بهترین دوربین مداربسته خانگی دید در شب + آشنایی با انواع دوربین مداربسته

خرید دوربین مداربسته به عنوان یکی از تمهیدات مهم برای حفظ امنیت ما رفته رفته به شکل یک کالای ضروری درآمده است. دنیای مدرن امروزی استفاده از این ابزار امنیتی را بیشتر می‌طلبد زیرا که حجم آمار مرتبط با سرقت رو به افزایش است و متاسفانه در برخی موارد ضررها تنها جنبه مالی ندارد بلکه در اثنای درگیری موجبات جرح و قتل هم می‌گردد. مطمنا شما هم نمی‌خواهید بخشی از صفحه حوادث روزنامه‌ها یا بخش مربوط به سرقت رسانه‌ها را به خود اختصاص دهید. این مقاله به شما می‌آموزد چگونه با خرید دوربین مداربسته امنیت خود را در این زمینه تضمین نمائید.

 خرید یک دوربین مداربسته با کیفیت نه تنها به شما کمک می‌کند که در زمان ارتکاب جرم سند و مدرکی محکمه پسند در دست داشته باشید بلکه حضور این دوربین‌ها بر روی حصار خانه و املاک‌تان سرقت از شما را به گزینه‌‌ای سخت برای سارقین تبدیل می‌کند و چه بسا بسیاری از این افراد به واسطه این تمهید امنیتی از خیر خانه شما بگذرند. آنچه اغلب ما در خصوص این وسیله می‌دانیم و می‌شناسیم عنوان دوربین مداربسته است در حالی که آنچه امنیت ما توسط این وسیله را تضمین می‌نماید در گرو سیستمی است که اجزای مختلف آن باید با دقت انتخاب شوند، تا در نهایت خروجی تصویر و فیلم‌های ضبط شده آن با کیفیت باشد. در این مطلب به شما می‌گوئیم در زمان خرید دوربین مداربسته به چه نکاتی دقت کنید.

دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مداربسته وسیله‌ای است که از طریق آن می‌توان نسبت به ضبط تصاویر با اهداف نظارتی و امنیتی همچون حفاظت از اماکن شخصی و غیر شخصی مبادرت ورزید. جالب است بدانید که تاریخچه استفاده از دوربین‌‌های مداربسته به سال ۱۹۴۲ باز می‌گردد، زمانی که ارتش آلمان جهت نظارت بر پرتاب موشک‌‌های خود از آن استفاده می‌کرد. این دوربین‌ها برای نخستین بار در سال ۱۹۴۹ توسط آمریکا و به صورت تجاری به بازار عرضه شدند و در ابتدای امر برای استفاده از آنها نیازی به هیچگونه مجوز دولتی نبود.

حال که دریافتید دوربین مداربسته چیست بد نیست کمی هم با اجزای مختلف این دوربین آشنا شوید. یک دوربین مداربسته متشکل از اجزایی همچون دستگاه ضبط کننده (NVR-DVR )، کابل تصویر، تغذیه دوربین‎ها و هارد دیسک است. علاوه بر کیفیت تجهیزات به کار رفته در این دوربین‌ها مواردی همچون جانمایی، نحوه نصب، طراحی سیستم و شرایط محیطی هم در بر کیفیت تصاویر گرفته شده توسط آنها دخیل هستند. چنانچه هر یک از موارد یادشده در زمان خرید دوربین مداربسته مورد توجه قرار نگیرد احتمال زیادی وجود دارد که دوربین شما قادر به ضبط سوژه‌ها و  تصاویر با کیفیت مناسب مورد نظرتان نباشد.

دوربین‌های مداربسته برحسب ویژگی‌ها و کاربردهایشان به اقسام گوناگونی تقسیم می‌شوند. در ادامه به معرفی تعدادی از این دوربین‌ها می‌پردازیم که براساس تکنولوژی ساختشان در این دسته‌بندی قرار گرفته‌اند.

دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مداربسته آنالوگ معمولی

اگر به دنبال اولین نسل از دوربین‌های مداربسته بگردید با دوربین‌های آنالوگ معمولی مواجه می‌شوید که اتفاقا رایج‌ترین مدل از این دوربین‌ها به حساب می‌آیند. آنچه موجب استقبال اغلب کاربران از این دوربین‌ها جهت مصارف خانگی و کسب و کارشان گردیده قیمت مناسب، نصب آسان و جمع و جور بودن آنهاست.

