لیست محصولات بهداشتی و آرایشی میکاپ دخترانه

برای معرفی اقلام کلیدی و مهم در لیست لوازم آرایشی مورد نیاز خانم‌ها باید ابتدا نگاهی داشته باشیم به تاریخچه استفاده از این لوازم؛ لوازمی که هر یک سابقه‌ای طولانی و گاه به درازای پیدایش انسان روی کره خاکی دارند. هر چند به درستی مشخص نیست اولین بار چه زمانی زنان عصر کهن برای آراستن خود از ابتدایی‌ترین لوازم آرایش رنگ میوه‌ها یا رنگ برگ درختان یا زغال و …  استفاده کردند، اما شواهد باستان‌شناسی متعددی در بین‌النهرین، ایران، مصر، هند، چین، ایتالیا و دیگر نقاط جهان یافت شده است که نشان می‌دهد استفاده از لوازم آرایش توسط خانم‌ها تاریخچه‌ای هزاران ساله دارد. شما نیز به عنوان یک بانوی زیبای ایرانی، هر قدر که جذاب باشید، همچون دیگر زنان جهان در طول تاریخ، برای کامل‌تر شدن زیبایی و جذابیت خود به یک لیست لوازم آرایشی کامل و باکیفیت نیاز دارید.

تولید لوازم آرایش در عصر مدرن به صنعتی عظیم تبدیل شده و محصولات این صنعت بسیار متنوع شده‌اند. نکته اساسی این است که استفاده صحیح و مناسب از انواع لوازم آرایش، اگر همراه با شناخت کافی در مورد کاربرد این لوازم باشد، زیبایی شما را رنگ جادو می‌زند و اعتماد به نفستان را صد چندان می‌کند. پس با ما در این نوشتار همراه باشید تا شما را با ۲۱ قلم لوازم آرایش پرکاربرد در پنج گروه که برترین جلوه‌ها را به زیبایی شما می‌بخشد، آشنا کنیم.

گروه اول: لوازم آرایش مخصوص صورت

۱. پاک کننده آرایش صورت

یکی از مهم ترین وسایل آرایش در ست آرایشی هر خانم «پاک کننده آرایش صورت» است، چرا که تقریبا به همان اندازه که آراستن صورت برای خانم‌ها کاری وسوسه کننده و دلخواه محسوب می‌شود، پاک کردن آرایش از صورت، آن هم بعد از حضور در یک جشن پرتحرک، یا یک روز کاری خسته کننده، کاری کسالت‌بار است.پاک کننده‌های آرایش صورت به شما کمک می‌کنند این کار نه چندان خوشایند را کامل، به سرعت و بدون آسیب رساندن به پوست خود انجام دهید. این پاک کننده‌ها به صورت ژل، پد مرطوب، محلول و اسپری در بازار موجود است.

نکته مهم در استفاده از پاک کننده آرایش توجه به درصد الکل، PH، گلیسیرین و سایر ترکیبات به کار رفته در این پاک کننده هاست.

بنابراین توجه داشته باشید که اگر معیار شما برای انتخاب یک پاک کننده صرفا قدرت پاک کنندگی باشد، ممکن است محصولی را انتخاب کنید که با پوست شما سازگار نباشد یا در تولید آن استانداردهای بهداشتی مورد توجه قرار نگرفته باشد.

۲. پنکک

«پنکک» از آشناترین لوازم آرایش برای تازه کارها به شمار می‌رود و در لیست لوازم آرایشی برای میکاپ ساده نیز «پنکیک» جزو اقلام آرایشی بالای فهرست قرار دارد. البته این بدان معنی نیست که «پنکیک» فقط برای تازه کارهاست چرا که یک میکاپ حرفه ای بدون استفاده از پنکیک غیرقابل تصور است. پنکیک ها در دو گروه کلی «جامد فشرده» و «جامد پودری» در انواع مناسب برای پوست‌های چرب، خشک ، حساس و نوع مخصوصی به نام «پنکیک» ضد آفتاب تولید می‌شوند.

 برای انتخاب بهترین «پنکیک» و استفاده از آن باید علاوه بر اطمینان از مرغوبیت و استاندارد بودن این محصول به خصوصیات پوست خود و همچنین سازگاری پنکیک مورد نظر با دیگر اقلام لیست لوازم آرایشی که قصد استفاده از آنها را دارید، توجه کنید.


۳. کرم پودر

کرم پودر در لوازم آرایش عروس و لوازم آرایشی داماد نیز جایگاه بسیار مهمی دارد و دلیل آن هم روشن است؛ شب عروسی شبی است که تمام نگاه‌ها به عروس و داماد دوخته می‌شود و هیچکس دوست ندارد زیبایی‌اش در چنین شبی با برخی نواقص ذاتی یا مقطعی پوستش، خراب شود.

