معرفی و آشنایی با انواع بازی فکری مخصوص کودکان

بازی فکری همانطور که از نام آن مشخص است به بازی اطلاق می گردد که بر اساس تمرکز بر روی نیروی فکر و هوش انسان انجام می گیرد. بازیهای فکری متعددی در بازار می توان یافت که علاوه بر نقش سرگرم کننده و جذابیتهایی که به عنوان بازی و تفریح دارند، در رشد ذهنی و فکری افراد نیز موثر هستند. بطورکلی ماهیت بازی کردن در راستای پرورش و رشد افراد استوار است. بازیهای حرکتی در تقویت و پرورش اعضای مختلف بدن و بازیهای فکری در تقویت نیروی حافظه و ذهن افراد بسیار موثراند. از این رو سابقه بازی فکری و آموزشی نیز همچون بازی های دیگر رایج به سالهای دور باز میگردد.. در گذشته انواع بازیهای فکری ساده و جذابی وجود داشتند که در میان کودکان رواج داشت. این بازیها در عین سادگی جهت پرورش نیروی حافظه، تخیل و تقویت ذهنی آنها بسیار مفید بود. امروزه هم با وجود بازی کامپیوتری یا موبایل هنوز این بازی ها بویژه بازی های کارتی و دورهمی طرفداران بسیاری دارد.

بازی فکری

ضرورت خرید بازی های فکری برای کودکان

ضرورت خرید اسباب بازی فکری برای کودکان از اهمیت پرورش فکری و تقویت خلاقیتهای ذهنی کودکان ناشی می شود. با پیشرفت تکنولوژی و اختراع انواع وسایل و دستگاههای ساخت اسباب بازی صنعت اسباب بازی دچار تحول شگرفی شدو انواع اسباب بازی های متنوع و جذاب تولید و عرضه گردید.ولی به مرور تولیدکنندگان به این نتیجه رسیدند که ساخت اسباب بازی فکری و آموزشی بیشتر مورد استقبال خریداران قرار می گیرد. به این ترتیب اسباب بازی ها تنها از جنبه سرگرمی خارج و جنبه های فکری و آموزشی آنها مورد توجه بیشتری قرار گرفت. متولیان خرید اسباب بازی یعنی پدران و مادران، مهدهای کودک، آموزشگاهها و کانون های پرورش فکری کودکان و متولیان آموزش کودکان ترجیح می دهند که برای اسباب بازی هزینه نمایند که علاوه بر جنبه تفریح و سرگرمی تمرکز بر پرورش استعدادها و قدرت خلاقیت کودکان داشته باشد. از اینرو امروزه اکثر اسباب بازیهای موجود در بازار از نوعفکری و آموزشی هستند تا اسباب بازی صرفا برای تفریح و سرگرمی.

بازی فکری استوژیت
سفر به قلمرو رویاها

کاربرد اسباب بازی های فکری در رشد فکری کودکان

کودکان و حتی بزرگسالان برای تقویت هماهنگی میان دستها و انگشتان، پاها، چشمها و گوشها و ارتباط آن با مغز نیاز به تمرین و هماهنگی دارند. انواع ورزشها، بازیها والبته انواع اسباب بازی فکری و آموزشی برای این منظور کاربرد دارند. برخی دیگر برای تقویت حافظه و قددرت تمرکز ذهنی مناسب هستند. برخی دیگر از انواع اسباب بازی آموزشی جنبه آموزشی داشته و به آموزش کلمات، اعداد، ریاضی، تمرین تلفظ و … می پردازند. همچنین برخی انواع اسباب بازی به تقویت قوه تخیل و ادراک کودکان تمرکز دارند. کودکان بدلیل سن کم خود نمی توانند در انواع کلاسهای آموزشی شرکت کنند، بنابراین نقش آموزش و تقویت فکری آنها را این سبک بازی آموزشی بر عهده می گیرد.

بازی فکری کریدور

ویژگیهای اسباب بازی فکری مناسب

از جمله ویژگیهای اسباب بازی فکری مناسب زیبایی و جذابیت، تمرکز بر فکر و قوه تخیل و حافظه و ایمنی اسباب بازی است. یک اسباب بازی مناسب باید علاوه بر داشتن ظاهری زیبا و جذاب برای کودکان بر تقویت ذهن و حافظه موثر باشد. همچنین یک جنبه بسیار مهم که در ساخت انواع اسباب بازی باید مدنظر قرار گیرد ایمنی و بهداشتی بودن آن است. اسباب بازی های دارای قطعات ریز و یا تیز و برنده خطرناک بوده و می تواند مشکلات جبران ناپذیری به وجود آورد. از اینرو بر روی تمام اسباب بازیها برچسب گروه سنی مورد نظر نصب می گردد.

