راهنمای خرید محصولات استنلی (لوازم و تجهیزات سفر)

چنانچه قصد خرید محصولات استنلی را داشته باشید مطمنا یا تعریف این برند را شنیده‌اید یا خودتان از محصولات آن استفاده کرده‌‌اید. در هر صورت خرید از این برند کمتر اتفاقی صورت می‌پذیرد زیرا محصولات آن در دسته وسایل مورد نیاز برای کمپینگ و کوهنوردی قرار دارد و باید امتحان خود را پس داده باشند تا بتوانند همسفر شما گردند. این برند از صدها سال پیش تاکنون همراه طبیعت‌گردان بوده و کهنه برندی است که علاوه بر کیفیت عنوان پیشتاز در تولید فلاسک‌های جداره فلزی را داراست. مدل‌ قدیمی فلاسک‌ها‌ درون شیشه‌ای بوده که با حضور فلاسک‌های استنلی به مرور از دور خارج شدند، زیرا علاوه بر آسیب‌پذیر بودن، در حفظ دمای آب هم نمی‌توانستند خوب عمل کنند. جالب است بدانید که این برند تنها در تولید محصولات Outdoor فعالیت ندارد بلکه طیف وسیعی از ابزارآلات صنعتی را نیز تولید و روانه بازار می‌کند. محصولات استنلی تنها به فلاسک و ابزارهای فنی خلاصه نمی‌شود این برند با سایر محصولات خود هم در یک سفر می‌تواند همراه شما باشد و در اصطلاح شما را مهیای یک سفر جانانه فول پکیج سازد. تا انتهای متن مروری بر محصولات استنلی خواهیم داشت، مطمنا با دانستن اطلاعات جدید شما هم به جرگه هواداران استنلی خواهید پیوست و اگر قصد خرید تجهیزات سفر را دارید دست خالی از این مقاله بر نمی‌گردید.

گذر زمان چطور محصولات استنلی را بر سر زبانها انداخت؟  

ایده اولیه ساخت محصولات استنلی از یک جنگ شکل گرفت. جنگ جهانی دوم که قریب ۶ سال به طول انجامید و با گرد آوردن متحدین و متفقین نیاز به تجهیزات در آن به شکل ملموسی حس می‌شد. فلاسک‌های استنلی ابتدا در این جنگ پا به عرصه تجهیزات سفر گذاشتند و ایده اولیه اختراع آنها به شکل قمقمه‌های نظامی بود. ممکن است این سوال به ذهنتان متبادر گردد که محصولات قبلی چه مشکلی داشتند که قمقمه‌های استنلی این مشکل را برطرف می‌ساختند؟ قمقمه‌ها و فلاسک‌های پیشین در نگهداری دمای آب در زمان طولانی حرفی برای گفتن نداشتند و نمی‌توانستند سربازان خسته از نبرد را به جرعه‌ای آب خنک میهمان کنند. این محصولات با دو جداری فلزی و شیشه‌ای خود در عمل استقامت چندانی هم نداشتند و بعضا با یک ضربه جداره فلزی آن شکسته می‌شد. شاید بتوان گفت استنلی به نوعی در کشاکش نبردهای جهانی در حال آسیب‌شناسی بود تا اگر هیچ کاری برای فروکش کردن آتش جنگ از دستش بر نمی‌آید در فروکش کردن خستگی نبرد از تن سربازان کاری کرده باشد. در نتیجه برند استنلی توانست با در نظر گرفتن اصل استقامت و نگهداری دما به هر قیمتی پله‌های ترقی را دو به یک طی کند. محصولات استنلی این موفقیت ۱۰۰ ساله را تا جایی حفظ کرد که اگر امروزه بخواهید بهترین محصول از میان محصولات استنلی را بشناسید بی شک فلاسک‌های این برند در سر صف قرار خواهند گرفت. با این اوصاف مطمنا دلتان می‌خواهید این همسفران خوب را زودتر بشناسید تا به کمک چای گرمی که به شما می‌دهند به جنگ با سرما رفته و لذت سفرتان را به اوج برسانید.

۵ دسته بندی مهم محصولات استنلی

محصولات استنلی شامل ۵ دسته بندی مهم است. این موارد عبارتند از شیر جوش – قهوه جوش، یخدان مسافرتی، اجاق و ظرف سفری، تجهیزات جانبی کوهنوردی و سفر،  قمقمه و فلاسک کوهنوردی که همگی برای داشتن یک کمپینگ ایده‌ال مورد نیازتان خواهند بود.

