آشنایی با تاثیرات فوق‌العاده لوسیون بدن بهمراه معرفی ۴ محصول

اغلب کسانی که از بافت سنگین و حالت چرب کرم‌ها فراری هستند عاشق لوسیون و محصولات قرار گرفته در این طبقه‌بندی می‌شوند. اگر در دسته افرادی هستید که از کشیدگی و خشکی پوستتان خسته شده‌اید مطمنا خرید لوسیون مناسب شما را بسیار خوشحال خواهد کرد. هر فرد باید استفاده از لوسیون بدن را در برنامه مراقبت روزانه پوست خود بگنجاند. لزوم استفاده از محصولات قرار گرفته در خانواده لوسیون‌ها برای افراد دارای پوست خشک و کم آب بیشتر است، زیرا این مدل پوست‌ها علاوه بر ظاهر ملتهب و قرمز خود از جهت مشکلاتی همچون خارش، سوزش و در موارد حاد پوسته پوسته شدن در رنج بیشتری هستند. روند بازسازی و ترمیم هم در پوست‌های خشک نسبت به سایر پوست‌ها کندتر و با مشکل بیشتری مواجه است. اگر در دسته افرادی قرار دارید که به سلامت و ظاهر پوستتان اهمیت می‌دهید بهتر است بدانید دهیتراته شدن پوست باعث ایجاد خطوط و چین و چروک بر روی پوست می‌گردد. چنانچه با اصطلاح دهیتراته آشنایی ندارید بهتر است بدانید، این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که پوست آب زیادی از دست داده و شروع به نشان دادن علائمی همچون خارش و سوزش می‌کند. حالت دهیتراته تنها براساس میزان آب از دست رفته پوست سنجیده می‌شود و کمبود چربی در آن تاثیری ندارد، با این اوصاف اگر دارای پوستی چرب هستید هم باید دقت لازم را داشته باشید زیرا این مدل پوست‌ها هم در خطر دهیتراته شدن قرار دارند. برای خرید لوسیون بدن مناسب و خداحافظی با پوست کدر و پژمرده باید به یک سری نکات توجه کنید با هم این نکات را بررسی می‌کنیم .

لوسیون بدن چیست ؟

لوسیون واژ‌ه‌ای‌ فرانسوی است و به پمادی موضعی اطلاق می‌گردد که برای نرمی و شادابی پوست از آن استفاده می‌شود. این محصول  در اصل یک مرطوب کننده با بافتی سبک و درصد کمی چربی به حساب می‌آید. ترکیب اصلی لوسیون‌ را آب و روغن تشکیل می‌دهد که البته نسبت آب در این محصولات بیشتر بوده و به همین سبب به آبرسان هم مشهور گردیده‌اند. با این تعریف باید متوجه شده باشید که لوسیون دارای ترکیباتی متفاوت نسبت به کرم‌ها و ژل‌ها بوده و نسبت به این محصولات دارای گرانروی یا مقاومت بیشتری است، زیرا از ترکیب آب بیشتری برای تولید آن استفاد شده. عموم افراد برای رهایی از مشکلات پوستی خود  از لوسیون بدن استفاده می‌کنند زیرا این محصولات علاوه بر آبرسانی در درمان جوش و آکنه، مراقبت از پوست در برابر اشعه مضر آفتاب و همچنین آمادگی پوست جهت دریافت داروهای موضعی کاربرد دارد. بسته به ترکیبات و عصاره‌های به کار رفته در این محصولات آنها می‌توانند در تغذیه پوست، ویتامینه کردن و رفع نشانه‌های پیری موثر واقع گردند.