به طور معمول هر سیستم دوربین مداربسته آنالوگ از یک یا چند  دوربین آنالوگ، دستگاهی با نام DVR جهت ضبط دیجیتال تصویر و در نهایت یک کابل برای اتصال دوربین‌ها به دستگاه DVR تشکیل گردیده است. نحوه کار این سیستم‌ها به این صورت است که تصاویر ضبط شده توسط دوربین به صورت آنالوگ به دستگاه DVR ارسال می‌شوند و سپس در آنجا مورد پردازش قرار گرفته و به فرمتی دیجیتالی تبدیل می‌شوند. رزولوشن تصاویر ارسال شده از طریق دوربین‌های آنالوگ تا حداکثر ۵۸۲*۹۶۰ است و به همین خاطر هم نسبت به سایر دوربین‌های مداربسته از کیفیت کمتری برخوردارند.

دوربین مداربسته آنالوگ معمولی

دوربین مداربسته آنالوگ HD

اگر به دنبال استفاده از دوربین‌ مداربسته جهت گیرانداختن سارقین و جمع کردن مدرک جرم هستید دوربین‌های آنالوگ HD مناسب اینکار هستند. اینکه چرا این دوربین‌ها نسبت به سایر دوربین‌های مداربسته ارجحت دارند به رزولوشن و وضوح بالای تصویر در آنها باز می‌گردد به نحوی که به راحتی قادر به تشخیص چهره افراد هستند. دوربین‌های آنالوگ به ۴ دسته اصلی دوربین‌های HD-CVI ،AHD ،HD-SDI و HD-TVI تقسیم می‌گردند که تمامی آنها قادر به پشتیبانی از تصاویر با رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ می‌باشند.

 دوربین‌های آنالوگ HD گزینه مناسبی برای مصارف خانگی و تجاری به شمار می‌روند زیرا در مقایسه با دوربین‌های معمولی از کیفیت بالاتری برخوردارند کما اینکه اختلاف قیمت آنها نیز بسیار کم است.  اگر می‌خواهید تفاوت تصایر این دو دوربین را با هم مقایسه کنید نگاهی به تصویر زیر بی‌اندازید.

تفوت تصویر دوربین دیجیتال و آنالوگ

دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین‌های تحت شبکه را با نام‌های دیگری همچون دوربین اینترنتی یا دوربین IP نیز می‌شناسند. ساختار این سیستم‌ها به گونه‌ای که با تنظیم آدرس IP بر روی آنها قادر به ارسال تصاویر به صورت زنده بوده و می‌توانید از طریق شبکه با اتصال به اینترنت این تصاویر را دریافت نمائید. شما برای راه‌اندازی دوربین‌های تحت شبکه نیاز به سوئیچ شبکه دارید تا امکان برقراری ارتباط میان دوربین‌ها و سایر سیستم‌های اتصالی را فراهم آورد.

 یکی دیگر از مواردی که در ساختار این دوربین‌های به آن نیاز خواهید داشت تجهیزات پسیو شبکه بیشتر در مقایسه با دوربین‌های آنالوگ است. علاوه بر تمام این موارد چنانچه بخواهید به صورت آنلاین محل کار یا زندگی خود را چک نمائید خرید یک مودم روتر را هم به لیست قبلی بی‌افزایید. شما برای استفاده از این دوربین‌ها نیاز به دستگاه DVR ندارید بلکه باید یک سیستم NVR که نمونه‌های پیشرفته‌تری در مقایسه با DVR ها هستند را جایگزین نمائید.

سیستم‌های تحت شبکه به صورت کلی شامل اجزایی همچون پردازشگر تصویر، سنسور تصویر، ،لنز، چیپ فشرده‌سازی و شبکه هستند. نور عبور کرده از سنسور این دوربین‌ها به سیگنالی دیجیتالی تبدیل می‌گردد و تصاویر توسط پردازشگری مخصوص مورد پردازش قرار می‌گیرد. در نهایت اطلاعات دریافت شده از طریق دوربین فشرده‌سازی گردیده و روی شبکه ارسال می‌شود. حال که به خوبی دریافتید دوربین تحت شبکه چیست به بیان توضیحات تفضیلی در خصوص این دوربین‌ها و مقایسه آن با دوربین‌‌های آنالوگ می‌پردازیم. زیرا این دسته از دوربین‌های مداربسته در دسته پرکاربردترین دوربین‌های مداربسته قرار دارند.

