راهنمای خرید گوشت کوب برقی به همراه معرفی ۳ مدل پرفروش

گوشت کوب برقی یکی از دم دست ترین و در عین حال کار راه بندازترین وسایل در هر آشپزخانه‌ای است. در راهنمای خرید گوشت کوب برقی شما را با مجموعه‌ای از کارایی‌های این وسیله به ظاهر کوچک اما بسیار کاربردی آشنا خواهیم ساخت. در گذشته خبری از تنوع، سهولت استفاده و کارایی تفکیک شده در وسایل خانگی نبود، به همین خاطر می‌گویم آشپزمان امروزی بسیار خوشبختند، زیرا می‌توانند با کمترین زحمت لذیذترین غذاها را طبخ نمایند. به شرطی که در انتخاب وسایل مورد نیاز خود دقت داشته و اگر نگوئیم کاملا مجهز ولی کمی خود را تجهیز کرده باشند. این وسایل لذت آشپزی را حتی برای کسانی که علاقه چندانی به آشپزی ندارند، یا مشغله‌های گوناگون وقت و انرژی برای آنها باقی نمی‌گذارد هم چندین برابر ساخته است.

 اغلب ما گوشت کوب برقی را جایگزین گوشت کوب دستی دانسته و خرید آنرا چیزی جز هدر دادن پول نمی‌دانیم. این حرف را اغلب از زبان کسانی می‌شنویم که تاکنون از این وسیله استفاده نکرده‌اند، در غیر این صورت از قضاوت خود پشیمان می‌شدند. اگر پکیج کاملی از وسایل آشپزخانه دارید باز هم به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این متن با ما همراه باشید، زیرا پس از تمام شدن مطلب تازه در خواهید یافت چقدر آشپزخانه شما به یک گوشت کوب برقی نیاز داشته و از آن غافل بودید.

گوشت کوب برقی چیست؟

ممکن است برخی به درستی ندانند که گوشت کوب برقی چیست و با کارایی آن آشنایی نداشته باشند. گوشت کوب برقی یک وسیله جانبی کوچک در دسته بندی خردکن و غذا ساز است که قادر است مانند یک کمک سرآشپز فرز و سریع کارهایی همچون خرد کردن، له کردن، رنده کردن، همزدن و پوره کردن مواد غذایی را برایتان انجام دهد. هر چند این وسیله را در دسته لوازم ضروری آشپزخانه قرار نمی‌دهند و عموما خرید گوشت کوب برقی جایی در لیست جهیزیه عروس‌ها ندارد، اما اگر اغراق به نظر نرسد باید بگویم هر آشپزخانه‌ای به این وسیله نیاز دارد. زیرا گوشت کوب برقی متخصص درست کردن غذاهایی اصیلی همچون کوفته، حلیم، کشک بادمجان، کتلت و گوشت کوبیده یا غذاهایی نظیر الویه، فلافل و پوره سیب زمینی است.

از اینها گذشته یک گوشت کوب برقی سه کاره در شیرینی پزی هم دست شما را خالی نخواهد گذاشت و برای هم زدن تخم مرغ به شما کمک خواهد کرد. به نظر می‌رسد با توجه به کارایی خرد و رنده کردن این وسیله شما هر روز به آن نیاز خواهید داشت تا مواد غذایی همچون پیاز و سبزیجات را برایتان خرد کرده و با بخش رنده خودکار آن نفس راحتی بکشید. اگر گوشت کوب برقی شما دارای تیغه‌های جانبی بیشتری باشد می‌توانید برای خرد کردن یخ هم روی آن حساب باز کنید.

آشنایی با قسمت‌های مختلف گوشت کوب برقی

هر گوشت کوب برقی اعم از ساده تا پیشرفته از ۴ جز اصلی تیغه، دسته، پایه و کاسه یا ظرف مخصوص پلاستیکی تشکیل می‌شود. تیغه‌های دستگاه عموما از طریق یک موتور چرخانده و به حرکت در می‌آیند و از نظر سرعت هم امکان تنظیم دستی دارند. مدل‌های ساده و ارزان این وسیله عموما تک تیغه بوده که حالت پرسی داشته و از دستگاه جدا نمی‌شوند. مدل‌های گرانتر دارای چند تیغه هستند که علاوه بر امکان تعویض تیغه‌ها با یکدیگر به سبب حالت جداشونده در زمان تمیز کاری زحمت کمتری می‌برند. در انتخاب جنس تیغه بهتر است برای مدل‌های استیل اولویت قائل شوید زیرا تیغه‌های استیل بهترین نوع تیغه برای این محصول به شمار می‌روند.

