در کارایی این ماشین‌های ایجاد نمی‌کند، بلکه مدل شارژی آن از لحاظ کارایی راحت‌تر از سیمی بوده و به شما امکان اصلاح در هر جا و هر موقعیتی را می‌دهد، برعکس ماشین‌های سیمی که برای استفاده از آنها نیازمند مکانی در مجاورت پریز برق دارید. مزیت دیگر ماشین‌های شارژی آن است که حتی در صورت نبود برق هم می‌توانید از آنها استفاده کنید در حالی که مدل‌های سیمی چنین آپشنی ندارند. نکته آخر در خصوص مدل‌های باتری خور ماشین اصلاح است، این مدل‌ها برای اهالی سفر یا افراد پر مشغله که دائما مابین اتاق‌های جلسه در حال تردد هستند گزینه خوبی است. اغلب مدل‌های باتری خور علاوه بر قابلیت حمل آسان از ویژگی ضد آب بودن نیز برخوردارند اما در مقایسه با مدل‌های سیمی قدرت و طول عمر کمتری دارند.

۶- مدت زمان شارژدهی دستگاه

برای دستگاه‌های قابل شارژ علاوه بر زمان مورد نیاز برای شارژ، مدت زمانی که دستگاه قادر به حفظ و نگهداری شارژ می‌باشد هم دارای اهمیت اساسی است. این مدت زمان عموما از ۳۰ تا ۶۰ دقیقه متغیر خواهد بود.

۷- خشک یا خیس استفاده کردن از دستگاه

برخی از ماشین‌های اصلاح به دو صورت خشک و خیس قابل استفاده هستند، بر این اساس چنانچه عادت به شیو کردن و اصلاح خود به صورت خیس دارید براساس عادتان دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید.

۸- طراحی آرگونومیک و وزن دستگاه

سعی کنید دستگاهی را انتخاب کنید که به راحتی در دستتان قرار گرفته و در اصلاح خوش دست باشد، زیرا در این صورت استفاده از دستگاه برایتان آسانتر خواهد بود. وزن و سنگینی دستگاه هم در زمان استفاده موضوعی است که موجب خستگی دست شما از فرایند اصلاح خواهد شد، پس در زمان انتخاب برای دستگاه‌هایی که دارای وزن سبک‌تری هستند امتیاز قائل شوید.

۹- قابلیت تعویض تیغه‌ها

تیغه‌های هر دستگاهی پس از مدتی استفاده کندتر شده و نیاز به تعویض یا تیز شدن دارند. این موضوع در خصوص ماشین اصلاح اهمیت بیشتری داراست زیرا تیغه‌های کند در میانه اصلاح بعضا موها را کشیده و باعث ناراحتی شما خواهند شد.

۱۰- ضد آب بودن ماشین اصلاح سر

اصلاح سر جزو فرآیندهای آراستگی و تمیزی به شمار می‌رود و چه بهتر که بتوان این فرآیند را در مکان مخصوص به خود یعنی حمام یا در زمان استحمام انجام داد. قابلیت ضد آب به ویژه برای آقایانی که عادت به اصلاح موی سر و  صورت خود به صورت مرطوب دارند چشمگیرتر بوده و ویژگی ارزنده‌ای به شمار می‌رود.

 

معرفی چند مدل ماشین اصلاح محبوب و پرطرفدار

حال که با معیارهای لازم برای خرید یک ماشین اصلاح خوب آشنا شدید به سراغ معرفی پرطرفدارترین ماشین اصلاح‌های بازار می‌رویم و با هم نگاهی به ویژگی‌ این دستگاه‌ها می‌اندازیم.

 

۱– ماشین ریش تراش فیلیپس مدل S9031/12

Malé spotřebiče :: Péče o tělo :: Holicí strojky :: Philips S9031/12 Series  9000

فیلیپس را همگی به خوبی می‌شناسیم اما اینکه این برند در زمینه ساخت کدام یک از محصولات خود سکاندار بازار است مطمنا یکی از آنها ماشین اصلاح فیلیپس خواهد بود. اغلب دارندگان ماشین ریش تراش از این برند استفاده می‌کنند یا در نهایت به سمت خرید آن هدایت می‌شوند، زیرا در نوع خود بهترین و قوی‌ترین ماشین ریش تراش ها را تولید و روانه بازار می‌کند. شما در وهله نخست می‌توانید مدل S9031/12 فیلیپس را با داشتن آپشن‌هایی همچون آزادی حرکت سر ریش تراش در ۸ درجه، عدم لرزش در زمان استفاده و مجهز بودن آن به نشانگر LED مورد سنجش قرار دهید.

