انتخاب بهترین رنگ کانسیلر برای رفع جای جوش و تیرگی پوست

اگر به دنبال خرید یا انتخاب بهترین کانسیلر هستید مطمنا از تاثیر جادویی این محصول در پوشش‌دهی و محو آثار لک، جوش، ناهمواری‌ها و چین و چروک‌های پوستی به خوبی مطلعید. برخی از خانم‌ها تصور می‌کنند کانسیلرها تک رنگند و از همان یک رنگ انتظار پوشش دادن تمامی نواقص چهره خود را دارند. این نکته‌ای است که برخی در خرید کانسیلر نادیده می‌گیرند و به همین خاطر آنگونه که باید و شاید شاهد تاثیر این محصول نیستند. اگر شما هم تاکنون از مصرف کانسیلر خیری ندید احتمالا این موضوع به انتخاب ناصحیح رنگ کانسیلر و ناهماهنگی آن با عارضه پوستی‌تان برمی‌گردد. گذشته از اینها اگر بر روی پوستتان عارضه شایع پوستی ندارید یا علاقمند به کانتور کردن و زوایه دادن به اجزای صورت خود هستید، باز هم می‌توانید از خانواده کانسیلرها برای صاف و یکدست ساختن پوست، هایلایت گونه‌ها، استخوان ابرو و سایر قسمت‌های پوست کمک بگیرید.

شاید در نگاه اول تصور کنید کانسیلرها با دنیایی از رنگ‌های پاستیلی آن چیزی نباشند که فکرش را می‌کنید، در حالی که اشتباهتان دقیقا در همین جاست. شما می‌توانید برای کاور و پوشاندن اغلب مشکلات پوستی خود روی این رنگ‌های پاستیلی حساب باز کنید. چنانچه در دسته افرادی قرار دارید که از دست جای لک، جوش، چین و چروک و ناهمواری‌های پوستی و سیاهی دور چشم‌تان خسته شده‌اید تا انتهای این متن با ما همراه باشید تا چم و خم رهایی از این مشکلات را با هم مرور کنیم.

آشنایی با انواع کانسیلر براساس رنگ

کانسیلر برای محو تیرگی و لک‌های سیاه

هر رنگی از کانسیلر در واقع خنثی کننده نوع خاصی از تیرگی و لک پوستی است. اگر شما هم بر روی پوستتان لک‌هایی دارید برای محو آثار آن باید از کانسیلری با رنگ متضاد استفاده کنید. بر همین اساس شما را با ۳ دسته کلی کانسیلر براساس رنگ آشنا می‌سازیم.

جهت آشنایی بیشتر با کانسیلر توصیه میکنیم حتما مقاله : کانسیلر چیست؟ آشنایی با کاربرد کانسیلر را مطالعه کنید

۱- کانسیلر سبز

یکی از مشکلات شایع پوستی، قرمزی بر جای مانده از جای زخم، آکنه، لک‌های مادرزادی ناشی از تولد، راش‌ها و سایر ضایعه‌های پوستی است. برای خنثی کردن این عارضه‌های قرمز رنگ باید از کانسیلر سبز کمک بگیرید. استفاده از این کانسیلر باید به صورت موضعی و درست در محدوده‌ قرارگیری لک باشد و سپس کمی به کناره‌های موضع مورد نظر پخش گردد.

۲- کانسیلر زرد

اگر بر روی پوستتان نقاطی کبود رنگ دارید یا مویرگ‌های پوستیتان پیداست می‌توانید برای استتار آنها از کانسیلر زرد استفاده کنید. البته از این کانسیلر برای محو آثار پیری هم استفاده می‌کنند و نحوه مصرف آن باید به صورت موضعی و مرحله‌ای باشد. به این صورت که در محدوده مورد نظر کمی کانسیلر قرار داده و آنرا پخش می‌کنید و در مرحله بعدی چنانچه شاهد تاثیر دلخواهتان نبودید لایه‌های بعدی را اضافه می‌کنید. در حقیقت از این رنگ کانسیلر برای محو کردن نواحی آبی و بنفش پوست استفاده می‌شود. اگر در اطراف چشمتان شاهد تیرگی‌هایی هستید با کمک این کانسیلر می‌توانید از شر این تیرگی‌ها خلاص  شوید.

نکته دیگری که در خصوص کانسیلر زرد وجود دارد به تاثیر آن در درخشندگی، شفافیت و یکدست شدن پوست برمی‌گردد. چنانچه خواهان این تاثیر کانسیلر زرد هستید باید آنرا به صورت یکنواخت و یکدست بر روی تمامی سطح پوست پخش کنید. اینکار برای مدتی به پوست شما درخشندگی خاص می‌بخشد و به همین سبب گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که دارای پوستی تیره هستند.

۳- کانسیلر بنفش

برخی از افراد در پس زمینه پوستشان ته رنگی از زردی دارند که برای گرفتن این حالت زردی از پوست کانسیلر بنفش به کارشان می‌آید. علاوه بر این شما می‌توانید کانسیلر بنفش را برای پوشاندن نقاط تیره و قسمت‌های مات پوست یا محو کردن اثر کبودی‌های قدیمی به کار گیرید. استفاده از این کانسیلر به صورت موضعی بوده و پس از استفاده، تا زمانی که ناهمسانی میان پوست و کانسیلر از بین نرفته باید به پخش کردن آن ادامه دهید.

۴- کانسیلر صورتی

رنگ صورتی از آن دست رنگ‌هایی است که برای ایجاد حالت نشاط و رفع حالت خستگی از چهره مورد استفاده قرار می‌گیرد. کانسیلر صورتی هم دارای حالت خستگی زدایی بوده و برای کاور کردن حلقه‌های تیره و قسمت‌های زرد مایل به خاکستری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کانسیلر را تنها باید بر روی نقاط خاص صورت مورد استفاده قرار دهید.

