راهنمای خرید کرم پودر براساس نوع پوست و پوشانندگی

شاید برایتان سوال باشد که چرا استفاده از کرم پودر برای برخی افراد معجزه می‌کند ولی برای شما نه؟ خواندن راهنمای خرید کرم پودر کمک می‌کند تا شما هم از معجزه زیبایی این کرم‌ها برخوردار شوید. ممکن است سال‌ها از کرم پودر استفاده کنید ولی ندانید کدام برند، رنگ و مدل مناسب پوست شماست. شناخت کرم پودر خوب از آنجایی اهمیت دو چندان می‌یابد که در نقش زیر ساز عمل کرده و نه تنها پوستی صاف و یکدست برایتان به ارمغان می‌آفریند، بلکه بر زیبایی و تاثیر چشمگیر سایر اقلام آرایشی‌ هم می‌افزاید. دقت داشته باشید در میان لوازم آرایشی پوشاننده پوست، دسته‌ای از کرم پودرها به سبب پوشش کامل روزنه‌های پوستی سنگین‌تر بوده و استفاده روزانه از این کرم‌ها می‌تواند سلامت پوست شما را به مخاطره ‌اندازد. پس از خواندن راهنمای خرید کرم پودر به یکی ازراز‌های مهم جذابیت خانم‌ها که همان پوست زیباست دست خواهید یافت.

یک کرم پودر خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک کرم پودر خوب باید دارای چند مزیت کلی باشد. مزیت نخست این کرم نسبت به سایر کرم‌ها در پوشش‌دهی بالا و یکدست آن است. این مزیت به ویژه برای کسانی که با مشکلات پوستی همچون لک، جوش و جای زخم مواجه هستند اهمیت بیشتری می‌یابد. مزیت بعدی یک کرم مناسب و مرغوب، سبک بودن آن و جلوه طبیعی است که به پوست می‌بخشد.  هر چند ممکن است به نظرتان عجیب باشد ولی رنگ کرم پودر هم یکی از ملاک‌های انتخاب کرم پود خوب محسوب می‌شود. طبیعی بودن رنگ کرم پودر موجب برتری آن نسبت به نمونه‌های دیگر است. البته اگر قصد انتخاب رنگ مناسب برای پوستتان دارید خواهشا از رنگ‌های نزدیک به پوستتان انتخاب کنید. حداقل یک درجه تیره‌تر یا روشن‌تر از پوستتان رنگی است که می‌تواند پوست شما را در بهترین حالت جلوه‌گر سازد. مطمئن با افرادی برخورد داشته‌اید که از بهترین کرم‌ها با رنگ‌های فاصله‌دار با پوستشان استفاده می‌کنند. آیا از دیدن نمای مصنوعی که با انتخاب ناصحیح رنگ کرم به چهره‌شان داده‌اند دل زده نشده‌اید؟

اگر هنوز ست آرایشیتو تکمیل نکردی این مطلبو از دست نده: لیست لوازم آرایشی ؛۲۱ قلم لوازم‌آرایش برای به اوج رساندن زیبایی شما

چند نوع کرم پودر وجود دارد و رایج‌ترین آنها کدام است؟

تصور غالب افراد از کرم پودر، کرمی با پوشش‌ سنگین و عموما مناسب برای میهمانی است که جلوه‌ای صاف و یکدست به پوست می‌بخشد. این تصور اشتباه است زیرا خانواده کرم پودرها تنها به کرم‌های پوشاننده سنگین و خفه‌کننده منتهی نمی‌گردد. کرم‌پودرها دارای انواع گوناکونی هستند که برخی از آنها به سبب سبک بودن و پوشش‌دهی طبیعی مصرف‌کنندگان خود را به وجد آورده‌اند. در حال حاضر سبد محصولات کرم‌پودرها در حال گسترش است و انواع گوناگونی از این کرم‌ها با مصارف روزانه راهی بازار گردیده‌اند .

کرم پودر پرایمر مناسب برای زیرسازی آرایش  

کرم پودر پرایمر مناسب برای زیرسازی آرایش

پرایمرها به عنوان زیرسازهای آرایشی تاثیر بسیاری در زیبا شدن آرایش بر جای می‌گذارند. این محصولات بی رنگ بوده و با قرار گرفتن بر روی پوست هرگونه ناهمواری را از آن گرفته و پوستی صاف ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید پرایمر را به عنوان زیرسازی برای کرم پودرهای رنگی یا سایر اقلام آرایشتان در نظر گرفته و استفاده کنید. برخی از پرایمرهای رنگی هم در بازار وجود دارند ولی بهتر است از پرایمرها انتظار رنگ دادن چندانی نداشته باشید، زیرا فلسفه طراحی آنها بر صاف و یکدست کردن پوست بنا شده است .

ضدآفتاب‌ها یا مرطوب کننده‌‌های رنگی مناسب برای انواع پوست‌ها

این دسته از نرم کننده‌ها فارغ از جنبه آرایشی خود به سبب داشتن خاصیت ضد آفتاب به وفور مورد استفاده همگان قرار دارند. چنانچه دارای پوستی چرب و مستعد جوش هستید بهتر است استفاده از این کرم‌ها را فاکتور گرفته یا از نمونه‌های مختص پوست‌ چرب استفاده کنید.