 «کرم پودر» به صورت موثرتر از پنکیک روی جوش‌ها، آکنه‌ها، لکه‌ها و سایر عوارض پوستی را می‌پوشاند و پوست را برای یک آرایش جذاب آماده می‌کند. با استفاده صحیح از «کرم پودر»، با رنگ و سایه روشن مناسب، حتی می‌توان سیاهی دور چشم، اندازه بینی، باریکی صورت و فرم چانه را تا حدودی اصلاح کرد تا با آرایش نهایی، نواقص احتمالی صورت کمتر دیده شود.در فرآیند یک میکاپ حرفه‌ای ، انجام زیرسازی خوب برای زیبا از کار درآمدن آرایش نهایی اهمیت فراوانی دارد چرا که استفاده از بهترین لوازم آرایش روی یک زیرسازی بد، نتیجه ای جز مصنوعی شدن صورت نخواهد داشت. این محصول آرایشی در انواعی همچون کرم پودر مایع، کرم پودر استیکی(ماتیکی)، کرم پودر فشرده، کرم پودر پودری و کرم پودر معدنی به بازار عرضه می‌شود.


۴. رژ گونه

اهمیت «رژ گونه» در زیبایی گونه و صورت را بانوانی بهتر درک می‌کنند که صورت کشیده‌ای دارند با این حال خانم‌هایی که صورت گردی دارند نیز برای خوش فرم‌تر کردن گونه‌های خود به رژ گونه نیاز پیدا خواهند کرد.« رژ گونه » در انواع پودری، مایع و کرمی به بازار عرضه می‌شود و در استفاده از آنها باید به نکاتی همچون رنگ پوست، چربی یا خشکی پوست، لاغری یا پُری صورت، برآمده بودن یا نبودن استخوان گونه و رنگ چشم توجه کرد.اما نکته بسیار مهم  در استفاده از رژ گونه این است که اگر این محصول را به اندازه و در جای درست آن استفاده نکنید زیبایی شما را به شکل فاجعه باری کم می‌کند!

 

 « رژ گونه » اگر از روی گونه به شکل افراطی به بالا کشیده شود چهره شما را تهاجمی و آماده پرخاش نشان می‌دهد. عکس این موضوع نیز صادق است یعنی اگر رژگونه شما بیش از حد به پایین کشیده شود، جلوه‌ای پیر و پژمرده به صورت شما می‎‌دهد. اکیدا توصیه می‌کنیم اگر گونه‌های شما بزرگ است برای استفاده مطلوب از رژ گونه با یک آرایشگر خبره مشورت کنید.


۵. تثبیت کننده آرایش

زمانی که کار آرایش شما به پایان می‌رسد و راهی یک جشن تولد یا عروسی هستید یا زمانی که آرایش خود را با دقت و وسواس انجام داده‌اید تا در یک جلسه مهم حرفه‌ای در یک روز گرم تابستانی، حضوری اثرگذار و چشم‌نواز داشته باشید تنها یک دغدغه ذهن شما را به خود مشغول می‌کند؛ نکند با گذشت چند ساعت، در اثر تحرک یا گرمای هوا آرایش من تغییر حالت دهد و هر آن چه برای زیباتر شدن چهره‌ام رشته ام، پنبه شود!

«تثبیت کننده آرایش» که با نام فیکساتور نیز شناخته می‌شود در دو حالت اسپری و پودری در بازار موجود است که به دلیل سهولت استفاده ، نوع اسپری آن طرفداران بیشتری دارد.

در استفاده از « تثبیت کننده آرایش» این نکته را بخاطر داشته باشید که اگر از نوع اسپری آن استفاده می‌کنید به شرط مرغوبیت محصول، چند پاف برای تثبیت آرایش شما در ساعت‌های طولانی کافیست و به هیچ وجه نیاز نیست در اسپری کردن فیکساتور افراط کنید.


۶. کانسیلر

پیش از این با کرم پودر و ویژگی‌ها و مزیت‌های آن آشنا شدیم. «کانسیلر» نیز یکی از اقلام لیست لوازم آرایشی است که مثل کرم پودر برای پوشاندن لکه‌ها، نقاط تیره خصوصا حلقه‌های تیره زیر چشم، جای زخم یا جوش، برجستگی رگ‎ها و دیگر چروک‎ها و ناصافی‌های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد، به همین دلیل کانسیلر به کرم پودر فشرده یا کرم پودر غلیظ  هم مشهور است.

بد نیست این را هم بدانید که افرادی که به دلیل مشغله زیاد و یا حضور در جلسات کاری متعدد و یا هر دلیل دیگر آرایش خود را بدون کمک آرایشگر انجام می‌دهند، در لیست لوازم خودآرایی و ست آرایشی خود حتما «کانسیلر» را می‌گنجانند. علت این امر هم این است که «کانسیلر» به آنها کمک می‌کند اگر در آرایش خود اشتباهی انجام دادند، به عنوان مثال خط چشم خود را بیش از حد لازم کشیدند، خطاهای آرایشی را به سرعت بپوشانند.

