بازی فکری، ماشین شارژی بزرگ و کلت فلزی پرفروش ترین اسباب بازی کودکان

به عنوان یک پدر و مادر حق دارید که به دنبال بهترین و پرفروش ترین اسباب بازی کودکان، برای مشغول ساختن فرزندان خود باشید، زیرا خرید اسباب بازی تنها جنبه سرگرمی ندارد، بلکه می‌تواند زمینه ساز رشد استعدادهای کودک در آینده نیز ‌باشد. در حال حاضر دوره اسباب بازی‌های ساده به سر رسیده و تحریک پذیری و چالش برانگیز بودن، یکی از فاکتورهای اصلی کودکان برای انتخاب اسباب بازی گردیده است. بر این اساس ۳ گروه اسباب بازی فکری، ماشین شارژی بزرگ و کلت فلزی توانسته‌اند در بیشترین ساعات ممکن، یک کودک را به خود سرگرم ساخته و در دسته اولویت‌های خرید اسباب بازی برای گروه‌های سنی مختلف قرار گیرند. اگر به دنبال سرگرمی آموزنده، تاثیرگذار و فوق‌العاده مهیج برای فرزندان خود هستید در ادامه متن می‌توانید اطلاعات جالبی درخصوص پرفروش ترین اسباب بازی کودکان بیابید.

بازی فکری

بازی فکری مخصوص کودکان

برخی از پدر و مادرها باور دارند که خرید بازی فکری می‌تواند کودک آنها را نابغه سازد و در حقیقت با انتخاب این قبیل بازی‌ها سعی دارند تا مسیر فعال سازی نبوغ او را هموار سازند. هرچند ممکن است این موضوع در نگاه اول درست به نظر نرسد، ولی جالب است بدانید که یکی از راه‌های اصلی رشد استعدادهای کودک ایجاد مسیر عصبی برای او می‌باشد. براساس تحقیقات اصطلاح استعداد به آن شکلی که در ذهن ما نقش بسته وجود ندارد، بلکه این اصطلاح در واقع همان عادت‌هایی است از دوران کودکی برای فرد ایجاد می‌گردد و از نظر علمی به این عادت‌ها ، مسیر عصبی می‌گویند .

بنابراین مطالعات اگر فردی در بزرگسالی، در زمینه‌ای خاص رشد خوبی از خود نشان می‌دهد، همگی به سبب بستری است که در کودکی در آن رشد یافته. برای روشن‌تر شدن موضوع با مثالی آنرا برایتان توضیح می‌دهیم، فرض کنید که شما می‌خواهید در آینده فرزندتان در دروس ریاضی موفق عمل کرده و یکی از شاخه‌های این رشته‌ را با موفقیت به اتمام برساند و وارد بازار کار گردد. برای این منظور باید از کودکی او را در این بستر رشد دهید و بازی‌های فکری انتخاب کنید که در آن اعداد نقش برجسته‌ای دارند.  تداوم این آموزش‌ها به تدریج مسیر عصبی یا به اصطلاح عام مسیر عادت سازی را برای او ایجاد می‌کند تا بتواند در این مسیر از خود توانمندی‌های بیشتری بروز دهد.

بازی فکری به عنوان یکی از فاکتورهای کمک کننده در ساختن مسیر عصبی بوده و به نوعی ورزش مغز تلقی می‌گردد که برای کودک چالش‌های مدت‌داری رقم می‌زند. به همین سبب بازی فکری نه تنها یکی از بهترین بازی‌های دخترانه و پسرانه قلمداد می‌شود، بلکه داشتن مجموع این ویژگی‌ها آنرا به صدر جدول پرفروش ترین اسباب بازی کودکان رسانده است.

ماشین شارژی

ماشین شارژی بزرگ

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

کودکان بهترین مقلد رفتارهای بزرگسالان هستند و از رفتارهای تقلید کارانه خود بی نهایت لذت میبرند. در مجموع هر فعالیتی که در آنها احساس بزرگسالی ایجاد نماید برایشان دلچسب بوده و به همین خاطر خرید ماشین شارژی توانسته‌ خود را به رده پرطرفدارترین و پرفروش ترین اسباب بازی کودکان برساند. سرگرم شدن با این اسباب بازی نقش بسزایی در ارتقا توانایی‌های کنترلی و هیجانی در کودک دارد.

اگر می‌خواهید علاوه بر قدرت ذهنی و هوشی از جهت تقویت اعتماد به نفس کودکتان هم گامی برداشته باشید، انتخاب این ماشین بازی ها برایتان اینکار را انجام خواهد داد. مشغول شدن با این ماشین‌ها کودکان را در معرض آموزش قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی نیز قرار می‌دهد، ضمن آنکه موجب می‌شود از تعامل سازنده‌ای با گروه همسالان خود برخوردار شوند.

ماشین شارژی ها با توجه به آپشن‌های پرتعدادی که هر روز به آنها افزوده می‌شود در ایجاد هیجان غیر قابل وصف و تجربه‌ای ملموس از رانندگی در دنیای واقعی برای خردسالان بسیار موثرند. اگر دقت کرده باشید کودکان نسبت به سوار شدن به ماشین‌های شارژی فروشگاه‌ها، که به جای کالسکه در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد، رغبت بیشتری نشان می‌دهند. کما اینکه این انتخاب برای والدین نیز هوشمندانه خواهد بود، زیرا اغلب حواس کودک را درگیر خود ساخته و او را هوشیارتر می‌سازد.

کلت فلزی

کلت فلزی و تفنگ ساچمه ای

این اصطلاح که می‌گویند «بگذارید کودکتان، کودکی کند» به گوش اغلب ما آشناست. بهترین وسیله برای کودکی کردن یک پسر بچه چیزی نیست جز کلت فلزی و تفنگ ساچمه ای ، که دارای جزئیات پرتعداد و نزدیک به واقعیت یک سلاح ‌باشد. ممکن است از دوستان و آشنایانتان بشنوید که با خرید این قبیل اسباب بازی‌ها برای کودکتان او را خشن بار می‌آورید و  باعث ایجاد روحیه‌ جنگجویانه در او می‌گردید. این باور در خصوص استفاده از تفنگ اسباب بازی صادق نیست، زیرا تاثیر این سرگرمی تنها به ایجاد حس قدرت، مهم بودن و قهرمان پنداشتن کودک خلاصه می‌گردد نه چیز دیگر.

در حقیقت در حین بازی با یک کلت فلزی کودک به نحو احسن ماجراجویی کرده و به کشف و اکتشاف دنیای پیرامون خود می‌پردازد. یکی از بهترین تاثیرات این سرگرمی برای کودکانی است که مشکل خجولی گری و کمرویی مواجه هستند. یک بچه به کمک این اسباب بازی می‌تواند خود را از اسارت ترس‌هایش رها ساخته و بر اعتماد به نفس خود بی‌افزاید. بنابر تجربه برخی از والدین، این اسباب بازی‌ در تخلیه انرژی فرزندان بیش فعال آنها نقش سازنده‌ای داشته است.

دکتر میشائیل تامسون روانشناس کودک هم در خصوص تاثیر این مدل اسباب بازی‌ها بر روان کودک تحقیقاتی داشته و هیچگونه ارتبااطی میان آنها و افزایش خشونت در کودکان مشاهده نکرده است. در آخر آنکه کلت فلزی را نه تنها می‌توانیم به عنوان پرفروش ترین اسباب بازی کودکانه معرفی کنیم بلکه می‌توانیم آنرا پرطرفدارترین وسیله سرگرمی در میان بزرگسالان نیز به شمار آوریم.

۴/۵ - (۲ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.