لمینت ناخن چیست؟ آشنایی با انواع لمینت ناخن

این روزها همه افراد و به‌خصوص خانم‌ها به زیبایی ناخن خود اهمیت می‌دهند. جالب اینجاست بدانید که این کار دیگر به روش‌های قدیم با آرایش‌های سنگین و استفاده از رنگ‌های جیغ انجام نمی‌شود. در حال حاضر همه به دنبال زیبایی طبیعی هستند. استفاده از رنگ‌های طبیعی و نود (Node) در آرایش ناخن ، شکل طبیعی ابروها و ناخن‌ها بسیار ترند شده است. لمینت ناخن هم یک روش زیبایی ناخن‌ها است که در آن ناخن‌ها را با یک لایه شفاف می‌پوشانند تا هم ناخن‌ها زیباتر شوند هم استحکام آن‌ها افزایش یابد. در ادامه به شما میگوییم که این روش به چه شکل انجام می‌شود و همچنین انواع لمینت ناخن را به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی روش لمینت ناخن

دست‌های خانم‌ها چیزهای زیادی درباره آن‌ها میگویند. وقتی دست­های یک خانم مرتب به نظر برسند یعنی او به مراقبت از خود اهمیت می‌دهد و همچنین می‌توان به سبک زندگی او پی برد. هنر کاشت ناخن و طراحی آن در سال‌های اخیر بسیار پیشرفت کرده و افراد زیادی هم به دنبال یادگیری این هنر و کسب درآمد از این طریق هستند. در این میان انواع روش‌های مراقبت و ترمیم ناخن موردتوجه قرار گرفته اند. با این کار ناخن‌ها ظاهر زیباتری به خود می‌گیرند.

لمینت ناخن باید زمانی انجام شود که ناخن ضعیف و نازک شده و به‌راحتی می‌شکند و یا اینکه ناخن‌ها بیش‌ازحد خشک شده باشند. این مشکلات می‌توانند به دلایل مختلفی ایجاد شوند:

  • استفاده از لاک ژل به مدت طولانی؛
  • کاشت ناخن به‌صورت مداوم؛
  • استفاده از مواد مغذی به‌صورت نامتعادل؛
  • ننوشیدن آب و مایعات به میزان کافی؛
  • اثرات منفی مواد شیمیایی.

عملکرد اصلی لمینت ناخن ترمیم سطح ناخن است. ترمیم شامل مسطح کردن، تغذیه با مواد معدنی و ویتامین‌ها است. لمینت خمیر و پودر مخصوصی است که بی‌نظمی‌های روی ناخن را پر می‌کند و ظاهری زیبا به سطح آن می‌بخشد. خمیری که روی ناخن‌ها گذاشته می‌شود تا ترمیم بعدی روی ناخن می­ماند تا ناخن به‌طور کامل بتواند از آن تغذیه کند و حال ناخن خوب شود. پس باید بگوییم که لمینت هم نوعی روش کاشت ناخن است، اما در این روش مانند روش‌های قدیمی سطح ناخن را نمی‌تراشند، به همین دلیل ناخن آسیب نمی‌بیند. مواد لمینت برای ناخن فواید زیادی دارند و ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز را به ناخن‌ها می‌رسانند. این مواد روی سطح ناخن قرار می‌گیرند و ظاهری صاف و درخشان به ناخن‌ها می‌دهند.

لمینت در دو مرحله انجام می‌شود و هم در سالن زیبایی و هم در منزل قابل انجام است.

برای انجام لمینت به سیستم لمینت و ابزار مانیکور نیاز دارید. هر دو مرحله لمینت روی سطح طبیعی ناخن انجام می‌شوند، اما نتیجه نهایی شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

مراحل انجام لمینت ناخن

همان‌طور که گفتیم لمینت ناخن در دو مرحله انجام می‌شود. هدف از مرحله اول کار کردن روی کوتیکول و مونولای ناخن است. در این مرحله یک سرم در جهت‌های مختلف بر روی کوتیکول که قبلاً تمیز شده اعمال می‌شود. هم‌زمان ماساژ انجام می‌شود که خون را به انگشتان می‌رساند و جذب سرم­ها را بهبود می‌بخشد. دومین سرم دارای اثر ضدالتهابی است. آن‌ها ناخن و کوتیکول را با رطوبت و ویتامین‌ها اشباع می‌کنند و ذرات مرده پوست را از بین می‌برند. بلافاصله پس از انجام این کارها یک مانیکور برش یا اروپایی انجام می‌شود.

