تاتو ابرو با شیدینگ ابرو و هاشور ابرو چه تفاوت‌ هایی دارند؟

خوش فرم بودن ابروها موهبتی است که به لطف شیوه‌های تاتو امروزی نصیب همه خانم‌ها می‌شود. اگر به دنبال راهی برای فرم دهی بهتر به ابروهایتان هستید، باید به خوبی بدانید تاتو ابرو با شیدینگ ابرو و هاشور ابرو چه تفاوت‌هایی دارند؟ در این مطلب هر آنچه برای آشنایی بیشتر با این شیوه‌ها نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌دهیم تا با دیدی باز نسبت به انتخاب این شیوه‌ها اقدام کنید.

تاتو ابرو چیست؟

در حال حاضر کمتر کسی است که نداند تاتو ابرو چیست، زیرا این روش سنتی‌ترین شیوه برای پرپشت‌تر و خوش حالت‌تر ساختن ابروها به شمار می‌رود. تاتو ابرو را در دسته‌بندی تکنیک‌های آرایش دائم قرار داده‌اند، زیرا به لطف آن دیگر نیازی به رسیدگی هر روزه به ابروهایتان ندارید. از همه مهم‌تر تاتو کردن ابروها شما از شر تراشیدن مداد، ترسیم خطوط موقت و صرف زمان طولانی برای فرم دهی به ابروهایتان خلاص می‌کند.

آشنایی با انواع و بهترین روش تاتو ابرو

هرچند از تاتو ابرو به عنوانی یکی از روش‌های دائمی آراستگی یاد کردیم، اما اجرای این تکنیک به شیوه‌های گوناگونی انجام می‌پذیرد. در ادامه سایر شیوه‌های زیباسازی ابروها را، که در واقع زیر مجموعه تاتو ابرو هستند، برایتان توضیح خواهیم داد.

  1. هاشور ابرو، میکروبلیدینگ یا فیبروز
  2. شیدینگ ابرو
  3. میکروپیگمنتیشن

تتو ابرو

هاشور ابرو چیست؟ (میکروبلیدینگ یا فیبروز)

هاشور ابرو اولین شیوه محبوب خانم‌ها برای داشتن ابروانی زیباست. اینکه چرا این شیوه تا این میزان توانسته در دل خانم‌ها جا باز کند را باید، در اجرای دقیق و ظریف هاشور جستجو کرد. خطوط ترسیم شده در شیوه فیبروز دقیقا مانند موی طبیعی بوده و در بیننده خطای دید ایجاد میکند، تا متوجه تغییری مصنوعی در چهره طرف مقابل نگردد.

اگر تاج ابروهایتان کم پشت می‌باشد، تاتو ابرو هاشور بهترین شیوه برای شکل و شمایل دادن به این بخش از ابروهایتان است. البته طرفداری خانم‌ها از این شیوه تنها به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه عدم ورود رنگ به لایه‌های عمقی‌تر پوست نیز دیگر علت توجه خانم‌های آراسته و مرتب به شیوه هاشور می‌باشد. در ضمن فراموش نکنید که هر میزان ابروهای شما پرشت‌تر به نظر برسد، علاوه بر زیباتر شدن صورت‌تان، سنتان نیز به طرز محسوسی کاهش می‌یابد.

اینکه چرا اغلب خانم‌ها در قسمت تاج و ابتدای ابروی خود از هاشور استفاده می‌کنند، به سبب آن است که فاصله ابروها با یکدیگر نباید از ۵/۳ سانت کمتر باشد. این موضوع باعث بزرگتر به نظر رسیدن قسمت بالایی بینی می‌شود. هاشور ابرو این فاصله را به بهترین نحو پر کرده و در واقع استاندارد سازی می‌کند، تا نه تنها بینی شما بد فرم به نظر نرسد، بلکه چشمانتان نیز بزرگتر و خوش حالت‌تر از همیشه به چشم بیاید.

اجرای این شیوه با کمک دستگاهی مجهز به تیغ در سری خود انجام می‌شود. پس از ایجاد برش‌هایی باریک و مویی شکل بر روی پوست، این نواحی با کمک جوهر پر شده و رنگ می‌شوند. از آنجایی که برش‌های ایجاد شده سطحی و بسیار ظریف هستند، نباید انتظار ماندگاری بیشتر از ۶ ماه تا ۲ سال را از این شیوه داشته باشید.

میکروبلیدینگ و حاشیه ابرو

۲- شیدینگ ابرو چیست ؟

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

بسیاری از افراد نمی‌دانند شیدینگ ابرو چیست، در حالی که ممکن است از این شیوه برای بهینه کردن وضعیت ابروهای خود استفاده کرده باشند. شیدینگ در واقع همان تکنیک سایه زدن ابرو می‌باشد، که در آن تاتو کار با ایجاد سایه روشن‌هایی در قسمت انتهایی و ابتدایی تاج ابرو، به این عضو صورت جلوه‌ای طبیعی و در عین حال پر پشت‌تر می‌بخشد.