۱- قمقمه و فلاسک استنلی

موضوعی که در ابتدای امر باید درباره فلاسک‌های استنلی بدانید ظرفیت هیجان‌انگیز آنها در نگهداری دمای سرد و گرم است. به گونه‌ای که برخی از فلاسک‌های این برند قادر به حفظ دمای سرد تا ۹۶ ساعت و گرما تا ۴۰ ساعت هستند! خواندن این نسبت‌ها برای یک کوهنورد حرفه‌ای بسیار خوشایند خواهد بود. اگر با خواندن این اعداد هیجانزده شدید با دانستن ضربه‌پذیر بودن این فلاسک‌ها می‌توانید بر خوشحالیتان بی‌‌افزایید. استنلی از نظر شکل و شمایل و استایل طراحی هم کم نگذاشته و همه چیز را جوری در کنار هم چیده که شما علاوه بر میهمان کردن هم نوردانتان به یک چای گرم یا یک لیوان آب یخ، از حیث ظاهر تجهیزاتتان هم متمایز با دیگران باشید. فلاسک‌های کوچک استنلی برای نگهداری نوشیدنی‌های قندی یا کافئین دار مورد استفاده قرار می‌گیرند و درپوش بسیار ایمن آنها به همراه بدنه مقاومشان خیال کوهنوردان را از حیث سوراخ یا غر شدن آن کاملا راحت ساخته است. حال که کمی از فلاسک‌های استنلی گفتیم می‌خواهم پرطرفدارترین فلاسک این برند را به شما معرفی کنم و جزئی‌تر به آن بپردازم. این فلاسک استنلی مستر نام دارد و احتمالا تعریف آن را شنیده‌اید. اینکه چه چیزی این فلاسک را تعریفی کرده به ظرفیت، وزن و در نهایت توان بالای آن در نگهداری دمای آب باز می‌گردد. اگر به دنبال فلاسک کوهنوردی خوب می‌گردید مجموع این قابلیت‌ها را در یک فلاسک کمتر می‌یابید. فلاسک مستر استایلی کلاسیک داراست که نشانگر قدمت بالای برند آن است. این فلاسک با ظاهر نسبتا آنتیک خود دلتان را نمی‌زند بلکه فاکتورهای جذابیت را با کلاسیک بودن در هم آمیخته و به معجونی از ظاهر کلاسیک و جوان پسند در کنار هم دست یافته است. ظرفیت نگهداری دمای سرد و گرم این فلاسک کوهنوردی فوق‌العاده است، آب یخ را تا ۳۵ ساعت و آب جوش را تا ۴۰ ساعت به آن بسپارید و با همان دمای اولیه تحویل بگیرید. شما می‌توانید روی حفظ دمای صفر درجه تا ۶۷ درجه سانتیگراد روی این محصول حساب باز کنید. این فلاسک استنلی دارای در سوپاپی است که کار با آنرا به شدت آسان ساخته و از در آن می‌توانید به جای لیوان هم استفاده کنید. وزن این فلاسک کوهنوردی  1300 گرم است که با توجه به مزیت‌های فراوان آن قابل درک است.

۲- ماگ استنلی

دسته دوم و بسیار محبوب محصولات استنلی ماگ‎‌های آن هستند. ماگ‌ها نه تنها در سفر بلکه در زندگی روزمره، محل کار، منزل وحتی میهمانی هم دوستداران بسیاری دارند. پس ‌می‌توان گفت این دسته‌بندی پر مصرف‌ترین گروه در میان محصولات استنلی است و بر همین اساس هم از بیشترین تنوع برخوردار است. شما می‌توانید انواع گوناگونی از ماگ‌های دسته دار و بی دسته با درب قفل‌دار یا بی قفل را انتخاب کنید. اگر کوهنورد هستید مطمنا انتخاب از میان مدل‌های قفل دار انتخاب بهتری برای شماست. اگر بخواهیم یک مدل ماگ استنلی را با جزئیات آن بررسی کنیم سری کلاسیک مدل ONE HAND مطمنا انتخاب اولمان خواهد بود. سری این ماگ از نوع پیچی بوده و برای استفاده از آن می‌توانید تنها با یک دست و فشار یک دکمه محتویات داخل آنرا نوش جان کنید. این ماگ کلاسیک قابلیت حفظ دمای گرم تا ۵ ساعت و دمای سرد تا ۸ ساعت را داراست، البته برای نگهداری از یخ می‌توانید تا ۲۰ ساعت بر روی آن حساب باز کنید. ماگ ONE HAND بر روی کاپ هولدر اتومبیلتان هم به خوبی جای می‌گیرد. شما می‌توانید با تحمل وزن ۳۱۰ گرمی این ماگ آنرا هر جایی همراه خود ببرید و با توجه به مقاومت بدنه و ضد زنگ بودن آن برای سال‌های متوالی از آن استفاده کنید.  