این مدل ماشین اصلاح فیلیپس از نظر تیغه‌های خود هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با داشتن تیغه‌های خود تیزشونده V-Track ، از جنس استیل ضد زنگ و مقاوم در برابر آب در دسته ماشین‌های اصلاحی قرار داد که در زیر دوش، استخر یا بر روی صورت خشک و خیس قابل استفاده هستند. به نظر می‌رسد فیلیپس در تولید این ماشین اصلاح خود تمامی محدودیت‌ها را دور زده است. چنانچه از ویژگی V-Track چیزی نمی‌دانید بهتر است بدانید، این همان ویژگی است که صورتی شش تیغ در کوتاهترین زمان ممکن برایتان رقم می‌زند. تیغه‌ها در این مدل به صورتV  هستند که سبب بلند شدن موها از روی پوست گردیده و نزدیکترین اصلاح ممکن به پوست را رقم می‌زند که همان حالت شش تیغ مرسوم خودمان است.

از نظر منبع تغذیه این مدل ماشین اصلاح فیلیپس قابلیت فست شارژ شدن را داراست و تنها در ۵ دقیقه به صورت کامل شارژ می‌گردد. نکته آخر اینکه مدل S9031/12 ماشین اصلاح فیلیپس جایگزینی مناسب برای کسانی است که به اصلاح با تیغ عادت دارند. سایر خصوصیات این ماشین اصلاح را که کم تعداد هم نیست در جدول زیر ببینید و با سایر مدل‌ها مقایسه کنید.

تکنولوژی اصلاح برش چرخشی
جنس تیغه استیل ضد زنگ
قابلیت شارژ دارد
قابلیت صفر زن دارد
ضد آب (قابل استفاده در زیر دوش) دارد
قابل استفاده به صورت خشک و مرطوب دارد
مدت شارژ کامل ۶۰ دقیقه
مدت استفاده پس از شارژ ۵۰ دقیقه
امکان شارژ شدن سریع دارد(۵ دقیقه)
طراحی ارگونومیک دارد

۲- ماشین اصلاح فیلیپس مدل S1223/41

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

دومین ماشین اصلاح فیلیپس که قصد معرفی آن را داریم مدل S1223/41 است که با داشتن مجموعی از ویژگی‌های یک ماشین اصلاح خوب و در عین حال قیمت مقرون به صرفه توانسته خود را به سبد خرید بسیاری از آقایان برساند. این ماشین اصلاح ۴۰۰ گرمی و سبک می‌تواند در همه جا همراه شما باشد و پس از هر بار شارژ تا حدود ۴ اصلاح روی آن حساب باز کنید، که این امر نشان از قدرت رضایتبخش این دستگاه در نگهداری از شارژ دارد. هرچند این ماشین اصلاح دارای ویژگی V-Track  یا همان اصلاح شش تیغ نیست ولی بسیاری از کاربران کارایی این دستگاه را از این جهت بسیار خوب و رضایتبخش ارزیابی کرده‌اند. اگر شما هم به دنبال یک ماشین اصلاح میان رده و در عین حال آپشن دار می‌گردید می‌توانید در جدول زیر سایر ویژگی‌های این مدل فیلیپس را رصد کرده و با قابلیت‌های آن بیشتر آشنا شوید.

تکنولوژی اصلاح برش چرخشی
جنس تیغه استیل ضد زنگ
قابلیت شارژ دارد
قابلیت صفر زن دارد
ضد آب (قابل استفاده در زیر دوش) دارد
قابل استفاده به صورت خشک و مرطوب دارد
مدت شارژ کامل ۴۸۰ دقیقه
مدت استفاده پس از شارژ ۴۰ دقیقه
امکان شارژ شدن سریع ندارد
طراحی ارگونومیک دارد

۳- ماشین اصلاح فیلیپس مدل S1121/41

S1121/41 را می‌توان خوش قیمت‌ترین مدل در میان ماشین اصلاح‌های فیلیپس دانست که از نظر آپشن دار بودن هم دست کمی از سایر نمونه‌ها ندارد. آنچه به عنوان ویژگی چشمگیر در این ماشین اصلاح می‌توان از آن یاد کرد قابلیت آن در اصلاح یکدست و بدون نقص، سری چرخشی با حالت ارگونومیک برای نقاطی مانند زیر گردن و ضد آب بودن این دستگاه است. در کنار این ویژگی‌های ارزنده این ماشین اصلاح از سری با جنس استیل ضد زنگ و بدنه‌ای سبک برخوردار است که نه تنها طول عمر آن را بالا برده بلکه اصلاح با آنرا راحتتر ساخته است. سایر ویژگی‌های این مدل ماشین ریش تراش فیلیپس را در جدول زیر به تفضیل بیشتری برایتان آورده‌ایم.

