ویژگی‌های بهترین اسپیکر بلوتوثی بهمراه معرفی پرفروش‌ترین اسپیکرهای ۲۰۲۲

بهترین اسپیکر بلوتوثی چه ویژگی‌هایی داراست؟ احتمالا به بخشی از جواب این سوال برحسب نیازتان به اسپیکر رسیده‌اید، ولی دقیق نمی‌دانید مجموع چه ویژگی‌هایی شما را به سمت انتخاب پرفروش‌ترین اسپیکرهای بلوتوثی ۲۰۲۰ رهنمون می‌سازد. برای خرید بهترین اسپیکر بلوتوثی باید به اولین نیازتان یعنی ظرفیت یا قدرت پخش صدا توجه کنید. به طبع پخش صدای یک بلندگو باید در تمامی محیط‌ها واضح و شفاف بوده و خروجی صدای مناسبی داشته باشد. شما می‌توانید با توجه به میزان وات خروجی اسپیکر، توان صوتی دستگاه را ارزیابی کنید. البته هر دستگاهی دارای ۲ وات خروجی و وات حقیقی است و شما باید وات حقیقی دستگاه را ملاک انتخابتان قرار دهید. از میزان وات که بگذریم برخی از این دستگاه‌ها با وجود قدرتمند بودن دامنه صوتی خوبی برای انتشار صدا در فضاهای باز ندارند. در این راستا میزان حساسیت اسپیکر بر مبنای دسیبل، به عنوان دومین پارامتر مهم در کنار میزان وات دستگاه عرض اندام می‌کند. مورد بعدی قابلیت اتصال به بلوتوث است، این قابلیت سهولت استفاده از این وسیله را تا حد قابل توجهی بالامی‌برد. اینکه سیستم‌ عامل اسپیکرتان چه نسخه‌ی بلوتوثی را پشتیبانی می‌کند هم دارای اهمیت ویژه‌ای است و روی محدودیت‌های دسترسیتان خط بطلان می‌کشد. در کنار قابلیت اتصال به بلوتوث دارا بودن ورودی کارت حافظه هم سهولت کار با دستگاه را برایتان چند برابر می‌سازد.

گزینه بعدی محدوده عملکرد اسپیکر بلوتوثی است.محدوده عملکرد را برد بلندگو هم می‌نامند و به فاصله میان گوشی و اسپیکر اطلاق می‌گردد. ظرفیت باتری آیتمی است که خودتان از اهمیت آن به خوبی مطلعید. نمونه‌ قدیمی اسپیکرهایی که روانه بازار می‌شدند در این زمینه بسیار می‌لنگیدند و اغلب شنوندگان در حین اجرای موسیقی با آلارم یا خاموشی یکباره اسپیکر غافلگیر می‌شدند. مطمنا هیچکس از این دست غافلگیری‌ها خوشش نمی‌آید، پس در زمان انتخاب بلندگو به میزان وات باتری آن توجه نمائید. وزن و سنگینی دستگاه هم آیتم دیگری است که که به ویژه برای اهالی سفر اهمیتی دو چندان یافته. پس می‌توانیم گزینه قابل حمل بودن را هم به آیتم‌های تاثیرگذار در خرید بهترین اسپیکر بلوتوثی خوب و کار راه‌بنداز بی‌افزائیم. ضد آب یا ضد خاک بودن پارامتری مهم نیست ولی می‌تواند گزینه‌ای بسیار اغوا کننده باشد. چه چیزی بهتر از یک اسپیکر تمام عیار که در هر لحظه‌ و هر جایی همراه شماست. در ادامه مطلب آیتم‌های ذکر شده را به صورت موردی بررسی می‌کنیم. پس از خواندن این مطلب می‌توانید در حد یک کارشناس اطلاعات کسب کرده و انتظار خرید اسپیکری خوب را از خودتان داشته باشید.

معرفی بهترین اسپیکر بلوتوثی های سال ۲۰۲۲

۹ آیتم مهم برای خرید اسپیکر بلوتوثی خوب

یک اسپیکر بلوتوثی و قابل حمل خوب با ۹ معیار کمی و کیفی سنجیده می‌شود. این معیارها عبارتند از کیفیت و قدرت صدا، میزان پخش صدا در فضای باز، توان باتری، قابلیت و نحوه اتصال به بلوتوث که صدایی شفاف و قوی برایتان به ارمغان آورده و از حیث وزن و ابعاد هم که روشن است قابلیت حمل را در اختیارتان قرار می‌دهد .