خیلی مهمه spf مناسب ضد آفتابو بشناسی و درست مصرفش کنی، پس این مطلبو حتما بخون:  ضد آفتاب چیست؟ بهترین درجه SPF چند است؟

کرم پودرهای براق‌کننده مناسب برای پوست‌های خشک

کرم پودرهای براق‌کننده مناسب برای پوست‌های خشک

کرم پودرهای دارای جلوه درخشان به Dewy Finish موسوم هستند. این کرم پودرها به پوست جلا بخشیده و باعث درخشندگی آن می‌شوند. پوست شما پس از استفاده از این کرم‌ها ظاهری مانند یک پوست خیس می‌یابد که به شکلی طبیعی آبرسانی گردیده است. در ترکیبات این کرم‌ها عموما از ویتامین C استفاده می‌شود. کرم‌های درخشان‌کننده بیشتر بر روی گونه‌ها جهت برجسته نشان دادن آنها و زیر خط ابرو جهت جلوه بیشتر به چشم‌ها استفاده می‌گردند. از آنجایی که این کرم‌ها جلوه‌ای براق به پوست می‌دهند بهتر است افراد دارای پوست چرب از آن استفاده نکنند. این پوست‌ها به صورت غریزی به دلیل ترشح بالای چربی از پوستشان با درخشندگی به عنوان یک مشکل مواجه هستند. با توصیفی که از براق بودن این کرم‌ها گفته شد متوجه شده‌اید که جلوه درخشان در این کرم‌ها زیاد بوده و به همین سبب گزینه‌ای بسیار مناسب برای پوست‌های خشک هستند. این کرم‌ها برای پوست‌های دارای چین و چروک‌ ریز هم مناسبند و از عمق این خطوط بر روی چهره می‌کاهند.

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

کرم پودرهای سبک شییر (sheer) مناسب برای نوجوانان

کرم پودرهایsheer، نمونه‌ خالص کرم پودر هستند که پوشش‌دهی کم و سبکی نسبت به سایر کرم‌ها دارند. این کرم‌ها مانعی برای منافذ پوستی نبوده و تنها باعث یکدستی و درخشندگی پوست می‌شوند. این محصولات حالت آرایشی نداشته و مناسب افرادی است که به آرایش‌های غلیظ علاقه چندانی ندارند. عموما نوجوانان که دارای پوستی صاف و یکدست هستند و کسانی که به حالت آرایشی کرم‌ها علاقه ندارند در دسته طرفداران این کرم‌ها قرار می‌گیرند. این محصولات به جهت داشتن ۱۰ الی ۱۸ درصد رنگدانه، در بهبود رنگ پوست تاثیر چندانی ندارند و تنها حالت طبیعی پوست را بهبود می‌بخشند. اگر بر روی پوستتان لک یا کک و مک دارید بهتر است از انتخاب این دسته از کرم‌ها منصرف شوید.

 کرم پودر‌های استیکی مناسب برای پوست‌های مختلط

 کرم پودر‌های استیکی مناسب برای پوست‌های مختلط

استیک‌ها در واقع ترکیبی از کانسیلر و کرم ‌پودر هستند و برای پوشاندن جای جوش و لک گزینه‌ای بسیار مناسب هستند. استیک‌ها در مقایسه با سایر کرم ‌پودرهایی که تاکنون در خصوص آنها توضیح دادیم پوششی بسیار سنگین‌تری بر روی پوست ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید روی ماندگاری طولانی مدت این کرم پودرها بر روی پوستتان حساب کنید ضمن اینکه این کرم‌ها در ایجاد تغییرات ظاهری و ایجاد جلوه بصری زیبا برای پوست بسیار تاثیر گذارند. چنانچه جنس پوستتان مختلط بوده، یعنی در برخی نقاط چرب و در برخی نقاط دیگر خشک است استیک‌ها انتخاب بسیار مناسبی برای شما هستند.

موس صورت مناسب برای پوست‌های چرب و خشک

موس‌ها یکی از سبک ترین محصولات قرار گرفته در دسته کرم‌پودرها هستند. این محصولات دارای بافتی پرز مانند بوده و جلوه‌ای مات و سبک برای پوستتان رقم می‌زنند. چنانچه دارای پوستی چرب یا خشک هستید و می‌خواهید با استفاده از محصولات آرایشی لک‌ها و خطوط ریز صورتتان را پوشش دهید انتخاب از خانواده موس‌ها به رضایت شما منتهی خواهد شد.

باتوجه به دسته‌بندی‌های گوناگونی که در راهنمای خرید کرم پودر گفته شد و با درنظر گرفتن جنس پوستتان می‌توانید آرایشی به مراتب زیباتر از گذشته تجربه کنید. فراموش نکنید کرم پودر یکی از پایه‌ای‌ترین اقلام آرایشی است پس از استفاده از آن غافل نشوید .

آیا با دسته بندی‌های گوناگون کرم پودر آشنایی داشتید؟

شما از چه نوع کرم پودری استفاده می‌کنید؟

هر مشکلی با دور چشمت داری این مطلب برای رفعش بهت کمک میکنه: راهنمای خرید بهترین کرم دور چشم جهت رفع خطوط ، تیرگی و پف 

۳.۵/۵ - (۶ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.