معرفی بهترین چرخ گوشت و ۷ نکته طلایی در مورد چرخ گوشت

در زمان خرید چرخ گوشت عمدتا ما با سئوالاتی همچون چرخ گوشت چی بخرم؟ یا بهترین مارک چرخ گوشت کدام است ؟ مواجه می‌شویم. علاوه بر یافتن پاسخ این سئوالات شما باید با انواع چرخ گوشت هم آشنایی داشته باشید تا بهترین چرخ گوشت خانگی را راهی آشپزخانه خود کنید. هرچند این وسیله گاها در جهیزیه عروس خانم‌ها جایی ندارند ولی با قیمت‌های نجومی گوشت قرمز در سالهای اخیر، بسیاری ترجیح می‌دهند یک چرخ گوشت خانگی داشته باشند. زیرا بودن این وسیله موجب می‌‌شود در ازای پرداخت هزینه بالا بابت هر کیلو گوشت، از سلامت و کیفیت آن مطمئن باشند. اگر شما هم می‌خواهید طعم گوشت چرخ کرده سالم و تازه را همیشه زیر زبانتان حس کنید تا پایان راهنمای خرید چرخ گوشت با ما همراه باشید.

۷ نکته مهم برای خرید بهترین چرخ گوشت

برخلاف تصور برخی افراد که خرید چرخ گوشت را به دلیل نبود تنوع بالا و شباهت تمامی چرخ گوشت‌ها با یکدیگر امری ساده می‌انگارند. اما حقیقت آن است که امروزه این وسایل تنوع بالایی یافته‌اند و به تبع این تنوع بر قابلیت‌های آنها نیز افزوده گردیده است. بر همین اساس خرید بهترین چرخ گوشت بازار شما را از هزینه تعمیر و تعویض این دستگاه کار راه بنداز خلاص می‌کند. به شما توصیه می‌کنیم ۷ آیتم زیر را در زمان خرید چرخ گوشت در نظر بگیرید تا رضایت را چاشنی خرید خود سازید.

۱- موتور چرخ گوشت

قدرت موتور چرخ گوشت ارتباط مستقیمی با کسب عنوان بهترین چرخ گوشت خانگی توسط این وسیله دارد، زیرا بالا بودن قدرت موتور به شما اجازه می‌دهد که در هر بار استفاده گوشت بیشتری را با آن چرخ کنید. البته این تنها مزیت یک موتور پر قدرت در چرخ گوشت نیست، بلکه به لطف این مزیت شما در زمان و صرف انرژی هم به آیتم صرفه جویی دست می‌یابید. ذکر این نکته را لازم می‌دانم که هر میزان چرخ گوشت شما پر قدرت باشد باز هم به شما توصیه می‌کنیم بیشتر از ۱۵ دقیقه متوالی از آن استفاده نکنید. زیرا در هر صورت چرخ گوشت خانگی در مقایسه با نمونه‌های صنعتی قدرت کمتری داشته و استفاده طولانی مدت به سلامت و طول عمر دستگاه شما لطمه می‌زند.

۲- طول عمر بالا

چرخ گوشت هم مانند سایر وسایل برقی باید از طول عمر بالایی برخوردار بوده و پس از استفاده مکرر، و البته صحیح خراب نشود و عملکرد خود را از دست ندهد. دقت به مواردی همچون استیل بودن بدنه و قطعات چرخ گوشت می‌تواند میانبری بر شناسایی کیفیت آن باشد. البته این قاعده در خصوص تیغه‌های چرخ گوشت صادق نیست، بلکه جنس تیغه‌ها باید از آلیاژ فولادی و ضد زنگ برخوردار باشند تا شستشوی مکرر باعث زنگ زدگی و فرسودگی آنها نشود. شما نه تنها باید پس از شستشو قطعات چرخ گوشتتان آنها را به خوبی خشک کرده و آبگیری کنید، بلکه از استفاده از مواد شوینده غیر مجاز هم خودداری کرده تا آسیبی به رنگ بدنه و سایر اجزای دستگاه خود نزنید .

۳- تیز بودن تیغه‌های چرخ گوشت

تیغه‌های چرخ گوشتتان را در ابتدای خرید چک کنید تا به خوبی تیز بوده و پس از چند بار استفاده به راحتی کند نشوند. البته انتظار اینکه تیغه‌ها تا همیشه حالت تیزی خود را مانند روز اول حفظ کنند انتظار به جایی نیست، به طور معمول استمرار مصرف پس از چند ماه تیغه‌ها را کند خواهد کرد که باید برای تیز کردن آن اقدام کنید. زنگ زدن تیغه‌ها یکی از موارد شایعی است که از تیز بودن آنها می‌کاهد، به همین خاطر به شما پیشنهاد می‌کنیم تیغه‌های فولادی ضد زنگ را انتخاب کنید. تبعات تیز نبودن تیغه‌های دستگاه برایتان این خواهد بود که گوشت‌ها به حالت له شده از دستگاه بیرون می‌آیند و به خوبی چرخ نمی‌شوند.