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند
۳- تجهیزات جانبی کوهنوردی و سفر استنلی

یخدان یا یخچال مسافرتی یکی از تجهیزات جانبی مهم در هر سفر به ویژه کوهنوردی است. محصولات استنلی در این دسته هم مانند فلاسک‌ها و ماگ‌های این برند توان بالایی در حفظ دمای محفظه داشته و قادر به نگهداری مواد غذایی از یک الی ۴ روز هستند. این یخدان‌ها با مجهز بودن به قفل‌های ضد نفوذ هوا از ایجاد هرگونه مشکل برای مواد غذایی جلوگیری می‌کنند، از دیگر مشخصات قابل توجه این یخچال‌های سفری می‌توان به ضد خش بودن آنها اشاره کرد. استحکام بدنه در این ظروف به حدی است که می‌توانید در هنگام خستگی از آن به عنوان صندلی استفاده کنید. در میان انواع یخچال‌‌های این برند مدل Adventure Outdoor Cooler  بیشترین طرفدار را پیدا کرده و علت این محبوبیت را می‌توان در استحکام بالای بدنه، حجم، توان بالا در حفظ دمای مواد در ساعات طولانی جستجو کرد. اگر بخواهم به صورت دقیقتر بگویم شما با یخچال استنلی مدل Adventure Outdoor Cooler  تا ۴ روز دغدغه خراب شدن مواد غذایی را نخواهید داشت و خیالتان از این بابت آسوده خواهد بود. خالی کردن آب داخل این یخدان با کمک دریچه‌ی تخلیه آن بسیار آسان گردیده است. اگر بخواهید این یخچال استنلی را با سایر محصولات مشابه بازار مقایسه کنید برتری خود را از حیث فوم‌های عایق ‌بندی و مدت زمان بالای نگهداری دما نشانتان خواهد داد. این محصول در مقام مقایسه از فوم‌های ۳ برابر قوی‌تر برخوردار بوده و ۳۵ درصد بیشتر از سایر همنوعان خود مواد غذایی را خنک نگه می‌دارد. این یخدان با وزن ۶۰۰۰ گرمی خود ظرفیت نگهداری از ۲۱ قوطی کنسروی را دارا بوده و مجهز به دو دستگیره بسیار مقاوم است. یخچال ادونچر استنلی در دو رنگ سفید و سبز تولید می‌شود که رنگ سبز آن در کنار زیبایی به جهت همخوانی با طبیعت آسیبی به گونه‌های زیستی منطقه‌ای نمی‌زند و آنها را از زیستگاهشان فراری نمی‌دهد.

۴- اجاق و ظروف سفری استنلی

در میان ظروف کوهنوردی و کمپینگ استنلی می‌توانید ست کامل ظروف برای آماده سازی غذای چند نفر تا نگهداری غذای شخصی خودتان را پیدا کنید. این ظروف قابلیت جمع شدن و قرارگیری در درون هم را دارا بوده و از جنس استیل مقاوم هستند. بسته به نوع نیاز خود می‌توانید از میان ظروف نگهداری غذا یا ظروف آماده سازی و پخت و پز استنلی دست به انتخاب بزنید. از آنجایی که عموم کوهنوردان و طبیعت‌گردان تنها قادر به حمل ظروف و تجهیزات خود هستند ظرف سفری استنلی مدل ۲۰۲۰ Compact Steel نسبت به سایر مدل‌ها پرطرفدارتر گردیده است. این ست شامل یک قابلمه استیل ضد زنگ و یک کاسه سیلیکونی از جنس بسیار مرغوب است. کاسه قرار گرفته در این ست کار ماگ را هم برایتان انجام می‌دهد و علاوه بر این دارای یک اسپورک(قاشق و چنگال) تاشو هم هست. ظرف سفری استنلی مدل کامپکت با توجه به وزن ۳۸۷ گرمی و جمع و جور بودنش، در کنار جنس مقاوم خود به گزینه‌ای ایده‌آل برای کمپینگ مبدل گردیده است.

۵- شیرجوش و قهوه جوش استنلی

برند استنلی در تولید محصولات خود از دوستداران قهوه هم غافل نبوده و ست‌های جذابی برای طبیعت‌دوستان شیفته کافئین طراحی کرده است. جنس این ظروف از استیل ضد زنگ و مقاوم بوده و مانند تمامی ظروف سفری این برند قابلیت قرارگیری در یکدیگر را داراست، تا فضای کمتری از کوله سفر شما اشغال کند. مطمنا دوست دارید مدل پرطرفدار قهوه جوش سفری استنلی را بشناسید. قهوه جوش استنلی مدل ۲۰۲۰ با ظاهر ساده و وزن ۸۸۰ گرمی خود طرفداران بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها بدور خود جذب کرده است. این قهوه ساز دو تکه بوده و شامل یک ظرف استیل به ابعاد ۹۴ سانتی‌متر و یک قهوه‌ساز از جنس پلاستیک بسیار مرغوب پروپیلن است. قهوه جوش استنلی مدل ۲۰۲۰ گنجایش نگهداری ۰.۹۵ لیتر مایعات را داراست و بر روی آن یک درب نایلونی جهت نگهداری نوشیدنی تعبیه گردیده است. آنچه در خصوص این قهوه ساز هنوز نمی‌دانید چند کاره بودن آن است. شما می‌توانید علاوه بر آماده کردن قهوه برای پخت و گرم کردن غذایتان هم از این محصول استفاده کنید و اگر بدنبال یک ظرف محکم برای آشپزخانه خود می‌گردید این قهوه‌ساز علاوه بر همسفر در آشپزخانه هم کدبانوی خوبی برایتان خواهد بود.

خرید انواع محصولات استنلی در سایت اینچند

۳.۲/۵ - (۴ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.