دوربین مداربسته تحت شبکه

تفاوت دوربین تحت شبکه با دوربین مداربسته آنالوگ

تفاوت دوربین تحت شبکه با دوربین مداربسته آنالوگ بسیار است. اولین گزینه‌ تمایز این دوربین‌ها با هم قیمت آنهاست که پارامتری تاثیرگذار در خرید بسیاری از افراد به شمار می‌رود. البته تنها خود دوربین‌های تحت شبکه نیستند که از حیث قیمت از دوربین‌های آنالوگ بالاترند بلکه انتقال داده در این دوربین‌ها هم از طریق سوئیچ صورت می‌پذیرد که این سوئیچ‌ها هم از لحاظ قیمتی ارزان نیستند. پس در مجموع می‌توان اینگونه گفت که دوربین‌های تحت شبکه و تجهیزات آن در مقایسه با نسل پیشین خود یعنی دوربین‌های آنالوگ از قیمت پایین‌تری برخوردارند.

دومین تفاوت این دو مدل دوربین به نحوه ارسال اطلاعات و سیگنال‌های ویدیویی آنها باز می‌گردد که این روال در دوربین‌های آنالوگ از طریق دریافت و ارسال تصویر به صورت آنالوگ بوده ولی در دوربین‌های تحت شبکه دریافت و ارسال تصویر هر دو به صورت دیجیتال است. دیجیتالی بودن این دوربین‌ها موجب شده که به دلیل عدم محدودیت در پهنای باند ارسال اطلاعات در این مدل‌ها بسیار سریع‌تر انجام پذیرد.

سومین وجه تمایز دوربین‌های دیجیتال و آنالوگ در انعطاف‌پذیری آنهاست. دوربین‌های تحت شبکه از لحاظ نصب و اجرا بسیار منعطف هستند و شما می‌توانید اطلاعات خود را با کمک کابل شبکه، فیبر نوری یا بدون سیم و با کمک امواج Wifi انتقال دهید. این شیوه انتقال اطلاعات در سیستم‌های IP بی سیم منجر شده که نصب و جابه‌جایی آنها بدون نیاز به هزینه‌ای بابت کابل کشی، دوربین‌ها و کنترل‌کننده‌ها صورت پذیرد. انتقال اطلاعات در دوربین‌های آنالوگ عکس مورد قبلی است و از آنجایی که برای جابه‌جایی اطلاعات به کابل کوالسیال نیاز دارید نصب و اجرای آن از انعطاف‌پذیری پایینی برخوردار است.

چهارمین تفاوت میان این دوربین‌ها را در امکانات نرم افزاری آنها می‌توان یافت. شما در صورت انتخاب دوربین تحت شبکه IP به امکانات نرم افزاری بسیار کاربردی دست خواهید یافت در حالی که در دوربین‌های آنالوگ خبری از این آپشن‌های نرم افزاری نیست. سیستم‌های تحت شبکه مجهز به امکانات دیگری همچون سیستم تنظیم هشدار و ارسال ایمیل بوده و مناسب برای زمان‌هایی هستند که می‌خواهید دوربین نسبت به حرکت یک جسم خاص واکنش نشان دهد. دوربین‌های تحت شبکه قادر به حرکت و انتقال دوربین و شمارش افراد به محل مورد نظر نیز هستند و به دلیل همین تفاوت‌ها فرق زیادی میان انتخاب یک دوربین آنالوگ و دیجیتال برای یک کاربر وجود دارد.

پنجمین تفاوت را می‌توان در نوع کابل‌کشی دوربین‌های آنالوگ و تحت شبکه یافت. برای هر دو این دوربین‌ها نیاز به دو نوع کابل‌کشی عبور دیتا و کابل برق خواهید داشت اما چنانچه برای دوربین دیجیتالتان از NVR یا سوئیچ  POE استفاده کرده باشید دیگر نیازی به کابل کشی مجدد ندارید و می‌توانید از همان کابل جهت انتقال برق استفاده نمائید. البته پاره‌ای از دوربین‌های آنالوگ هم مجهز به تجهیزاتی همچون میکروفن هستند که در این صورت دیگر نیاز به کابل کشی و تجهیزات جداگانه برای استفاده از آنها ندارید.