تکنولوژی اصلاح برش چرخشی
جنس تیغه استیل ضد زنگ
قابلیت شارژ دارد
قابلیت صفر زن دارد
ضد آب (قابل استفاده در زیر دوش) دارد
قابل استفاده به صورت خشک و مرطوب دارد
مدت شارژ کامل ۴۸۰ دقیقه
مدت استفاده پس از شارژ ۴۰ دقیقه
امکان شارژ شدن سریع ندارد
طراحی ارگونومیک دارد

۴- ماشین اصلاح کیمی مدل KM-1032

اگر در بازار ماشین‌های اصلاح سر و صورت سرچی کنید و از فروشندگان بخواهید که بهترین ماشین اصلاح را که قابلیت استفاده به عنوان ریش تراش هم دارا باشد به شما معرفی کنند، قطعا یکی از مدل‌ها ماشین اصلاح کیمی خواهد بود. این ماشین اصلاح به جهت قابلیت صفرزن خود به ریش تراش کیمی هم موسوم بوده و با موتور پر قدرت و کم صدای خود علاوه بر اصلاح بزرگسالان برای کوتاهی موی کودکان هم گزینه مناسبی به شمار می‌رود. آنچه ماشین اصلاح کیمی را خواستنی‌تر کرده باتری خور بودن آن است که باعث گردیده تمامی گزینه‌های محدود کننده شما را کنار زده و در هر جا و هر مکانی همراهتان باشد. دیگر مشخصات ریش تراش کیمی را می‌توانید در جدول زیر ببینید.

 

تکنولوژی اصلاح برش مستقیم
جنس تیغه استیل ضد زنگ
قابلیت شارژ ندارد به صورت باتری‌خور قابل استفاده است
قابلیت صفر زن دارد
ضد آب (قابل استفاده در زیر دوش) ندارد
قابل استفاده به صورت خشک و مرطوب ندارد
مدت شارژ کامل
مدت استفاده پس از شارژ
امکان شارژ شدن سریع
طراحی ارگونومیک دارد

۵- ماشین اصلاح وی جی آر مدل VGR V-071

ماشین اصلاح وی جی آر در دسته ماشین اصلاح‌های بسیار با کیفیت، آپشندار و خوش ‌قیمتی ‌است که توانسته خود را در سبد خرید بسیاری از افراد قرار داده و در ضمن آنها را از خریدشان راضی نگه دارد. علت رضایت خریداران از انتخاب این دستگاه را می‌توان در قابلیت‌ نگهداری بالای شارژ آن، امکان استفاده به صورت خشک و مرطوب و تیغه استیل ضد زنگ آن دانست. با کمک این ماشین اصلاح می‌توانید به راحتی خط ریش یا جاهایی از موهایتان که نیاز به خط انداختن دارد را اصلاح کرده و با کمک سری‌های قابل شستشوی آن به موهایتان مدل‌ دهید.

 

تکنولوژی اصلاح برش مستقیم
جنس تیغه استیل ضد زنگ
قابلیت شارژ دارد
قابلیت صفر زن ندارد
ضد آب (قابل استفاده در زیر دوش) ندارد
قابل استفاده به صورت خشک و مرطوب دارد
مدت شارژ کامل ۱۲۰ دقیقه
مدت استفاده پس از شارژ ۱۲۰ دقیقه
امکان شارژ شدن سریع دارد
طراحی ارگونومیک دارد

۶- ماشین اصلاح مو وی جی ار مدل V-192

این مدل ماشین اصلاح برای کسانی که به دنبال یک ماشین اصلاح فوق‌العاده خوش دست، زیبا و در عین حال کارا هستند گزینه مناسبی است. آنچه از این ماشین اصلاح می‌توانید انتظار داشته باشید کوتاه کردن موهایتان تا ۱ میلی‌متر، قابلیت اصلاح سر و صورتتان به صورت خشک و مرطوب و در نهایت تیغه‌‌هایی از جنس عالی و ضد زنگ می‌باشد. نکته آخر آنکه اگر در میان ماشین‌های اصلاح به دنبال گزینه‌ای برای هدیه دادن هستید این مدل با داشتن آیتم‌های بسیار در کنار قیمت و طراحی بسیار زیبا جایی برای تردید در خرید برایتان باقی نمی‌گذارد. ویژگی‌های دیگر این دستگاه را در جدول زیر می‌توانید ببینید.

