آشنایی با ریمل و انواع آن به همراه معرفی ۵ مدل از بهترین ریمل های ۲۰۲۲

هر میزان هم آرایش چشمانتان زیبا و دلفریت باشد بدون ریمل انگار روح ندارد، به همین سبب هم شناخت بهترین ریمل برای هر خانمی ضروری است. اهمیت ریمل در زیبایی چشمان به قدری است که بسیاری از خانم‌ها به عنوان اولین وسیله آرایشی و از عنفوان نوجوانی آن را انتخاب کرده و به قدری تاثیر این محصول برایشان کافیست که گاها بی هیچ آرایشی، تنها به داشتن ریمل اکتفا می‌کنند. با وجود تمام جذابیت‌هایی که یک ریمل خوب به چهره شما می‌بخشد ممکن است در انتخاب بهترین ریمل هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده باشید. به همین جهت علاوه بر بیان معیارهای انتخاب یک ریمل خوب، ۵ مدل از بهترین ریمل‌ها را انتخاب و معرفی خواهیم کرد. البته رمز بهترین بودن این ریمل‌‌ها نظر ما نبوده بلکه کیفیت این ریمل‌ها جایی در دل مخاطبانشان باز کرده و مطمئنا به خوبی می‌دانید بهترین تبلیغ برای هر محصولی مصرف‌کنندگان آن هستند. با این اوصاف می‌توانید معرفی این محصولات را به منزله معرفی یکی از دوستانتان قلمداد کنید زیرا ملاک انتخاب ما تجارب خوب شما بوده است.

دنبال یک ست لوازم آرایشی کامل می‌گردید؟ این مطلب را بخوانید: لیست لوازم آرایشی ؛۲۱ قلم لوازم‌آرایش برای به اوج رساندن زیبایی شما

آشنایی با انواع ریمل براساس کاربرد

ریمل‌ها برحسب کاربرد و تاثیری که بر روی چشمان می‌گذارند به ۹ دسته کلی تقسیم می‌گردند. چنانچه به دنبال خرید ریمل مناسب برای خود می‌گردید بسیار مهم است که این دسته‌بندی‌ها را بدانید.

۱- ریمل حجم دهنده (Volume Mascara)

اگر به دنبال پرپشت جلوه دادن مژه‌هایتان هستید و هدف اصلی شما از خرید ریمل، حجم دهی به مژه‌هایتان است به عبارت ولوم بر روی ریمل دقت کنید. این ریمل‌ها معمولا از میزان مواد بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها برخوردارند و شما در زمان تست با غلظت مواد بیشتری مواجه می‌شوید. در فرمولاسیون ساخت ریمل حجم دهنده از پلیمرهای سیلیکون یا مومی استفاده شده تا مژه‌های شما را پرتر نشان دهد. این مدل ریمل مناسب خانم‌هایی است که مژه‌های کم و نازکی دارند یا میان مژه‌هایشان فاصله زیادی وجود دارد. حجم برس یک ریمل حجم دهنده عموما زیاد بوده و از ضخامت بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها برخوردار است.

۲- ریمل بلند کننده (Lengthening Mascara)

  ریمل بلند کننده همانگونه که از نام آن پیداست به طول مژه‌هایتان می‌افزاید. این اتفاق به سبب مواد الیافی به کار رفته در این ریمل است تا به مژه‌های شما ظاهری بلندتر بخشد. شما می‌توانید چندین بار پس از خشک شدن لایه قبلی از این ریمل استفاده کنید تا به اندازه مطلوب در مژه‌هایتان دست یابید، بدون آنکه شاهد ظاهری نامطلوب بر روی مژه‌هایتان باشید. ریمل بلند کننده مناسب کسانی است که از حجم مژه نسبتا خوب و مناسبی برخودارند و تنها مشکلشان کوتاهی مژه‌هایشان است.

۳- ریمل فر کننده

احتمالا تاکنون اسم ریمل فرکننده به گوشتان نخورده باشد. این مدل ریمل متخصص در حالت دهی به مژه‌ها بوده و آنها را با کمی تاب به سمت بالا هدایت می‌کند. در فرمولاسیون ساخت این ریمل‌ها از مواد پلیمری و رزین استفاده شده تا به صورت موقت مژه‌ها را به حالت مطلوب برساند. برای استفاده از ریمل فرکننده باید حجم زیادی از ریمل را به بن مژه‌هایتان بزنید تا به حالت مطلوب دست یابید. این ریمل گزینه‌ای مناسب برای خانم‌هایی است که از صافی و بی حالتی مژه‌هایشان در رنجند.

