معرفی انواع رژگونه به همراه آموزش برجسته‌سازی گونه

یکی از میانبرهای فوری برای رهایی از چهره‌ای خسته و رنگ پریده و داشتن صورتی جذاب و بی نقص استفاده صحیح از رژگونه است. البته همانقدر که استفاده صحیح از این محصول در طراوت و زیبایی چهره تاثیرگذار است افراط در استفاده از آن تاثیری معکوس داشته و به نظر می‌ر‌سد شما از خواب و استراحت کافی برخوردار نبوده‌اید. برخلاف عده‌ای که تنها با به کاربردن رژگونه خود را به اصطلاح لپ گلی می‌کنند، قصد و هدف نهایی استفاده از این محصول برجسته‌سازی گونه‌ها و خوش تراش به نظر رساندن صورت است. برای این منظور باید با اصول کانتور صورت آگاهی داشته و بتوانید این اصول را بر روی چهر‌تان پیاده کنید. اگر بدنبال راهی برای شاداب و خوش فرم کردن صورتتان هستید تا انتهای این مطلب به آن دست می‌یابید.

چطور با رژگونه فرم صورتمان را تغییر دهیم؟

اگر شیوه استفاده صحیح از رژگونه را بدانید می‌توانید چهر‌تان را دستخوش تغییرات اساسی کنید. برای این منظور کافی است استخوانبندی صورتتان را بشناسید و براساس آن سایه ‌روشن‌هایی بر روی چهره خود ایجاد کنید. به این سایه روشن‌ها در هنر آرایشگری کانتور می‌گویند، در ادامه با اصول صحیح کانتور هر صورت آشنا می‌شویم:

نحوه رژگونه زدن بر روی صورت‌های گرد

برای آشنایی با اصول کانتورینگ ابتدا از صورت گرد آغاز می‌کنم. برای این صورت‌ها شما نیاز دارید تا با کمک آرایش چهره‌ای کشیده‌تر و استخوانی‌تر داشته باشید. استفاده از رنگ‌های تیره برای پوشش قسمت‌های زیر گونه تا ناحیه شقیقه در کشیده‌تر به نظر رسیدن صورت‌های گرد موثر است. در استفاده از رژگونه آنرا به صورت کشیده بر روی بالای گونه تا کناره‌های گوش امتداد داده و از زیر گونه هم به سمت دهان ادامه دهید.

شیوه صحیح رژگونه زدن صورت‌های لوزی

در به کاربردن رژگونه برای صورت لوزی شما نیاز دارید تا صورتتان بیضی به نظر برسد. رسیدن به این هدف با کاستن از پهنای گونه‌ها و بیشتر کردن حجم موها در ناحیه اطراف فک و کشیده کردن مو در اطراف سر و خط استخوان گونه‌ها ایجاد می‌شود. برای این صورت‌ها استفاده مثلثی از رژگونه بهتر بوده و برای نتیجه دهی بیشتر قسمت بیرونی استخوان‌ها را تیره کرده و نگذارید رژگونه به چشم‌های شما نزدیک شود.

استفاده صحیح از رژگونه برای صورت‌های مربعی

حال نوبت صورت‌های مربعی است که با کمک رژگونه به سمت گرد شدن تغییر حالت داده شوند. اینکار را می‌توانید با رژگونه گردی انجام دهید که تا خط فک شما ادامه می‌یابد. این خطوط با نزدیکتر شدن به سمت بیرون صورت محوتر شده تا در گرد به نظر رسیدن صورتتان موثرتر باشند. راه دیگری هم برای آرایش صورت‌های مربعی شکل وجود دارد، در این شیوه باید مثلثی بر روی استخوان گونه بکشید و به تدریج آنرا به سمت پایین صورتتان پخش نمائید. در ادامه بخش‌های بیرونی صورت و خط فکتان را تیره‌تر کنید.

شیوه درست رژگونه زدن برای صورت‌های بیضی و کشیده

اگر دارای صورتی بیضی هستید و تا اینجای مطلب دنبال آرایشی مناسب فرم صورتتان بودید بهتر است بدانید استفاده از رنگ غلیظ برای تمام نواحی گونه‌ این بخش را پهن‌تر نشان می‌دهد. در صورت‌های کشیده تلاش برای کوتاه‌تر و پهن‌‌تر به نظر رسیدن فرم صورت مهم است. نقطه شروع رژگونه زدن در این صورت‌ها باید لاله‌ گوش بوده و تا استخوان گونه امتداد یابد. فراموش نکنید رژگونه را به صورت افقی بزنید و با استفاده از رنگ‌های تیره و مات برای چانه در کوتاه‌تر به نظر رسیدن صورت تلاش کنید.