ششمین تفاوت به تجهیزات جانبی مورد نیاز در دوربین‌های آنالوگ و تحت شبکه باز می‌گردد. در صورتی که انتخاب شما دوربین آنالوگ باشد و بخواهید برای آن امکانات جانبی تهیه کنید باید به فکر خرید سخت افزار و تجهیزات جداگانه نیز باشید. به عنوال مثال برای استفاده از امکانات صوتی باید هزینه نصب کابل و میکروفن را هم کنار بگذارید البته برخی از مدل‌ها دارای تجهیزاتی همچون میکروفن هستند که در این صورت دیگر نیازی به کابل کشی مجزا ندارند.

هفتمین وجه تمایز یا بهتر بگوئیم برتری دوربین‌های تحت شبکه نیست به آنالوگ به نوع انتقال دیتاهای آنها باز می‌گردد. دوربین‌های دیجیتال امکان انتقال برق روی کابل شبکه یا POE را داراست. POE مخفف (Power Over Ethernet)بوده که امکان استفاده از برق و ارسال سیگنال‌ها را به صورت همزمان بر روی کابل فراهم می‌آورد. این شیوه انتقال اطلاعات نیاز این سیستم‌ها به منبع تغذیه جداگانه و کابل اضافه را رفع کرده است. در حقیقت انتقال اطلاعات در یک سیستم دیجیتالی از طریق پروتکل‌های شبکه‌ای صورت می‌پذیرید در حالی که سیستم‌های آنالوگ از این مورد پشتیبانی ندارند.

هشتمین موردی که تفاوت میان این سیستم‌های قدیم و جدید را رقم زده دستگاه ضبط تصویر در آنهاست. روش دوربین‌های مداربسته آنالوگ در این زمینه قدیمی و سنتی بوده و تصاویر را به صورت سیگنال ویدیوئی ارسال می‌کند که توسط یک مانیتور مانند تلوزیون دریافت می‌شود. این دوربین‌ها تصاویر ضبط شده را به صورت زنده و به کمک کابل کوالسیال به دستگاهی ذخیره ساز با نام DVR انتقال می‌دهند. البته نسل جدید دوربین‌های آنالوگ قابلیت ذخیره‌سازی اطلاعات به صورت دیجیتال(HD)  و DVD یا هارد دیسک را داراست، بدون آنکه ماهیت و کیفیت تصویر در آنها تغییر چندانی کند.

اما دوربین‌های تحت شبکه سیگنال‌های تصویر را توسط یک Encoder به شبکه ارسال می‌کند. شیوه کار در این دوربین‌ها به این صورت است که تصاویر از طریق دوربین ضبط و اتوماتیک وار توسط دوربین Encode شده و اطلاعات پیش از ارسال پردازش می‌شود. اطلاعات پردازش شده از طریق پروتکل IP به صورت دیجیتالی به شبکه‌های کامپیوتری منتقل می‌گردد. در مرحله آخر اطلاعات به دو صورت ذخیره و تصاویر ضبط شده علاوه بر محیط شبکه در مرورگرها هم قابل دسترسی و مشاهده هستند.

نهمین تفاوت دستگاه‌های آنالوگ و دیجیتال که در شناسایی مجرمین و ارائه به عنوان مدرک جرم بسیار حائزاهمیت است کیفیت تصویر در آنهاست. وضوح تصویر یا همان رزولوشن در یک دوربین تحت شبکه معادل ۶ تا ۲۰ برابر بهتر از دوربین‌های آنالوگ است. در سیستم آنالوگ کم و کیف تصویر با TV line نشان داده می‌شود و وضوح تصاویر آن هم  ۰.۵ است که نشانگر پایین بودن رزولوشن تصویر در این نوع دوربین‌هاست. به همین دلیل هم قابلیت زوم کردن بر روی تصاویر در دوربین‌های آنالوگ وجود ندارد. البته دوربین‌های آنالوگ جدیدی که پس از سال ۲۰۱۳راهی بازار شدند دارای کیفیت HD  بوده که حتی قادر به پشتیبانی از کیفیت ۴k  هم  بودند.

