پارافین تراپی چیست؟ رفع تیرگی دست و پا با پارافین

حتماً تابه‌حال برایتان پیش آمده که دست و پایتان خشک و تیره شده باشد. در این شرایط به‌خصوص در تابستان نمی‌توانید از پوشیدن صندل لذت ببرید. تبلیغات زیادی در این رابطه وجود دارد، اما بیشترشان دروغ هستند و فقط می‌خواهند سر مردم کلاه بگذارند. در اینجا ما روشی به نام پارافین تراپی را به شما معرفی می‌کنیم که فقط کافی است یک‌بار آن را امتحان کنید تا معجزه را به چشمان خودتان ببینید. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

پارافین چیست؟

پارافین یا موم پارافین یک ماده موم شکل سفید یا بی‌رنگ و نرم و جامد است. این ماده از هیدروکربن‌های اشباع ساخته شده است. این ماده پایه تولید شمع است و مطمئناً این ماده را در شمع دیده‌اید. معمولاً از پارافین در سالن‌های زیبایی روی دست‌ها، پاها و کوتیکول ناخن‌ها استفاده می‌شود، زیرا بی‌رنگ، بی‌مزه و بی‌بو است. همچنین می‌توان از پارافین برای تسکین درد مفاصل و عضلات استفاده کرد. موم پارافین کاربردهای دیگری نیز دارد. مثلاً از آن برای روغن‌کاری، به‌عنوان عایق الکتریکی و برای ساختن شمع و مداد رنگی استفاده می‌شود.

پارافین تراپی چیست؟

پارافین تراپی یک روش درمانی برای رفع خشکی و تیرگی پوست دست و پا و بدن است. از این روش درمانی معمولاً در سالن‌های زیبایی و اسپاها برای مرطوب کردن، نرم کردن و صاف کردن پوست دست و پا استفاده می‌شود. این روش به این شکل است که باید دست‌ها و پاهای خود را در موم پارافین ذوب‌شده فرو کنید. البته نگران سوختگی نباشید، چون موم پارافین حاوی روغن پارافین است و بنابراین نرم است و در دماهای پایین‌تر (۴۷ درجه سانتی گراد تا ۶۴ درجه سانتی گراد) ذوب می‌شود. درواقع موم پارافین ذوب‌شده به پوست احساس گرما و آرامش می‌دهد. موم پارافین مثل یک لایه اضافی روی پوست عمل می‌کند که جلوی از دست دادن رطوبت را می‌گیرد، به همین دلیل پوست دست و پا به‌مرورزمان نرم و روشن می‌شود.

پارافین قادر به جذب و حفظ مقدار زیادی گرما است. به همین دلیل درمان با موم پارافین مزایای دیگری مانند درمان آرتریت، روماتیسم و دردهای جزئی دارد. چون پارافین ظرفیت گرمایی بالایی دارد، انرژی مورداستفاده برای ذوب شدن موم پارافین در آن ذخیره می‌شود و هنگامی‌که لایه موم در اطراف پوست خنک شد و یک لایه عایق تشکیل داد، گرما را به عمق مفصل یا ناحیه آسیب‌دیده منتقل می‌کند. بنابراین این روش نه‌تنها برای زیبایی بلکه برای تسکین عضلات و مفاصل مفید است. بااین‌حال، درمان با موم پارافین به افراد مبتلابه فشارخون بالا، دیابت یا واریس توصیه نمی‌شود.

پرافین و پارافین تراپی چیست ؟

تهیه پارافین در منزل

اگر قصد دارید پارافین تراپی را در منزل انجام دهید می‌توانید این ماده را خودتان در خانه تهیه کنید. برای انجام این کار به مواد زیر نیاز دارید:

  1. ۱۰۰ گرم موم پارافین؛
  2. ۱۰۰ گرم روغن نباتی؛
  3. کمی اسانس معطر؛
  4. یک قابلمه دوبل (قابلمه‌ای که یک قابلمه کوچک دیگری در آن جا بگیرد)؛
  5. یک ظرف برای ریختن پارافین آماده در آن؛
  6. کیسه فریزر.