نوع پوست

هرچند در سال‌های اخیر این تصور به وجود آمده که لوسیون‌های دارای آبرسانی بالا بهتر از سایر محصولات هستند، ولی حقیقت آن است که در زمان خرید لوسیون بدن باید براساس نوع پوستتان دست به انتخاب و خرید بزنید. در این راستا چنانچه دارای پوستی خشک هستید از لوسیون‌هایی با حالت آبرسانی مضاعف استفاده کنید. اگر پوستتان در دسته پوست‌های چرب و مستعد جوش قرار دارد استفاده از لوسیون‌های سبک و فاقد ترکیبات روغنی را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا منافذ پوستتان در اثر استفاده از این لوسیون‌ها مسدود نگردد. پوست‌های حساس باید در انتخاب لوسیون بدن دقت و ریزبینی بیشتری داشته باشند زیرا پوست این دسته از افراد نسبت به هرگونه ترکیب خارجی واکنش نشان می‌دهد با این اوصاف لوسیون‌های فاقد رنگ، عطر و مواد نگهدارنده می‌توانند به صورت مناسبی با پوست حساس آنها کنار بیایند. البته برای اطمینان بیشتر به شما توصیه می‌کنیم پیش از خرید مقداری از لوسیون را بر روی قسمتی از پوست دست خود تست کنید و سپس اقدام به خرید آن نمائید.

ممکن است در زمان خرید لوسیون بدن با عنوان ضد چروک و پیری مواجه شوید در وهله اول بهتر است بدانید که لوسیون‌ها هر یک به سبب خواص آبرسانی خود در کاهش چین و چروک و به تعویق انداختن روند پیری پوست موثرند ولی خاصیت ضد پیری در برخی از لوسیون‌ها تقویت گردیده است. در آخر آنکه شما می‌توانید فارغ از اینکه تیپ پوستی شما در کدام دسته قرار دارد برای از میان بردن حالت خشکی شدید و پوسته پوسته شدن در نواحی مانند آرنج و زانوها از لوسیون‌ بدن بهرمند شوید. این محصولات در جدا کردن و از بین بردن پینه و سلول‌های مرده پوست از کف پاها هم موثر هستند. اگر در این ناحیه احساس خشکی شدید دارید از کمک لوسیون‌ها برای رفع این مشکل غافل نمانید.

توجه به ترکیبات لوسیون بدن

اگر در دسته افرادی هستید که به توضیحات نوشته شده بر روی بسته بندی محصول دقت ندارند خواهشا در زمان خرید لوسیون اینکار را نکنید و حتما چک کنید که آیا لوسیون بدن موردنظرتان فاقد ترکیباتی همچون آمونیاک و پارابن هست یا خیر. چنانچه عنوان آمونیاک را در برچسب روی محصول دیدید از خرید آن محصول به شدت بپرهیزید زیرا این ماده منجر به زبری پوست می‌گردد، پارابن هم ماده‌ای نگهدارنده است که تاثیرت سویی بر روی پوستتان بر جای می‌گذارد. در نهایت یک راه ساده برای انتخاب بهترین لوسیون بدن گزینه‌ای است که بی رنگ، فاقد رایحه و بو و ترکیبات مضر و نگهدارنده باشد.

لوسیون بدن را تست کنید

اگر عادت به تست کردن محصولات پیش از خرید ندارید بهتر است این عادتتان را ترک کنید. لوسیون بدنی که در زمان تست به سرعت جذب پوستتان می‌گردد و چربی اضافی و آزار دهنده‌ای بر روی پوست باقی نمی‌گذارد گزینه‌ی مناسبتری برای خرید به شمار می‌رود. گزینه جایگزین مناسب تست در خریدهای اینترنتی انتخاب اشانتیون محصولات است. در نهایت اگر به هیچ یک از این دو آپشن دسترسی ندارید از خواندن نظرات مصرف کنندگان در خصوص محصول مورد نظر غافل نباشید. زود جذب شدن و سبکی موردی است که اغلب استفاده کنندگان از لوسیون‌ها به دنبال آن هستند و مطمنا در نظرات خود این موضوع را انعکاس می‌دهند.

احتمالا پس از دانستن نکات مهم در خرید لوسیون بدن دلتان می‌خواهد با چند لوسیون پر طرفدار و خوب بازار هم آشنا شوید. در ادامه با هم نگاهی به ۴ لوسیون بدن خواهیم انداخت که بیشترین بازخورد مثبت را از مصرف کنندگان دریافت کرده‌اند.