۴- ظرفیت چرخ گوشت

ظرفیت چرخ گوشت ارتباط مستقیمی با تعداد اعضای خانواده شما دارد، به همین خاطر هم این معیار نسبی است و نمی‌توان برحسب ظرفیت عنوان بهترین چرخ گوشت یا بدترین را به این محصول داد. ظرفیت چرخ گوشت تعیین می‌کند که این محصول چه میزان خروجی خواهد داشت یا بهتر بگوئیم چه مقدار گوشت را برایتان به صورت چرخ کرده بیرون خواهد داد. در این زمینه مقدار بالای ۱.۵ کیلو در دقیقه ظرفیت مناسب و مطلوبی است، پس می‌توانید این میزان را معیار محاسبه خود قرار دهید.

۵- سیستم چرخش معکوس

سیستم چرخش معکوس به تیغه‌های دستگاه و حرکت آنها باز می‌گردد و به لطف این ویژگی بسیار مهم شما می‌توانید تکه‌های باقیمانده گوشت یا چربی را از چرخ گوشت بیرون بیاورید.

۶- قابلیت خنک کنندگی موتور

تمامی دستگاه‌های موتور دار پس از گذشت مدت زمانی طولانی از کارکرد داغ می‌کنند و نیاز است تا دستگاه را برای مدتی خاموش کرده و به آن استراحت دهید تا از سوختن موتور بر اثر حرارت جلوگیری به عمل آورید. البته این قاعده بیشتر در دستگاه‌های قدیمی مرسوم بوده و چرخ گوشت‌های امروزی به لطف سنسورهای نصب شده بر روی دستگاه پس از مدتی کار به صورت خود به خود خاموش می‌شوند تا موتور به واسطه حرارت آسیب نبیند. هرچند اغلب چرخ گوشت‌های امروزی از این امکان برخوردار هستند ولی جهت اطمینان فراموش نکنید که این مشخصه را باز هم چک کنید.

۷- در دسترس بودن قطعات و لوازم جانبی چرخ گوشت

زمانی متوجه خواهید که در دسترس بودن قطعات و لوازم جانبی چه موهبتی است که دستگاهتان خراب شده و قطعات آن گیرتان نیاید، در این صورت عملا دستگاه شما بلااستفاده می‌گردد. منظور از لوازم جانبی تیغه‌های دستگاه هستند که در انواع استیل و پلاستیکی در بازار وجود دارند. نکته دیگری که شاید چندان ارتباطی به در دسترس بودن قطعات ندارد سهولت در شستشو و به کارگیری آنهاست. قطعات یک چرخ گوشت خوب به راحتی از یکدیگر جدا شده و نصب آنها نیز مستلزم زحمت زیادی نخواهد بود.

انواع چرخ گوشت

چرخ گوشت‌ها براساس منبع تغذیه حرکتی خود به دو نوع چرخ گوشت دستی و برقی یا الکتریکی تقسیم می‌شوند. شما در زمان خرید این وسیله باید به روشنی بدانید به دنبال کدام یک از انواع چرخ گوشت هستید، زیرا چرخ گوشت دستی نسبت به نمونه‌های برقی کوچکتر و ارزانتر می‌باشد. پس اگر به دنبال گزینه‌ای مقرون به صرفه می‌گردید خرید چرخ گوشت دستی را به شما پیشنهاد می‌کنیم .البته فراموش نکنید استفاده از این نوع چرخ گوشت‌ها سال‌هاست که منسوخ شده، زیرا استفاده از آنها بسیار سخت و زمانبر بوده و همه زحمت کار بر عهده خودتان است، در حقیقت شما باید بر روی نیروی دستتان جهت چرخ کردن گوشت‌ها حساب کنید.

معرفی بهترین مدل های چرخ گوشت جهت خرید

چرخ گوشت کنوود مدل MG470

چرخ گوشت کنوود مدل MG470


چرخ گوشت فیلیپس مدل HR2743

چرخ گوشت فیلیپس مدل HR2743


چرخ گوشت نانیوا مدل G35

چرخ گوشت نانیوا مدل G35


سخن آخر

حال که با ویژگی‌های بهترین چرخ گوشت خانگی آشنا شدید بهتر است فراموش نکنید که هیچگاه چرخ گوشتتان را بدون گوشت روشن نکنید. خالی بودن چرخ گوشت باعث بالا رفتن دور موتور دستگاه شده و این کار یکی از عوامل اصلی در افزایش گرما و فرسودگی قطعات موتور می‌باشد. استفاده از چرخ گوشت به مرور زمان باعث کند شدن تیغه‌های آن گردیده و در عملکرد دستگاه تاثیر گذار خواهد بود، اما چنانچه قصد تیز کردن تیغه‌ها را دارید فراموش نکنید اینکار را به کاربلد آن بسپارید زیرا باید تمامی قسمت‌های تیغه به صورت مساوی ساییده شوند .

جهت خرید چرخ گوشت خانگی و صنعتی میتوانید به فروشگاه اینچند مراجعه کنید

اولین امتیاز را شما ثبت کنید
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.