راهنمای خرید سشوار و معرفی بهترین مارک سشوار سال ۲۰۲۲

ممکن است تصور کنید خواندن راهنمای خرید سشوار برای تهیه این وسیله ضروری نیست و اصولا این دستگاه ساده نیاز به دقت خاصی در زمان خرید ندارد. در حالی که خرید یک سشوار خوب در واقع سرمایه گذاری بر روی سلامت یکی از مهم‌ترین اجزای تاثیرگذار در زیبایی شما یعنی مو می‌باشد. داشتن ۳ خصوصیت مهم در سشوار تضمین کننده سلامت موهای شما و راحتیتان در زمان سشوار کشیدن خواهد بود، در مطلب زیر به این ملاک‌ها خواهیم پرداخت.

۳ ویژگی مهم یک سشوار خوب

پیش از آنکه ویژگی‌های مهم در خرید سشوار را با هم مرور کنیم کاغذ و قلم برداشته و مواردی همچون نوع نیاز خود، جنس موهایتان و میزان هزینه‌ای که حاضرید برای خرید این محصول بپردازید را یادداشت کنید. این اطلاعات در انتخاب کمک بسیاری به شما خواهند کرد.

۱- جنس بدنه و محفظه سشوار

در انتخاب جنس سشوار باید به جنس موهای خود دقت کنید، یعنی اینکه شما با در نظر گرفتن نازکی یا ضخامت موهای خود یا داشتن موخوره در نوک موهایتان باید دست به انتخاب نوع خاصی از سشوار بزنید. در واقع کسب عنوان بهترین سشوار بستگی به جنس موهای شما دارد و سشواری که برای دیگری دارای عملکرد بسیار خوبی است لزوما برای شما هم این عملکرد را دارا نمی‌باشد. این قاعده را در زمان خرید سشوار در نظر داشته باشید تا به واسطه خرید اشتباه نسبت بد شانسی به خودتان ندهید. در ادامه به شما می‌گوئیم بسته به جنس موهایتان کدام سشوارها مناسب شما هستند.

سشوارهای یونی یا تورمالین: این سشوارها همانگونه که از نام آنها پیداست دارای ساختاری متشکل از یون‌های منفی هستند که در تجزیه هر چه سریعتر قطرات آب بسیار تاثیرگذار است. استفاده از این مدل سشوار باعث می‌گردد که موهای شما پس از خشک شدن حالت کمتری داشته باشد. سشوارهای تورمالین به دلیل فلزی که در طراحی آنها به کار رفته دارای عملکرد بسیار بالایی هستند و به فراخور این کارایی بالا از قیمت بیشتری نسبت به سشوارهای یونی برخوردارند. چنانچه دارای موهایی نازک و ظریف هستید انتخاب سشوار یونی گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

سشوارهای سرامیکی یا چینی: اگر در خصوص عملکرد سشوارها در میان عده زیادی از افراد نظرسنجی کنید مطمنا نظر آنها بسیار متفاوت خواهد بود. در این نظرسنجی احتمالا اغلب افرادی که دارای موهایی خشک و ظریف هستند به سشوارهای دارای محفظه پلاستیکی یا فلزی رای می‌دهند که با عایقی از سرامیک یا چینی پوشانده شده‌ است. این ساختار باعث تنظیم گرما و سازگاری بیشتر دستگاه بر روی موهای خشک و ظریف می‌شود که عموما آب بر روی آنها بسیار سریع خشک می‌گردد.

سشوارهای تیتانیوم: این سشوارها مناسبترین گزینه برای کسانی است که دارای موهایی پرپشت هستند. سشوارهای تیتانیومی گرما را به صورت ثابت و یکنواختی تامین می‌کنند. هر چند انتخاب این مدل را برای موهای نازک به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌کنیم اما عملکرد آنها برای موهای پرپشت و ضخیم فوق العاده‌ است. از نظر وزنی هم این مدل‌ها در مقایسه با نمونه‌های سرامیکی از وزن کمتری برخوردارند. این امر در کارکرد آنها برای موهای دارای تراکم بالا آسانتر بوده و وزن سبکشان باعث می‌شود دست از نگه داشتن آنها کمتر احساس خستگی کند.