لوسیون بدن روشن کننده رپلر

مطمنا همه از لوسیونی که علاوه بر آبرسانی باعث رفع تیرگی پوستشان گردد استقبال می‌کنند. برند رپلر در این راستا لوسیون بدن روشن کننده‌ای را تولید و روانه بازار کرده که به جهت داشتن ترکیبات مغذی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. این محصول غنی شده با عصاره روغن آرگان است که یکی از بهترین روغن‌های مورد استفاده برای پوست و مو به شمار می‌رود. علاوه بر این شما با استفاده از لوسیون پوستتان را به گونه‌ای ویتامینه هم می‌کنید، زیرا این محصول حاوی ویتامین‌های A، E،C می‌باشد. خاصیت ضد تیرگی این محصول تنها به تیرگی‌های ناشی از تابش خورشید ختم نمی‌شود بلکه برای رفع تیرگی در نواحی زیر بغل، آرنج، کشاله رانها و حتی ترک‌های ناشی از بارداری هم می‌توانید بر روی این محصول حساب باز کنید. در نهایت با خرید لوسیون بدن رپلر می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید و علاوه بر نرم و مرطوب کردن پوستتان از خواص سفیدکنندگی و ضد پیری آن بهرمند شوید. پاره ای دیگر از خواص این محصول را در جدول زیر بخوانید.

لوسیون بدن رپلر
حجم۲۵۰ میلی لیتر
مناسب برایکل بدن
دارای خاصیتآبرسانی و روشن کنندگی پوست
قابل استفاده برایانواع پوست
حاوی عصارهآرگان و غنی شده با ویتامین A ،C ، E، امگا ۳ و امگا ۶
خواص و ویژگی ها. از بین بردن سلول های مرده پوست      
. رفع تیرگی در نواحی حساس پوست
. کاهش اثرات مخرب افتاب بر روی پوست و کند کردن اثرات ان
. ابرسانی ۴۲ ساعته به همراه جذب بسیار سریع
لوسیون دست و بدن PALMERS
لوسیون دست و بدن پالمرز 350 میل
داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

اگر در دسته افرادی هستید که به آفتاب گرفتن و سولاریوم علاقه بسیاری دارید این محصول مناسب شماست. لوسیون دست و بدن PALMERS  با خواص تسکین دهنده خود قادر است اثرات آفتاب گرفتگی را کاهش داده و خاصیت ضد التهابی قوی داراست. از نقاط مثبت دیگر این محصول می‌توان به ترکیبات آن اشاره داشت. نبود پارابن و  فتالات در مواد تشکیل دهنده این محصول از یک سو و مناسب بودن آن برای پوست‌های حساس باعث شده بسیاری از مصرف‌کنندگان این محصول آنرا به دیگران توصیه کنند.

لوسیون دست و بدن PALMERS
حجم۳۵۰ میلی لیتر
مناسب برایکل بدن
دارای خاصیتنرم کنندگی، آبرسانی و ضد التهابی
قابل استفاده برایانواع پوست‌ها بدون ایجاد حساسیت
حاوی عصارهکره کاکائو
خواص و ویژگی ها·  تسکین التهابات بعد از لیزر موهای زائد
·  تامین رطوبت وآب مورد نیاز بدن بعد از انجام آفتاب گرفتگی و سولاریوم
·  مرطوب کننده و آبرسان قوی پوست
. فاقد مواد شیمیایی نظیر لانولین و پارابن
لوسیون بدن BODY PHYSICISTS مدل congetti flower

ممکن است بارها با احساس کشیدگی و خشکی پوستتان پس از استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان مواجه شده باشید. این احساس نه چندان خوشایند به سبب استفاده از لوسیون‌هایی است که تنها به آبرسانی سطحی پوست پرداخته‌ و برای لایه‌های زیرین پوست ماده‌ای برای تغذیه و ارائه ندارند. لوسیون بدن BODY PHYSICISTS در مدل congetti flower خود به این مشکل به خوبی پرداخته و با آبرسانی عمقی پوست احساس طراوت و نشاط را نه تنها به لایه بیرونی پوست شما بلکه به لایه‌های عمقی‌تر هم تزریق کرده. این لوسیون با این خاصیت خود توانسته در چین و چروک زودرس پوست هم تاثیرگذار واقع گردد. این لوسیون همچنین مناسب کسانی است که از احساس کشیدگی پوستشان پس از استحمام کلافه شده‌اند.

