معرفی بهترین مارک لپ‌تاپ در بازار ۲۰۲۲ + قیمت و خرید

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ جدید هستید یا اولین بار است که می‌خواهید یک لپ‌تاپ بخرید به جای درستی آمده‌اید. لپ‌تاپ یک کامپیوتر همراه است که با همان اندازه و ابعاد کوچک می‌تواند کارهای زیادی را برای شما انجام دهد، بنابراین دیگر نیازی نیست که از کامپیوترهای قدیمی سنگین و جاگیر استفاده کنید. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا بهترین لپ‌تاپ را با توجه به نیاز خود خریداری کنید. ما انواعی از لپ‌تاپ‌ها با مارک‌های مختلف را به شما معرفی می‌کنیم، اما ادامه کار به بودجه و نیازهای شما بستگی دارد که کدام یک را انتخاب کنید. چه به دنبال بهترین لپ‌تاپ از هر نظر باشید و چه یک لپ‌تاپ خوب برای بازی یا برای فرزند دانش‌آموز خود بخواهید، آن را در اینجا پیدا خواهید کرد.

 در اینجا بهترین لپ‌تاپ‌های سال ۲۰۲۲ را به همراه قیمت آن‌ها به شما معرفی می‌کنیم.

چگونه یک لپ‌تاپ خوب انتخاب کنیم؟

انتخاب وسایل الکترونیکی همیشه کاری چالش‌ برانگیز بوده است، به‌گونه‌ای که برای خرید آن‌ها باید ساعت‌ها در فضای اینترنت بچرخید تا ببینید چیزی پیدا می‌کنید یا خیر. اگر شانس بیاورید و آشنایی داشته باشید که از این لوازم سر دربیاورد که خیلی خوب می‌شود، اما اگر خودتان می‌خواهید یک لپ‌تاپ خوب برای خود بخرید باید در ابتدا نیازهای خود و همچنین بودجه خود را در نظر بگیرید. مهم‌ترین نکات در مورد لپ‌تاپ پردازنده، رام، حافظه داخلی و صفحه‌نمایش آن هستند. اگر بخواهید برای مدت زمان زیادی از لپ‌تاپ با شارژ باتری استفاده کنید که نوع باتری آن هم اهمیت پیدا می‌کند. احتمالاً میدانید که لپ‌تاپ‌های جدید همگی باتری‌های جدانشدنی دارند. اگر بیشتر اوقات باید لپ‌تاپ را با خود حمل کنید، پس وزن آن هم موردتوجه قرار می‌گیرد. در ادامه بهترین لپ‌تاپ‌ها را با تمام جزئیات آن‌ها به شما معرفی می‌کنیم.

آیا میدانید CES 2022 چیست؟

CES مخفف Consumer Electronics Show به معنی نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی است. این نمایشگاه بزرگ‌ترین رویداد تکنولوژی در جهان است که هرسال در لاس‌وگاس برگزار می‌شود. برندهایی از سراسر جهان پیشرفت‌های جدید خود (هم سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری) را که در آینده نزدیک منتشر خواهند کرد، در این رویداد به نمایش می‌گذارند.

امسال، نمایشگاه CES در لاس‌وگاس از ۵ ژانویه تا ۸ ژانویه ۲۰۲۲ برگزار شد. در این مقاله بهترین لپ‌تاپ‌هایی که در این نمایشگاه معرفی شدند را به شما معرفی می‌کنیم تا با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را برای خرید انتخاب کنید.

از لپ‌تاپ‌های مجهز به جدیدترین تراشه‌های AMD گرفته تا لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند و …، لپ‌تاپ‌هایی باکیفیت و کارآمد را در این لیست مشاهده خواهید کرد.