۱- طول عمر و نوع باتری اسپیکر بلوتوثی

یکی از نکات مهم در خرید اسپیکر بلوتوثی یا مسافرتی طول عمر باتری و نوع آن است. در ابتدا باید بدانید که طول عمر باتری در سایز و قدرت اسپیکرتان تاثیرگذار است. هر میزان عمر باتری بیشتر باشد ابعاد اسپیکر هم افزایش می‌یابد. براساس ابعاد بدنه برخی از اسپیکرها توان نگه داشت شارژ تا ۲۴ ساعت را دارا هستند. در حالت کلی اسپیکرهایی با طول عمر باتری ۴ الی ۱۰ ساعت قابل قبول بوده وعلت تفاوت در زمان ذکر شده به میزان ولوم صدای پخش‌کننده بستگی دارد، هر میزان این صدا افزایش یابد دستگاه شارژ بیشتری از دست می‌دهد.

۲- کیفیت صدای اسپیکر مسافرتی

به عنوان دومین آیتم به کیفیت صدای اسپیکرهای قابل حمل می‌رسیم. عواملی همچون فرکانس صدا، توان خروجی دستگاه، مقاومت مدار و در نهایت سیستم صوتی اسپیکر در کیفیت آن نقش اساسی ایفا می‌کنند. همانطور که می‌دانید گوش ما توانایی شنیدن تمامی اصوات را نداشته و در اصطلاح آستانه شنوایی ما محدود و متفاوت است. به همین سبب در زمان خرید اسپیکر، گزینه‌هایی با فرکانس مابین ۲۰ هرتز تا ۲۰ هزار هرتز مناسب بوده و می‌توانند تجربه صوتی مطلوبی ارائه دهند. دقت داشته باشید گوش ما قادر به شنیدن فرکانس‌هایی کمتر و بیشتر از این میزان نیست. لازم به ذکر است در میان فرکانس‌های ذکر گردیده بر روی دستگاه هر میزان با عدد بزرگتری مواجه شوید نشان از کیفیت و وضوح صدای بالاتر آن دستگاه دارد.

۳-  توان خروجی اسپیکر

میزان وات یا توان خروجی دستگاه آیتم دیگری است که هر میزان افزایش یابد فرکانس صوتی شما را هم ارتقا می‌بخشد. از آنجایی که بدنبال اسپیکری مخصوص فضای باز می‌گردید دامنه صوتی ۸۰ دسیبل گزینه مناسبی برای شماست، البته این میزان دسیبل دست کم نیازمند ۱۵ الی ۲۰ وات انرژی است. به خاطر داشته باشید در زمان تست صدای اسپیکر ولوم صدا را بر روی ۸۰ درصد تنظیم کنید. ولوم ۸۰ درصد گزینه مناسب برای تست صدای بلندگو به شمار می‌رود، زیرا اسپیکرها در حالت ۱۰۰ درصد پخش صدای خود صدایی ناموزون و آزاردهنده دارند.

۴- چگونگی اتصال به اسپیکر بلوتوثی

این دستگاه‌ها همانگونه که از نام آن پیداست بلوتوثی هستند ولی چگونگی اتصال آنها به بلوتوث هم می‌تواند به عنوان یکی از برگ‌های برنده آنها به شمار رود. نوع اتصال از طریق NFC در سرعت اتصال اسپیکرتان به سایر دستگاه‌ها تاثیرگذار بوده و تجربه موسیقیایی بهتری برایتان به ارمغان می‌آفریند. از قابلیت اتصال از طریق کابل‌های AUX هم به عنوان یکی از ویژگی‌های کارآمد یک اسپیکر مسافرتی خوب غافل نباشید. به لطف این قابلیت می‌توانید حتی گوشی‌های قدیمی را به اسپیکرتان متصل کنید. فلش خور بودن و نبودن بلندگو هم به شما امکان پخش صدها آهنگ را به راحتی می‌دهد.

۵- نسخه قابل پشتیبانی توسط اسپیکر

نکته دیگر در خصوص قابلیت اتصال به بلوتوث، سازگاری دستگاه با نسخه‌ بلوتوث است. در این راستا اسپیکر انتخابیتان باید توان همگام‌سازی با آخرین نسخه‌ بلوتوث‌ موجود در بازار را داشته باشد. اسپیکر شما تنها در این صورت می‌تواند از موبایل‌های قدیمی‌ پشتیبانی کند. به خاطر داشته باشید سازگاری بلوتوث با ورژن گوشی‌تان دارای اهمیت ویژه‌ای است، البته بعضی برندها توانسته‌‌اند با افزودن امکان به روزرسانی مشکل ناسازگاری بلوتوث را برطرف سازند .

