معرفی بهترین برند شیرآلات ایرانی و خارجی

مصرف آب در کشور ایران نسبت به کشورهای اروپایی بسیار بالاست. این بحران اهمیت تولید شیرآلاتی مجهز، با استانداردهای بالا، شیر آب‌های کم مصرف و با کیفیت را، بیشتر ساخته است. قطعا برای داشتن مناسب‌ترین و با کیفیت‌ترین انتخاب، باید شناختی کافی نسبت به انواع مختلف شیرآلات ساختمانی، داشته باشیم.

انواع برندهای داخلی و خارجی

در بین انواع شیرآلات خارجی، می‌توان

  • شیرآلات نوبیلی
  • شیرآلات الپس
  • شیرآلات ویسن تین
  • شیرآلات گروهه
  • شیرآلات هانز گروهه
  • شیرآلات کلودی
  • شیرآلات جاستایم
  • شیرآلات دلتا

و… را نام برد؛

از انواع شیرآلات ایرانی محبوب نیز، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شیرآلات kwc
  • شیرآلات قهرمان
  • شیرآلات راسان
  • شیرآلات شودر
  • شیرآلات کلار
  • شیرآلات البرز روز
  • شیرآلات شایان
  • شیرآلات درخشان
  • شیرآلات کسری
  • شیرآلات ایزی پایپ
  • و…

همانطور که مشاهده می‌کنید تنوع بسیار زیادی در برندها و تولیدکننده‌های داخلی و خارجی وجود دارد، در سایت «این‌چند» تعدادی از بهترین نمونه‌های شیرآلات، قابل مشاهده و سفارش است.

 شیرآلات ایرانی

امروزه، شیرآلات ایرانی با کیفیتی در بازار مشاهده می‌شود و باید گفت که تولید شیرآلات در ایران، رشد موفقیت آمیزی داشته‌ است. در این بخش قصد داریم به معرفی بیشتر چند نمونه از این برندها بپردازیم.

شیرآلات KWC

برند اصلی kwc، یک برند سوئیسی است. تخصص ویژه آن‌ها در ساخت شیرهای ساختمانی و شیرهای توکار مدرن است. در واقع، کی دبلیو سی ایران تنها نمایندگی این شرکت در خاورمیانه است. کارخانه شیرآلات ساختمانی و صنعتی ایران تحت لیسانس شرکت KWC سوئیس، مجهز به ریخته‌گری ماشین‌کاری، پولیش، آبکاری و قالب سازی است و با بکارگیری تکنولوژی برند کی دبلیو سی و تحت لیسانس آن، در سال ۱۳۶۳ تاسیس شد. در حال حاضر شرکت KWC ایران، جز یکی از معتبرترین تولیدکنندگان تحت لیسانس KWC سوئیس است. در این شرکت، شیرهای ساختمانی، شیرهای چشمی، شیرهای بهداشتی، شیرآلات توکار، شیرآلات ترموستاتیک، شیرآلات رنگی، شیرآلات الکترونیکی و… تولید می‌شود. در حال حاضر، محصولات kwc به بیش از ۵۰ کشور جهان، صادر می‌شوند.

در حقیقت KWC سوئیس، در گذشته، در کارخانه‌ای کوچک، فعالیت خود را آغاز نمود و در ابتدا به تولید جعبه‌های موسیقی مشغول بود و مدتی بعد شروع به تولید شیرآلات کرد. KWC در کشورهای مختلف مثل ایالات متحده آمریکا، آلمان و ایتالیا دارای خط تولید است. کی دبلیو سیزیرمجموعه‌ برند معروف Franke محسوب می‌شود. شیرآلات کارخانه کی.دبلیو.سی دارای ۵ سال ضمانت هستند. این شیرآلات، کیفیتی بسیار بالا داشته و دارای مزایایی همچون مصرف کم، مقاومت بالا در برابر خوردگی، ضد لکه آب و متریال اولیه مرغوب بوده و از اهداف مهم برند کی دبلیو سی ، صرفه‌جویی در مصرف آب است.

شیرآلات قهرمان

کارخانه قهرمان دارای سابقه زیادی در تولید شیرآلات بوده و به علت تولید محصولات با کیفیت، طراحی‌های متنوع، رنگ‌بندی گوناگون و قیمت مناسب، به یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین شیرآلات ایرانی تبدیل شده است؛ تعدادی از محصولات تولیدی برند قهرمان به شرح زیر است:

شیرآلات سرویسی دوش و روشویی، شیرآلات مناسب آشپزخانه، شیرآلات چشمی، شیرآلات توکار، دوش حمام، شیر بیمارستانی، فلاش تانک، شیر آب حیاط، شیر ساید بای ساید، شیر ماشین لباسشویی و…

شیرآلات راسان

برند راسان نیز یکی دیگر از تولیدکننده‌های باتجربه در زمینه شیرآلات است، که دارای کیفیت و قیمت مناسبی است. الگوی اولیه ساخت این برند، محصولاتی از کشور آلمان بود. امروزه حدود ۳۰۰ قطعه متنوع از این کارخانه، در رنگ‌بندی‌های گوناگون مثل سفید، کروم و طلایی در بازار وجود دارد؛ از محصولات این شرکت می‌توان، شیرآلات اهرمی، فانتزی و کلاسیک را نام برد.