  • Alienware m17 R5 Ryzen Edition؛ یک لپ‌تاپ بسیار سریع و قدرتمند
  • Alienware x14؛ سبک‌ترین لپ‌تاپ از برند Alienware تاکنون
  • Asus ROG Flow Z13؛ بهترین لپ‌تاپ گیمینگ
  • Asus ZenBook 17 Fold OLED؛ لپ‌تاپ تاشو
  • Acer Predator Triton 500 SE؛ یک لپ‌تاپ قدرتمند برای برنامه نویسان
  • Lenovo Yoga 9i؛ یک لپ‌تاپ ۲ در ۱ پیشرفته
  • Dell XPS 13 Plus؛ یک لپ‌تاپ مینیمال و مدرن
  • ThinkBook Plus Gen 3؛ نوآورانه‌ترین لپ‌تاپ

بهترین لپ تاپ های گیمینگ و حرفه ای

برای یک گیمر و یا شخصی که کار تدوین و طراحی با لپ تاپ انجام میدهد با کیفیت بودن و بالا بودن حجم گرافیک، رم و سی پی یو بسیار اهمیت دارد و لپ تاپ هایی که دارای مشخصات و کانفیگ خوبی هستند به شرح زیر می باشد:

۱. لپ‌تاپ DELL Alienware m17 R5 Ryzen Edition

لپ‌تاپ DELL Alienware m17 R5 Ryzen Edition

وقتی صحبت از قدرت به میان می‌آید، لپ‌تاپ Alienware m17 R5 Ryzen هیچ مشکلی از این بابت ندارد. این لپ‌تاپ با جدیدترین پردازنده‌های AMD و پردازنده‌های گرافیکی سری AMD Radeon RX 6000 یا Nvidia GeForce RTX سری ۳۰ سازگاری دارد. همین موضوع این لپ‌تاپ را به یکی از بهترین لپ‌تاپ‌ها برای طراحی گرافیکی و گیمینگ (بازی) تبدیل کرده است.

طراحی چشم‌نواز m17 R5 و صفحه‌نمایش عظیم ۱۷.۳ اینچی هرکسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین در این لپ‌تاپ از تکنولوژی SmartShift استفاده شده است. این تکنولوژی برای این ایجاد شده که هرکدام از اجزای لپ‌تاپ بتوانند بهترین عملکرد را در کنار هم داشته باشند. سرعت فوق‌العاده این لپ‌تاپ وجود این تکنولوژی را به‌خوبی ثابت می‌کند. این لپ‌تاپ ۱۶ گیگ رام دارد و حافظه داخلی آن هم ۲۵۶ گیگ از نوع SSD است. همچنین یک پورت اترنت ۲.۵ گیگابایتی، یک پورت هدفون، ۳ پورت USB-A 3.2 نسل ۱، یک دوشاخه برق، یک پورت HDMI 2.1 و یک USB-C 4 نسل ۲ دارد. برای خرید این لپ‌تاپ می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر اقدام کنید.

قیمت حدودی لپ‌تاپ Alienware m17 R5 Ryzen در تیر ۱۴۰۱ : ۹۲.۴۰۰.۰۰۰ تومان

۲. لپ‌تاپ DELL Alienware x14

2. لپ‌تاپ DELL Alienware x14

Alienware لپ‌تاپ‌های گیمینگ پرچم‌دار m15 و m17 خود را در سال گذشته با x15 و x17 باریک‌تر و شیک‌تر کرد. این مدل‌ها قطعاً خیلی زیبا به نظر می‌رسند. همچنین این کاهش ضخامت، وزن نسخه‌های m را واقعاً کاهش داده و باعث شده که راحت‌تر حمل بشوند.

حالا مدل x14 بسیار مور توجه قرار گرفته، زیرا باریک‌تر است و یک صفحه جمع‌وجور ۱۴ اینچی دارد و ضخامت آن هم ۱۴.۵ میلی‌متر است.