شما می‌توانید از طریق دکمه تنظیم سرعت گوشت کوب برقی خود را در ۴ سرعت مختلف تنظیم کنید. دکمه تنظیم سرعت را می‌توانید در انتهای دسته دستگاه خود بیابید. حال که به قسمت دسته که یکی از اجزای مهم و بسیار تاثیر گذار در سهولت استفاده از این وسیله است رسیدیم بهتر است بدانید، جنس اغلب دسته‌ها از پلاستیک فشرده یا فلز است. اغلب این دستگاه‌ها دارای کاسه مخصوص جهت له و مخلوط کردن مواد در آن هستند، البته شما می‌توانید گوشت کوب خود را مستقیما در هر ظرفی وارد کرده و محدودیتی از جهت استفاده از ظرف مخصوص آن ندارید. ظرفی که مواد را برای مخلوط کردن در درون آن می‌ریزید عموما مدرج بوده و در دو جنس پلاستیکی یا پیرکسی در پک بسته‌بندی این محصول قرار می‌گیرد و به گونه‌ای طراحی شده که مانع از بیرون ریختن مواد می‌‌گردد.

نکته آخر به منبع تغذیه دستگاه شما باز می‌گردد، همانگونه که از نام این وسیله پیداست برای کار با آن نیاز به اتصال دستگاه به برق دارید اما برخی از دستگاه‌ها با داشتن باتری شارژی نیاز به اتصال دائمی به برق در زمان کار ندارند. این باتری‌های قابل شارژ در برخی دستگاه‌ها حالت جداشونده داشته و در برخی دیگر امکان جداسازی ندارند. اگر قصد خرید یک گوشت کوب برقی قوی را دارید این موضوع را در نظر داشته باشید که اغلب این دستگاه‌ها به برق مستقیم شهری نیاز دارند و گوشت کوب های برقی شارژی در مقایسه با این مدل‌ها از توان کمتری برخوردار هستند. 

کاربرد گوشت کوب برقی چیست؟

شاید تصور کنید شما از یک گوشت کوب برقی می‌توانید همان انتظاراتی را داشته باشید که از یک گوشت کوب دستی دارید، با این تفاوت که این وسیله تر و فرزتر بوده و استفاده از آن سختی و خستگی برایتان رقم نمی‌زند. هر چند نمونه‌های اولیه گوشت کوب‌‌ برقی این چنین بودند ولی به تدریج این وسایل هم راه آپشن دار شدن را یافتند و گویی به سمت همه کاره شدن در حرکتند.

گوشت کوب‌های برقی از لحاظ کارایی به دو نوع ساده و چند کاره تقسیم می‌شوند. مدل ساده گوشت کوب برقی برای له و مخلوط کردن مواد غذایی پخته‌ای همچون نخود، برنج و سیب زمینی کاربرد دارد. کاربرد گوشت کوب برقی چند کاره گذشته از مخلوط کردن مواد با هم شامل مواردی همچون رنده کردن، آسیاب، پوره کردن، رب سازی و خرد کردن خوراکی‌هاست که قیمت آن هم به فراخور تعداد کارایی‌های آن بالاتر خواهد رفت. اغلب افراد با داشتن مخلوط کن دیگر به سمت خرید گوشت کوب برقی نمی‌روند در حالی که این وسیله در مقایسه با یک مخلوط کن آسیب کمتری به بافت غذا می‌زند و پوره باکیفیت‌تری برایتان آماده می‌سازد.

 از طرف دیگر این وسیله به قدری دم دستی و سبک است که شما با داشتن آن دیگر فکر باز کردن کابینت و در آوردن مخلوط کن به سرتان نخواهد زد. سهولت استفاده از این محصول در میان تمام وسایل برقی مثال زدنی است و تنها کافیست اراده کنید و دکمه را فشار دهید، بدون نیاز به هیچگونه عملیات پیچیده‌ای گوشت کوب برقی شما آماده کار خواهد بود. در حال حاضر نمونه‌ گوشت کوب برقی سه کاره طرفداران بسیاری یافته و یکی از پر تقاضاترین مدل‌ها به شمار می‌رود.

۳ نکته در خرید گوشت کوب برقی

قبل از پرداختن به نکات مهم در خصوص خرید گوشت کوب برقی بهتر است خودتان دست به کار شوید و انتظاراتی که از یک گوشت کوب برقی خوب دارید را لیست کنید. اینکه دستگاه شما باید قادر به خرد کردن یا له کردن چه موادی باشد؟ آیا به دنبال محصولی تک کاره هستید یا تعداد کارایی‌های بیشتری را لحاظ دارید و نکته مهم آخر آنکه چه مقدار حاضرید برای این دستگاه پول خرج کنید. همزمان با اینکه به این موارد فکر می‌کنید معیارهای مهم دیگری همچون توان، تعداد و جنس تیغه‌ها، جنس و وزن دستگاه و اندازه لیوان گوشت کوب برقی را با هم مرور می‌کنیم، تا به جای خرید بهترین مارک گوشت کوب برقی بازار بهترین خودتان را یافته و نیازی به صرف هزینه‌های اضافی نداشته باشید.