تکنولوژی اصلاح برش مستقیم
جنس تیغه استیل ضد زنگ
قابلیت شارژ دارد
قابلیت صفر زن ندارد
ضد آب (قابل استفاده در زیر دوش) ندارد
قابل استفاده به صورت خشک و مرطوب دارد
مدت شارژ کامل ۱۲۰ دقیقه
مدت استفاده پس از شارژ ۱۲۰ دقیقه
امکان شارژ شدن سریع دارد
طراحی ارگونومیک دارد

۷- ماشین اصلاح جیمی مدل GM-850

ماشین اصلاح جیمی در میان سایر ماشین‌های اصلاح توانسته عنوان بهترین ماشین اصلاح سر را از آن خود کند. هر چند بسیاری از ماشین‌های اصلاح دارای ویژگی‌های برتری نسبت این دستگاه هستند ولی ماشین اصلاح جیمی با موتور بسیار پر قدرت خود و وزن سبک ۴۳۰ گرمی‌اش توانسته این دستگاه‌ها را پشت سر گذاشته و از آنها پیشی بگیرد. این ماشین اصلاح دارای ۴ سری قابل تعویض می‌باشد ولی آنچه قطعا در نگاه اول شما را مجذوب این دستگاه خواهد کرد رنگ قرمز گوجه‌ای بسیار زیبای آن در کنار طراحی ساده و در عین حال چشم‌نوازش خواهد بود. دیگر ویژگی‌های ماشین اصلاح جیمی را می‌توانید در زیر ملاحظه کنید.

تکنولوژی اصلاح برش مستقیم
جنس تیغه استیل ضد زنگ
قابلیت شارژ ندارد
قابلیت صفر زن ندارد
ضد آب (قابل استفاده در زیر دوش) ندارد
قابل استفاده به صورت خشک و مرطوب ندارد
مدت شارژ کامل
مدت استفاده پس از شارژ
امکان شارژ شدن سریع
طراحی ارگونومیک دارد

۸- ماشین اصلاح جیمی مدل GM-6567

این مدل از ماشین اصلاح جیمی هم مانند مورد قبلی از مدل‌های بسیار پر طرفدار بازار است. این ماشین اصلاح علاوه بر کسب عنوان بهترین ماشین اصلاح سر به جهت وزن سبک‌تر و قابلیت شارژ شدن خود نسبت به نمونه قبلی و رنگ‌های بسیار خیره‌کننده‌اش درصد بالاتری از مخاطبان این نوع ماشین اصلاح‌ها را به خود جذب کرده است. اگر به دنبال یکی از پرفروش‌ترین ماشین‌های اصلاح بازار می‌گردید این مدل همان دستگاهی است که به دنبال آن بودید.

 

تکنولوژی اصلاح برش مستقیم
جنس تیغه استیل ضد زنگ
قابلیت شارژ ندارد
قابلیت صفر زن ندارد
ضد آب (قابل استفاده در زیر دوش) ندارد
قابل استفاده به صورت خشک و مرطوب ندارد
مدت شارژ کامل ۱۸۰ دقیقه
مدت استفاده پس از شارژ ۱۲۰ ئقیقه
امکان شارژ شدن سریع دارد
طراحی ارگونومیک دارد

یک ماشین اصلاح خوب می‌تواند شما را تبدیل به آرایشگر حرفه‌ای خود در خانه سازد و در تمامی ساعات و مراسم‌ها موهای سر و صورتتان را در بهترین حالت ممکن به نمایش بگذارد، به شرط آنکه انتخاب درستی داشته باشید. ملاک‌های انتخاب ماشین اصلاح پر تعداد است ولی ممکن است برخی از آیتم‌ها برای شما کارایی چندانی نداشته و برخی به شدت برایتان کاربردی و ضروری باشد. حضور این دستگاه‌های مو زن در هر خانه‌ای به قدری ضروری شده که برندهای بسیاری بر سر تولید ماشین‌های اصلاح آپشن دار سر و دست می‌شکنند تا بازار این کالا را از آن خود کنند. این موضوع از طرفی به نفع مخاطبین این دستگاه‌ها بوده و از طرفی ممکن است موجب سردرگمی آنها در انتخاب و خرید ماشین اصلاح گردد. امیدواریم با خواندن این مقاله و مرور آیتم‌هایی که در خرید این وسیله مهم دخیل هستند ضمن معرفی ۵ محصول پر طرفدار بازار توانسته باشید به انتخاب ماشین اصلاح مورد نیازتان برسید. فراموش نکنید مدل‌های معرفی شده در متن در لیست بهترین ماشین اصلاح بازار قرار داشتند و امتیاز بالایی از سایر کاربران دریافت کرده‌اند.

مهم‌ترین ویژگی یک ماشین اصلاح خوب از نظر شما چیست؟

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.