این لپ‌تاپ از پردازنده اینتل Core i7 استفاده کرده است. جالب اینجاست که این دستگاه علیرغم ضخامت کم سخت‌افزار قدرتمندی دارد. این لپ‌تاپ ۱۶ گیگ رام دارد و حافظه داخلی آن هم به ترتیب ۲۵۶ گیگابایت PCIe NVMe M.2 SSD، ۵۱۲ گیگابایت PCIe NVMe M.2 SSD، ۱ ترابایت PCIe NVMe M.2 SSD و ۲ ترابایت PCIe NVMe M.2 SSD است که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و استفاده‌ای که از دستگاه دارید یکی از این حافظه‌ها را انتخاب کنید.

همچنین این دستگاه دارای دو پورت USB-C تاندربولت ۴، ۲ پورت USB نسل ۲، ۱۵ وات پاور دلیوری، یک جک هدست، یک پورت HDMI 2.1، یک درگاه میکرو اس‌دی ۵.۲ UHS-II و یک درگاه USB-C پاور دلیوری ۱۵ وات است.

قیمت حدودی لپ‌تاپ Alienware x14 در تیر ۱۴۰۱ : ۵۵.۷۰۰.۰۰۰ تومان

۳. لپ‌تاپ Asus ROG Flow Z13

3. لپ‌تاپ Asus ROG Flow Z13

لپ‌تاپ Asus ROG Flow Z13 جانشین لپ‌تاپ هیبریدی گیمینگ ROG Flow X13 است که ایسوس سال گذشته در نمایشگاه CES 2021 معرفی کرد. به نظر می‌رسد که این شرکت پیشرفت‌های هوشمندانه‌ای در سری جدید این لپ‌تاپ ایجاد کرده است تا طراحی گرافیکی را برای طراحان و بازی را برای گیمرها بسیار سرگرم‌کننده‌تر و جذاب‌تر کند.

در سال ۲۰۲۲، ROG Flow Z13 با ویندوز ۱۱ و آخرین پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل Core i9 و همچنین کارت گرافیک Nvidia RTX 3050 Ti، ۱۶ گیگابایت رام LPDDR5 و یک ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD در دسترس است.

این دستگاه دارای یک پورت این دستگاه دارای یک پورت USB Type C و جک ۳.۵ میلی‌متری است.

قیمت حدودی لپ‌تاپ Asus ROG Flow Z13 در تیر ۱۴۰۱ : ۵۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان

۴. لپ‌تاپ Asus ZenBook 17 Fold OLED

لپ‌تاپ Asus ZenBook 17 Fold OLED

Asus Zenbook 17 Fold OLED چیزی فراتر از یک لپ‌تاپ است و احتمالاً خلاقانه‌ترین محصول در این لیست به شمار می‌رود. همان‌طور که از نام دستگاه پیداست، این لپ‌تاپ یک صفحه‌نمایش ۱۷ اینچی OLED تاشو دارد؛ یعنی می‌توان آن را مانند یک لپ‌تاپ تا کرد، مانند یک تبلت غول‌پیکر صاف کرد یا با یک پایه در حالت پرتره با نسبت ابعاد ۴:۳ نگه داشت تا به‌عنوان یک کامپیوتر کوچک همه‌کاره با صفحه‌کلید بلوتوثی مورداستفاده قرار بگیرد.

این لپ‌تاپ دارای پردازنده ۱۲ نسل Core i7 سری U، ۱۶ گیگابایت رام و ۱ ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD است. این لپ‌تاپ هنوز به بازار نیامده، اما انتظار می‌رود قیمتی حدود ۶۵.۰۰۰.۰۰۰ تومانی داشته باشد.

۵. لپ‌تاپ Acer Predator Triton 500 SE

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

لپ‌تاپ Acer Predator Triton 500 SE

لپ‌تاپ Acer Predator Triton 500 SE نسخه بهبودیافته ایسر Predator Triton 500 است که دارای پردازنده Core i9 نسل دوازدهم اینتل، پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 3080 Ti و ۳۲ گیگابایت رام است. این دستگاه بدون شک یکی از قدرتمندترین لپ‌تاپ‌ها برای گیمرها و طراحان است که در CES 2022 معرفی شده است.

