پولیش ناخن چیست؟ آموزش استفاده از ژل پولیش ناخن

هیچ راهی بهتر از این نیست که ناخن‌های خود را زیبا نگهدارید. این موضوع به افزایش اعتمادبه‌نفس شما کمک می‌کند. ناخن خانم‌ها چیزهای زیادی درباره شخصیت آن‌ها نشان می‌دهد. فردی که ناخن‌های مرتب و تمیزی دارد باشخصیت تر و منظم‌تر از فردی است که ناخن‌های شکسته و نامرتب دارد. برای اینکه ناخن‌های مرتبی داشته باشید و نیازی نباشد که هر روز لاک خود را تمدید کنید می‌توانید از ژل پولیش استفاده کنید. برخلاف لاک‌های معمولی که یک الی دو روز سالم هستند و کم‌کم پاک می‌شوند، ژل پولیش می‌تواند تا چهار هفته برای شما دوام بیاورد، البته اگر آن را به‌درستی اعمال کنید. در ادامه به شما میگوییم که ژل پولیش چیست و چطور می‌توان آن را در خانه انجام داد.

ژل پولیش چیست؟

ژل پولیش تکنیکی است که از لاک با پایه ژل استفاده می‌کند و برای خشک شدن به نور UV یا LED نیاز دارد. به ژل پولیش، پولیش یا ژلیش ناخن هم میگویند. ژل پولیش ماندگارتر از لاک‌های معمولی است. درحالی‌که لاک معمولی می‌تواند به‌سرعت دو تا سه‌روزه از بین برود، ژل پولیش برای هفته‌ها بدون پاک شدن در بعضی قسمت‌ها سالم باقی می‌ماند.

ژل پولیش ماندگاری و استحکام خوبی دارد. علاوه بر این، هر فردی می‌تواند از ژل پولیش استفاده کند، چه ناخن‌های کوتاهی داشته باشد چه ناخن‌های بلند و کاشت!

اگر می‌خواهید برای بیشتر از دو هفته ناخن‌های زیبایی داشته باشید بهترین انتخاب لاک ژل است، اما برای یک شب ارزش ندارد که هزینه کنید و می‌توانید از لاک معمولی یا ناخن مصنوعی استفاده کنید. البته بازهم همه‌چیز به نظر شما بستگی دارد.

ژل پولیش تا دو هفته ماندگاری دارد، اما اگر به‌خوبی از آن‌ها مراقبت کنید تا چهار هفته هم دوام می‌آورند.

نحوه زدن لاک ژلیش در خانه

پولیش ناخن چیست؟

همان‌طور که گفتیم ژل پولیش در مقایسه با لاک معمولی ماندگاری بهتری دارد و درخشان تر است، بنابراین ناخن‌های شما را چند برابر زیبا می‌کند.

در اینجا به شما میگوییم که چگونه خودتان در خانه از ژل پولیش استفاده کنید.

لوازم موردنیاز

استفاده از ژل پولیش به ابزارهای زیادی نیاز دارد که از قبل باید آن‌ها را تهیه کنید. در اینجا به شما میگوییم که به چه چیزهایی نیاز دارید:

  1. لامپ UV/LED

برای اینکه ژل پولیش به‌خوبی خشک شود به دستگاه لامپ UV/LED نیاز دارید. واکنش شیمیایی فعال‌شده توسط منبع نور به‌سرعت ناخن‌های شما را خشک می‌کند تا بلافاصله پس از اعمال ژل لکه یا پاک‌شدگی روی آن ایجاد نشود.

برای انجام این کار در خانه می‌توانید از لامپ UV یا LED استفاده کنید. البته بهتر است لامپ LED انتخاب کنید، زیرا با پوست سازگارتر است.

  1. روغن کوتیکول

استفاده از ژل پولیش و یا پاک کردن آن می‌تواند باعث خشکی کوتیکول ناخن شود. کوتیکول همان پوست شفاف پایین ناخن است که به ناخن چسبیده و از آن محافظت می‌کند. به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده از این ژل‌ها روغن مخصوص کوتیکول استفاده کنید و آن را به کوتیکول ناخن‌های خود بمالید.