۴- ریمل ضد آب (Waterproof Mascara)

یکی از شایع‌ترین مشکلات خانم‌ها در گذشته و زمان استفاده از ریمل سیاهی دور چشمانشان بود. در حال حاضر ریمل ضد آب به خوبی از عهده این مشکل برآمده است. به ریمل ضدآب، ضد تعریق هم می‌گویند. این ریمل‌ حاوی روغن‌های معدنی و موم بوده و گزینه‌ای بسیار مناسب برای ورزش دوستان و علاقمندان به تفریحات آبی است. ریمل ضد آب همچنین انتخابی مناسب برای اشخاصی است که زیاد عرق می‌کنند یا دارای پوست چرب هستند. علاوه بر موارد ذکر شده برای شرکت در مراسم‌ تدفین که احتمال منقلب شدن و گریه کردن وجود دارد هم ریمل ضد آب انتخاب مناسبی است.

۵- ریمل های تقویتی

آیا تابحال ریمل‌های بی‌رنگ و ژله‌ای را دیده‌اید که در درون محفظه مخصوص ریمل با دیواره شفاف قرار دارند؟ این ریمل‌ها دارای خاصیت تقویتی جهت حجم دادن و بلند کردن مژه‌ها هستند. مواد به کار رفته در این ریمل‌ها روند پر شدن و بلند شدن طبیعی مژه‌ها را تسریع می‌بخشند .

۶- ریمل فیبری (Fiber Mascara)

این ریمل‌ها دارای پوشش دهی بالایی هستند و در زمان استفاده تمامی مژه‌ها را از بن مژه تا ساقه و قسمت انتهایی به خوبی کاور می‌کنند.

۷- ریمل جدا‌کننده‌ی مژه

این ریمل قادر است مژه‌های شما را ضخیم کرده و حجم آنها را افزایش بخشد. ریمل‌های جداکننده عموما به صورت ضد آب بوده و براساس غلظت بالا و نوع بافتشان بر روی مژه‌ها به صورت یکسان پخش می‌شوند. بافت تفکیک شده، ظریف و خوش حالتی که این ریمل به مژه‌ها می‌بخشند آنرا در نزد مخاطبانشان پر طرفدار ساخته است.

۸- ریمل اکلیلی

ریمل‌های اکلیلی به دو صورت مایع و پودری موجود بوده و نکته‌ای که در مصرف آنها باید در نظر داشته باشید پخش یکسان آنها بر روی تمامی مژه‌هاست. استفاه روزانه از این ریمل به جهت ایجاد ظاهر پر زرق و برق و درخشان توصیه نمی‌شود. ریمل اکلیلی برای حضور در میهمانی‌ها و کلاب‌ها گزینه مناسبی است. علاوه بر ظاهر جذابی که این ریمل‌ها دارا هستند تنوع رنگ آنها هم بر جذابیت آنها افزوده است.

۹-  ریمل های رنگی (Colored Mascara)

این ریمل‌ها همانگونه که از نام آن پیداست دارای تنوع رنگ بوده و برای ایجاد تنوع در آرایش و رهایی از ظاهری یکنواخت گزینه‌ای مناسب هستند. در میان ریمل‌های رنگی، ریمل آبی و سرمه‌ای طرفدار بیشتری پیدا کرده است. اگر قصد خرید این ریمل‌ها را دارید فراموش نکنید که حتما برای مژه پایینیتان هم از آن استفاده کنید .

معرفی ۵ مدل از بهترین ریمل های ۲۰۲۰

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

این ۵ ریمل در میان سایر ریمل‌‌ها بیشترین میزان تقاضا و خرید را از آن خود کرده‌اند. فراموش نکنید اگر این چند برند توانسته‌اند عنوان بهترین ریمل را از آن خود کنند این عنوان را مصرف‌کنندگان به آن‌ها داده‌اید و مطمنا در انتخابشان گزینه کیفیت و قیمت را به صورت توام در نظر داشته‌اند.

۱- ریمل اسنس مدل Extreme Volume  (رمز بلندی و حجم بالا مژه‌های معمولی)