۱- گوشت کوب برقی چند وات خوبه؟

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در خرید گوشت کوب برقی باید لحاظ کنید توان دستگاهتان است. البته اهمیت این موضوع را اغلب افراد به خوبی درک کرده‌اند زیرا اولین سوالی که در مواجهه با فروشندگان یا در زمان سرچ در خصوص این محصول دارند این است که «گوشت کوب برقی چند وات خوبه؟». هر میزان عدد وات دستگاه شما بالاتر باشد می‌توانید از گوشت کوب برقی خود توقع نتیجه بهتری داشته باشید. این عدد از محدوده ۵۰ تا ۱۰۰۰ وات متغیر بوده و پر واضح است که یک گوشت کوب برقی با توان ۱۰۰۰ وات در حال حاضر دارای حد اعلای قدرت می‌باشد. از دستگاهی با توان ۲۰۰ تا ۵۰۰ وات می‌توانید انتظار خرد کردن و له کردن پیاز، سبزی و مواد غذایی از این دست داشته باشید. اگر بخواهیم به صورت دقیق از تاثیر توان بر کارایی دستگاه برایتان بگویم این آپشن هر میزان بالاتر باشد در خرد کردن مواد خام با بافت سخت بهتر عمل کرده و در مواردی حتی می‌توانید با آن یخ را هم تکه تکه کنید.

۲- تیغه‌های گوشت کوب برقی از چه جنسی باشه؟

جنس و کیفیت همیشه لازم و ملزوم هم بوده‌اند و یک گوشت کوب برقی هم از این قاعده کلی مستثنی نیست. تیغه‌هایی با جنس استیل نسبت به سایر تیغه‌ها عملکرد بهتری از خود نشان داده‌اند و از نظر شکل و ابعاد هم هر میزان تیغه‌ها بلندتر باشند بهتر است. چگونگی اتصال تیغه‌ها به سه صورت پیچی، پرس و پیچ و مهره است که براساس تجربیات کاربری و نگاه به مدل‌های پر قدرت بازار می‌توان دریافت که نوع پرسی آن عملکرد بهتری از خود نشان داده است. علی الرغم توصیه به پرسی بودن تیغه پیشنهاد می‌کنیم که دستگاهی را انتخاب کنید که اجزای آن قابلیت جداسازی داشته باشند تا بتوانید آنرا به راحتی در ماشین ظرفشویی قرار داده یا شستشو دهید.

۳- جنس و وزن دسته گوشت کوب برقی چقدر باشه؟

در جواب این سوال بهتر است اینگونه پاسخ دهیم هر چه مقاوم‌تر بهتر و مقاوم‌ترین نوع این دسته‌ها در حال حاضر از جنس استیل ضد زنگ هستند. ضد زنگ بودن این دسته‌ها از جهت مقاومتی که در برابر رطوبت مواد غذایی داراست و باعث طول عمر بیشتر دستگاه می‌گردد حائز اهمیت است. ممکن است ‌بخواهید از معایب دسته‌های فلزی و پلاستیکی بدانید، این دسته‌ها از طول عمر کمتری برخوردار بوده، کما اینکه به مرور زمان هم رنگ خود را عموما از دست می‌دهند.

وزن دسته باید به گونه‌ای باشد که دست شما در زمان کار با دستگاه خسته نشود، این معیار ثابت نیست اما قطعا دستگاه‌های سبک‌تر گزینه بهتری برای خرید هستند. سرعت دستگاه هم یکی از مواردی است که بهتر است در خرید مد نظر داشته باشید. گوشت کوب‌های برقی امروزی از ۱ تا ۱۵ سطح مختلف سرعت قابل تنظیم هستند که هر میزان این سرعت بالاتر رود دستگاه شما بهتر از پس کارهایی بر می‌آید که به آن محول کرده‌اید. 

حال که با معیارهای مهم در خرید گوشت کوب برقی آشنا شدید در ادامه به معرفی ۳ مدل پرفروش گوشت کوب برقی در بازار خواهیم پرداخت. معرفی این محصولات به ترتیب از قوی‌ترین گوشت کوب‌ برقی شروع شده که دارای قیمت بالاتر و به طبع آپشن دارتر است و موردهای بعدی از نظر بودجه و داشتن کارایی‌های مهم دارای مزیت رقابتی هستند.