  1. کوتیکول پوشر (CUTICLE PUSHER)

از کوتیکول پوشر برای هل دادن کوتیکول به سمت عقب استفاده می‌شود. این کار ناخن بیشتری را در معرض دید قرار می‌دهد و بنابراین با رشد ناخن دیرتر لاک ژل شما به سمت بالا می‌رود و درنتیجه دیرتر نیاز به ترمیم پیدا می‌کند.

  1. بافر ناخن

بافر ناخن یکی دیگر از لوازم اصلی برای اعمال ژل پولیش ناخن است. از این ابزار برای صاف کردن سطح ناخن استفاده می‌شود تا ژل پولیش به زیبایی روی ناخن قرار بگیرد. اگر سطح ناخن صاف نباشد ژل پولیش ظاهر بدی به ناخن شما می‌دهد.

  1. سوهان ناخن

از سوهان ناخن برای صاف کردن گوشه‌های ناخن استفاده می‌شود.

  1. ناخن‌گیر

ناخن‌گیر قبل از اعمال ژل پولیش برای فرم دادن به ناخن استفاده می‌شود. پس از استفاده از ژل پولیش ناخن‌های خود را کوتاه نکنید. کوتاه کردن ناخن‌ها پس از ژل به‌احتمال‌زیاد آن‌ها را از بین می‌برد، زیرا باعث شکستن نوک ناخن و کنده شدن ژل پولیش می‌شود.

  1. پد الکلی

پد الکلی برای تمیز کردن کامل ناخن‌ها قبل از استفاده از ژل پولیش نیاز است، زیرا هر چیزی که می‌تواند مانع رسیدن لاک به ناخن طبیعی شما شود را از بین می‌برد. قبل از اعمال ژل پولیش ناخن‌های خود را با پد الکی تمیز کنید.

  1. ژل پولیش

مهم‌ترین ابزار برای پولیش ناخن همین ژل پولیش است که می‌توانید رنگ موردعلاقه خود را از فروشگاه‌ها خریداری کنید.

  1. زیر ساز

زیر ساز ماده‌ای است که برای دوام بیشتر ژل پولیش زیر آن زده می‌شود.

  1. تاپ ژل

تاپ ژل هم ماده‌ای است که برای درخشندگی و ماندگاری بیشتر ژل پولیش روی آن زده می‌شود.

اعمال ژل پولیش روی ناخن

اعمال ژل پولیش روی ناخن

استفاده از ژل پولیش یک هنر است که باید نحوه انجام آن را بدانید. برای انجام این کار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. اولین قدم برای داشتن یک ژل پولیش زیبا فرم دادن به ناخن‌هایتان است. از ناخن‌گیر استفاده کنید و ناخن‌های خود را هم‌اندازه و هم‌شکل در بیاورید. سپس از سوهان برای صاف کردن قسمت‌های تیز ناخن استفاده کنید.
  2. در این مرحله بهتر است از روغن کوتیکول استفاده کنید تا کوتیکول­های شما خشک نشوند. ابتدا با کوتیکول پوشر آن را به عقب برانید، سپس روغن کوتیکول را برای تغذیه به پوست اطراف ناخن­هایتان بمالید. اجازه دهید روغن جذب پوستتان شود، سپس سایر مراحل را انجام دهید.
  3. حالا با استفاده از بافر ناخن سطح ناخن هایتان را صاف کنید. این کار به پخش شدن یکدست ژل پولیش روی سطح ناخن کمک می‌کند.
  4. در این مرحله ناخن‌های خود را به‌خوبی با پد الکلی تمیز کنید تا لاک مستقیماً به ناخن طبیعی شما بچسبد. هرگونه ناخالصی مانند باقیمانده روغن کوتیکول یا ذرات گردوغبار می‌تواند باعث بلند شدن ژل پولیش و کاهش ماندگاری آن شود.
  5. حالا نوبت به آن رسیده که زیر ساز را اعمال کنید. این کار باعث می‌شود که ژل پولیش به‌درستی به ناخن شما بچسبد و دوام آن افزایش یابد.
  6. مرحله اصلی اعمال ژل پولیش است. لاک ژل خود را قبل از استفاده به‌خوبی تکان دهید. حالا شروع به لاک زدن کنید. این فرآیند هیچ فرقی با زدن لاک معمولی ندارد. اگر اشتباهی انجام دادید به‌سرعت لاک را پاک کنید. بهتر است دو لایه لاک بزنید، اما اگر بیشتر بزنید لاک شما مات می‌شود. دست خود را بین زدن هر لایه زیر نور لامپ قرار دهید و در آخرین مرحله این کار را به مدت ۳۰ دقیقه انجام دهید.
  7. هنگامی‌که ژل پولیش دلخواه خود را بر روی همه ناخن‌ها زدید و خشک شدند نوبت به تاپ ژل می‌رسد. البته می‌توانید مراحل زیر ساز و تاپ ژل را فاکتور بگیرید، اما برای دوام و درخشندگی بیشتر بهتر است این مراحل را نیز انجام دهید. تاپ ژل را به همه قسمت‌های ناخن بزنید و در قسمت نوک ناخن با حرکت‌های رفت‌وبرگشت به سمت چپ و راست آن را فیکس کنید.

