۷ نکته مهم در خرید سنسور دنده عقب و آینه مانیتور دار خودرو

هدایت ماشین و جلوگیری از برخورد با موانع هنگامی که در خصوص اشیا پیش رویمان صحبت می‌کنیم بسیار آسان است ولی قرار دادن خودرو در حالت دنده عقب باعث کاهش دیدمان شده و احتمال بروز تصادف با عابر پیاده و اشیا را افزایش می‌دهد. هرچند تقریبا تمام رانندگان با حالت دنده عقب ماشین چالش دارند ولی این موضوع برای افرادی که به تازگی گواهی‌نامه گرفته‌اند یک مشکل اساسی به شمار می‌رود. فرقی نمی‌کند تازه کارید یا راننده‌ای چیره‌دست در هر صورت وجود یک سنسور دنده عقب و آینه مانیتور دار در خودروتان شما را در برابر حوادث جبران ناپذیر بیمه می‌کند. بهترین بخش ماجرا آن است که برای مجهز کردن خودروتان به این آپشن نیاز به صرف هزینه گزافی ندارید. برای راه انداختن این سیستم هم تنها کافیست ماشین را در حالت دنده عقب قرار داده تا دوربین به صورت خود به خود موقعیت را به شما اعلام یا برایتان به نمایش درآورد. هرچند این وسیله به شدت کار راه بنداز است ولی برای آنکه از خریدتان تا همیشه راضی و خرسند باشید بهتر است به ۷ نکته‌ای که در زیر برایتان گرد آورده‌ایم دقت کنید .

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دوربین مداربسته

انواع سنسور دنده عقب ماشین

سنسور دنده عقب به دو صورت صوتی و تصویری است در نوع اول، حسگر خودرو اخطارهای نزدیک شدن شما به موانع را تنها از طریق صوت و به وسیله کیت درون ماشین به گوشتان می‌رساند و از طریق آلارم فاصله‌ای که تا مانع دارید را به شما یادآور می‌شود. این هشدارها به صورت بوق بوده که با نزدیکتر شدن خودرو به اشیا بلندتر و در نهایت به صورت بوق ممتد در می‌آید و زنگ هشداری‌ است برا آنکه شش دانگ حواستان را جمع کنید. نوع دوم این سنسورها به صورت تصویری بوده و با کمک یک نمایشگر موقعیت خودرو را به شما نشان می‌دهد، در پاره‌ای از این نمایشگرها شما می‌توانید میزان فاصله‌ای که با مانع دارید را ببینید. اخطار در این نوع سنسورها تنها به صورت تصویری نیست بلکه از طریق صوتی هم می‌توانید دریابید موقعیتتان چقدر خطرناک است. نکته دیگری که باید در خصوص این سنسور‌های دنده عقب بگویم آن است که به جهت استفاده از دوربین برای نمایش و هدایت خودرو عموما به این دسته از سنسورها، دوربین دنده عقب خودرو می‌گویند. این دوربین‌ها به شما امکان مشاهده موقعیت خودرو بر روی صفحه مانیتور و در حالت دنده عقب را می‌دهند.
شما برای استفاده از دوربین دنده عقب نیاز به یک مانیتور هم خواهید داشت که این مانیتور بر روی آینه وسط ماشین تعبیه می‌شود تا سهولت هدایت خودرو را برایتان به بیشترین حد ممکن رسانده و اختلالی در حرکت رو به جلو برایتان ایجاد نکند. ممکن است برایتان سوال باشد که این سنسورهای به کدام قسمت ماشین متصل می‌شوند؟ سنسور دنده عقب عموما به سپر ماشین در قسمت عقب وصل می‌گردد زیرا نقطه کور در این قسمت بیشتر از سایر بخش‌هاست و راننده نسبت به موقعیت‌های روبروی خود اشراف کافی را داراست. تعداد این سنسورها از ۱ تا ۴ عدد متغیر است و مطمنا اگر ۴ سنسور بر روی سپرها قرار گیرد شما در برابر اتفاقات احتمالی ایمن‌تر خواهید بود و قدرت تشخیص موانع برایتان بیشتر می‌گردد. وجه برتری این سنسورها یا دوربین‌های دنده عقب نسبت به سنسورهای صوتی آن است که درصد خطا در آنها بسیار کم است. این سنسورهای تصویری با نمایش فضای عقب ماشین به صورت کامل مانع از بروز خطا می‌گردند، در حالی که سنسورهای صوتی به تنهایی قادر به تشخیص اشیا باریک و بسیار نازک نیستند. در نهایت اینکه این حسگرهای صوتی و تصویری توانایی تشخیص اشیا از فاصله ۳۰ سانت تا ۲ متر را داشته و با زنگ هشدارهای خود شما را در جریان خطرات احتمالی قرار می‌دهند.