«کانسیلر»  در سه نوع کلی جامد، مایع و پودری و عموما در رنگ‌های زرد، نارنجی، سبز، بنفش به بازار عرضه می‌شود. هر رنگ «کانسیلر» متناسب با رنگ روشن یا تیره پوست به کار می‌رود و برای پوشاندن لکه و جوش‌های خاصی مناسب است.


گروه دوم: لوازم آرایش مخصوص لب

۷. رژ لب

 

هوا را از من بگیر، خنده ات را نه

پابلو نرودا

به راستی «رژ لب» با سرعت و سهولت مصرف و قیمت مقرون به صرفه، در صورت خانم‌ها غوغا به پا می‌کند. چنان که در طول تاریخ هزاران ساله‌ای که زنان از رژ لب استفاده کرده‌اند، این محصول آرایشی، لب را به  یکی از اغواگرانه‌ترین اندام‌های صورت خانم‌ها تبدیل کرده‎ است. رژ لب ها در انواع مایع، جامد و مدادی در بازار موجودند.

رژ لب جامد

رژ لب جامد که آن را با نام رژ لب پیچی هم می‌شناسیم، مرسوم‌ترین نوع رژ لب و عضو جدانشدنی ست آرایشی داخل کیف خانم‌هاست. تنوع رنگ بسیار زیاد، کاربرد راحت و کنترل پذیر بودن رژ لب جامد در هنگام آراستن لب، موجب شده است که اغلب خانم‌ها این نوع رژ لب را به عنوان پایه اصلی لوازم خودآرایی خود انتخاب کنند.

 رژ لب جامد را می‌توانید در طیف گسترده‌ای از رنگ‌های قرمز و رنگ‌های متفاوت و ساختارشکن همچون سبز و آبی به سه حالت براق، مات و الکلیلی تهیه کنید.

رژ لب مدادی

رژ لب مدادی هم یکی از انواع رژ لب جامد به شمار می‌رود که با الگوبرداری از مدادهای چشم ساخته شده و آراستن لب را با سرعت بیشتر، ضمن افزایش دقت و ظرافت ممکن می‌کند. رژ لب‌های مدادی نیز همچون رژ لب‌های جامد پیچی از مزیت تنوع رنگ برخوردارند و علاوه بر این با استفاده از رژ لب مدادی به دلیل نوک ظریفی که دارند، دیگر نیاز چندانی به استفاده از خط لب نخواهید داشت.

رژ لب مایع

اگر از ماندگاری رژ لب‌های جامد رضایت ندارید و می‌خواهید رژ لبی استفاده کنید که هر چند ساعت، نیاز به تجدید نداشته باشد و همچنین اگر آرایش و رنگ لب خود را با رژ لب‌های جامد به اندازه کافی اغواکننده نمی‌دانید و تمایل دارید از رژ لبی استفاده کنید که شور و هیجان و انرژی وجود شما را بیشتر منعکس کند، رژ لب مایع را انتخاب کنید.

 نکته ای که لازم است به آن توجه کنید این که برای استفاده از رژ لب های مایع باید مهارت خود را افزایش دهید چرا که خطا و لرزش دست می‌تواند رژ لب مایع را از خطوط لب شما به شکل غیردلخواهی خارج کند و ماندگاری و سرعت نفوذ این رژها هم معمولا آنقدر بالاست که برای پاک کردن و اصلاح خطای آرایش خود به دردسر می‌افتید.

۸. مداد لب

حضور پابرجای «مداد لب»  در ست آرایشی و لوازم خودآرایی بانوان در واقع برای این است که افسونی را که رژ لب با رنگ‌های جادویی خود به لب‌های خانم‌ها می‌بخشد، با مداد لب تکمیل می‌شود.

می‌دانیم که طی سال‌های اخیر داشتن لب‌های پُر و حجیم به شدت مُد شده و«مداد لب» کمک می‌کند لب‌های باریک بهتر دیده شوند.به بیان دقیق‌تر چنانچه شما لب‌های باریکی دارید یا از حجم لب خود راضی نیستید می‎‌توانید با استفاده از «مداد لب»، خطی در مرز لب خود با رنگی تیره‌تر از رژ لبتان، ترسیم کرده و لب‌های خود را پُرتر و حجیم‌تر نشان دهید.