۲- اندازه، قدرت و وزن سشوار

بهترین سشوار گزینه‌ای که از نظر اندازه، قدرت و وزن استاندارد بوده و راحتی مصرف کننده و رضایت او را هدف اصلی خود قرار دهد. ممکن است برایتان این سوال ایجاد گردیده باشد که چطور می‌توان از استاندارد بودن یک سشوار اطمینان حاصل کرد در ادامه با این سوال شما پاسخ خواهیم داد.

قدرت و توان موتور سشوار: میزان وات یک سشوار نشان دهنده سرعت موتور آن است و سشواری که از این لحاظ دارای قدرت بالاتری باشد سریعتر هم عمل می‌کند. سشوارهایی که از ولتاژ کمتری برخوردار به فراخور ضعیف بودنشان قیمت ارزانتری داشته و کارایی آنها نیز چنگی به دل نمی‌زند. اگر به دنبال بهترین سشوار برای مصرف خانگی هستید و نمی‌دانید که چه میزان قدرت پاسخگوی نیاز شماست یک سشوار ۱۵۰۰ وات برای خود تهیه کنید. البته در صورتی که از موهای ضخیم‌تری برخوردار باشید سشوارهای دارای توان ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ وات گزینه مناسبتری برای شما هستند.

وزن سشوار: اگر دلتان موهایی خوش حالت و زیبا می‌خواهد لطفا دستانتان را قربانی این زیبایی نکنید. یک سشوار سنگین می‌تواند دستان شما را سریعتر خسته کرده و در موارد حاد حتی برای دستانتان عارضه ایجاد کند. هرچند این مسئله از نظر برخی موضوع  جزئی و بی اهمیتی است ولی فراموش نکنید هر میزان ضمن سشوار کشی موهایتان اذیت شوید ممکن است پیش از رسیدن به نتیجه دست برداشته یا اینکه به مرور زمان برایتان عیان گردد که چقدر این موضوع حائز اهمیت بوده است. اگر در حال سرچ کردن کلید واژه بهترین سشوار مسافرتی هستید علاوه بر برند، وزن را هم یکی از ملاک‌های اصلیتان قرار دهید، زیرا نه تنها ساک سفرتان جای کافی برای یک سشوار بزرگ نخواهد داشت بلکه وزن آن هم شما را در یک سفر قطعا به زحمت خواهد انداخت.

تنظیمات دمای سشوار: سشواری که دارای تنظیمات دمایی گوناگون باشد قطعات دست شما را در استفاده بازتر خواهد گذاشت. اینکه چه تعداد تنظیم دمایی در یک سشوار مناسب است ما به شما گزینه‌های سه دمایی را پیشنهاد می‌کنیم تا هر جا نیاز دیدید گرما را کم، زیاد یا در حد اعتدال نگه دارید.

دیفیوز سشوار: احتمالا اصطلاح دیفیوز تاکنون به گوشتان نخورده، این آپشن به ویژه برای کسانی که دارای موهای فر یا مجعد هستند کارایی بهتری داراست. در حقیقت دیفیوز یک پخش‌کننده هوا در ابعاد وسیع می‌باشد. اگر دارای موهای موج دار هستید حتما از قرار داشتن این قطعه در سشوارتان اطمینان حاصل کنید زیرا در سالم ماندن بافت موها اهمیت بسیاری داراست.

نازل کنسانتره سشوار: نازل کنستانتره هم اصطلاح ناآشنایی است، به لطف این نازل می‌توانید موهای خشک خود را به بهترین شکل ممکن صاف کرده و وز موهایتان را به حداقل ممکن برسانید. نکته‌ای که در زمان استفاده از یک سشوار نازل دار باید به خاطر داشته باشید این است که نازل را در زمان استفاده به سمت پایین نگه دارید تا تماس مستقیمی با موهایتان نداشته باشد.

۳- انواع مختلف سشوار

یکی از مهم ترین مواردی که در زمان خرید سشوار باید مد نظر قرار دهید نوع مصرفی است که از آن انتظار دارید. به عنوان مثال اگر شما آرایشگاه یا سالن آرایشی دارید مطمنا باید به دنبال بهترین سشوار برای آرایشگاه بگردید. اگر برای استفاده روزمره خود در خانه و پس از استحمام به فکر خرید این محصول هستید پس بهترین سشوار برای مصرف خانگی کار شما را راه می‌اندازد.