البته با این حال باز هم کیفیت تصویر در دوربین‌های آنالوگ نتوانسته با کیفیت تصویر در دوربین‌های تحت شبکه هم شانه باشد زیرا رزولوشن تصویر در این دوربین‌ها ۲۴ پیکسل است. تصاویر دوربین‌های دیجیتال همچنین فاقد نویز هستند و چنانچه کابل دستگاه به مشکل بخورد تصویر تا رفع مشکل قطع خواهد شد، در حالی که کابل کواکسیال یک دوربین آنالوگ حتی در صورت زخمی شدن هم تصاویر را با نویز دریافت می‌کند. علاوه بر این دوربین‌های آنالوگ در فواصل دور مقادیر بسیاری گرین دارند که باعث افت کیفیت تصویر در آنها می‌گردد و شناسایی افراد و پلاک‌ها را امری بسیار دشوار می‌سازد در حالی که دوربین‌هایIP ، فاصله تأثیر چندانی در کیفیت تصاویر ندارد.

دهمین تفاوت دوربین AHD و IP به مدت زمان ذخیره سازی تصاویر در آنها باز می‌گردد. مهم‌ترین دلیلی که هر فرد را به فکر نصب دوربین مداربسته می‌اندازد آن است که در مواقع حساس و در صورت بروز مشکل بتواند به تصاویر مورد نظر دسترسی داشته باشد در حالی که اگر دوربین آنالوگ در محل مورد نظر نصب باشد و سرور قطع شود شما تا زمان رفع مشکل به تصاویر دسترسی نخواهید داشت. در اینجاست که تفاوت این دو دوربین بیشتر خود را به رخ می‌کشد زیرا در یک دوربین تحت شبکه که مجهز به پورت کارت حافظه جانبی می‌باشد ایجاد هرگونه مشکل برای سرور دسترسی شما را به تصاویر از بین نمی‌برد و پس از رفع مشکل می‌توانید تصاویر را تماشا کنید.

یازدهمین تفاوت دوربین آنالوگ با دوربین تحت شبکه به مسائل امنیتی آنها باز می‌گردد دوربین‌های آنالوگ که داده‌ها را از طریق کابل انتقال می‌دهند علاوه بر آسیب پذیر بودن از این ناحیه با دنبال کردن مسیر کابل توسط هر شخص قابل شناسایی هستند. به همین خاطر هم در این دوربین‌ها امکان دزدیده شدن، شنود، قطع تصویر بالاست و هر فردی با دسترسی به CCTV خواهد توانست به اطلاعات دست یابد. اما دوربین‌های تحت شبکه به جهت انتقال تصاویر از طریق آدرس IP قابلیت رمزگذاری دارند و به همین سبب هم در مقایسه با دوربین‌های آنالوگ گزینه‌های امن‌تری به شمار می‌روند. از طرفی دیگر تمامی اطلاعات دوربین‌های دیجیتال از ضبط و انتقال تصویر گرفته تا  ذخیره‌سازی آنها قابلیت رمز گذاری دارند و قدر مسلم اینکه IP CCTV در مقایسه با  Analog CCTV دارای امنیت بیشتری هستند.

مزایای دوربین‌های مداربسته تحت شبکه

مزایای دوربین‌های مداربسته تحت شبکه را می‌توان در ۸ مورد زیر خلاصه کرد:

۱- کیفیت بالای تصویر

۲- امنیت بالا و پایداری سیستم

۳- داشتن ویژگی‌های هوشمندی همچون قابلیت تعقیب سوژه (smart tracking)، قابلیت تشخیص چهره، شمارش افراد و پوشش ۳۶۰ درجه

۴- ویژگی زوم با کیفیت بالا و به صورت دیجیتال

۵- پشتیبانی از POE با امکان ارسال همزمان اطلاعات صوتی، تصویری و برق با کمک یک کابل شبکه

۶- کاهش و صرفه‌جویی در هزینه‌‌های کابل کشی

۷- قابلیت اتصال بدون نیاز به کابل و از طریق (Wifi) در برخی از مدل‌ها

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

۸- امکان افزایش دوربین‌ها و یکپارچه ساختن با کمک پشتیبانی از قابلیت ONVIF

معایب دوربینهای تحت شبکه

معایب دوربین‌های تحت شبکه را می‌توان در ۴ مورد زیر خلاصه کرد:

۱- قیمت بالا در مقایسه با نمونه‌های دوربین مداربسته آنالوگ

۲- مرحله نصب و راه‌اندازی اولیه نسبتا سخت که حضور یک شخص متخصص و نصاب ماهر را می‌طلبد