طرز تهیه پارافین به این شکل است که موم پارافین، روغن معطر و روغن نباتی را در یک قابلمه دوبل به روش بن ماری ذوب کنید. پوشش داخلی ظرفی که می‌خواهید پارافین در آن بریزید را با روغن نباتی چرب کنید و موم آب‌شده را داخل آن بریزید. صبر کنید تا یک لایه نازک روی آن تشکیل شود و سپس دست‌ها و پاهای خود را در موم فرو کنید. برای اینکه یک لایه نازک از موم جامد روی آن‌ها ایجاد شود، باید دست‌ها و پاهای خود را چند بار به‌طور مکرر در پارافین فرو کنید. هنگامی‌که یک لایه نازک از موم روی دست‌ها و پاهایتان ایجاد شد کیسه‌های فریزر را برش دهید و آن‌ها را روی دست و پاهای خود بکشید. ۳۰ دقیقه به همین حالت بمانید و سپس کیسه فریزرها را بردارید. سپس از دستمال نرم برای پاک کردن باقی مانده پارافین از روی پوست خود استفاده کنید. در آخر هم کرم مرطوب‌کننده را روی تمام دست خود بمالید.

زمانی که کار تمام شد درب ظرف پارافین را ببندید و آن را در دمای محیط برای استفاده بعدی خود نگهداری کنید.

فواید پارافین تراپی چیست؟

پارافین و پارافین تراپی فواید خیلی زیادی دارد. این روش به زمان‌های قدیم برمی‌گردد. آن زمان‌ها که انواع کرم‌ها در دسترس نبود مردم برای درمان خشکی پوست دست و پا از پارافین استفاده می‌کردند. بااین‌حال، این ماده جادویی فواید دیگری هم دارد که در اینجا برای شما بیان می‌کنیم:

مزایای آرایشی

ازنظر زیبایی، پارافین معمولاً روی دست‌ها و پاها اعمال می‌شود تا آن‌ها را از خشکی نجات دهد. پارافین یک نرم‌کننده طبیعی است که به نرمی و لطافت پوست کمک می‌کند. هنگامی‌که از این ماده روی پوست خود می‌مالید رطوبت را افزایش می‌دهد و پس از اتمام دوره درمان پوست شما لطیف خواهد شد.

درمان آرتروز و روماتیسم مفصلی

پارافین مانند نوعی گرما درمانی عمل می‌کند و می‌تواند به افزایش جریان خون، شل شدن عضلات و کاهش سفتی مفاصل کمک کند. موم پارافین همچنین می‌تواند اسپاسم و التهاب عضلانی را به حداقل برساند و از رگ به رگ شدن مفاصل مانند گردن جلوگیری کند.

مزایای پارافین تراپی برای دست و پا

پارافین تراپی چه مزایا و فوایدی برای دست و پا و بدن دارد ؟

جالب اینجاست بدانید که پارافین مزایای زیادی برای دست و پا دارد. در ادامه به شما میگوییم که این فواید چیست.

  1. افزایش الاستیسیته پوست

معمولاً وقتی صندل یا کفش باز می‌پوشیم پوست پا سفت تر و زبرتر می‌شود. پارافین درمانی می‌تواند نرمی و انعطاف‌پذیری را به پوست شما برگرداند. در هوای سرد اغلب پاهای ما خشک می‌شوند و نیاز به توجه بیشتری دارند. بنابراین پارافین درمانی می‌تواند به بازگرداندن رطوبت به پوست کمک کند.

  1. تسکین تورم عضلات

وقتی موم پارافین گرم می‌شود، گرمای پارافین معجزه می‌کند و به تسکین دردهای عضلانی و مفاصل دست و پا کمک می‌کند. این ماده باعث افزایش جریان خون می‌شود و درنتیجه ظاهری جوان‌تر به دستان شما می‌دهد. همچنین می‌توانید یک روغن دیگر مانند اسطوخودوس یا روغن درخت چای را به پارافین اضافه کنید تا اثر تسکین‌دهنده آن را افزایش دهید.

  1. پاک‌سازی پوست

سلول‌های مرده پوست می‌توانند اثرات منفی بر روی انگشتان پا و کوتیکول ناخن شما داشته باشند و به‌محض تشکیل شدن باید آن‌ها را پاک‌سازی کرد. موم پارافین در از بین بردن این سلول‌های مرده بسیار مؤثر است، پینه‌های دست و پا را نرم می‌کند و همچنین ترک‌های خشک پاشنه پا را بهبود می‌بخشد.

کلام آخر

پارافین تراپی مزایای زیادی برای زیبایی دارد. همچنین این ماده برای افراد مبتلابه بیماری‌هایی مانند آرتروز و روماتیسم مفصلی مفید است. شما می‌توانید پارافین تراپی را در خانه انجام دهید و یا آن را به افراد متخصص در این حوزه بسپارید تا این کار را برای شما انجام دهند.

پارافین تراپی همچنین می‌تواند منافذ پوست را باز کند و سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد. همچنین این روش درمانی می‌تواند پوست شما را شفاف­تر و صاف‌تر می­کند.

۳.۶/۵ - (۳۰ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.