حافظه داخلی این دستگاه هم ۱ ترابایت از نوع SSD است.

این لپ‌تاپ یک پورت HDMI، یک عدد جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری، ۲ پورت USB 3.2، پورت اترنت و دو عدد پورت Thunderbolt 4 دارد.

قیمت حدودی لپ‌تاپ Acer Predator Triton 500 SE در تیر ۱۴۰۱ : ۹۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان

۶. لپ‌تاپ Dell XPS 13 Plus

لپ‌تاپ Dell XPS 13 Plus

لپ‌تاپ Dell XPS 13 یکی از لپ‌تاپ‌های خوب بازار است، زیرا طراحی فوق‌العاده، ویژگی‌های خوب و قیمتی قابل‌مقایسه با MacBook Air دارد. این لپ‌تاپ به دلیل ظاهر مینیمال و مدرنش طرفداران زیادی دارد.

این لپ‌تاپ از پردازنده‌های قدرتمند اینتل Core i5 و Core i7 از نسل ۱۲ استفاده کرده است. همچنین این لپ‌تاپ قابلیت افزایش رام تا ۳۲ گیگ و تا ۲ ترابایت حافظه SSD NVME را دارد. نمایشگر این لپ‌تاپ هم ۱۳.۴ اینچ است. این دستگاه دارای ۲ پورت تاندربولت ۴ است.

قیمت حدودی لپ‌تاپ Dell XPS 13 در تیر ۱۴۰۱ : ۴۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

۷. لپ‌تاپ Lenovo ThinkBook Plus Gen 3

Lenovo ThinkBook Plus Gen 3

لپ‌تاپ ThinkBook Plus Gen 3 به دلیل نمایشگر فوق عریض ۱۷.۳ اینچی چشم‌نواز و صفحه‌نمایش لمسی کوچک‌تر ۸ اینچی تعبیه‌شده در صفحه‌کلید یکی از لپ‌تاپ‌های رقابتی بازار به شمار می‌رود.

این لپ‌تاپ با پردازنده‌های پیشرفته نسل دوازدهم اینتل Core H-series، حداکثر ۳۲ گیگابایت رام و یک ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD برای ذخیره‌سازی خیلی خوب به نظر می‌رسد. این دستگاه یک دوربین فروسرخ Full HD دارد و به‌گونه‌ای طراحی شده که حریم خصوصی کاربران را حفظ می‌کند. این لپ‌تاپ دارای پورت HDMI، دو پورت USB-A و اتصال Thunderbolt 4 است. لپ‌تاپ ThinkBook با این عملکرد و امکانات ازجمله لپ‌تاپ‌های اقتصادی به‌حساب می‌آید.

قیمت حدودی لپ‌تاپ ThinkBook Plus Gen 3 در تیر ۱۴۰۱ : ۴۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان

این‌ها بهترین لپ‌تاپ‌هایی هستند که در جهان معرفی شده‌اند، اما قیمت آن‌ها کمی بالا است و مقرون‌به‌صرفه نیست که مثلاً برای مصارف معمولی خریداری شوند. اگر هدف خاصی از خرید لپ‌تاپ ندارید و برای انجام کارهای معمولی به آن نیاز دارید بهتر است به سراغ لپ‌تاپ‌هایی بروید که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین لپ‌تاپ‌های اقتصادی ۲۰۲۲

در اینجا لیستی از لپ‌تاپ‌های باکیفیت، اما اقتصادی‌تر را به شما معرفی می‌کنیم که با بودجه دانشجویان و دانش آموزان هماهنگی بیشتری دارند و برای اهداف ساده‌ای مانند وبگردی و … طراحی شده‌اند.