۶- مقاومت و دوام اسپیکر مسافرتی

از آنجایی که به دنبال بلندگویی برای گذران اوقات در طبیعت هستید و اصولا نمی‌دانید چه چیزی در طبیعت در انتظار شماست بهتر است مقاومت و ماندگاری اسپیکر را هم چک کنید. دستگاهی با ویژگی‌هایی همچون ضد آب و ضد ضربه بودن و میزان مقاومت بدنه و کیفیت قطعات داخلی همراه بهتری برای طبیعتگردی شماست. به یاد داشته باشید اسپیکرهایی که دارای بدنه آلومینومی در داخل و خارج از خود هستند مقاومت بالاتری داشته و در زمان سقوط آسیبی در حد خط و خش می‌بینند.

۷- وزن و قابل حمل بودن بلندگوی بلوتوثی

گزینه قابل حمل بودن و وزن برای تمام اسپیکرها حائز اهمیت است و برای اسپیکرهای مسافرتی یا کمپینگی این اهمیت بیشتر است. این اسپیکرها همسفر شما هستند پس نباید زحمتی از بابت سنگین بودن بر توشه سفرتان بی‌افزایند. این آیتم در اسپیکرهای کمپینگی که باید در نقاط صعب العبور صاحبین خود را همراهی کنند دارای اهمیت بیشتری است .

۸- میزان حساسیت صدا یا بلندی صدای اسپیکر کمپینگی

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

ممکن است هیچ درکی از میزان حساسیت صدا نداشته باشید و با این عبارت کاملا ناآشنا باشید. در زبان ساده این معیار در انتخاب اسپیکر به شما می‌گوید که دستگاه‌تان تا چه میزان توانایی بلند شدن صدا را دارست. اولین و مهم‌ترین هدف از خرید اسپیکر شنیدن موسیقی‌های محبوبمان با کیفیت و صدای بالاتری است، بنابراین به عدد Sensitivity در زمان خرید دستگاه دقت کنید زیرا این عدد مژده دهنده صدایی بلند برای شماست. فراموش نکنید بلندگوی مورد نظر شما قرار نیست در محیطی بسته و محصور موسیقی اجرا کند به همین جهت این قابلیت در اسپیکرهای بلوتوثی اهمیتی ویژه‌ داراست. بر این اساس تولید صدا در دامنه‌ی صوتی ۸۰ دسیبل، دامنه‌ی صوتی مناسبی برای فضای باز محسوب می‌شود .

۹- حداقل محدوده عملکرد یک اسپیکر خوب

محدوده عملکرد به فاصله‌ای اطلاق می‌‌گردد که مابین اسپیکر شما با منبع ارسال صدا قرار دارد. به عنوان مثال شما می‌خواهید از طریق گوشی خود آهنگی را پلی نمائید، به میزان فاصله‌ای که میان اسپیکر و گوشی شما قرار دارد محدوده عملکرد گفته می‌شود و میزان متعارف و مطلوب آن ۱۰ الی ۲۰ متر است.

۱۰- قیمت اسپیکر بلوتوثی

پر واضح است که قیمت اسپیکر بلوتوثی برای تمامی خریداران این کالای صوتی حائز اهمیت است. شناسایی دقیق نیازتان به شما کمک می‌کند تا اسپیکری دقیقا با قابلیت‌های مورد نیازتان خریداری کنید و از هزینه‌های اضافی خرید مدل‌های قوی که با نیازتان همخوانی ندارند امتناع نمائید. گزینه قیمت در اسپیکر وابسته به ۹ عامل ذکر شده در بالا متفاوت خواهد بود .

پرفروش‌ترین اسپیکرهای بلوتوثی ۲۰۲۰

با پیش درآمدی که از ویژگی‌های بهترین اسپیکر بلوتوثی گفتیم به سراغ معرفی چند اسپیکر خفن بازار می‌رویم. این اسپیکر‌ها موفق به کسب تایید از مشکل پسندان شده‌ و همسفر بسیاری از گردشگران بوده‌اند. در صدر معرفی پرفروش‌ترین اسپیکرهای بلوتوثی ۲۰۲۰ به سراغ  JBL اسپیکر می‌رویم که به واسطه ابعاد بسیار کوچک و طراحی حرفه‌ای‌اش محبوبیت زیادی از آن خود کرده است . اگر شما هم به دنبال اسپیکر بلوتوثی کوچک می‌گردید مطمنا از این محصول خوشتان می‌آید.

۱- اسپیکر بلوتوثی JBL مدل Go3

این مدل JBL اسپیکر به جهت وزن بسیار سبک و ابعاد جمع و جورش محبوب بسیاری از گردشگران و حتی علاقمندان به تفریحاتی همچون صخره نوری گردیده است.تنوع رنگی در این محصول نسبت به سایر برندهای مشابه بسیار بیشتر است، ضمن آنکه هر رنگ به تنهایی زیبایی‌ها مختص به خود را داراست. البته محبوبیت این اسپیکر تنها محدود به ظاهر آن نیست، بلکه از نظر کیفیت صدا هم قابلیت‌های در خور توجهی داراست. مجموع ویژگی‌های این اسپیکر جیبی کوچک و جذاب انتخاب را به مقوله‌ای آسان و لذتبخش تبدیل کرده و هرگونه تردید را در خرید اسپیکر بلوتوثی از شما خواهد گرفت.