در مرحله دوم لمینت، ناخن با مایع روغنی بر پایه اسیدهای میوه و سپس با سرم یا لاک ناخن پوشانده می‌شود. این مایع روغنی برای هر فرد به‌صورت جداگانه و بر اساس مشکلات ناخن او انتخاب می‌شود. شما می‌توانید محصولی با ویتامین و پروتئین یا اجزای دیگر برای خود یا مشتری‌تان انتخاب کنید. پس از اتمام لمینت، می‌توان ناخن‌ها را با لاک رنگی پوشاند و هر طرحی را به‌دلخواه روی آن انجام داد.

جالب است بدانید که لمینت دارای منشأ پزشکی است و به درمان ناخن‌های آسیب‌دیده کمک می‌کند.

لمینت ناخن برای همه افراد مناسب است، اما افرادی که کارهای فنی انجام می‌دهند یا ناخن‌های آن‌ها در معرض خشکی، شکستگی و آسیب قرار دارد و این موضوع باعث ایجاد درد در ناخن‌های آن‌ها می‌شود می‌توانند از این روش با خیال راحت استفاده کنند. هنگام انجام روش لمینت، لبه ناخن با استفاده از موادی پوشانده می‌شود که خاصیت ارتجاعی به آن می‌دهد، بنابراین از شکستن احتمالی ناخن‌ها جلوگیری می‌کند.

قبل و بعد از انجام لمینت ناخن

انواع لمینت ناخن

لمینت ناخن انواع مختلفی دارد که هرکدام از آن‌ها برای نوع خاصی از ناخن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. مثلاً نوعی از لمینت مخصوص ناخن‌های نازک است، نوعی دیگر برای ناخن‌های شکننده مناسب است و … اگر برای انجام لمینت به افراد متخصص مراجعه کنید خودشان نوع لمینت مناسب ناخن شما را برای شما کار می‌کنند. در ادامه انواع لمینت ناخن را به شما معرفی می‌کنیم.

بیوژل

بیوژل­ها برای لمینت استفاده می‌شوند و خواص و کاربرد آن‌ها با دیگر لمینت­ها متفاوت است. این نوع لمینت هم به روش قرار گرفتن زیر لامپ UV خشک می‌شود. مزیت بزرگ بیوژل­ها این است که ناخن‌ها در زیر آن می‌توانند تنفس کنند. بیوژل ترک نمی‌خورد و حدود ۲ الی ۳ هفته به شکل اولیه روی ناخن باقی می‌ماند.

این نوع لمینت برای ناخن‌های شکننده و نازک مناسب است. بیوژل روی سطح ناخن را می‌پوشاند و بعد می‌توانید روی آن لاک بزنید. قبل از استفاده از بیوژل سطح ناخن باید صاف و چربی زدایی شود. سپس یک لایه بسیار نازک از ژل روی ناخن مالیده می‌شود و دست به مدت ۲ دقیقه در دستگاه UV قرار می‌گیرد تا بیوژل خشک شود. این روش دوباره تکرار می‌شود. سپس لایه آخر زده می‌شود و دوباره در دستگاه خشک می‌شود. یک لایه چسبناک روی ناخن ایجاد می‌شود که باید آن را با الکل پاک کرد. سپس می‌توان هر رنگ لاکی را به ناخن زد.

موم

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

روش دیگر لمینت استفاده از موم است. این تکنیک امروزه در بین خانم‌هایی که ناخن‌های آسیب‌دیده دارند بسیار محبوب شده است. نام دوم این تکنیک مانیکور ژاپنی است. این روش به پودر و موم زنبورعسل نیاز دارد. لمینت به روش موم را می‌توان در سالن­های زیبایی و یا خانه انجام داد. برای انجام این کار ناخن‌ها را مانیکور می‌کنند تا صاف شده و از هرگونه آلودگی پاک شوند. در این مرحله کمی از موم را روی اسفنج مخصوص قرار می‌دهند و آن را به‌صورت مساوی روی سطح ناخن پخش می‌کنند. پس‌ازاینکه سطح ناخن با موم پوشیده شد، به‌وسیله ابزار بی‌نظمی‌ها و ترک‌های روی ناخن را می‌پوشانند و ناخن درخشان می‌شود. در انتها می‌توانید روی ناخن را با رنگ دلخواهی از لاک پوشش دهید.