صد البته این کار نیاز به مهارت دارد و در صورتی که خط لب را بالاتر از مرز لب خود رسم کنید، لب شما حالت مصنوعی پیدا می‌کند که این حالت خصوصا از فاصله نزدیک برای بیننده ناخوشایند است.
علاوه بر این اگر بین لب بالا و پایین شما تناسب لازم وجود ندارد، با استفاده از «مداد لب»، می‌توان این نقیصه را برطرف کرد. «مداد لب» را بسیاری از بانوان به جای رژ لب اصلی خود نیز به کار می‌برند چرا که ماندگاری «مداد لب» نسبت به رژ لب‌های جامد بیشتر است.

مداد لب و خط لب

«مداد لب» در رنگ‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شود و از نظر فرمولاسیون و نرمی نیز تفاوت‌های فراوانی بین انواع «مداد لب» وجود دارد که این تفاوت‌ها دست شما را برای انتخاب بهترین نوع از این لوازم آرایش باز می‌گذارد.

۹. کِرِم و نرم کننده لب

همه ما با پدیده ناخوشایند خشکی و پوسته پوسته شدن لب آشنا هستیم. وقتی فصل‌ها تغییر می‌کنند یا از یک مکان جغرافیایی به اقلیم دیگری می‌رویم با این تجربه نامطبوع دست به گریبان می‌شویم. مرطوب کردن لب‌ها با بزاق دهان نیز که ناخودآگاه انجام می‌دهیم، وضعیت لب‌ها را بدتر می‌کند. از سوی دیگر، لب اندامی بسیار حساس است و پوست لب که پوشاننده عصب‌های فراوان به شمار می‌رود در صورتی که به خوبی مورد مراقبت قرار نگیرد، آسیب می‌بیند. احتمال این آسیب در خانم‌ها به دلیل استفاده مداوم از محصولات آرایشی شیمیایی، مثل رژ لب، بیشتر است.

کرم و نرم کننده لب با ترکیباتی که پایه اصلی اغلب آنها ویتامین های گروه E  و C ، روغن نارگیل، روغن دانه آفتابگردان، روغن بادام، وازلین، موم و پارافین است به بانوان کمک می‌کنند لب‌های خود را که نگین سرخ گنجینه زیبایی‌شان محسوب می‌شود، از آسیب و خشکی حفظ کنند. البته برخی بالم‌های لب را جزئی از لیست لوازم آرایشی خود نمی‌دانند و به نظرشان این محصول تقویتی است.

گروه سوم: لوازم آرایش مخصوص چشم و ابرو

۱۰. ریمل

لوازم آرایشی ریمل

چشم‌ها، سطان صورت زیبا رویان جهان‌اند. چشم‌ها در صورت خانم‌ها به خودی خود جاذبه فوق العاده‌ای دارند اما این مژه‌ها هستند که چشم‌ها را همچون لفافی مخملین در بر می‌گیرند و زیبایی چشم‌ها را رازگونه و باشکوه می‌سازند.

ریمل

با این مقدمه باید گفت افسون‌گری هر چه بیشتر چشم‌های شما مدیون محصولیست که مژه‌ها را زیباتر می‌کند.

«ریمل» در زندگی روزمره خانم‌ها پای ثابت لیست لوازم آرایشی برای میکاپ ساده، لوازم آرایش عروس و هر نوع لوازم خودآرایی است. این محصول از ترکیبات طبیعی و افزودنی‌های شیمیایی بی‌زیان – ترکیباتی همچون روغن بادام، روغن نارگیل، روغن کنجد، روغن اوکالیپتوس، موم، رنگدانه‌های طبیعی و رنگدانه‌های مجاز شیمیایی همچون اکسید آهن و دی اکسید تیتانیوم  و … –  تولید می‌شود. به دلیل ارتباط تنگاتنگ «ریمل» با چشم، توصیه اکید کارشناسان بهداشت و سلامت این است که بانوان از «ریمل» تولید شده توسط برندهای شناخته شده استفاده کرده و از استاندارد بودن محصولی که خریداری می‌کنند، اطمینان حاصل کنند.

ریمل‌ها انواع مختلفی دارند اما به سه گروه اصلی بلند کننده مژه، حجم دهنده مژه و فر کننده مژه تقسیم می‌شوند. برخی ریمل‌ها نیز هر سه کاربری مذکور را با هم دارند و به «ریمل» همه‌کاره معروفند.

۱۱.خط چشم

لوازم آرایشی خط چشم

تفاوت چشمی که پلک‌ها و گوشه‌های آن با «خط چشم» آراسته شده و همان چشم بدون کشیدن «خط چشم»، آنقدر زیاد است که گاه به اشتباه تصور می‌کنیم با دو چشم از دو بانوی متفاوت روبرو هستیم!