اگر برای مسافرت و گشت و گذار می‌روید و سشوارتان باید در ساک سفرتان شما را همراهی کند پس دیگر سشوار حرفه‌ای و خانگی به کار شما نمی‌آید، بلکه باید به دنبال بهترین مارک سشوار مسافرتی بگردید. این چند مدل سشوار بر مبنای نوع نیاز شما تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارا هستند مثلا اگر یک سالن دار جهت صرفه جویی در هزینه‌های خود به استفاده از سشوار خانگی که گزینه‌ای مقرن به صرفه تر است روی آورد به زودی شاهد از دست دادن مشتریان خود یا سوختن سشوارش خواهد بود، زیرا حجم کاری یک سشوار سالنی قابل مقایسه  با دیگر سشوارها نیست.

سشوارهای حرفه‌ای: این سشوارها از قدرت و توان بسیار بالایی برخوردار هستند و شما می‌توانید مدت زمان طولانی از آنها کار بکشید. به واسطه این قدرت و کارایی طولانی به آنها سشوار سالنی نیز می‌گویند. 

سشوارهای خانگی: سشوار خانگی در انواع پرقدرت و کم قدرت در بازار یافت می‌شوند. این سشوارها همانگونه که از نام آن پیداست برای مصارف خانگی کاربرد دارند و شما براساس نوع نیاز و جنس موهای خود می‌توانید از میان این گروه دست به انتخاب بزنید.

سشوارهای برس دار: داشتن برس باعث محبوبیت بسیار زیاد این سشوارها گردیده است. این مدل در ابعاد و کارکردهای متفاوتی عرضه می‌شوند که این تنوع دست شما در انتخاب این سشوارهای به شدت کار راه بنداز باز گذاشته است.

سشوارهای چرخشی: اگر به دنبال گزینه‌ای با راحتترین کاربرد  می‌گردید خرید سشوار چرخشی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مدل علاوه بر برسدار بودن امکان چرخش به کمک فشار یک دکمه را نیز داراست.

سشوارهای مسافرتی: کسب عنوان سشوار مسافرتی به سبب حجم و ابعاد کوچکی است که این سشوارها دارا هستند. این مدل‌ها علاوه بر کم جا بودن از نظر وزنی هم با سشوارهای معمولی قابل مقایسه نیستند و از وزن عموما سبکی برخوردارند.

۶ نکته مهم در استفاده از سشوار که باید بدانید

برخلاف تصور برخی از افراد که استفاده از سشوار را امری ساده می‌انگارند اما رعایت نکاتی در استفاده از این محصول فرآیند سشوار کشی را برای شما آسانتر می‌کند که در ادامه به صورت موردی به توضیح این موارد خواهیم پرداخت.

۱- سشوار را به صورت یکنواخت بر روی موهایتان بکشید.

۲- در زمان استحمام استفاده از نرم کننده‌ها را فراموش نکنید زیرا استفاده از سشوار تا حدودی باعث خشکی موهایتان می‌گردد.

۳- پیش از سشوار موها را با حوله خشک کرده و با شانه کشی گره‌های مو را باز کنید، برخی به اشتباه به صورت همزمان موهایشان را سشوار کرده و شانه می‌کنند که باعث ریزش شدید موها و طولانی شدن فرآینده سشوارکشی می‌گردد .

۴- پیش از سشوار زدن از سرم‌های براق کننده و تقویتی ساقه مو استفاده کنید. گرمای سشوار باعث از بین رفتن حالت چربی و بد  حالتی موها پس از سرم زدن می‌گردد و به این ترتیب موهای نرم و ابریشمی خواهید یافت.

۵- برای آنکه با کمک سشوار موهایتان را به حالت مطلوب برسانید باید از یک برس گرد کمک بگیرید. برس را زیر قسمتی از موهایتان قرار داده و در حالی که برس را به سمت پایین حرکت می‌دهید سشوار را با فاصله کمی از آنها حرکت دهید.

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

۶- نزدیکی بیش از حد سشوار به موها باعث آسیب و به اصطلاح سوختن مو می‌گردد پس فاصله‌ای حدودا ۳۰ سانتی میان سشوار و  موهای خود قرار دهید.