ویژگی مهم دیگری که یک اسباب بازی مناسب باید داشته باشد برخورداری از مواد اولیه مرغوب و بهداشتی و استفاده از رنگهای غیر شیمیایی و مضر است. کودکان معمولا اسباب بازی را به دهان خود برده لذا اسباب بازی مناسب باید فاقد مواد مضر برای سلامتی باشد.

بازی فکری و جذاب پاتک

انواع اسباب بازی های فکری و آموزشی

انواع اسباب بازی فکری و آموزشی در بازار در دسترس است.از جمله پازل یا ساختنی ، فیگور ، ربات و گجت و … برخی از انواع اسباب بازی بر تقویت قوه تخیل افراد می پردازند. به عنوان مثال انواع فیگوریا ساختنی از این نوع بشمار می روند. برخی از انواع بازیهای فکری بر قدرت خلاقیت کودکان تاکید دارند مانند انواع بازیهای خانه سازی و ساخت اشکال گوناگون با قطعات پلاستیکی. همچنین برخی بازیها مانند شطرنج و یا بازی های فکری کارتی نیز بر تقویت قدرت تصمیم گیری و حافظه افراد تاثیر می گذارند که مختص افراد بزرگسال است.

در خصوص انواع اسباب بازی آموزشی موجود در بازار، شما می توانید طیف متنوعی از آنها را تهیه نمائید. انواع وسایل و اسباب بازی آموزشی در مورد آموزش الفبا، زبان انگلیسی، اعداد و ریاضی، حیوانات، خواندن و نوشتن ، آشنایی با فنون و … در بازار در دسترس است. نکته مهم در خرید انواع اسباب بازی توجه به کیفیت ساخت، گروه سنی و عملکرد آن است.

انواع اسباب بازی فکری و آموزشی را می توانید از فروشگاه اینترنتی این چند تهیه و خریداری نمائید.

اسباب بازی
فروش اینترنتی انواع اسباب بازی مخصوص کودکان و نوزادان

خرید اسباب بازی فکری و آموزشی در فروشگاه این چند

در فروشگاه این چند از آخرین مدلهای اسباب بازی موجود در بازار مطلع شوید. فروشگاه اینترنتی این چند با هدف ارائه محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب و ارزان در جهت کسب رضایتمندی مشتریان است. انواع محصولات آموزشی و فکری با قیمت مناسب و بصورت خرید اینترنتی در دسترس شماست. فروشگاه اینترنتی این چند با کسب مجوزات مربوطه و دارای نماد اعتماد الکترونیک، مجوز کشوری کسب و کار اینترنتی و مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک وب سایت مطمئن برای خرید های اینترنتی و آنلاین محسوب می شود. بدین ترتیب در کمال اطمینان می توانید اقدام به خرید انواع اسباب بازی فکری و آموزشی و سایر محصولات موجود در سایت اقدام نمائید.

قیمتهای موجود در سایت در مقایسه با سایتهای دیگر بسیار مناسب بوده و تخفیفات ویژه به مشتریان تعلق می گیرد. امکان خرید آنلاین و سهولت کاربری سایت موجب تجربه خرید آسان و لذت بخش برای شما خواهد شد. شما می توانید با جستجوی محصول مورد نظر به سهولت و سرعت به آن دستیابی پیدا کنید.

اسباب بازی فکری نیکیماک

مزایای خرید اسباب بازی فکری و آموزشی از این چند

مزایای خرید از این چند آنرا از سایر فروشگاههای اینترنتی مشابه متمایز می نماید. در فروشگاه این چند شما محصول مورد نظر خود را با قیمتی پائین تر از سایر فروشگاهها و با تخفیف ویژه خریداری می نمائید. مزیت قیمتی محصولات فروشگاه این چند یکی از ویژگیهای خاص آن بشمار می رود.

انواع محصولات عرضه شده توسط فروشگاه این چند از جمله انواع اسباب بازی دارای ضمانت بازگشت وجه از زمان دریافت کالا تا هفت روز بعد از آن هستند. به عبارتی اگر محصول معرفی شده در سایت با آنچه در واقعیت تحویل شما می شود متفاوت باشد، در صورت عدم رضایت مشتری و درخواست وی امکان ارجاع محصول و عودت وجه مشتری امکان پذیر خواهد بود.

بازی فکری کودتا مخصوص نوجوانان

همچنین تمامی محصولات خریداری شده و از جمله انواع اسباب بازی فکری و آموزشی از فروشگاه این چند از طریق ارسال پستی و طی مدت سه روز در سراسر کشوربدست شما می رسد.. بدین ترتیب نیازی به مراجعه حضوری و اتلاف وقت خود در ترافیک نخواهد بود. فروشگاه اینترنتی این چند محصولات و کالاهای عرضه شده را با وسواس و دقت زیاد انتخاب نموده و به عرضه کالاهای باکیفیت و قیمت مناسب معتقد است، از اینرو با خرید از فروشگاه تجربه خرید خوبی خواهید داشت.

بازی فکری جالیز مخصوص کودکان
۳/۵ - (۵ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.