بنا بر توصیه بانوانی که در امر آرایش خوش سلیقه هستند، در صورتی که می‌خواهید چشمان شما بسیار درشت‌تر و خوش‌حالت‌تر از آنچه هستند، به نظر بیایند و کاری کنید که مخاطب خاص شما نتواند چشم از شما بردارد، «خط چشم» را در لیست لوازم آرایشی خود بگنجانید و در استفاده از آن مهارت کسب کنید.

 این محصول در طول هزاران سال تاریخ بشر به اسامی مختلف – همچون سُرمه – مورد استفاده بوده و تکامل پیدا کرده و امروزه به نام «خط چشم» شناخته می‌شود.

«خط چشم» در رنگ‌های مشکی، سبز، آبی، نقره‌ای، طلایی، ارغوانی و … و همچنین در انواع مدادی، مایع،  ژله‌ای و ماژیکی در بازار موجود است.

ضمنا فراموش نکنید که استفاده از این محصول مهم آرایشی نیازمند مهارت و تجربه کافی در انتخاب رنگ «خط چشم» هماهنگ با رنگ چشمان شما است. البته برخی از خانم‌ها برای رهایی از این مشکل در لیست لوازم آرایشی خود رنگ‌های متنوعی از «خط چشم» قرار می‌دهند.

۱۲. مداد چشم

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند
لوازم آرایشی مداد چشم

«مداد چشم» از لوازم آرایش مورد علاقه خانم‌های جوان، پرهیجان، عجول و همچنین بانوان پرمشغله است. این دسته از بانوان می‌خواهند کار خودآرایی چشم‌شان را به سرعت انجام دهند و ضمنا در صورت ضرورت، آرایش چشمان خود را به سرعت پاک کنند.

با «مداد چشم» می‌توان به سادگی و به سرعت گوشه‌ی چشم‌ها، روی پلک‌ها و مرز داخلی چشم‌ها را آراست و فرم و حالت دلخواه را به چشم‌ها بخشید.

این لوازم آرایش به بانوان کمک می‌کند در اسرع وقت زیبایی چشم خود را چند برابر کنند و حتی اندازه چشم خود را کمی بزرگ تر، کشیده تر و یا گردتر نشان دهند.

۱۳. سایه چشم

«سایه چشم» در آرایش‌های روزمره خانم‌ها کمتر مورد استفاده قرار می‎گیرد و در لوازم آرایش برای تازه کارها هم تقریبا جایی ندارد. اما این کالای آرایشی پراهمیت، برای متمایز شدن زیبایی چشم‌های بانوان در جشن‌ها و مراسم دیگری که خاص بودن بیش از هر موضوع دیگری اهمیت دارد، یک محصول فوق العاده است.

سایه چشم

با «سایه چشم» می‌توان چشم‌ها خیره کننده و گیرا کرد و با هر پلک زدن شوکی قوی به هر جنبنده ای در مجالس و مهمانی‌ها داد!  بی دلیل نیست که عروس خانم‌ها در لوازم آرایش عروس ، «سایه چشم» را از ضروری‌ترین اقلام می‌دانند

سایه چشم آبی

چون عروس‌خانم ها تا مدتها بعد از مجلس عروسیی نیز هر جا بروند، پوزشن آنها تازه عروس است و باید آرایشی خاص و متفاوت نسبت به سایر خانم‌ها داشته باشند.

سایه چشم نارنجی

در این جا خالی از لطف نیست به این نکته اشاره کنیم که خانم‌ها برای مجذوب کردن مخاطبان خود تکنیکی به کارمی‌برند که ما ایرانی‌ها آن را پشت چشم نازک کردن می‌نامیم.

سایه چشم طلایی

 

اگر بانوی زیبارویی این فن دلبرانه را با چشمانی که پلک های آن به خوبی با «سایه چشم» آرایش شده‌اند، به کار بندد، تلاطمی در دل مخاطب خاص خود ایجاد می‌کند که غیرقابل کنترل است!

درخشش الماس‌گون «سایه چشم» و رنگ‌های خاص آن با ترکیب رنگ دانه‌ها و برخی مواد همچون سیلیکات منیزیم و میکا  در تولید این محصول به دست می‌آید.

تنوع رنگ‌های «سایه چشم» متناسب با تهور شما در استفاده از این رنگ‌ها قابل زیاد و کم شدن است. به این معنی که خانم‌های محافظه کار می‌توانند به سایه چشم‌های تیره از طیف آبی، سبز و قهوه‌ای اکتفا کنند. خانم‌هایی که در آراستن خود بی پرواترند، ترکیب «سایه چشم» های طلایی یا نقره‌ای و قهوه‌ای، کِرِم و خاکستری، رُزی و شامپاینی، آبی نئونی و سبز لیمویی و دیگر رنگ‌ها و ترکیب‌های خلاقانه را نیز با مشورت میکاپ آرتیست‌های باسلیقه و مجرب، تجربه می‌کنند.