آشنایی با انواع دوربین دنده عقب و قابلیت‌های آن

دوربین دنده عقب عادی: این مدل از دوربین‌های دنده عقب همانگونه که از نام آن پیداست معمولی بوده و برای کار با آن نیاز دارید تا دوربین را بر روی سپر یا در جایی کنار پلاک ماشین نصب کنید. زمان قرار دادن دنده در حالت عقب این دوربین موقعیت شما را در مانیتوری که داخل ماشین تعبیه شده نشان می‌دهد.

دوربین دنده عقب داینامیکی: اگر به دنبال جدیدترین مدل در میان دوربین‌های دنده عقب می‌گردید این مدل مناسب شماست. این دوربین‌ عملکردی شبیه با دوربین‌های معمولی داراست، با این تفاوت که خطای داینامیکی‌تان را از طریق به نمایش گذاشتن زاویه‌ حرکتی به شما گوشزد می‌کند. نمایش زاویه حرکتیتان درک دقیقتری از فضا و احتمال برخورد اشیا به شما می‌دهند. به زبان ساده ازطریق این دوربین درمی‌یابید که آیا با همین فرمان به عقب بروید خوب است یا اینکه احتمال برخوردتان با اشیا بالاست، به گونه‌ای می‌توان گفت به مدد این دوربین گویی فردی در کنارتان قرار دارد و به شما فرمان می‌دهد.

دوربین دنده عقب ۳۶۰ درجه‌ای: هرچند داشتن هر یک از دو دوربین قبلی از نبود آن بهتر است ولی اگر به دنبال سنسور دنده عقب با حد اعلای کارایی می‌گردید این دوربین مناسب شماست. این مدل با زاویه دید ۳۶۰ درجه نه تنها پشت سرتان بلکه اطراف و اکناف را هم برایتان به نمایش می‌گذارد تا خیالتان را از هر جهت آسوده سازد. اهمیت این آپشن ۳۶۰ درجه‌ای زمانی بیشتر مشخص می‌گردد که شما در موقعیت خاصی قرار گرفته و به هیچ عنوان قادر به تشخیص و درک موانع پشت و اطراف ماشینتان نباشید. این نسل جدید دوربین‌های دنده عقب آمده‌اند تا پاسخگوی نیاز شما در هر موقعیت مکانی باشند و برایتان پارک کردن خودرو در هر موقعیتی را بدون اما و اگر سازند.

۷ نکته مهم در خرید دوربین دنده عقب ماشین و آینه مانیتوردار

۱- نوع دوربین: بسته به نیاز خود می‌توانید از میان این سه مدل سنسور دنده عقب تصویری، دست به انتخاب بزنید. این مدل‌ها عبارتند از دوربین دنده عقب معمولی، داینامیکی و در نهایت دوربین ۳۶۰ درجه. از دوربین‌های معمولی به طبع نمی‌توانید انتظار بالایی داشته باشید، این دوربین‌ها تنها هر آنچه در تیررس لنزشان قرار دارد را برایتان به نمایش خواهند گذاشت. دوربین‌های داینامیکی با در نظر گرفتن زاویه حرکتی‌تان به شما گوشزد خواهند ساخت که در صورت ادامه حرکت با این زوایه چه عواقبی در انتظارتان خواهد بود یا بالعکس این زاویه را درست انتخاب کرده‌اید. پیشرفته‌ترین مدل این سنسورها دوربین‌های ۳۶۰ درجه هستند که تمامی اطراف و اکناف را برایتان به نمایش خواهند گذاشت تا به هر محدودیتی در نمایش عقب خودرو خاتمه داده باشند.