۳- نیاز به فضای ذخیره سازی بالا جهت نگهداری از اطلاعات

۴- محدودیت پهنای باند

انواع دوربین مداربسته برحسب ظاهر و عملکرد

۱- دوربین مداربسته ثابت و متحرک

همانگونه که از نام دوربین‌های مداربسته ثابت (Fixed ) مشخص است آنها در نقطه‌ای مشخص با زاویه دیدی ثابت قرار می‌گیرند. از این دوربین‌ها بیشتر جهت امور نظارتی بر مکانی ثابت استفاده می‌گردد. هر چند این دوربین‌ها قادر به حرکت نیستند اما در برخی از مدل‌ها می‌توان با تعویض لنز زوایه پوشش تصاویر را تغییر داد.

دوربین‌های مداربسته متحرک یا PTZ دقیقا عکس نمونه قبلی هستند و با قرار دادن آن بر روی محورهای افقی و عمودی می‌توان به صورت دستی یا اتوماتیک آنها را به حرکت درآورد یا روی تصویر مورد نظر زوم کرد. این امکان باعث می‌شود که دست شما در نظارت بر روی مناطق گوناگون بازتر باشد .

۲- دوربین مداربسته دام، اسپید دام، جعبه‌ای، بولت

دوربین‌‌های مداربسته در ۴ دسته دوربین مداربسته دام (DOME)، اسپید دام (SPEED DOME) ، جعبه ای (BOX) و بولتBULLET)) موجود هستند. آنچه به عنوان مزیت سیستم‌های دام عنوان می‌شود پوشش دهی گسترده محیطی آنهاست در حالی که سیستم‌های باکس قادر به پوشش‌دهی تمامی زوایا نیستند و بنابراین افراد خلافکار با شناسایی نقطه کور این سیستم‌های می‌توانند به راحتی کار خود را انجام دهند. البته کمپانی‌های سازنده این نوع دوربین‌ها بعضا برای رفع محدودیت زاویه دید در آنها امکان تغییر لنز و زوایه دید را در این دوربین‌ها افزوده‌اند.

دوربین‌های بولت از نظر ظاهری استوانه‌ای شکل هستند و در مقایسه با سایر مدل‌ها از تنوع بالا و ویژگی‌های پرتعدادی برخوردارند. مزیت که این دوربین‌ها در مقایسه با دوربین‌های دام دارند انعطاف پذیری بیشتر آنهاست به گونه‌ای که می‌‌توان به راحتی سیستم‌های بولت را بر روی سقف یا دیوار نصب کنید در حالی که دوربین‌های مداربسته دام جهت پوشش دهی فضاهای وسیع طراحی و تولید می‌شوند. البته لازم است این موضوع را مد نظرقرار دهید که امروزه اغلب دوربین‌های تولیدی ترکیبی از امکانات در مدل‌های مختلف را دارا هستند و بیش  از پیش می‌توانند در رفع نیاز کاربران موفق عمل کنند.

آخرین دوربین مداربسته‌ای که در این بخش به شما معرفی می‌کنیم دوربین مداربسته اسپید دام نام دارد و همانگونه که از نام آن پیداست همان دوربین دام است که دارای  قابلیت PTZ یا حرکت نیز می‌باشد. دوربین‌های اسپید دام به توجه به قابلیت جابه جایی در محورهای افقی و عمودی یا ترکیبی از این دو قابلیت با توجه به زاویه عریضشان قادر به پوشش فضای بسیار وسیعی هستند.

۳- دوربین مداربسته بی سیم (وایرلس) و سیمی:

دوربین مداربسته سیمی همانگونه که از نام آن مشخص است جهت اتصال  با دستگاه نیاز به کابل یا بستری فیزیکی دارد که نوع این کابل‌ها از کوالسیال یا شبکه متفاوت است. با توجه به اینکه این دوربین‌ها از پهنای باند و سرعت بالایی برخوردار هستند می‌توانند ارتباطی با حداکثر پایداری و بدون ایجاد وقفه برایتان برقرار سازند. در مقایسه امنیت میان دوربین‌های مدار بسته سیمی و بی سیم گزینه‌های سیمی امن‌تر به شمار می‌روند و امکان هک یا شنود اطلاعات آنها در میانه راه وجود ندارد.