 

قابلیت اتصال به بلوتوث دارد
نسخه بلوتوث ۵.۱
توان خروجی کلی (RMS) 4.2 وات
عمر باتری ۵ ساعت
نوع باتری لیتیوم-یون پلیمر قابل شارژ
نسبت سیگنال به نویز بیشتر از ۸۵ دسی بل
پاسخ فرکانسی ۱۱۰Hz – ۲۰kHz
مقاومت و دوام اسپیکر مقاوم در برابر آب IP67، ضد گرد و غبار
ابعاد ۳.۴ x 1.6 x 2.7  اینچ
وزن ۲۰۹ گرم
ویژگی‌های جانبی دارای ۷ ترکیب رنگ جذاب و متنوع

۲- اسپیکر بلوتوثی قابل حمل مدلT33

این اسپیکر قابل‌حمل با کیفیت صدای واضح و گیرای خود در اولین برخورد توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. این بلندگو همان اندازه که از کیفیت صدای خوبی برخوردار است در برابر عواملی همچون آب، خاک و گرد و غبار هم مقاوم است. قابلیت اتصال به بلوتوث این اسپیکر کار راه انداز به شما کمک می‌کند تا پوشش صدا خوبی، حتی در محیط‌های باز داشته باشید. این بلندگو انتخابی مناسب برای افرادی است که داشتن میکروفن برایشان حائز اهمیت است. در یک کلام می‌توان گفت این مدل اسپیکر بلوتوثی قادر است ضرب‌آهنگ موسیقی زندگی را همیشه و همه جا برایتان کوک نگاه دارد. فراموش نکنید این اسپیکر می‌تواند صدا را با کیفیت تکان‌دهنده‌ای به لحظات شما بی‌افزاید .

 

قابلیت اتصال به بلوتوث دارد
نسخه بلوتوث ۴/۲
قابلیت اتصال از طریق کابل دارد
حداقل محدوده عملکرد ۱۰ متر
توان خروجی کلی (RMS) 4.2 وات
عمر باتری ۸ ساعت
توان باتری ۲۰۰۰ میلی امپر
کیفیت صدا یا پاسخ فرکانسی ۶۵-۱۸KHz
مقاومت و دوام اسپیکر مقاوم در برابر آب IP67، ضد گرد و غبار
ابعاد ۲۶۲x122x122 میلی‌متر
وزن ۹۹۰ گرم
ویژگی‌های جانبی دارای ۳ ترکیب رنگ شیک و متنوع

۳- اسپیکر بلوتوثی خورشیدی گولون مدل R10BTS

مطمعنا از خاموش شدن غافلگیرانه اسپیکر زمانی که در اوج لذت هستید گلایه‌مندید. پخش‌کننده‌ صدای گولون با ایجاد بستری برای تامین انرژی خود دست به دامان انرژی خورشیدی گردیده. به واسطه این آپشن دیگر نیازی ندارید خود را به منبع برق شهری برسانید تا باتری اسپیکرتان را شارژ نمائید. این موضوع به ویژه برای اهالی سفر و کمپ‌بازان خبر خوشحال‌کننده‌ای است. این اسپیکر علاوه بر منبع تغذیه بسیار جالب خود، از نظر کیفیت پخش صدا، طراحی بسیار زیبا و شبیه به رادیوی خود و مجهز بودن به صفحه نمایش LCD  موفق به کسب بیش از ۱۰ گواهینامه بین‌المللی شده است. ویژگی دیگر این اسپیکر بلوتوثی که باعث شگفتی شما خواهد شد توان آن در اجرای ۱۰۰ هزار موسیقی است. نگاهی به قابلیت‌های این اسپیکر بلوتوثی شما را برای انتخاب و قرار گرفتن در لیست خرید مجاب خواهد کرد.

قابلیت اتصال از طریق بلوتوث دارد
قابلیت اتصال از طریق کابل دارد
توان خروجی کلی ۱۰۰ میلی وات
عمر باتری  
نوع باتری باتری قابل شارژ لیتیوم
نسبت سیگنال به نویز  
پاسخ فرکانسی FM 63-108MHz / AM 522-1620KHz
حداقل محدوده عملکرد ۱۰ متر
ابعاد ۱۶۵x67x100 میلی‌متر
وزن ۲۲۰ گرم
مقاومت و دوام اسپیکر  
ویژگی‌های جانبی قابلیت اجرای ۱۰۰ هزار قطعه موسیقی، استایل طراحی بسیار جذاب و شبیه به رادیو

 

۳.۶/۵ - (۸ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.