شیرآلات شودر

کارخانه شودر از سال ۱۳۷۰ شروع به فعالیت کرده است و دقت زیادی در طراحی جزییات شیرآلات دارد. این برند، بر اساس طرح‌های بیزانس و باروک نیز، کار می‌کند و بطور کلی، دارای تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ محصولات است.

شیرآلات درخشان

کارخانه درخشان، به غیر از تولید شیرآلات ساختمانی، ابزارآلات ساختمانی نیز تولید می‌کند. برند درخشان با رعایت استانداردهای اروپایی، توانسته است محصولات پرطرفداری را روانه بازار کند و در تامین قطعات یدکی محصولاتش نیز موفق عمل کرده است.

شیرآلات کلار

برند کلار، یکی از اولین تولیدکنندگان ایرانی شیرآلات توکار است. در این کارخانه آلیاژ مورد استفاده در ساخت، شمش برنج اکستروژن کرمان است. طراحی‌های مدرن شیرآلات این برند نیز، بسیار رضایت بخش بوده است.

شیرآلات خارجی

برندهای خارجی زیادی در بازار ایران وجود دارند، که توجه مشتریان را به خود جلب می‌کنند، ما سعی می‌کنیم، نمونه هایی از معروف‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

برند Moen

برند موان فعالیت خود را از سال ۱۳۹۷ آغاز کرده است. تخصص اصلی برند moen تولید شیرآلات بهداشتی حمام است. اگرچه تولیدات بهداشتی دیگری نیز دارد ولی در کشور ایران، بیشتر برای تولید شیرآلات حمام معروف‌ شده است.

برند Pfister

از دیگر برندهای نام آشنای صنعت شیرآلات ساختمانی، برند فیستر است، که از سال ۱۹۱۰ مشغول ساخت انواع شیرآلات بوده است. این برند بیشتر به سبب شیرآلات ساختمانی لوکس و لاکچری‌اش محبوب شده است و تولیدکننده انواع شیرآلات، نظیر شیرآلات اهرمی، هوشمند، خانگی و صنعتی است.

برند Danze

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

برند دنر، به سبب تولیدات خلاقانه‌اش در دنیای شیرآلات، مشهور شده است و طراحان آن همواره بدنبال نوآوری، در صنعت شیرآلات بوده‌اند.

برند American standard

برند American standard هم جز مارک‌های لوکس و لاکچری در بین شیرهای بهداشتی و ابزار ساختمانی به حساب می‌آید، که توانسته است سلیقه طیف وسیعی از مشتریان را به درستی پاسخ دهد.

برند Delta

برند دلتا، فعالیتش را از سال ۱۹۵۴ شروع کرده است. شیرهای بهداشتی برند دلتا، در کشور ایران، طرفداران زیادی دارد و بیشتر در زمینه تولید شیرآلات آشپزخانه، سینک ظرفشویی، سرویس‌ها‌ی بهداشتی و حمام فعال است.

برند گروهه یا هانس گروهه hansgrohe

برند آلمانی گروهه، برندی معتبر و قدیمی است. این برند در بیشتر از ۱۳۰ کشور، به تولید و مونتاژ محصولاتش، مشغول است. هانس گروهه تولید کننده انواع شیرآلات و سینک‌ها بوده و تولیدات بسیار با کیفیتی ارائه کرده است.

برند Kohler

شرکت آلمانی Kohler، محصولاتی زیبا و مقرون به صرفه تولید کرده است که از نوآوری و خلاقیت خاصی برخوردارند.

انواع شیرآلات بر اساس عملکرد

شیرآلات ساختمانی به دو گروه تقسیم می‌شوند: شیرآلات واشردار (شیرهای توپی، دیسکی، کارتریجی) و شیرآلات بدون واشر (شیرآلات فشاری)

شیرآلات فشاری

شیرهای فشاری از قدیمی‌ترین انواع شیرآلات ساختمانی هستند، که عموما قیمت آن‌ها، در مقایسه با دیگر شیرها ارزان‌تر است. یکی از مزایای این محصول کمتر چکه کردن آن‌هاست. در شیرآلات فشاری، عملکرد اختلاط آب گرم و سرد توسط دو اهرم انجام می‌گیرد. برای قطع و وصل آب در شیرهای فشاری باید اهرم آن را بچرخانید، که این امر به اعمال فشار بر روی واشر نیاز دارد.