لوسیون بدن BODY PHYSICISTS
حجم۸۸ میلی لیتر
مناسب برایکل بدن
دارای خاصیتآبرسانی عمقی و قوی پوست
قابل استفاده برایکل بدن
حاوی عصاره……
خواص و ویژگی ها· برطرف کننده بوی بدن
·  مانع از ایجاد علائم پیری زودرس در پوست
·  برطرف کننده احساس خشکی و کشش پس از استحمام
·  آبرسانی بسیار قوی
لوسیون بدن کودک الیوکس

به عنوان حسن ختام به معرفی لوسیون بدن مناسب کودکان پرداختیم زیرا پوست لطیف و آسیب پذیر کودک نیاز به مراقبت‌های ویژه داشته و استفاده از محصولات و لوسیون‌های بزرگسالان برای گروه سنی خردسال مناسب نیست. عصاره‌ها و ترکیبات مغذی به کار رفته در لوسیون بدن کودک الیوکس ملاک انتخاب ما برای معرفی این محصول بود. این لوسیون دارای ترکیباتی همچون اوره، آلوئه ورا و برخی از روغن‌های طبیعی مورد نیاز برای بدن کودکان بوده و با قرار دادن این ترکیبات در کنار ویتامین E در حفظ و نگهداری حالت نرمی و لطافت پوست کودکان تاثیر بسزایی ایفا می‌کند. لوسیون کودک الیوکس با عصاره آلوئه ورا به کار رفته در ترکیباتش مانع ایجاد التهاب و قرمزی پوست شده و به کمک ترکیب اوره رطوبت را در پوست حفظ و از تبخیر آن جلوگیری می‌کند. در صورت استفاده از این لوسیون بدن شاهد پوسته پوسته شدن و عوارض این چنینی حاصل آفتاب سوختگی بر روی بدن فرزندتان نخواهید بود. پاره‌ای دیگر از خواص لوسیون بدن الیوکس را در جدول زیر می‌توانید ببینید.

لوسیون بدن کودک الیوکس
حجم۲۰۰ میلی لیتر
مناسب برایکل بدن
دارای خاصیتآبرسانی پوست، جلوگیری از عوارض ناشی از آفتاب سوختگی
قابل استفاده برایکل بدن
حاوی عصارهعصاره آلوئه ورا و غنی شده با ترکیباتی همچون اوره، روغن‌های طبیعی و وریتامین E
خواص و ویژگی ها·  فاقد ماده مضر پارابن
·  مطابق با PH پوست حساس و آسیب پذیر کودکان
·  جلوگیری کننده از حال پوسته پوسته شده ناشی از قرارگیری در معرض آفتاب
·  آبرسان و نرم کننده پوست
·  عدم ایجاد حالت کشسانی بر روی پوست
·  جلوگیری از تبخیر رطوبت طبیعی پوست

خشکی پوست عارضه‌ای است که در فصول سرد و خشک سال حالت آزار‌دهنده بیشتری دارد. برای استفاده از لوسیون‌ها بهتر است پوستتان تمیز باشد و بهترین زمان برای استفاده از آنها پس از حمام است. به این ترتیب تنها کافی است پس از بیرون آمدن از حمام و خشک شدن بدنتان لوسیون را بر روی دستتان ریخته و با ماساژ آن بر روی پوست سعی در گرم کردن و جذب بالاتر لوسیون کنید. پس از پایان عملیات لوسیون زنی کمی صبر کنید تا جذب پوستتان گردد. به نظر می‌رسد قرار داشتن ظرف لوسیون در آشپزخانه برای خانم‌ها امری ضروری است زیرا پوست دست پس از شستشوی ظرف‌ها و انجام کارهای تمیز کاری نیاز به مراقبت و آبرسانی بیشتری دارد. در آخر به خاطر داشته باشید که آبرسان‌ها تنها یک رویه زیبایی و مراقبتی در روز نیستند بلکه در شب هم می‌توانند عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهند، پس در زمان خواب هم استفاده از این نرم‌کننده‌ها را فراموش نکنید.

حال که دریافتید لوسیون بدن چیست برایمان بگوئید مهمترین ملاک شما برای انتخاب و خرید لوسیون بدن چیست؟

طرفدار کدام گروه از محصولات مرطوب کننده هستید کرم‌ها، لوسیون‌ها یا ژل‌ها ؟

اولین امتیاز را شما ثبت کنید
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.