۲- ابعاد و نوع مانیتور: برخی از خودروها مجهز به دستگاه‌های پخش تصویر هستند، در این صورت تنها کافیست دوربینی در ناحیه عقب خودرو نصب نمایید. اگر در دسته افرادی هستید که خودروتان پخش کننده تصویری ندارد نگران باشید زیرا می‌توانید با کمک آینه‌های مانیتور دار این مشکل را به راحتی رفع کنید. این آینه‌ها در زمان دنده عقب قرار گرفتن به حالت نمایشگر در آمده و تصاویر دوربین را به شما نشان می‌دهند. نکته آخر آنکه از آنجایی که این مانیتورها بر روی آینه ماشین سوار می‌شوند و گاها هم با آینه فابریک ماشین تعویض می‌گردند باید به ابعاد آن در زمان خرید دقت کنید، تا کارایی لازم را به عنوان آینه و مانیتور دارا باشند. چنانچه در دسته افرادی هستید که عادت به صفحه نمایش و آینه‌های بزرگ دارند بهتر است آینه‌ای را انتخاب کنید که تمام آن تبدیل به مانیتور می‌گردد.

۳- کیفیت نمایش دوربین: مطمنا مانند تمامی دستگاه‌هایی که با تصویر سروکار دارند و کیفیت نمایش تصویر در آنها یکی از آپشن‌های تاثیرگذار در خریدشان است، دوربین دنده عقب ماشین هم از این قاعده مستثنی نیست. این دوربین‌ها در ۴کیفیت متفاوت شامل معمولی، کیفیت hd، hd full و در نهایت k4 در بازار موجود هستند. کیفیت و رزولیشن تصویر این دوربین‌ها به کیفیت دید شما در شب هم کمک کرده و باعث می‌شود تا از سطح بالایی از دید در تاریکی برخوردار شوید.

۴- پخش تصاویر رنگی یا سیاه و سفید: این دوربین‌ها قادرند تصاویر را به دو صورت رنگی و سیاه و سفید برایتان به نمایش بگذارند، قیمت مدل رنگی دوربین‌های دنده عقب در مقایسه با سیاه و سفید بالاتر است. شما می‌توانید بسته به سلیقه‌تان و با در نظر گرفتن اینکه مدل رنگی در شب کیفیت دید بهتری برایتان فراهم می‌کند، یکی از این دو مدل را برگزینید .

۵- گارانتی دوربین: مانند تمامی محصولات الکترونیکی که در زمان خرید باید آپشن گارانتی را برایشان لحاظ کنید در خرید دوربین آینه دار هم از در نظر گرفتن این موضوع غافل نباشید. انتخاب مدلی که از خدمات پس از فروش برخوردار باشد خود گویای درست بودن انتخاب شماست، زیرا عموم محصولات بی کیفیت از گزینه گارانتی برخوردار نیستند .

۶-چگونگی نصب: در خصوص دوربین‌های آینه دار همه چیز به خرید آنها منتهی نمی‌گردد بلکه شما باید از افرادی با تجربه و ماهر بخواهید تا اینکار را برایتان انجام دهند، ولو مجبور به پرداخت دستمزد شوید. اهمیت نصب این دوربین‌ها به سبب قرار گرفتن آنها در معرض آب و باران بیشتر مشخص می‌شود، پس به نوعی با نصب صحیح این دوربین‌ها آنها را در برابر حوادث احتمالی گارانتی می‌کنید.

۷- خرید از فروشگاه‌های معتبر: از آنجایی که دوربین دنده عقب در دسته لوازم پر طرفدار خودرو قرار دارد به احتمال زیاد با نمونه‌های تقلبی بسیاری از این محصول مواجه خواهید شد. جا زدن نمونه‌های چینی به جای نمونه‌ اصلی هم اتفاق شایعی است در زمان خرید این دوربین‌ها می‌افتد، به همین سبب در انتخاب فروشگاه خود در زمان خرید دقت کنید تا مجبور نشوید بابت یک دوربین بی کیفیت مبلغ گزافی پرداخت کنید.