ناخن‌های خود را برای آخرین بار، حداقل برای یک دقیقه زیر نور لامپ بگیرید تا کاملاً خشک شوند. گاهی اوقات پس از خشک شدن ناخن یک لایه چسبناک روی ناخن ایجاد می‌شود. برای از بین بردن این حالت با یک پد الکلی روی قسمت چسبناک بکشید تا پاک شود.

مراقبت‌های بعد از انجام ژل پولیش

مراقبت صحیح از ناخن به شما اطمینان می‌دهد که ژل پولیش برای مدت بیشتری روی ناخن شما باقی بماند و به ناخن شما آسیب نزند.

بهتر است از روغن کوتیکول حتی هم‌زمان با داشتن ژل پولیش روی ناخن‌ها استفاده کنید. یعنی هر بار که دست‌هایتان را می‌شویید دست‌ها را خشک کرده و روغن کوتیکول را به اطراف ناخن و روی کوتیکول بمالید. اصلاً هر زمان که احساس خشکی روی پوست خود داشتید از روغن کوتیکول استفاده کنید.

یک کوتیکول خوب ناخن‌ها را انعطاف‌پذیر و پوست را نرم نگه می‌دارد و درنتیجه از شکستن ناخن‌ها جلوگیری می‌کند. روغن‌های بی‌کیفیت به ناخن‌ها نفوذ نمی‌کنند و اثری ندارند.

چه چیزی باعث کنده شدن سریع ژل پولیش می‌شود؟

سه دلیل اصلی وجود دارد که باعث می‌شوند ژل پولیش بعد از چند روز شروع به کنده شدن کند. در اینجا این دلایل را برای شما بیان می‌کنیم:

  1. ممکن است کوتیکول‌های ناخن‌هایتان را به‌درستی به عقب نکشیده باشید. به همین دلیل کوتیکول زیر ژل پولیش می‌ماند و زمانی که رشد می‌کند ژل را به سمت بالا می‌آورد. این موضوع باعث می‌شود که آب به زیر ژل پولیش نفوذ کرده و آن را بلند کند.
  2. احتمالاً تاپ ژل را روی تمام قسمت‌های ناخن خود نزدید. بنابراین دوام لاک ژل کاهش می‌یابد و سریع‌تر کنده می‌شود.
  3. هنگام زدن ژل پولیش نوک ناخن‌ها را فیکس نکردید و ژل روی آن نزدید. بنابراین هنگامی‌که کدرهایی مانند تایپ کردن انجام می‌دهید لاک ژل شروع به کنده شدن از نوک ناخن می‌کند.

کلام پایانی

پس‌ازاینکه ژل پولیش زدید و آن را کاملاً زیر نور لامپ LED خشک کردید به‌راحتی می‌توانید به انجام فعالیت‌ها و کارهای روزمره مانند شستن ظرف‌ها بپردازید. فقط مراقب فعالیت‌هایی که باعث کنده شدن یا آسیب رسیدن به ناخن‌ها می‌شوند باشید.

۲.۸/۵ - (۶ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.