معرفی بهترین سشوارهای خانگی، سالنی و مسافرتی

هرچند تا اینجای متن با آیتم‌های زیادی برای شناسایی سشوار متناسب با نیازتان آشنا شدید و به قولی سشوار شناس خوبی شدید ولی یکی از سئوالات اساسی شما یعنی بهترین مارک سشوار یا بهترین برند سشوار کدام است؟ همچنان بی جواب مانده است. در ادامه تلاش خواهیم کرد در میان دسته بندی‌های گوناگون سشوار بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم تا با خیالی آسوده گزینه خرید سشوار را انتخاب دهید. پس برای آشنایی با بهترین مارک سشوار چرخشی، بهترین سشوار برای مصرف خانگی، بهترین برند سشوار حرفه ای سالنی یا بهترین مارک سشوار حرفه ای با ما همراه باشید.

سشوار حرفه‌ ای پرومکس

چنانچه عبارت سشوار حرفه‌ای را در گوگل سرچ کنید در صدر جدول پیشنهادات گوگل عبارت سشوار حرفه‌ای پرومکس را خواهید یافت. این برند در تولید بسیاری از محصولات خود بهترین بوده و جای تعجب ندارد که اگر در بازار سشوارها هم برای خود اسم و رسمی دست و پا کرده باشد. در ادامه دو مدل سشوار از این برند با محدوده قیمتی یکسان را معرفی خواهیم کرد، پس اگر شما هم به دنبال بهترین مارک سشوار حرفه ای هستید این بخش مخصوص شماست.

۱- سشوار حرفه‌ ای پرومکس مدل ۷۲۴۰

مطمنا اولین انتظارتان از یک سشواری حرفه‌ای پرقدرت بودن آن است که این مدل پرومکسبا موتور ۲۴۰۰ وات خود این نیاز را به خوبی پاسخ گفته. نکته دیگر در خصوص موتور AC این سشوار است، این نوع مدل‌ها در مقایسه با موتورهای DC از سرعت و قدرت هوای بیشتری برخوردارند کما اینکه دکمه تنظیم سرعت و حرارت هم در این مدلها از یکدیگر مجزاست. این سشوار حرفه‌ای مجهز به دو درجه دمایی گرم و سرد می‌باشد. برای سهولت بیشتر کاربر دکمه فنری برای تغییر دمای سرد به گرم تعبیه شده که تنها با نگه داشتن و رها ساختن آن می‌توانید به راحتی به دمای مورد نیاز خود دست یابید. یکی از مشکلات شایعی که سالن داران با آن مواجهند وز شدن یا حالت پذیری دشوار موهاست که این سشوار به لطف فنانوری یونی خود این مشکل را رفع کرده. از آنجا که گفتنی‌ها در خصوص این سشوار بسیار است برای دیدن سایر ویژگی‌های این محصول خواستنی به جدول زیر نگاهی بی اندازید.

 

سشوار حرفه‌ ای پرومکس مدل ۷۲۴۰
توان مصرفی ۲۴۰۰ وات
نوع موتور AC
فناوری تولید یون دارد
جنس المنت سرامیکی
باد سرد دارد
تقویت کننده‌ی توربو ندارد
فیلتر هوای قابل جدا شدن دارد
حلقه آویختن دارد
طول سیم ۳ متر
متمرکز کننده دارد
تعداد متمرکز کننده ۳ عدد

۲- سشوار حرفه‌ ای پرومکس مدل ۷۲۳۰R

این مدل سشوار حرفه‌ای پرومکس هم دارای موتور AC با توان ۲۳۰۰ وات می‌باشد. به لطف این میزان قدرت شما دیگر نگرانی بابت روشن ماندن طولانی سشوارتان نخواهید داشت . فناوری تولید یون این محصول کار حالت دهی به موها را برایتان آسانتر خواهد ساخت کما اینکه به لطف این فناوری از الکتریسته ساکن بر روی موها هم خبری نخواهد بود. دکمه تنظیم دمای سرد، گرم و متوسط و دارا بودن دو سرعت ملایم و سریع از جمله آپشن‌های دیگر این محصول به شمار می‌روند. از آنجایی که یکی از ملاک‌های حرفه‌ا‌ی بودن یک سشوار برخورداری آن از سیم بلند با قدرت مانور بالا می‌باشد این مدل با داشتن سیم ۳ متری از این لحاظ هم تایید را از شما دریافت خواهد کرد. اگر موافق باشید دیگر ویژگی‌های این محصول را در جدول زیر به صورت موردی بررسی کنیم تا از کم و کیف آن بیشتر مطلع شویم.