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

در ادامه شما را با چند نمونه از دوربین‌های دنده عقب با کیفیت بازار آشنا خواهم ساخت تا با دستی پر این مقاله را به پایان برسانید.

۱- آینه مانیتور دار و دوربین دنده عقب خودرو بوستر مدل BSM-1045C

پکیج دوربین دنده عقب و آینه مانیتور دار بوستر با کیفیت تصویر شفاف و واضح خود و قابلیتی که در تنظیم نور داراست، خود را در دسته بهترین دوربین‌های آینه دار بازار قرار داده. دو کاره بودن این دوربین و قابلیت آن در قرار گیری بر روی سپر و زیر پلاک بعلاوه مانیتور ۴ و نیم اینچی از دیگر مشخصات چشمگیر این محصول به شمار می‌رود. این دوربین بر روی تمام خودروها قابل نصب بوده و مابقی مشخصات آن را می‌توانید در زیر به صورت تیتروار ملاحظه کنید.

پکیج آینه مانیتور دار و دوربین دنده عقب خودرو بوستر مدل BSM-1045C

کیفیت تصویرواضح و شفاف
ابعاد مانیتور۴.۵ اینچی
رزولیشن تصویر۴۸۰ در ۲۷۲ پیکسل
گارانتی و خدمات پس از فروشدارد(یکساله از شرکت بوستر پریمیر)
قابلیت‌ها مجهز به پایه اضافه جهت نصب در زیر پلاک و روی سپر
سطح بالای کیفیت تصویر و دید در شب
۲- آینه مانیتور دار با دوربین دنده عقب خودرو برند EXAD

EXAD در طراحی این محصول با رعایت نکاتی چون آینه عریض و بزرگ، دوربین دوکاره و طراحی شکیل و رنگ وسوسه برانگیز، خود را در جدول بهترین دوربین‌های آینه دار بازار صدرنشین ساخته است. کیفیت دوربین این محصول بسیار بالا بوده و از جهت دید در شب هم با وجود آن نگرانی نخواهید داشت. نکته آخر آنکه این محصول بر روی هر خودرویی قابل نصب بوده و برای بیشتر دانستن درباره آن می‌توانید نگاهی به جدول زیر بی‌اندازید.

پکیج آینه مانیتور دار با دوربین دنده عقب خودرو برند EXAD

کیفیت تصویرتصویر بسیار شفاف
ابعاد مانیتورآینه عریض‌تر از آینه سایر برندها با زاویه دید بیشتر
رزولیشن تصویرفول HD
گارانتی و خدمات پس از فروشدارد(گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا)
قابلیت‌ها مجهز به پایه اضافه جهت نصب در زیر پلاک و روی سپر
سطح بالای کیفیت تصویر و دید در شب
مجهز به خط چین تسهیل پارک

در آخر اگر به دنبال تعویض آینه فابریک خودروتان با یکی از آینه‌های دوربین دار معرفی شده در متن هستید بهتر است بدانید، برخی از این دوربین‌ها قادر به ضبط تصویر برای شما هم هستند. علاوه بر این برخی از مدل‌های حسگر تعبیه شده بر روی خودرو قادر به تشخیص لرزش‌های ناگهانی هنگام تصادف یا سرقت بوده و با کمک آنها بازسازی صحنه‌هایی اینچنینی راحت تر خواهد بود. اگر برای داشتن دید گسترده‌تر در هنگام دنده عقب به دنبال خرید آینه مانیتور دار و دوربین دنده عقب افتاده‌اید، مطمنا سطح رضایتتان از رانندگی به طرز چشمگیریی بالاتر خواهد رفت.

مهم‌ترین نکته‌ای که در خرید دوربین دنده عقب خودرو برایتان حائز اهمیت است را برایمان بنویسید.

یک آینه مانیتور دار خوب از نظر شما چه ویژگی‌هایی داراست؟

۴.۱/۵ - (۲۲ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.