شیرالات کارتریجی

خروج آب از شیرآلات کارتریجی راحت‌تر از شیرآلات فشاری است. در شیرآلات کارتریجی با چرخش اهرم، جریان آب به راحتی، قطع یا وصل خواهد شد. به شیرآلات کارتریجی، اهرمی نیز گفته می‌شود.

شیر توپی

یکی از انواع شیرهای پرکاربرد، برای قطع و وصل جریان سیالات، شیرهای توپی می‌باشند. ساختار این نوع شیرها بسیار ساده‌ است. جهت باز شدن شیر توپی باید دسته آن را، نود درجه بچرخانید. این شیر از دوام بالایی نیز برخوردار است، اما دارای قابلیت کنترل دقیق اندازه آب ورودی، نیست. شیر توپی بیشتر کاربرد صنعتی دارد. از این شیر در ساختمان‌های مسکونی، اغلب در حیاط‌ها استفاده می‌شود.

شیرآلات دیسکی

از جدیدترین انواع شیرآلات ساختمانی، نوع دیسکی آن است. این شیرآلات جز شیرآلات تک اهرمی‌اند که بوسیله یک اهرم، کنترل جریان آب را ممکن می‌سازند؛ در این نوع شیرها، دیگر نیازی به تغییر فشار آب، برای تنظیم سردی و گرمی دمای آن، نیست.

شیرآلات ترموستاتیک

این شیر، یک قطعه بسیار کاربردی در رادیاتورهاست، که به علت بازدهی و عملکرد مناسب، جز یکی از پرطرفدارترین سرشیرها شده‌ است. کاربرد دیگر شیر ترموستاتیک  در شیرآلات حمام است. دمای مطلوب برای اتاق‌ها، بوسیله این شیرها، تنظیم می‌شود.

شیرآلات توکار

این دسته از شیرآلات، مسیرهای جریان آب را به زیر کاشی‌کاری برده و باعث صرفه‌جویی در فضا و زیباتر شدن محیط می‌شود. در صورت خراب شدن، می‌توان به راحتی آن‌ها را تعمیر نمود.

شیرآلات چشمی

شیرهای آب چشمی دارای حسگری هستند که بدون نیاز به تماس فیزیکی و فقط با نزدیک کردن دستتان به سنسورها، می‌توانید باعث فعال شدن آن‌ها شده و سپس آب جاری خواهد شد. همچنین با دور شدن دست‌ها، جریان آب قطع می‌شود. این نوع شیر آب، به شیر آب مادون قرمز، چشم الکترونیکی، سنسوری، اتوماتیک و چشمی معروف است. شیر آب چشمی با جریان برق کار می‌کند، ولی برای مواقعی که برق قطع شود، باتری نیز در آن‌ها تعبیه شده است.

نکات کلی درباره شیرآلات

برای ساخت بدنه شیرآلات، بهترین متریال «برنج» است، چرا که با آب واکنش نمی‌دهد و این موضوع برای ساخت شیرآلات، بسیار مهم است. گاهی برنج را با آلیاژهای دیگری، همچون سرب ترکیب می‌کنند که البته این‌کار می‌تواند از کیفیت محصول بکاهد و بطور کلی، اصلا پیشنهاد نمی‌شود! شیرآلات اهرمی، از پرطرفدارترین نوع شیرآلات است، که تقریبا در تمام برندها موجود است.

مهم‌ترین قطعه داخلی شیرآلات، «کارتریج» نام دارد. کارتریج‌های تولید شده در ایتالیا، اسپانیا و اتریش از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند، کارتریج‌های ساخت چین درجه یک، نیز کیفیت مناسبی دارند. قطعه مهم دیگر «پرلاتور» است. پرلاتور، همان شبکه توری شکل، در دهانه شیرآلات است، که در شدت پاشش آب، موثر است. شیرآلات بیشتر در رنگ‌های مشکی، طلایی، سفید، کروم، طلایی مات و استیل مات، رزگلد و زیتونی و… در بازار به فروش می‌رسند. نحوه آبکاری این محصولات هم حائز اهمیت است، PVD بهترین نوع آبکاری است، که در شرایط خلا انجام شده و دوام رنگ را بالا می‌برد. شاید زیبایی یک شیر آب شما را مجذوب کند اما، در خرید شیرآلات باید حتما به گارانتی و توانایی تامین قطعات توجه کنید.

سخن پایانی

برای خرید شیرآلات، باید عواملی همچون جنس بدنه، کیفیت و مقاومت آبکاری، جنس مغزی، عدم استفاده از متریال‌های سمی در هنگام ساخت، قدرت افزایش فشار آب، مدت زمان گارانتی و ظاهر و تناسب آن با فضای مورد نظرتان را در نظر بگیرید. برندهای شناخته شده ایرانی یا خارجی متنوع موجود در بازار، پاسخگوی نیاز شما خواهند بود. بازار”این چند” با ارایه محصولات با کیفیت، می‌تواند به شما در خرید شیرآلات مد نظرتان، کمک کند.

۴/۵ - (۱ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.