مطمنا اگر ریمل باز باشید نام ریمل اسنس به گوشتان خورده و احتمالا از آن استفاده کرده‌اید. موضوعی که درباره این ریمل نظرم را بسیار جلب کرد تعداد بالای سرچ آن در گوگل بود. مطمنا تعداد بالای سرچ کلید واژه‌ای به نام ریمل اسنس نشان از آن دارد که این برند توانسته طرفدارانش را تا حد زیادی از خود راضی نگاه دارد. به گونه‌ای که نه تنها نسبت به آن وفادرا گشته‌اند، بلکه به نزدیکانش هم اسنس را به عنوان ریملی مسحورکننده چشمانشان پیشنهاد داده‌اند. اینکه چه چیزی ریمل اسنس را در نظر خریدارانش تا این میزان محبوب ساخته احتمالا دغدغه ذهنی شما هم شده. پیش از هر چیز بهتر است بدانید این برند از پرفروش‌های اروپا هم بوده و تنها مورد توجه هموطنانمان قرار نگرفته است. نکته جالب توجه درباره این برند سیر موفقیت سریعی است که در مدتی کوتاه طی کرده. داشتن ویژگی‌هایی همچون حجم دهندگی بالا، پرپشت کردن مژه‌ها به لطف فرچه خوب طراحی شده‌اش به عنوان دو ملاک اصلی انتخاب یک ریمل خوب، اسنس را به موفقیت رسانده است. اگر پاک شدن آسان ریمل توسط آرایش پاک کن، حجم دهندگی و رنگ سوپر بلک یا فوق‌العاده مشکی ریمل برایتان حائز اهمیت است، پس می‌توانید تردیدها را کنار بگذارید و با انتخاب ریمل اسنس مدل I Love Extreme Volume به دغدغه خود در زمینه خرید و انتخاب ریمل پایان دهید.


ریمل اسنس مدل Extreme Volume
 
کشور مبدا برند: ایتالیا  
حجم: ۴.۷ میلی‌لیتر  
ضد آب نیست  
دارای رنگدانه‌های بسیار مشکی (سوپر بلک)  
قدرت حجم دهی بالا  
براش: براش مخصوص حجم‌دهی بالا  

۲- ریمل دوسه مدل Punk (ریملی حرفه‌ای برای آرایشی بی‌نظیر)

دوسه را می‌شناسید؟ این برند آمریکاییست و کیفیت و تنوع محصولاتش آنرا تبدیل به برندی محبوب در میان آرایشگران حرفه‌ای ساخته است. ریمل‌های این برند جزو موفق‌ترین‌ها ریمل‌ها در ایجاد مژه‌هایی فوق‌العاده بلند هستند و با فرمولاسیون ویژه خود قادرند علاوه بر بلندی، حجم زیادی به مژه‌هایتان ‌بخشند. در میان انواع گوناگون ریملی که دوسه روانه بازار کرده مدل Punk بیشترین فروش را به خود اختصاص داده. این مدل ریمل دوسه مانند تمامی ریمل‌های این برند عملکرد دوگانه حجم‌دهی و بلندکردن مژه را داراست. البته Punk قادر است اینکار را بدون ایجاد حالت چسبندگی بر روی مژه‌ها انجام دهد و این تفکیک پذیری کلید خوش‌شانسی آن به شمار می‌رود .


ریمل دوسه مدل Punk
کشور مبدا برند: آمریکا
حجم: ۱۳.۵ میلی‌لیتر
حجم دهندگی بالا
فاقد ماده مضر پارابن
بدون ایجاد حال چسبندگی با مژه‌هایی کاملا تفکیک شده
یک ریمل حرفه‌ای برای آرایش‌های حرفه‌ای و خاص
براش: مخروطی و بزرگ مناسب برای فر دادن و حجم بخشی به مژه‌ها

۳- ریمل کالیستا مدل BB Express   (آمیز‌ای از کیفیت و ماندگاری در کنار قیمت مناسب)

کالیستا برندی نام آشنا برای اغلب ما خانم‌هاست. این برند وطنی بوده و موضوع جالب توجه و تحسین برانگیز در خصوص آن موفقیتی است که در سایه کیفیت و تنوع محصولاتش کسب کرده است. خودتان به خوبی می‌دانید رقابت در دنیای محصولات آرایشی باکیفیت، با وجود ابر برندهای موفق اروپایی بسیار سخت است. کالیستا نه تنها این سختی‌ها را دور زده بلکه گزینه قیمت را هم برای مصرف‌کنندگان خود لحاظ داشته است. حال که تا حدودی برند کالیستا را شناختیم به سراغ آشنایی با ریمل کالیستا می‌رویم. اولین ریمل حجم دهنده کالیستا مدلBB Express  نام دارد. این ریمل مناسب برای کسانی است که اهل میهمانی و پارتی هستند و علاوه بر ماندگاری و کیفیت ریمل دلشان نمی‌خواهد دور چشمانشان شاهد ریزش و سیاه شدن باشند. برای این مدل از ریمل حجم دهنده کالیستا فرقی نمی‌کند مژه‌هایتان بلند است یا کم‌پشت. این ریمل به راحتی کم پشتی را از مژه‌هایتان گرفته، ضمن آنکه حالت چسبندگی هم به مژه‌هایتان نمی‌دهد. احتمالا بعد از خواندن این ویژگی‌ها برای انتخاب این ریمل اغوا شده باشید .