۱۴. مداد ابرو

لوازم آرایشی مداد ابرو

«مداد ابرو» از ضروری‌ترین لوازم ست آرایشی خانم‌هاست چرا که هر چه به آراستن چشم‌ها با ریمل، خط چشم، مداد چشم و سایه چشم بپردازیم بدون ابروهای آراسته و زیبا، آب در هاون کوبیده‌ایم!

خانم‌ها خودآرایی با «مداد ابرو» را نیز مثل انواع دیگر مدادهای آرایشی، به سرعت و ساد‌گی فرا می‌گیرند و این از مزیت‌های «مداد ابرو» است.

با انواع «مداد ابرو» در رنگ‌های متنوع که در بازار موجود است، می‌توان به حجم ابروها افزود، ابروها را پررنگ‌تر، تیره‌تر یا روشن‌تر کرد، به ابروها قوس و عمق بیشتر بخشید و خلاصه از ابروها همان کمان‌هایی را ساخت که – به قول شعرا – چشم از طریق آنها امواج جذب‌کننده‌اش را به دل نظربازان پرتاب می‌کند!

غیر از نوع متداول و سنتی «مداد ابرو» که شبیه مداد است نوع دیگری از آن نیز در بازار به صورت ژل موجود است که آن را مداد ابروی ژله‌ای یا ریمل ابرو می‌نامند. این دو مدل برای افرادی که ابروهای پهن‌تری دارند مناسب است، گرچه استفاده از آن به سادگی مداد ابروی مرسوم و سنتی نیست.

لوازم آرایشی ریمل و سایه ابرو

۱۵. سایه ابرو

لوازم آرایشی سایه چشم

اگر ابروی شما کم پُشت است یا در میان ابروی شما نقاط کم پُشت وجود دارد و تمایل دارید ابرویتان را به صورت ملایم، برجسته‌تر و پرحجم‌تر کنید و این نقاط را بپوشانید اما از طرفی نمی‌خواهید تتو کنید یا از هاشور ابرو استفاده کنید که ضمن دردناک بودن، برخی اوقات جلوه‌ای تیره و غیر طبیعی به ابروی شما می‌دهند، «سایه ابرو» همان گمشده شماست.

مزیت دیگر سایه ابرو این است که انواع موقت آن نیز در بازار وجود دارد و به سادگی می‌توانید آن را پاک کنید.

«سایه ابرو» معمولا جزو لوازم خود آرایی بانوان نیست چرا که زدن سایه ابرو نیاز به مهارت رسم کادر دور ابرو و به عبارت دیگر قاب بندی کردن ابرو و سپس پُر کردن این کادر با «سایه ابرو» آن هم با دقت بالا دارد. پر واضح است که این کار مهارت فراوانی می‌طلبد و بهتر است به ابرو کارهای حرفه‌ای سپرده شود.

۱۶. لنز چشم

لنز چشم

داشتن چشم‌های رنگی – اگر از لنزهای مرغوب و استاندارد استفاده کنید – آنقدر وسوسه‌کننده و رویایی‌ست که بسیاری از بانوان مخصوصا بانوان جوان و مُتهوّر نمی‌توانند از آن چشم‌پوشی کنند و لنز را هم به لیست لوازم آرایشی خود اضافه می کنند.

اجازه دهید با هم صریح و رو راست باشیم؛ کدام بانوی سیه‌چشم است که نخواهد احساس داشتن چشم سبز، آبی، عسلی و خاکستری را حتی شده برای چند ساعت در یک جشن تجربه کند؟! و البته برعکس این موضوع هم صادق است.

اگر قصد اضافه کردن لنز به لیست لوازم آرایشی خود را دارید این نکته را فراموش نکنید که، استفاده از «لنز چشم» به عنوان یکی از اقلام لوازم آرایشی می‌تواند در صورت رعایت نکردن برخی اصول بهداشتی برای چشم مضر باشد. پس به یاد داشته باشید در این مورد جای هیچ ریسکی وجود ندارد و تا از کیفیت و استاندارد بودن لنزی که می‌خواهید استفاده کنید مطمئن نشده‌اید، آن را حتی به چشم خود نزدیک نکنید.

در استفاده از لنزهای رنگی چشم باید به رنگ واقعی چشم خود، رنگ پوست‌تان، نوع و ترکیب آرایش صورت، مخصوصا آرایش چشم و حتی رنگ لباس خود توجه داشته باشید. چرا که چشم‌های رنگی ناهماهنگ با سایر اجزای صورت و لباس شما، در زیبایی‌تان اثر معکوس خواهند داشت و به جای بانویی با چشمان رنگی افسونگر به مثالی انگشت‌نما از آرایش بد تبدیل می‌شوید!