 

سشوار حرفه‌ ای پرومکس مدل ۷۲۳۰R
توان مصرفی ۲۳۰۰ وات
نوع موتور AC
فناوری تولید یون دارد
جنس المنت سرامیکی
باد سرد دارد
تقویت کننده‌ی توربو ندارد
فیلتر هوای قابل جدا شدن دارد
حلقه آویختن دارد
طول سیم ۳ متر
متمرکز کننده دارد
تعداد متمرکز کننده ۳ عدد

۳- سشوار مسافرتی مدل EH-ND41

از آنجایی که تنوع در طرح و مدل سشوارهای مسافرتی بسیار بالاست احتمالا این سوال در ذهنتان نقش خواهد بست که چرا این مدل را به عنوان بهترین مارک سشوار مسافرتی برای شما انتخاب کردیم. ملاک انتخاب ما در برخورداری این سشوار از موتور AC بود که کمتر در مدل‌های خانگی و مسافرتی سشوار از این موتورهای پرقدرت می‌توان یافت. داشتن موتور AC باعث می‌شود که در آماده شدن خود در سفر از سرعت بیشتری برخوردار باشید زیرا این موتورها علاوه بر قدرت بیشتر به واسطه دارا بودن دکمه تنظیم سرعت و حرارت هوا هم به شما کمک خواهند کرد. این سشوار جمع و جور تمامی فکتورهای لازم برای همراهی شما در سفر را دارا می‌باشد. برخی از مهم ترین این فاکتورهای عبارتند از وزن سبک، دسته تاشو و حلقه آویختن، دیگر ویژگی‌های این محصول را در جدول زیر می‌توانید ملاحظه کنید.

 

سشوار مسافرتی مدل EH-ND41
توان مصرفی ۱۶۰۰ وات
نوع موتور AC
فناوری تولید یون ندارد
جنس المنت فلز
باد سرد ندارد
تقویت کننده‌ی توربو ندارد
فیلتر هوای قابل جدا شدن ندارد
حلقه آویختن دارد
طول سیم ۱.۴ متر
متمرکز کننده دارد
تعداد متمرکز کننده ۱ عدد

سشوار فیلیپس مدل HP8229

بهترین سشوار برای مصرف خانگی باید دارای چند آپشن مهم باشد که تمامی این آپشن‌ها در مدل HP8229 سشوار فیلیپس جمع گردیده است. این سشوار دارای موتور DC با توان ۱۸۰۰ وات می‌باشد.  هرچند قدرت و خروجی هوا در این مدل‌ها نسبت به نمونه‌ها AC یا سشوارهای سالنی کمتر است اما ویژگی‌‌های مهم یک سشوار خانگی همچون سبک و کم صدا بودن را داراست. این سشوار از آپشن تولید هوای سرد نیز برخورار می‌باشد که به لطف آن می‌توانید موهایی درخشان‌تر و لطیف‌تر داشته باشید. چنانچه خواهان خشک شدن سریعتر موهایتان هستید سری متمرکز کننده این سشوار به راحتی اینکار را برایتان انجام خواهد داد. سایر ویژگی‌های این سشوار فیلیپش را در جدول زیر مرور خواهیم کرد.

 

سشوار فیلیپس مدل HP8229
توان مصرفی ۱۸۰۰ وات
نوع موتور DC
فناوری تولید یون ندارد
جنس المنت سرامیک
باد سرد دارد
تقویت کننده‌ی توربو ندارد
فیلتر هوای قابل جدا شدن دارد
حلقه آویختن دارد
طول سیم ۲ متر
متمرکز کننده دارد
تعداد متمرکز کننده ۱ عدد

انواع سشوارها در برندها، مدل ها و طرح های مختلف را میتوانید از فروشگاه اینترنتی اینچند خریداری کنید، جهت خرید سشوار اینجا کلیک کنید

۴/۵ - (۴ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.