۱. لپ‌تاپ Lenovo V15 – IGL

این لپ‌تاپ یک مدل مقرون‌به‌صرفه با نمایشگر ۱۵.۶ اینچی HD است که از پردازنده Celeron N4020 استفاده می‌کند. رام این دستگاه ۴ گیگابایت است، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD در کنار ۱ ترابایت حافظه داخلی از نوع HDD دارد که باعث بهبود سرعت این دستگاه شده است. این دستگاه یک پورت USB 2.0 و دو پورت USB 3.1 دارد. امکانات این دستگاه در مقابل قیمت حدوداً ۶ میلیونی آن واقعاً چیزی کم ندارد.

۲. لپ‌تاپ HP – EF2126WM – E

شرکت اچ پی هم لپ‌تاپ‌های خوبی دارد، اما لپ‌تاپ HP – EF2126WM – E یکی از محصولات خوب و اقتصادی این شرکت است. این لپ‌تاپ با صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی طرفداران زیادی دارد.

پردازنده گرافیکی این دستگاه از نوع AMD است. این لپ‌تاپ ۸ گیگ رام دارد و از حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی از نوع SSD با قابلیت ارتقا برخوردار است. قیمت این دستگاه حدوداً ۱۶ میلیون تومان است.

۳. لپ‌تاپ لمسی Asus VivoBook R565E – G

این لپ‌تاپ از محصولات شرکت ایسوس است و با قیمت اقتصادی که دارد، فروش خوبی در سراسر جهان داشته است. صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچ است و از پردازنده اینتل Core i3 استفاده می‌کند. رام این دستگاه ۸ گیگ و حافظه داخلی آن هم ۵۱۲ گیگ از نوع SSD است. این لپ‌تاپ از صفحه‌نمایش لمسی و کیبورد با نور پس‌زمینه بهره می‌برد.

این دستگاه دارای یک پورت USB Type-C، یک پورت USB 3.0، دو پورت USB 2.0 و یک پورت HDMI است. این لپ‌تاپ با قیمت حدودی ۱۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

۴. لپ‌تاپ Acer Aspire 3 A315

این لپ‌تاپ هم از محصولات شرکت ایسر است که لپ‌تاپ‌های باکیفیت و سخت‌جانی دارد! این لپ‌تاپ با صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی و پردازنده اینتل Core i5 یک دستگاه میان رده خوب به‌حساب می‌آید. رام این دستگاه ۸ گیگ است و ۱ ترابایت حافظه داخلی از نوع هارددیسک دارد. قیمت این لپ‌تاپ حدود ۱۸ میلیون تومان است.

۵. لپ‌تاپ Apple MacBook Air MGN93 2020

این لپ‌تاپ یک دستگاه اقتصادی از برند محبوب اپل است که طرفداران این برند را با این قیمت هیجان‌زده می‌کند. صفحه‌نمایش این دستگاه ۱۳.۳ اینچ است و از سری پردازنده M1 استفاده می‌کند. رام این دستگاه ۸ گیگ و حافظه داخلی آن ۲۵۶ گیگ از نوع SSD است. این لپ‌تاپ دو پورت USB 4.0 و دو پورت USB-C دارد. این دستگاه باریک و سبک است و از سیستم‌عامل Apple Mac OS استفاده می‌کند. قیمت این لپ‌تاپ حدوداً ۳۳ میلیون تومان است.

کلام پایانی

در این لیست سعی کردیم هم لپ‌تاپ‌های پیشرفته از برندهای خوب را برای افراد حرفه‌ای و هم لپ‌تاپ‌های باکیفیت اقتصادی را برای کاربری‌های معمولی به شما معرفی کنیم. امیدواریم با خواندن این مقاله و مقایسه نیازهای خود بتوانید یک لپ‌تاپ خوب برای خود انتخاب کنید.

همچنین شما میتوانید لپ تاپ مورد نیاز خود را به صورت اقساطی از اینچند خریداری کنید برای خرید اقساطی لپ‌تاپ در پنل کاربری به قسمت خرید اقساطی مراجعه کنید

۵/۵ - (۲ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.