گروه چهارم؛ لوازم آرایش مخصوص بهداشت و زیبایی ناخن

۱۷. لاک ناخن

لاک ناخن

«لاک ناخن» همراه همیشگی خانم‌ها و عضو ثابت ست آرایشی آنهاست. این محصول از باستانی‌ترین لوازم آرایش بانوان محسوب می‌شود و سوابق استفاده از «لاک ناخن» در تمدن‌هایی همچون چین، روم و ایران باستان به چند هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد.

وجود این کالا در لیست لوازم آرایشی به تار و پود و ریشه‌های روحی، روانی و عاطفی بانوان گره خورده چرا که اولین لوازم آرایشی که آنها در دوران کودکی اجازه استفاده از آن را پیدا می کنند، «لاک ناخن» است.

خانم‌ها از کودکی آنقدر ناخن‌های خود را لاک می‌زنند که در استفاده از لاک ناخن به درجه استادی می‌رسند، با این حال آراستن و لاک زدن ناخن‌ها برای خانم‌ها چنان اهمیتی دارد که در هر سالن زیبایی یک متخصص ناخن کار، بخش مهمی از خدمات خود را به این امر اختصاص می‌دهد. البته برخی از خانم‌ها ترجیح می‌دهند به جای رفتن پیش ناخنکار رنگ‌های متنوعی از لاک را در لیست لوازم آرایشی ماهانه خود قرار دهند.

ضمنا «لاک ناخن» جزو لوازمی است که تنوع رنگ و جنس در آن بسیار بالاست به صورتی که لاک مات، لاک آینه ای، لاک الماسی، لاک متالیک، لاک اکلیکی، لاک نئونی یا شبرنگی، لاک مخملی، لاک شنی و لاک مخصوص کودکان تنها برخی از انواع لاک به شمار می‌روند.

۱۸. ناخن مصنوعی

لوازم آرایشی ناخن مصنوعی

«ناخن مصنوعی» به دلیل آن که دست‌های خانم‌ها را از یک اندام عادی و کاربردی به اندامی زنانه و توجه برانگیز تبدیل می‌کند، و همچنین به این دلیل که ناخن‌های طبیعی کوتاه، آسیب‌پذیر و یا معیوب خانم‌ها را می‌پوشاند و ناخن‌هایی زیبا و بادوام به آنها می‌بخشد، یکی از لوازم آرایش مورد توجه و پر تقاضا در بازار به شمار می‌رود.

قابل کتمان نیست که افزایش روز افزون استقبال از ناخن مصنوعی در بین خانم‌ها، مدیون طرح‌های زیبا و خلاقانه‌ایست که ناخن‌کاران هنرمند روی ناخن‌های مصنوعی، طراحی و نقاشی می‌کنند.

از انواع پرطرفدار «ناخن مصنوعی» می‌توان به ناخن‌های مصنوعی ابریشمی، ژله ای، اکریلیک، سولار ، کریستال و … اشاره کرد.

نکته مهم دیگر این که ناخن مصنوعی باکیفیت می‌تواند مدت مدیدی زیبایی را برای دستان شما به ارمغان بیاورد به شرط آن که در کاشت آن دقت و مهارت کافی را داشته باشید یا از ناخن کاران حرفه‌ای کمک بگیرید . پس از کاشت نیز به ناخن‌هایتان رسیدگی کنید – برای مثال «ناخن مصنوعی» خود را با روغن های گیاهی یا روغن کوتیکول چرب کنید – تا خشک و شکننده نشود.

گروه پنجم؛ لوازم آرایش مخصوص مو

۱۹. رنگ مو

لوازم آرایشی رنگ مو

بخش بسیار مهم و غیرقابل چشم‌پوشی زیبایی و دلفریبی زنانه در موهای خانم‌ها نهفته است. برای بسیاری از مردان یک عمر زندگی با حجم زیادی از موهای بلند روی سر، غیرقابل تحمل و حتی غیرقابل تصور است. اما زنان در سیر تکاملی میلیون‌ها ساله‌ی خود دریافته‌اند مو مهم‌ترین سرمایه دلبرانه آنهاست و بلند کردن و رسیدگی به موها زحمتی است که به دردسرهایش می‌ارزد!

با این مقدمه باید گفت رنگ کردن مو دردسر شیرین یا شیرین‌ترین دردسر خانم‌هاست. اگر با خانم‌ها همنشین باشید درمی‌یابید، اظهار نظر و خصوصا تعریف و تمجید از رنگ موهایشان برای آنها روح‎‌‌نواز، الهام‌انگیز و انرژی‌بخش است.

از رنگ موهای سنتی و گیاهی که بگذریم، «رنگ مو» به معنی امروزی آن، حاصل پیشرفت علم شیمی و پی بردن به خواص دو ماده مهم اکسیدان و آمونیاک در نفوذپذیر کردن ساختار مو نسبت به رنگ دانه‌های جدید است.