این نکته را یادآور شویم که، بسیاری از تاتو کاران بین سایه ابرو و شیدینگ تمایز قائل می‌شوند. افراد حرفه‌ای بر این باورند که تراکم تاتو در تکنیک سایه یکسان بوده، در حالی که در روش شیدینگ شاهد تراکم کمتری در ناحیه تاج ابرو هستید، و هرقدر به سمت انتها و دم ابروها نزدیک می‌‍شوید بر تراکم تاتو افزوده می‌گردد.

۳- میکروپیگمنتیشن چیست ؟

این شیوه آخرین روشی است که در حال حاضر تاتو کاران، جهت فرم دهی بهتر به ابروها به آن متوسل می‌شوند. یکی از تفاوت‌های اساسی آن با شیوه‌های پیشین جایگزینی کارتریج به جای سوزن می‌باشد. در واقع کارتریج‌ها جوهر را به فضایی مابین درم و اپیدرم پوست تزریق می‌کنند و باعث رنگ پذیری ابرو در این ناحیه می‌گردند.

تفاوت تاتو ابرو، شیدینگ ابرو و هاشور ابرو

تا اینجای مطلب دریافتید که هر یک از شیوه‎‌های یادشده به چه صورت اجرا می‌شوند ، اما اینکه تفاوت تاتو ابرو، شیدینگ ابرو و هاشور ابرو دقیقا در چیست را در این بخش برایتان خواهیم گفت. در تاتوی ابرو رنگ‌ها  از طریق سوزن به بافت‌های میانی پوست تزریق می‌شوند. البته بسته به اینکه کدام نقطه از بدن یا صورت را برای اینکار انتخاب کرده‌اید، تاتو به نحو متفاوتی انجام می‌شود.

شیدینگ ابرو شیوه‌ای است که تنها در مناطق کم پشت ابرو اجرا می‌گردد، در واقع این سایه روشن‌ها قرار است کم پشتی و کچلی ابروها را برطرف سازند. البته اگر ماندگاری تاتو برایتان از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد، بهتر است از انجام این شیوه صرف نظر نمائید،  زیرا از ماندگاری پایینی نسبت به تاتو برخوردار می‌باشد.

به عنوان مزیت روش شیدینگ می‌توانیم بگوئیم که، این شیوه قادر است ابروهایتان را به حالت طبیعی پر پشت تر نشان ‌دهد. میکروبیلدینگ در مقایسه با شیدینگ از ماندگاری بیشتر و نسبت به تاتو از دوام کمتری برخوردار است. اگر قصد دارید تا به کمک شیوه‌ای نواقص ابروی خود را برطرف سازید، میکروبلیدینگ شیوه مناسبی برای انجام اینکار خواهد بود.

برای درک بهتر تفاوت‌های شیوه‌های مذکور، به صورت موردی به بیان مزایا و معایب هر شیوه خواهیم پرداخت.

۱– امکان انتقال بیماری‌های گوناگون: از آنجایی که در شیوه تاتو از یک دستگاه واحد برای تمامی مراجعین استفاده می‌گردد، احتمال انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر بسیار بالاست. البته دستگاه‌های هاشور زنی از این قاعده مستثنی هستند، زیرا کارتریج‌های این دستگاه‌ها به صورت شخصی و یکبار مصرف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۲- تغییر رنگ جوهر: اگر به تاتوهای انجام شده در نقاط مختلف بدن افراد دقت کنید، متوجه می‌شوید که این تاتوها بعد از گذشت مدتی تغییر رنگ داده و عموما سرمه ای، خاکستری، نارنجی و قرمز می‌شوند. این در حالی است که در روش هاشور خبری از این تغییر رنگ‌ها و حتی حساسیت‌های پوستی نیست.

۳- خونریزی ، درد و التهاب پوستی: این مورد به ویژه برای کسانی که در درد کم طاقت هستند، حائز اهمیت بسیاری است. به این منظور اگر شما هم تحمل دردتان بالا نیست، بهتر است بدانید که تاتو علاوه بر درد، خونریزی نیز دارد. این در حالی است که شیوه هاشور از التهاب و درد کمتری برخوردار است و شیوه‌ای بدون خونریزی به شمار می‌رود.

۴- تزریق عمقی: هرچند موارد گفته شده تاکنون اغلب به مزیت‌های هاشور پرداخته بود، اما حقیقت امر آن است که تزریق در این شیوه نسبت به تاتو سطحی تر بوده و به تبع همین موضوع ماندگاری آن نیز چندان قابل توجه نمی‌باشد. به صورت دقیق اگر بخواهیم بگویم نهایتا بیشتر از ۲ سال بر ماندگاری هاشورتان حساب باز نکنید.

در گذشته کم پشت بودن ابروها یکی از معظل‌های لاینحل خانم‌ها بوده، این در حالی است که با شیوه‌های جدید امروزی این چالش تا حد زیادی رفع گردیده است. اگر شما هم از جمله کسانی هستید که علاقمند به خوش حالت و واضح‌تر  به‌ نظر رسیدن ابروهیتان هستید، با انتخاب هر یک از شیوه‌های مذکور می‌توانید تغییری چشمگیر را در چهره‌تان رقم بزنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.