۵- کانسیلر نارنجی

بر روی  پوست برخی از افراد ناهماهنگی‌های عمیق رنگی و قسمت‌های تیره‌ای دیده می‌شود که چاره آنها استفاده از کانسیلر نارنجی است. این رنگ کانسیلر به کار کسانی می‌آید که از لکه‌های تیره حاصل از تابش خورشید، جای زخم و آکنه در رنجند. کانسیلر نارنجی را تنها باید بر روی قسمت‌های لک دار پوست قرار داد. بهتر است افرادی که دارای پوست سبزه هستند از این کانسیلر استفاده کنند و البته پیش از خرید حتما کانسیلر را در اطراف دهان خود تست بزنند.

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

۶- کانسیلر آبی

همانطور که پیش‌تر گفتیم یکی از وظایف اصلی کانسیلرها خنثی کردن رنگ مقابلشان است. به همین منظور می‌توانید از کانسیلر آبی برای از بین بردن ناهماهنگی‌های ناشی از رنگ نارنجی استفاده کنید. این نقاط متفاوت از لحاظ رنگی در اثر تابش خورشید یا عوارض ناشی از برنزه کردن به وجود آمده‌اند. برای اثر بخشی کانسیلر آبی لازم است که در ابتدا یک لایه نازک از کانسیلر را بر روی پوست قرار دهید و پس از کمی زمان لایه دوم را به آن اضافه کرده و با انگشتانتان به خوبی بر روی نواحی تیره پخش کنید.

رنگ کانسیلر

بهترین رنگ کانسیلر براساس عارضه پوستی

رنگ کانسیلر پوشش دهی مورد نظر نحوه‌ی عملکرد
کانسیلر آبی محو نقاط رنگی حاصل از تابش خورشید و نواحی تیره حاصل از برنزه کردن خنثی کردن ناهماهنگی رنگ نارنجی
کانسیلر نارنجی محو آثار تیرگی، لک‌های حاصل از تابش خورشید و جای زخم و آکنه پوشش ناهماهنگی‌ رنگی عمیق و تیره
کانسیلر صورتی کاور حلقه‌های تیره و قسمت‌های زرد مایل به خاکستری پوست پوشش نواحی حاصل از خستگی
کانسیلر بنفش محو نقاط تیرگی و کبودی‌های قدیمی و نقاط مات پوست محو کردن زردی ناخواسته‌ی رنگ زمینه پوست
کانسیلر زرد از بین برنده جای کبودی، مویرگ‌های مشخص پوستی و اثرات پیری محو کردن نواحی آبی یا بنفش
کانسیلر سبز از بین برنده اثر آکنه، آکنه رزاسه، لکه‌های ناشی از تولد، راش‌های پوستی یا آسیب‌های آن خنثی کردن قرمزی پوست

هر چند تا اینجای مطلب به صورت دقیق از تاثیر هر رنگ کانسیلر در پوشش دادن معایب پوستی گفتیم ولی در ادامه با بیان چند عارضه شایع پوستی و راه رهایی آن از طریق کانسیلرها مطلب را جمع بندی می‌کنیم.

۱- کانسیلر برای رفع تیرگی اطراف چشم

کانسیلر برای رفع تیرگی اطراف چشم

حلقه اطراف چشم افراد دارای دو تناژ سرد و گرم می‌باشد، برای آنکه تاثیر این دو رنگ را از چهره محو سازیم باید از کانسیلری با تناژ رنگی متضاد استفاده کنیم. حلقه‌های اطراف چشم دارای بیس سرد همچون آبی و بنفش را باید با رنگ‌های گرمی همچون نارنجی یا زرد استتار کرد. چنانچه دایره‌های اطراف چشم دارای تناژ گرم باشند باید از کانسیلر نارنجی و هلویی برای کاور کرن آن استفاده کرد زیرا باعث روشن به نظر رسیدن محوطه زیر چشم‌ها می‌گردد.

۲- کانسیلر برای محو لک‌های قرمز

کانسیلر برای محو لک‌های قرمز

کانسیلر با ته رنگ سبز بهترین گزینه برای کسانی است که با مشکل لک‌های قرمز پوستی، جوش و سایر بثورات جلدی (دانه‌های قرمز رنگ زیر پوستی) دست و پنجه نرم می‌کنند. در حقیقت افرادی که دارای پوست جوش دار یا مستعد جوش هستند باید همواره در ست آرایشی خود یک کانسیلر سبز داشته باشند.

۳- کانسیلر برای محو تیرگی و لک‌های سیاه

کانسیلر برای محو تیرگی و لک‌های سیاه

این لک‌ها هم درست مانند حلقه‌های تیره زیر چشم هستند و برای خنثی کردن اثر آنها باید از کانسیلر هلویی یا نارنجی استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید کانسیلر پوست را برای زیر چشم مورد استفاده قرار دهید. زیرا پوست اطراف چشم بسیار حساس و آسیب پذیر بوده و به همین خاطر باید از کانسیلر مخصوص چشم برای محو آثار تیرگی بهره جست.

نکته آخر آنکه کانسیلرها را معمولا قبل از کرم پودر به عنوان پایه آرایش استفاده می‌کنند زیرا هدف استفاده از آنها پوشش دهی لک‌های پوستی است.

جهت خرید کانسیلر میتوانید به فروشگاه اینترنتی این چند مراجعه کنید

۴.۴/۵ - (۱۲ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.