ریمل کالیستا مدلBB Express
کشور مبدا برند: ایران
حجم: ۱۴ میلی‌لیتر
حجم دهندگی بالا
بلندکننده
فاقد حالت چشبندگی در مژه‌ها
ضد آب (بدون پخش و ریزش)
براش: ژله‌ای لیزری با کاربرد آسان

 ۴- ریمل کالیستا مدل  Maxl ( خداحافظی با کم پشتی مژه‌ها و سیاهی دور چشم)

چهارمین مورد در معرفی بهترین ریمل ۲۰۲۰، باز هم از برند کالیستاست وMaxl  نام دارد. اگر از آن دست افرادی هستید که از عدم ماندگاری حالت اولیه ریمل احساس خستگی و یاس می‌کنید و این امر شما را از دنیای ریمل‌ها دور ساخته، این مدل ریمل کالیستا ناجی‌تان خواهد بود. این ریمل نه تنها رمز ماندگاری را به خوبی می‌داند بلکه با میزان حجم‌دهندگی بالای خود توانسته حق مطلب را برای داشتن مژه‌هایی تاثیرگذار به خوبی ادا کند. برای این ریمل حجم دهنده فرقی نمی‌کند چقدر مژه‌هایتان کم پشت است یا کوتاه، زیرا با کمک سری ژله‌ای خود به خوبی قادر است این مشکل را برایتان رفع می‌سازد. کافیست در زمان استفاده کمی به برس این ریمل توجه کنید تا با آن رویای مژه‌ای منظم و یکدست را تحقق بخشید. این ریمل انتخاب خانم‌های پرمشغله‌ای است که به دنبال مژه‌هایی پر و خوش حالت برای تمام طول روز خود می‌گردند. البته ممکن است با ماندگاری بالای این ریمل نگران پاک کردن آن شده باشید، اما کافیست یک پاک‌کننده آرایشی دم دستتان باشد تا هر نگرانی را از این بابت از خود دور سازید.


ریمل کالیستا مدل  Maxl
کشور مبدا برند:     ایران
حجم:      ۶ میلی‌لیتر
مژه‌هایی یکدست بدون چسبندگی
حجم دهی بالا
ماندگاری بسیار بالا
ضد آب (بدون پخش و ریزش)
برس: طراحی برس به صورت حرفه‌ای با کارایی آسان
فاقد ماده مضر پارابن

۵- ریمل ایزادورا مدل Big Bold  (بهترین ریمل ضد آب برای چشمان حساس)

ریمل ایزادور بی شک بهترین ریمل ضد آبی است که تاکنون با آن برخورد داشته‌اید. این ریمل اصالتا سوئدی است و برند آن صادر کننده طیف وسیعی از محصولات خود به اروپا و آمریکاست. ایزادورا با داشتن مجموعی از ویژگی‌ها مانند سلامت محصول، کیفیت بالا، تعدد رنگ‌ و قیمت مناسب در میان سایر برندهای آرایشی اسم و رسمی پیدا کرده است. از شناخته بودن ایزادورا که بگذریم در حال حاضر برای ما دلایل مقبولیت ریمل ایزادورا حائز اهمیت است. این ریمل در ابتدای امر با قابلیت ضد آب بودن عالی خود برایتان جلب توجه خواهد کرد، اگر شناگر و ورزشکار هستید پس ریمل ایزادورا را به سبب این قابلیتش دوست خواهید داشت. آنچه درباره ویژگی‌ بعدی ایزادورا می‌خواهم بگویم را آدم‌های حساس بیشتر درک می‌کنند. این ریمل ضد حساسیت است و در این قابلیت خود به قدری موفق عمل کرده که توانسته گواهینامه سلامت چشم را از آن خود کند. بنابراین ریمل ایزادورا برای کسانی که از لنز استفاده می‌کنند و به اقلام آرایشی حساسیت دارند هم قابل استفاده است. اگر شما هم به دلیل حساسیت دور ریمل را مدت‌هاست خط کشیده‌اید ریمل ایزادورا برایتان نوید دهنده چشمان جذاب بدور از هرگونه حساسیت خواهد بود. البته ویژگی‌های ذکر شده مربوط به مدل Big Bold ریمل ایزادورا است.


اطلاعات ریمل حجم دهنده ایزادورا سری Big Bold
کشور مبدا برند:     سوئد
حجم:      ۱۴ میلی‌لیتر
ضد آب  
ضد حسایت
ضد حسایت
خشک شدن سریع پس از استفاده
انتخابی فوق‌العاده برای ورزش‌کاران و شناگران و مناسب برای چشمان حساس
براش: با پرزهای کوتاه و بلند برای پخش یکدست ریمل روی مژه

 

شما از کدام یک از برندهای معرفی شده استفاده کرده‌اید؟

ملاک شما برای انتخاب ریمل خوب چیست؟

۳/۵ - (۱ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.