پولیش

روش سوم لمینت با استفاده از پولیش است. هدف این روش با سایر روش‌ها متفاوت است و بر روی نشان دادن زیبایی طبیعی کوتیکول ناخن تمرکز دارد. شما می‌توانید این روش را در سالن­های زیبایی یا در خانه انجام دهید. شما می‌توانید این نوع لمینت را به‌صورت روزانه انجام دهید. درنتیجه، یک فریم ناخن بادوام، صاف و براق خواهید داشت که می‌تواند نفس بکشد و تمام مواد مفید را از بیرون جذب کند.

نحوه ریمو کردن یا برداشتن لمینت ناخن

مواد لمینت نیازی به برداشتن ندارند. بااین‌حال، اگر خواستید آن‌ها را از روی ناخن خود پاک کنید به ابزار خاصی نیاز خواهید داشت. بهتر است این کار را به افراد متخصص بسپارید، اما اگر می‌خواهید خودتان این کار را انجام دهید به لاک پاک کن و یا به موارد زیر نیاز دارید:

  • پنبه؛
  • فویل؛
  • استون ۱۰۰ درصد.

برای انجام کار باید پنبه را به استون آغشته کرده و آن را بر روی ناخن خود قرار دهید. سپس یک تکه فویل کوچک را دورتادور ناخن خود بپیچید، به‌طوری‌که کاملاً روی پنبه را بپوشاند تا استون از روی آن تبخیر نشود. بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ناخن خود را چک کنید. اگر لمینت کاملاً جدا شده بود که هیچ، وگرنه بگذارید پنبه چند دقیقه دیگر روی ناخنتان بماند. در آخر هم دست‌های خود را با آب و صابون بشویید.

پاک کردن لاک و تمیز کردن ناخن

اصلاح و ترمیم لمینت ناخن

اگر ناخن لمینت شده به اصلاح نیاز داشته باشد، می‌توان آن را به دو روش انجام داد:

  1. برای اصلاح ناخن به پاک کردن لایه‌های چربی روی ناخن نیاز دارید. بعدازاینکه با مواد پاک‌کننده این کار را انجام دادید می‌توانید یک لایه جدید از ژل بازسازی‌کننده را روی ناخن اعمال کنید.
  2. در روش دوم می‌توانید بیوژل را در ناحیه‌ای که ناخن رشد کرده قرار بدهید و قسمت‌های برآمده را با پولیش صاف کنید.

مزایا و معایب لمینت ناخن

لمینت ناخن یک تکنیک نسبتاً جدید درزمینۀ کاشت ناخن و کارهای مربوط به زیبایی و مراقبت از ناخن است. این روش مزایا و معایبی دارد که در ادامه آن‌ها را برای شما بیان می‌کنیم:

مزایا:

  • انجام سریع و آسان؛
  • ایجاد ظاهری زیبا و سالم روی سطح ناخن؛
  • بدون ایجاد حس سنگینی و ناراحتی؛
  • داشتن ناخن‌های مرتب؛
  • از بین بردن بی‌نظمی‌ها و سایر نقص‌های سطح ناخن.
  • جلوگیری از لایه‌برداری ناخن به دلیل نفوذ نکردن به عمق ناخن‌ها.

معایب:

  • آسیب به ناخن‌ها در اثر استفاده طولانی‌مدت؛
  • ایجاد قارچ در صورت رعایت نکردن بهداشت در سالن‌های زیبایی؛
  • هزینه زیاد.

کلام آخر

بررسی‌ها در مورد روش لمینت ناخن نشان می‌دهند که نظرات در مورد آن تقریباً مثبت است و افرادی که این کار را انجام داده‌اند از ناخن‌های خود رضایت دارند. خانم‌ها معمولاً به دنبال روشی برای تقویت ناخن‌های خود هستند تا بتوانند آن‌ها را به‌طور طبیعی بلند و زیبا نگه دارند. اگر برای مدت کوتاهی از روش لمینت استفاده کنید ناخن‌های شما ویتامین گیری می‌کنند و تقویت می‌شوند. بعدازآن می‌توانید با مراقبت‌های ساده ناخن‌های خود را زیبا نگه دارید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.