رنگ مو پر کلاغی

بسته به این که می‌خواهید چه مدتی رنگ گیسوان خود را تغییر دهید، می‌توانید از انواع موقت رنگ مو( که با یک یا دو بار شستشو از بین می‌روند) یا انواع  نیمه دائم رنگ مو(که تا حداکثر ۱۰ بار شستشو دوام می‌آورند)  و یا انواع دائمی رنگ مو( که با شستشو از بین نمی‌روند) استفاده کنید.

در بازار لوازم آرایش، برندهای صاحب نام «رنگ مو» از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، آمریکا ،انگلستان و … با برندهای تازه نفسی که هر روز وارد این بازار می‌شوند رقابتی شدید و نفس‌گیر دارند.

این برندها برای تبلیغ کیفیت محصول خود از ستاره های سینما، ورزشکاران مشهور و دیگر سلیبریتی‌ها  نیز کمک می‌گیرند. اما به عنوان یک خانم بهتر است بدانید خانم‌هایی که در بین دوستان و خویشان و همکاران با آنها در ارتباط هستید در مورد کیفیت رنگ مویی که از آن استفاده می‌کنند مشاوران قابل اعتمادتری هستند.

در مورد تنوع رنگ موها بیان همین نکته بس که انواع این محصول با رنگ‌های مرسوم و متداول ازمشکی ، قهوه ای، بلوند و پلاتینه گرفته تا رنگ‌های ساختارشکنانه‌تری مثل بنفش، شرابی، قرمز، آبی، سبز، دودی، مسی، ماهاگونی و … در طیف های تیره، متوسط و روشن به بازار عرضه می‌شود و هر رنگی طرفداران خاص خود را در بین خانم‌ها دارد.

۲۰ . ژل مو

لوازم آرایشی ژل مو

«ژل مو» محصولیست که آقایان بیشتر از خانم‌ها از تولید آن خوشحال‌اند! علت هم روشن است؛ صبح روزهایی که آقایان خواب مانده‌اند و فرصتی برای دوش گرفتن ندارند و از طرفی در آینه با موهای شکسته و حالت ناپذیر خود مواجه می‌شوند، هیچ محصولی آنها را به اندازه «ژل مو» خوشحال نمی‌کند!

«ژل مو» برای حالت دادن به مو، درخشان کردن مو و تثبیت حالت مو، یک کالای آرایشی بی‌نظیر است به همین دلیل جزو اقلام پرمصرف آرایشی قرار دارد.

این محصول، از ترکیب مواد پلیمری بی‌زیان، ویتامین‌ها، مواد خوش بو کننده و یک حلّال با پایه آب یا الکل تولید می‌شود. مکانیسم عملکرد آن به این صورت است که ابتدا موها را نرم و حالت‌پذیر می‌کند تا موها به راحتی به فرم دلخواه درآیند و سپس در زمان نسبتا کوتاهی حلّال آنها تبخیر شده و موها در همان حالت فیکس می‌شوند.

لوازم آرایشی ژل مو

ژل های مو بسته به قدرت حالت‌دهی و تثبیت‌کنندگی به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند و معمولا  ژل موهای رقیق‌تر قدرت تثبیت کننده کمتری دارند.

۲۱. بی رنگ کننده مو

لوازم آرایشی بی رنگ کننده مو

«بی رنگ کننده مو» که معمولا به صورت کِرِم در بازار به فروش می‌رسد، در ست آرایشی و لوازم خود آرایی خانم ها با اندکی اغماض حکم قرص مُسکن را در جعبه داروی خانگی دارد.

به این معنی که قرص مُسکن درد را برای مدتی ساکت می کند و «بی رنگ کننده مو» هم معضل موهای زائد صورت و بدن را کاملا رفع نمی‌کند بلکه این موها را به طور موقت و به روشی سریع و ساده پنهان می‌کند.

مکانیسم عملکرد بی رنگ کننده موی صورت و بدن مشابه عملکرد بی رنگ کننده های موی سر است اما در آن از ترکیبات ملایم تری استفاده شده تا روی پوست بدن حساسیت کمتری ایجاد کند با این حال استفاده از آنها – خصوصا استفاده مستمر – ممکن است عوارضی همچون خارش، سوزش و خشکی در پوست ایجاد کند.

 «بی رنگ کننده مو» اگر به صورت مداوم استفاده شود ممکن است یک مزیت غافلگیرکننده برای شما به ارمغان بیاورد و آن این که موهای زائد صورت و بدن شما کلا تغییر ماهیت داده و بی رنگ شوند. البته این مزیتی نیست که برای همه اتفاق بیفتد پس بهتر است روی آن زیاد حساب نکنید.

 

۴.۸/۵ - (۲۵ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.