دوربین‌های مداربسته بی سیم برخلاف نمونه‌های سیمی نیازی به کابل با بستر فیزیکی ندارند و انتقال اطلاعات در آنها از طریق امواج وایرلس صورت می‌پذیرد. از بزگترین مزیت این سیستم‌ها را می‌توان در جابه‌جایی آسان آنها دانست و این موضوع به عنوان برگ برنده‌ای برای این سیستم‌ها در برابر سیستم‌های سیمی به شمار می‌رود.

همانطور که در بالا گفته شد معایب دوربین مداربسته بی سیم به ناپایداری دوربین‌ها در برقراری ارتباط  باز می‌گردد به صورتی که اگر در بین راه دیواری بتنی قرار گرفته باشد امکان ایجاد اختلال در ارتباط این سیستم‌های به وجود خواهد آمد. یکی دیگر از مشکلات دوربین‌های بی سیم نسبت به سیمی به برد نسبتا پایین آنها در ارسال اطلاعات باز می‌گردد زیرا دوربین‌های سیمی قادرند مسافت‌های بسیار طولانی را با کمک کابل شبکه پوشش‌دهی کنند.

دوربین مداربسته دید در شب

۴- دوربین مداربسته دید در شب و روز

دوربین‌های مداربسته روز امکان تصویربرداری در تاریکی و شب را ندارند و به دلیل این محدودیت از قیمت ارزان‌تر و فروش کمتری نسبت به دوربین‌های دید در شب برخوردار هستند.

دوربین‌های دید در شب یا IR به شما امکان ضبط تصویر در تاریکی و با کیفیت مطلوب را می‌دهند. ویژگی‌های گسترده‌ و تکنولوژی‌هایی که در این سیستم ها مورد استفاده قرار می‌گیرد باعث شده تا شاهد افزایش کیفیت تصاویر ارسالی از طریق این دوربین‌های در محیط‌های تاریک باشیم. تصویر زیر به شما نمایی از یک فروشگاه را در شب نشان می‌دهد که توسط دوربین مداربسته دید در شب ضبط گردیده است.

دوربین های دید در شب

لیست بهترین دوربین‌های تحت شبکه دید در شب در بازار ایران

لیست بهترین دوربین‌های تحت شبکه دید در شب در بازار ایران شامل ۵ برند صاحب نام است که توانسته‌اند در بازار دوربین‌های مداربسته خوش بدرخشند و کاربران بسیاری از خدمات آنها اظهار رضایت کرده‌اند. برخی از این برندها در بازار سایر کالاها هم توانسته‌اند خود را به اثبات برسانند و برندهای نام آشنایی برایتان هستند.

۱- هایک ویژن (HikVision)

هایک ویژن (HikVision)احتمال بسیار اگر با بازار دوربین‌های مداربسته زیاد سر و کار نداشته باشید نام هایک ویژن هم به گوشتان نا آشناست در حالی که این برند در بازار دوربین‌های مداربسته و در لیست بهترین دوربین‌های تحت شبکه دید در شب صدر نشین است. این برند کار خود را در سال  ۲۰۰۱ میلادی در هانگژو چین آغاز کرده و دارنده بزرگترین تیم تحقیق و و توسعه در این شاخه کاری و در میان سایر برندهای این حوزه به شمار می‌رود. هایک ویژن در بردارنده طیف وسیع و کاملی از دوربین‌های آنالوگ و تحت شبکه با قابلیت ضبط و ذخیره سازی تصاویر به صورت آنالوگ و تحت شبکه است. این برند که در بازار این دوربین‌ها حرف اول را می‌زند دارای نمایندگی با نام هایک لوک در ایران است.

 

 


۲- داهوا (DAHUA)

داهوا (DAHUA)شرکت داهوا هم مانند مجموعه قبلی چینی است و از سال ۲۰۰۱ کار خود را در زمینه تولید و ارائه راهکارهایی در جهت استفاده از دوربین‌‌های مداربسته آغاز کرده است. داشتن سبد کالای کامل، کیفیت بالا و قابل اطمینان و ثبات دوربین‌های داهوا این برند را بسیار زود راهی بازار‌های بین المللی ساخت. این شرکت از رکورد داران فروش خوب این دوربین‌های مدار بسته در سطح منطقه و جهانی است و در واقع اختراع فناوری (HDCVI) توسط داهوا باعث دگرگونی اساسی در صنعت دوربین‌های مدار بسته آنالوگ گردید.