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند
۱- گوشت کوب برقی مایر مدل MR-180

این گوشت کوب برقی با داشتن توان ۱۰۰۰ وات در دسته قوی‌تری گوشت کوب های برقی بازار قرار دارد. از آنجایی که قدرت در این وسیله حرف اول را می‌زند پس شما می‌توانید بی هیچ حساب و کتابی برای خرد و له کردن انواع مواد غذایی از میوه و سبزیجات گرفته تا حتی پودر کردن یخ روی آن حساب باز کنید. از آنجایی که جنس میله و تیغه آن استیل ضد زنگ می‌باشد در صورت قرارگیری در مواد بسیار داغ یا سرد مشکلی برای آن پیش نمی‌آید. سایر ویژگی‌های این دستگاه را در ادامه می‌توانید ببینید.

ویژگی‌های گوشت کوب برقی مایر مدل MR-180
توان موتور۱۰۰۰ وات
جنس تیغه‌هااستیل ضد زنگ
جنس بدنه دستگاهاستیل
وزن دستگاه۲ کیلو گرم
سایر ویژگی‌ها۲ سرعته، دارای نمایشگر LED، دارای قابلیت تنظیم سرعت
۲- گوشت کوب برقی مکسی مدل BND

این گوشت کوب برقی برای کسانی که به دنبال وسیله‌ای کار راه بنداز هستند انتخاب خوبی است. داشتن مزیت‌هایی همچون داشتن تیغه‌های چهارتایی از جنس استیل ضد زنگ، توان رضایتبخش ۵۰۰ وات و در نهایت وزن کم این دستگاه آنرا در دسته گوشت کوب‌های پر فروش قرار داده است. این گوشت کوب دو سرعته بوده و برای خرد کردن مواد غذایی می‌توانید روی آن حساب باز کنید نه بیشتر.

ویژگی‌های گوشت کوب برقی مکسی مدل BND
توان موتور۵۰۰ وات
جنس تیغه‌هااستیل ضد زنگ
جنس بدنه دستگاهپلاستیک و استیل
وزن دستگاه۱ کیلوگرم
سایر ویژگی‌ها۲ سرعته، دارای تیغه‌های ۴ پره، دارای قابلیت تنظیم سرعت
۳- گوشت کوب برقی المپیا مدل OE-844

این گوشت کوب برقی در دسته گوشت کوب‌های برقی ساده و خوش قیمت قرار دارد که به جهت کارایی خوب خود توانسته مورد استقبال قرار گیرد. این وسیله دارای تیغه‌های دو پره استیل بوده و جنس بدنه آن هم از همین جنس می‌باشد. هر چند از این محصول نمی‌توانید انتظار زیادی داشته باشید ولی در رده قیمتی خود کارایی خوبی از خود نشان داده و اگر به دنبال گوشت کوب برقی ساده هستید رضایت شما را برآورده خواهد ساخت.

ویژگی‌های گوشت کوب برقی المپیا مدل OE-844
توان موتورسایر ویژگی‌هاتوان موتور۳۰۰ وات
جنس تیغه‌هااستیل ضد زنگ
جنس بدنه دستگاهپلاستیک و استیل
وزن دستگاه۰.۵۴۵ کیلو گرم
سایر ویژگی‌ها۲ سرعته، دارای تیغه‌های ۲ پره، دارای قابلیت تنظیم سرعت، جنس میله استیل

در پایان

من ضرورت استفاده از گوشت کوب برقی را به داشتن یک کارد، همزن و غذا ساز خوب تعبیر می‌کنم. این وسیله کارش را بهتر از هر کاردی در بریدن و قطعه قطعه کردن مواد غذایی بلد است و به گونه‌ای طراحی شده که دراثنای کار با آن در برابر هرگونه آسیبی بیمه خواهید بود. مقایسه این وسیله با همزن و غذاساز از جهت راحتی بی اندازه‌ای آن در زمان استفاده است.

به کمک یک گوشت کوب برقی خوب شما دیگر نیازی ندارید برای درست کردن یک پوره سیب زمینی یکدست یا گوشت کوبیده لذیذ پس از صرف آبگوشت زحمتی به خود بدهید. یک گوشت کوب برقی می‌تواند در چشم بر هم زدنی و در کمتر از ۲۰ ثانیه این قبیل کارها را برایتان انجام دهد! البته اینها کارایی‌های پیش و پا افتاده و به قولی بومی یک گوشت کوب برقی هستند.

یکی از بزرگترین مزیت‌های این وسیله صرفه‌جویی است که در زمان و انرژی شما رقم می‌زند. پس برای رهایی از مشقت‌های آشپزی و درست کردن هر مدل غذا، شیرینی، دسر یا حتی نوشیدنی داشتن یک گوشت کوب برقی سه کاره یا چند کاره را فراموش نکنید. با این وسیله می‌توانید سبک زندگی راحت تری را تجربه کنید و از بابت پخت غذاها با سهولت بیشتر خاطر جمع باشید.

به نظر شما بهترین مارک گوشت کوب برقی کدام است؟

معیارهای شما برای خرید یک گوشت برقی چیست؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.