استفاده از رژگونه برای صورت‌های قلبی

 مورد آخر به صورت‌های قلبی شکل هستند که کمتر از سایر مدل‌ها با آن برخورد داریم. این صورت‌ها از گونه‌های پهنی برخوردارند و برای این منظور باید رژگونه را به صورت کشیده از استخوان بالای گونه به طرف گوش بزنید، همچنین باید از روی استخوان زیر گونه هم کمی به سمت دهانتان رژگونه بزنید.

چه رنگی برای رژگونه مناسب است؟

حال که با توجه به فرم صورتتان دریافتید به چه شکلی رژگونه بزنید به مرحله سازگاری رنگ رژگونه با رنگ پوستتان می‌رسیم. انتخاب رنگ بسیار مهم است حتی اگر تمایلی به استفاده از رنگ‌های خاص برای رژگونه خود دارید حتما یک بار هم که شده رنگ مناسب پوستتان را تست کنید. چون مطمنا دیگر به سراغ رنگ‌های ناسازگار نمی‌روید و نمی‌توانید از تاثیر این رنگ‌های چشم پوشی کنید.

رژگونه مناسب پوست‌های روشن

اگر دارای پوست سفید هستید، در انتخاب رنگ رژگونه به روشنی پوستتان توجه داشته و از رنگ‌های شاداب فاصله نگیرید. تم رنگ‌های صورتی روشن، هلویی یا مرجانی ملایم در شفاف‌تر به نظر رسیدن صورت شما موثرند. اگر به دنبال طبیعی‌تر به نظر رسیدن رژگونه هستید از میان بافت‌ها کرمی و مرطوب انتخاب کنید که باعث طبیعی‌تر به نظر رسیدن پوستتان می‌شوند. با توجه به روشن بودن پوستتان از استفاده زیاد از رژگونه جدا پرهیز کنید زیرا به علت روشن بودن پوستتان احتمال لپ گلی شدن زیاد است در حالی که یک رنگ ملیح می‌تواند زیبایی بسیاری به چهره شما ببخشد.

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند
رژگونه مناسب پوست‌های گندمی و برنز روشن

اگر پایه رنگ پوستتان به سمت گندمی تمایل دارد انتخاب رنگ‌های هلویی و صورتی روشن برایتان زیبایی زیادی به همراه خواهد داشت. در میان انواع رژگونه می‌توانید رژگونه پودری را برگزینید و هر جا احساس کردید رنگ رژگونه آنچنان که باید و شاید دلخواهتان نیست یک لایه دیگر به لایه قبلی بی‌افزایید. البته می‌توانید با کمک صورتی تیره و ارغوانی مرز اولیه‌ای برای گونه‌سازی مشخص کنید. این پیشنهاد برای علاقمندان به کانتور گونه بهتر است زیرا به برجسته به نظر رسیدن صورتشان کمک شایانی می‌کند. البته حواستان باشد اگر پوستتان به سمت تیره تمایل دارد از انتخاب رنگ‌های آلبالویی پرهیز کنید زیرا این انتخاب نادرست منتهی به پف آلود به نظر رسیدن چهره شما می‌گردد.

رژگونه مناسب پوست‌های تیره

اگر پوستی تیره دارید و دنبال رژگونه مناسب رنگ پوستتان می‌گردید قرمز پررنگ، نارنجی و قهوه‌ای را امتحان کنید. حواستان باشد در انتخاب رنگ‌ها گزینه‌ای مناسبتان است که از روی جلد هم براق به نظر می‌رسد. زیرا این درخشش در ملایم به نظر رسیدن و جلوه بیشتر به گونه‌هایتان تاثیر بیشتری دارد. البته در پوست‌های تیره اگر تناژ پوست به سمت گرم بودن متمایل باشد رنگ‌های ارغوانی پررنگ و براق انتخاب مناسب‌تری هستند و اگر بالعکس تناژ پوست به سمت سردی گرایش داشته باشد نارنجی و آجری روشن جلای بیشتری به چهره‌تان می‌بخشد.

آشنایی با انواع رژ گونه

جنس رژگونه ارتباط مستقیم با نوع پوست شما دارد بر این اساس به معرفی دو نوع رژگونه مناسب پوست‌ها خشک و چرب خواهیم پرداخت.