این شرکت چینی تبار در زمینه تولید دوربین مداربسته با کیفیت ضبط ۴k  و کیفیت تصویر بالا هم اسم و رسم داشته اما ارائه محصولاتش با قیمتی بالاتر از ارزش واقعی به عنوان نقطه ضعفی در فعالیت آن به چشم می‌آید. در هر صورت داهوا توانسته به واسطه کیفیت محصولاتش بخش بزرگی از بازار را از آن خود کند.

 

 


۳- یونی ویو (uniview)

یونی ویو (uniview)یونی ویو از سال ۲۰۱۱ به صنعت ساخت دوربین مداربسته روی آورده و در زمینه ساخت سیستم‌‌های IP پیشگام این صنعت به شمار می‌رود و اولین برندی است که توانسته این سیستم‌ها را به جهان معرفی کند. این برند هم مانند دو برند قبلی چینی است و علاوه بر تبحری که در ساخت دوربین‌های مداربستهIP داراست سایر سیستم‌های نظارتی تصویری همچون NVR، Encoder، Decoder، Storage و Client نرم افزار و برنامه را هم تولید می‌کند.

 این شرکت در نظر دارد به یک رهبر جهانی در صنعت نظارت تصویری تبدیل شود و با ویژگی‌های جستجوی هوشمند دوربین‌‌هایش و داشتن پشتیبانی +PoE و تکنولوژی‌های فشرده سازی U-Code ،Starlight ،  PlUG & Play تا نیمه این راه هم تا حدودی پیموده است. یونی ویو به واسطه عدم تولید دوربین‌های TURBO HD بخشی از بازار را به رقبایش واگذارکرده و البته قیمت بالای محصولات این شرکت هم باعث شده در رده سوم این صنعت و پس از هایک ویژن و داهوا جا خوش کند.

 


۴- سامسونگ (SAMSUNG)

سامسونگ (SAMSUNG)برند سامسونگ هم که نیازی به معرفی ندارد و سالهاست در حیطه ساخت محصولات صوتی و تصویری به  فعالیت ادامه می‌دهد در زمینه فروش دوربین‌های مداربسته بازار خوبی از آن خود کرده است. برند سامسونگ تکوین در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت هنوها خریداری شده و این شرکت محصولات خود را با نام سامسونگ روانه بازار می‌کرد، اما این قرارداد تا نوامبر ۲۰۱۵ پابرجا بود و پس از آن سامسونگ راسا دوربین‌های مداربسته خود را راهی بازار کرد.

 بزرگترین عیب دوربین‌های مداربسته سامسونگ موجود نبودن آنهاست. راندمان تولید کم و قیمت بالا از دیگر مشکلات سامسونگ در بازار دوربین‌های مداربسته به شمار می‌رود. مشخصه این دوربین‌ها هم کیفیت بالا و قدرت دید در شب بالایی است که موجب شده سامسونگ بتواند سهم بزرگی از این صنعت را از آن خود سازد. سامسونگ در دسته اولین شرکت‌هایی بود که استاندارد IP66و IP67 را در دوربین‌های خود به کار گرفت و به این واسطه توانست محبوبیت زیادی در سراسر جهان کسب نماید.

 


۵- سونی(SONY)

سونی(SONY)سونی هم دیگر شرکت اسم و رسم دار در بازار اغلب کالاهای تولیدی خود از جمله دوربین مداربسته است. لنزهای تولیدی شرکت سونی بخش وسیعی از لنزهای موجود در بازار NO NAME را در بر می‌گیرد. کیفیت این لنزها در مقایسه با سایر لنزهای موجود در بازار در این صنعت فوق‌العاده است و از افت کیفیت و تغییر رنگ کمتری نیز برخوردار است.

چنانچه قصد خرید دوربین مداربسته را دارید می‌توانید مدل های مختلف و متنوع این محصول را در سایت این چند ببینید. در این سایت انواع دوربین‌های مداربسته با قیمت مناسب موجود است. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود این محصول را خریداری کنید.

 

 


جهت خرید دوربین مدار بسته آنالوگ،دیجیتال و دوربین های تحت شبکه میتوانید به “بازار اینترنتی این چند” مراجعه کنید

۴.۴/۵ - (۵ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.