رژ گونه مایع و کرمی

رژگونه کرمی انتخابی مناسب برای کسانی است که دارای پوستی خشک هستند زیرا رژگونه‌های پودری رطوبت پوست را گرفته و باعث خشکتر شدن پوست می‌گردند. این محصول با توجه به آبرسان بودن در شادابتر به نظر رسیدن پوست‌های خشک موثر است. بافت رژگونه مایع در مقایسه با مدل پودری نرم‌تر بوده و این امر در استفاده آسان و خواب رژگونه بر روی پوست نقشی بسزا ایفا می‌کند. این محصول برای افراد مسن هم انتخاب مناسبی است.

رژ گونه پودری

رژگونه پودری به سبب شکل ساختاری خود قادر به جذب روغن اضافه پوست بوده و همین امر آنرا به انتخابی عالی برای پوست‌های چرب مبدل ساخته است. ممکن است در زمان استفاده از این محصول متوجه چروک‌هایی بر روی صورتتان  شوید که استفاده از پرایمر این مشکل را به خوبی برطرف ‌می‌سازد. این رژگونه‌ها از ماندگاری خوبی برخوردارند و استفاده از آنها به وسیله براش انتخاب بهتری است.

چند نکته مهم در استفاده از رژگونه

انتخاب قلموی مناسب

برای رژگونه‌های پودری با رنگ روشن از قلموی بادبزنی استفاده کنید اما چنانچه قصد استفاده از رنگ‌های تیره را دارید، براش‌های پرمو انتخاب بهتری هستند. دقت کنید در رنگ‌های تند به هیچ عنوان نباید براشتان بزرگ باشد، زیرا باعث پخش بیشتر رژگونه می‌گردد. برای استفاده از رژگونه‌ مایع و کرمی از انگشتانتان کمک بگیرید، البته پد‌های سیلیکونی هم جایگزینی مناسب بجای انگشتانتان هستند.

۳ مورد استفاده متفاوت از رژگونه

هرچند رژگونه یک قلم محصول آرایشی به حساب می‌آید ولی شما می‌توانید در صورت لزوم به جای سایه، رژ لب و حتی لاک هم از این محصول استفاده کنید. استفاده از این محصول به عنوان سایه آسان بوده و نیاز به توضیح خاصی ندارد ولی برای جایگزینی آن به جای رژ لب چنانچه تمایل به جلوه‌های براق دارید نیاز به تهیه یک برق لب خواهید داشت. برق لب را با مقداری رژگونه به خوبی مخلوط کرده و بر روی لبانتان بزنید و علاوه بر زیبایی لبانتان از ست بودن آرایش گونه و لب خود لذت ببرید. ممکن است چندان طرفدار رژ لب‌های شاین نباشید در این صورت مقداری از رژگونه را با کرم چشم مخلوط کرده و بر روی لبانتان بزنید. این ترکیب علاوه بر زیبایی لبانتان به تقویت و آبرسانی و در نتیجه حجیم به نظر رسیدن لبانتان کمک موثری می‌کند. مورد آخرجایگزینی رژگونه به جای لاک است که داشتن یک برق ناخن برای این منظور نیاز است. برق ناخن را با میزان مشخصی رژگونه بسته به نیازتان ترکیب کرده و استفاده کنید.

خطر ایجاد جوش توسط رژگونه

در زمان خرید رژگونه علاوه بر دقت به تاریخ تولید و مصرف این محصول به لیبل مخصوص وزارت بهداشت هم توجه کنید. محصولات آرایشی حساس هستند پس مراقب باشید آلوده نشوند و در زمان خرید رژگونه به مشتقات تشکیل دهنده آن دقت کنید. در صورتی که در ترکیبات آن عبارت تار که نوعی ماده نفتی است را مشاهده کردید از خرید آن امتناع کنید. این ماده بر روی پوست ایجاد حساسیت کرده و باعث ایجاد جوش می‌گردد.

 خطر ایجاد لک به وسیله رژگونه

چنانچه دوره درمان لک را می‌گذارنید یا قصد لاهی‌برداری و روشن سازی پوستتان را دارید از استفاده از رژگونه خودداری کنید زیرا تیرگی ایجاد شده توسط رژگونه در جذب نوز بیشتر خورشید و ایجاد لک موثر است.

خرید انواع رژ گونه در سایت اینچند

اولین امتیاز را شما ثبت کنید
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.